Cleva schreef:Als ik me niet vergis heb ik je zelfs nog een PB gestuurd met daarin mijn complimenten aangaande je grondigheid.
Heel goed, moesten meer mensen doen.
Dat gezegd is er meer reden voor mijn aanwezigheid hier dan het u van dienst zijn.
Als je niet tegen een grapje kunt is dat jammer maar wel jouw probleem. Anderen hoeven natuurlijk helemaal niets met jouw gebrek aan humor en verwendheid.
Als je graag een uitgebreid advies wil zonder enige toevoeging stel ik voor dat je zo'n gedragsadviseur laat komen. Zolang je je kennis graag wilt betrekken door het ergens in de groep te gooien zit er nu eenmaal meer bij dan alleen het advies.
Natuurlijk overwicht en zelfverzekerd zijn is mooi maar vooral iets waar vooral mensen die geen flauw benul van honden opvoeden hebben veel van verwachten.
Juist een hond als een Kangal bereik je daar niet mee. Die heeft namelijk ook natuurlijk overwicht en zelfverzekerdheid.
Het gaat bij zo'n hond juist niet om overwicht en dominantie. Daarnaast wennen honden al snel aan de eerste indruk die iemand geeft en als je je gedrag niet op de hond af wil stemmen heeft hij de mazen snel gevonden hoor.
En Kangal doet in ieder geval niet mee met dat "zitten, omdat ik het zeg en natuurlijk overwicht heb".
Dat wordt een kouwe kermis.
Overigens doet een andere hond dat ook pas nadat je hem hebt geleerd wat zit betekent.
Daar heeft overwicht dus niet zoveel mee te maken.
Heb helaas geen mail ontvangen dat ik een PB had, dus alsnog dank daarvoor!
En ik kan best tegen een grapje, alleen als je niet bekend bent met een bepaalde groep mensen, dan komt een grapje niet altijd zo over, en zeker door de tendens van dit topic in het begin en zonder smiley komt een opmerking dan niet als een grapje over.
Toevallig was jij het die reageerde met: nou dan komt het helemaal goed.
En ik had niet het idee dat dit gemeend was, en dat blijkt ook dat ik dat juist had uit de reactie die je hier neer zet. Het komt ook niet over als een grapje, en in deze leek me dat ook niet de intentie. Vervolgens wordt daarop voortbeduurd en in een aantal van die opmerkingen kon ik het grapje ook wel terug vinden. Echter niet hierin, en als er vervolgens op voorgegaan wordt, dan vind je misschien wel ergens een grapje in, het komt dan niet meer zo over.
Grapjes maken is iets waar je soms toch bij moet nakijken, bekenden van elkaar weten van elkaar hoe iemand grapjes maakt e.d., bij onbekenden mist men die kennis.
Bovendien kan ik dus niks met zo'n opmerking: nou dan komt het helemaal goed. Een reactie als nu, daar kan ik dan wel wat mee.
Ik heb inmiddels echt wel begrepen dat zo'n hond een eigen willetje heeft enzo. En kom op.... zou je zo'n hond dan willen plaatsen bij iemand die geen overwicht heeft. Is dat bij zo'n hond dan niet juist het minste wat je moet hebben?
Ik heb het idee dat veel dingen worden ingevuld door lezers, die niet gezegd en beweert worden of totaal uit verband gehaald worden. Doordat ik zoiets zeg, wil dat toch niet zeggen dat ik denk dat daarmee alles opgelost is? Dat beweer ik niet, dat zeg ik niet. Ik laat er alleen maar zien dat we geen halfzachte eitjes zijn die dengen wel ff een grote stoere hond te kopen en dat het allemaal vanzelf wel goed komt.
Nogmaals bedankt voor je PB, het was geen persoonlijke opmerking, het komt voort uit de hele strekking van dit topic, waarin ik het gevoel kreeg dat mij (of mijn man) van alles verweten wordt ipv dat er echt informatie gegeven wordt en dan is een grapje misschien niet meer echt op zijn plaats.