Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weer eens over mn vent
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
- Aantal honden: 1
weer eens over mn vent
Mijn man neemt nu geregeld de losloopwandelingen onder zijn hoede, echter ziet hij geen enkel punt waardoor het totally fout kan gaan, bijv hij laat hem gewoon los in drukbehond gebied, maakt ruzie met andere hondeneigenaren want buddje doet volgens hem niks.............
Buddha is nu 20 mnd en ik zie de tekenen maar dit is zijn eerste hond dus hij denkt dat het altijd goed al blijvn gaan, ik heb daar mijn twijvels over, ik weet dat jullie zullen eggen dat ik m zelf uit moet laten maar in de praktijk gaat het vaak anders, van mij mag die bijv niet los in drukke hondengebieden, maar hij ziet dat anders en laat m gewoon los, ik ben erg bang dat dit fout gaat mar volgens hem luisterd hij goed;
Hij kent het commando wacht, maar het kom hier commando heb ik er nooit goed in gekregen dus ik durf hem in de wijk niet los te laten.
Ik houd van mijn hondje maar ik weet het o ook niet meer verder, ik laat m nu maar zelf uit maar het kost me veel, miss is herplaatsen beter maar mijn hart huilt, ik wil m houden
Buddha is nu 20 mnd en ik zie de tekenen maar dit is zijn eerste hond dus hij denkt dat het altijd goed al blijvn gaan, ik heb daar mijn twijvels over, ik weet dat jullie zullen eggen dat ik m zelf uit moet laten maar in de praktijk gaat het vaak anders, van mij mag die bijv niet los in drukke hondengebieden, maar hij ziet dat anders en laat m gewoon los, ik ben erg bang dat dit fout gaat mar volgens hem luisterd hij goed;
Hij kent het commando wacht, maar het kom hier commando heb ik er nooit goed in gekregen dus ik durf hem in de wijk niet los te laten.
Ik houd van mijn hondje maar ik weet het o ook niet meer verder, ik laat m nu maar zelf uit maar het kost me veel, miss is herplaatsen beter maar mijn hart huilt, ik wil m houden
life is good
- dagmar88
- Zeer actief
Re: weer eens over mn vent
Heb je dit met je man besproken?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
die mannen ook.
ik zou ook hier even goed voor gaan zitten met ventje. het kan toch niet dat je als je zo'n hond hebt er geen gevaar in ziet.
al zijn er bij die echt schatten zijn hoor. maar het gevaar blijft er toch in schuilen.
hond weg doen zou ik niet over denken in zoon geval btw .
ik zou ook hier even goed voor gaan zitten met ventje. het kan toch niet dat je als je zo'n hond hebt er geen gevaar in ziet.
al zijn er bij die echt schatten zijn hoor. maar het gevaar blijft er toch in schuilen.
hond weg doen zou ik niet over denken in zoon geval btw .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ja, het spijt me voor je man, maar hij moet luisteren of hij krijgt de hond niet mee. Het zal je toch gebeuren dat het misgaat omdat je man te eigenwijs en onervaren is.. En vooral ook zielig voor de hond met wie het fout moet gaan, voor hij luistert 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
misschien vind je man het leuk een andere activiteit met de hond te doen, zoals lekker met hem fietsen.
het lijkt me voor hem ook niet echt leuk, als hij ruzie krijgt met de andere hondeneigenaren.
ik zou het toch eens ter sprake brengen.
spreek je ongerustheid uit. dat je bang bent dat er wat gebeurd, en dat je het prettiger vindt dat hij hem aan de riem laat. als hij dat zielig vind dat hij zijn energie niet kwijt kan, vraag dan of hij het leuk zou vinden om bijvoorbeeld met hem te fietsen. dat is ook lekker mannelijk. lekker actief samen wat met je hond doen. en nog beter voor jullie hond ook, waarschijnlijk.
het lijkt me voor hem ook niet echt leuk, als hij ruzie krijgt met de andere hondeneigenaren.
ik zou het toch eens ter sprake brengen.
spreek je ongerustheid uit. dat je bang bent dat er wat gebeurd, en dat je het prettiger vindt dat hij hem aan de riem laat. als hij dat zielig vind dat hij zijn energie niet kwijt kan, vraag dan of hij het leuk zou vinden om bijvoorbeeld met hem te fietsen. dat is ook lekker mannelijk. lekker actief samen wat met je hond doen. en nog beter voor jullie hond ook, waarschijnlijk.
- sam2011
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
die tekenen zijn nog best in redelijk goede banen te leiden alleen zul je je vent wel heel goed duidelijk moeten maken hoe de hond in elkaar steekt.. wil je de hond blijven houden..
maar wat zie jij als tekenen dan?
maar wat zie jij als tekenen dan?
a dog is a dog, it isn't a child
-
- Zeer actief
Misschien dat ie gevoelig is voor het verhaal dat als het fout gaat met een andere hond dat de hond wel eens in beslag genomen kan worden? En dat dan zijn eigen schuld is waar de hond de dupe van wordt? En weet hij uberhaupt wel te handelen in een situatie waarin het fout gaat? Of gaat ie dan ook staan gillen of schoppen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik zou er eerst samen maar eerst een goed gesprek over voeren. Op één lijn zitten lijkt me toch wel handig.
-
- Zeer actief
Misschien zou je ipv over je vent beter eens met je vent praten...
En begrijp de raskeuze ook niet zo goed als je een leuke losloop hond wil waarom kies je dan zo een ras. Tuurlijk heb je in elk ras honden die neit goed met andere honden kunnen maar bij dit ras is het eerder een utizondering als er een hond wel leuk kan 'spelen' met andere honden.
En begrijp de raskeuze ook niet zo goed als je een leuke losloop hond wil waarom kies je dan zo een ras. Tuurlijk heb je in elk ras honden die neit goed met andere honden kunnen maar bij dit ras is het eerder een utizondering als er een hond wel leuk kan 'spelen' met andere honden.
Je kunt niet zeggen dat je vriend niet luistert en dat jij dan alles eraan gedaan hebt. Laat vriend bv met de hond samen op trainen gaan, leert hij veel over hondengedrag en zijn eigen hond beter kennen. Een goed gesprek met vriend aangaan, samen op een lijn zitten.
Aangelijnd houden en klaar. Ik zou hier zo snel mogelijk mee beginnen.
Maar, als vriend nou ineens de relatie verbreekt, moet je hond dan ook weg?
Aangelijnd houden en klaar. Ik zou hier zo snel mogelijk mee beginnen.
Maar, als vriend nou ineens de relatie verbreekt, moet je hond dan ook weg?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Wel een gemiste kans, vind ik. Want ik zie hoe goed mijn vriend met Bruno omgaat, die twee hebben echt een verstandhouding opgebouwd met elkaar. Bruno loopt nu al weken aan de lange lijn omdat hij bananen in de oren heeft soms en niet op commando terug komt. En dat vind ik wel nodig bij het kaliber hond dat Bruno is, ook al is hij wel sociaal. Ik ben helemaal onder de indruk van hoe mijn vriend dat oppakt, ik zie dat Bruno daar heel goed op reageert. Hij is net ff wat strenger dan ik en dat gaat erg goed. Af en toe gaat ie wel los natuurlijk, anders kunnen we niet oefenen met terugkomen. Ik vind dat Bruno wel weer 'klaar' is om los te lopen, maar mijn vriend is nog niet tevreden. Jammer dat je man het niet stoer vindt om een hele goede relatie met jullie hond te hebben. Zo van, knip met de vingers en hij staat naast je. Dat vind ik namelijk pas echt indrukwekkend.
Hebben jullie eigenlijk kinderen, als ik mag vragen? Hoe gaat hij daar mee om? Want een hond is net een kind als je het verantwoordelijkheidsgevoel vergelijkt. Ze hebben sturing nodig en die komt niet uit de lucht vallen. Als hij wel een keer een hond verwond of erger, zijn jullie toch echt verantwoordelijk. Misschien dat je het zo kunt vergelijken als je met hem praat. Je kind laat je ook niet een ander kind in elkaar meppen en als daar een risico op is, ga je dat proberen te voorkomen, voor ieders bestwil.
Hebben jullie eigenlijk kinderen, als ik mag vragen? Hoe gaat hij daar mee om? Want een hond is net een kind als je het verantwoordelijkheidsgevoel vergelijkt. Ze hebben sturing nodig en die komt niet uit de lucht vallen. Als hij wel een keer een hond verwond of erger, zijn jullie toch echt verantwoordelijk. Misschien dat je het zo kunt vergelijken als je met hem praat. Je kind laat je ook niet een ander kind in elkaar meppen en als daar een risico op is, ga je dat proberen te voorkomen, voor ieders bestwil.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Bullmastiff - Aantal honden: 2
Vent weg doen............... hond houden!
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Kan het zijn dat Buddha bij je man ook beter luistert dan bij jou? Dus dat hij bij je man gewoon los kan zonder problemen? Of levert het wel problemen op?
Ik denk dat je goed met je man moet overeenstemmen hoe jullie het gaan aanpakken. Per slot van rekening heb je samen een hond en niet alleen! Lukt het niet om goede afspraken te maken, dan heb je 2 keuzes: of je herplaatst Buddha, of je laat hem alleen zelf uit. Je kan niet afwachten tot er ongelukken gebeuren.
Heel eerlijk: je hebt nu al zo vaak getwijfelt en in tweestrijd gezeten. Misschien is het voor jou zelf beter om een hond te nemen waar jij zelf relaxed mee over straat kan. Een leuke swiffer of een labrador ofzo? Ik denk dat er veel stress en zorgen van je af zullen vallen!
Je komt uit Tilburg toch? Misschien dat we eens samen kunnen wandelen? Ben geen enorme kenner ofzo, maar misschien dat ik een beter beeld krijg van Buddha zijn gedrag?
Ik denk dat je goed met je man moet overeenstemmen hoe jullie het gaan aanpakken. Per slot van rekening heb je samen een hond en niet alleen! Lukt het niet om goede afspraken te maken, dan heb je 2 keuzes: of je herplaatst Buddha, of je laat hem alleen zelf uit. Je kan niet afwachten tot er ongelukken gebeuren.
Heel eerlijk: je hebt nu al zo vaak getwijfelt en in tweestrijd gezeten. Misschien is het voor jou zelf beter om een hond te nemen waar jij zelf relaxed mee over straat kan. Een leuke swiffer of een labrador ofzo? Ik denk dat er veel stress en zorgen van je af zullen vallen!
Je komt uit Tilburg toch? Misschien dat we eens samen kunnen wandelen? Ben geen enorme kenner ofzo, maar misschien dat ik een beter beeld krijg van Buddha zijn gedrag?
RIP Cena

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
ahhh, tnx, wou ik net vragenSannePP schreef:
Je komt uit Tilburg toch?

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Wat er 'in de praktijk' gebeurt heb je toch zelf in de hand? Als hij hem niet aangelijnd wil houden en alleen maar ruzie maakt met andere hondeneigenaren, dan gewoon zorgen dat je zelf de hond uit laat. De hond ervoor wegdoen zou ik niet direct, eerst om tafel zitten met je man lijkt me handiger. Succes!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
Dan doe je toch zelf de losloopwandelingen, en laat je je man de korte blokjes lopen. Dan is er 'totally' geen probleem meer.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jij was toch diegeen die overal spoken zag en niet echt met die hond om kon gaan , dus je man nu ook niet .
Wat kan ik soms zo jaloers worden op relatie's zeg.
Wat kan ik soms zo jaloers worden op relatie's zeg.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Tja, DuCain was buiten niet zo leuk zeg, maar en ik liet hem al het gros uit.
Maar toen Hij ook nog eens kans zag iemand te bijten toen hij aan de riem liep van man lief, toen heb ik toch maar besloten dat de voogdij voor mij was.
hoe weerbarstig de praktijk dan ook mag zijn.
nu met Gil, mag hij alleen om 6 uur- als iedereen zit te eten de hond even laten plassen ( dan ben ik op mijn werk) en dan laat ik hem om half 12, sequ half 1 weer uit
.
dan neemt hij maar andere klussen van je over, en doe jij de hond
Maar toen Hij ook nog eens kans zag iemand te bijten toen hij aan de riem liep van man lief, toen heb ik toch maar besloten dat de voogdij voor mij was.
hoe weerbarstig de praktijk dan ook mag zijn.
nu met Gil, mag hij alleen om 6 uur- als iedereen zit te eten de hond even laten plassen ( dan ben ik op mijn werk) en dan laat ik hem om half 12, sequ half 1 weer uit

dan neemt hij maar andere klussen van je over, en doe jij de hond

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Meen je dat nou? Ik echt niet hoorbouvierpoedel schreef: Wat kan ik soms zo jaloers worden op relatie's zeg.
Laatst gewijzigd door Kit op 12 mei 2012 08:25, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Niet alle relaties zijn zo hoor
waarbij er eentje infantiel word behandeld en communicatie op welke manier dan ook vermeden word :')

Nou inderdaad.Joey.K schreef:Niet alle relaties zijn zo hoorwaarbij er eentje infantiel word behandeld en communicatie op welke manier dan ook vermeden word :')
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je kinderen hebt met iemand waar je de hond nog niet aan toevertrouwt.
-
- Zeer actief
nou ik kan me voorstellen dat dat wel verschil maakt, hond of kinderen - het is maar net waar je interesse ligt 

-
- Zeer actief
Je zult ze de kost moeten geven.tineke schreef:Nou inderdaad.Joey.K schreef:Niet alle relaties zijn zo hoorwaarbij er eentje infantiel word behandeld en communicatie op welke manier dan ook vermeden word :')
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je kinderen hebt met iemand waar je de hond nog niet aan toevertrouwt.

-
- Zeer actief
ja dan kom ik eten 

Oh dat ook want een gillend kind of een bijtende hond vind ik nogal een verschil.S@ndr@ schreef:nou ik kan me voorstellen dat dat wel verschil maakt, hond of kinderen - het is maar net waar je interesse ligt
Het eerste kom ik liever tegen

-
- Zeer actief
Je kookt je eigen potje maar das goed voor je zelfrespecct en waarden.S@ndr@ schreef:ja dan kom ik eten

-
- Zeer actief
Nou weet je ik geef mijn vent rustig de computer om opnieuw te instaleren, maar niet de hond om mee te wandelen, want hij ziet het gewoon niet.
het heeft zijn interesse ook niet, hij heeft een touwtje in handen genaamd riem en neemt het beest mee, klaar verder ziet en kijkt hij niet.
Ik wou de hond, zo simpel is het.
als ik morgen onder een vrachtauto ga liggen,
wordt de hond herplaatst, zo is de afspraak.
dus even omdraaien
zou toch te gek zijn dat ik geen hond zou kunnen hebben, omdat het zijn interesse niet is.
of nog erger, dat ik geen kinderen zou mogen hebben ( met hem) omdat hij de hond niet kan lezen

het heeft zijn interesse ook niet, hij heeft een touwtje in handen genaamd riem en neemt het beest mee, klaar verder ziet en kijkt hij niet.
Ik wou de hond, zo simpel is het.
als ik morgen onder een vrachtauto ga liggen,
wordt de hond herplaatst, zo is de afspraak.
dus even omdraaien

zou toch te gek zijn dat ik geen hond zou kunnen hebben, omdat het zijn interesse niet is.
of nog erger, dat ik geen kinderen zou mogen hebben ( met hem) omdat hij de hond niet kan lezen

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 12 mei 2012 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Hee, jij wou ze te vreten gevenbouvierpoedel schreef:Je kookt je eigen potje maar das goed voor je zelfrespecct en waarden.S@ndr@ schreef:ja dan kom ik eten

-
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:Hee, jij wou ze te vreten gevenbouvierpoedel schreef:Je kookt je eigen potje maar das goed voor je zelfrespecct en waarden.S@ndr@ schreef:ja dan kom ik eten

Maar als je honger hebt staat er wel een bordje klaar hoor.

-
- Zeer actief
en ik schreef DAN, van "als het zo zou zijn"