Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

anatolische (turkse) herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dicyvo

Re: anatolische (turkse) herder

Ongelezen bericht door dicyvo »

Als ik jullie was zou ik inderdaad gaan kijken bij een fokker met volwassen Kangals.
http://power-dogs.webs.com/onzekangals.htm
Eerlijk gezegd vind ik een volwassen echte Kangal niet eens echt mooi en ze kunnen echt gigga worden.
We kwamen er een tegen van 6 maanden oud en dat was echt al een beer van een hond vergeleken bij Bailey die toen 8 maanden was. Zijn baas had toen al moeite om hem te houden.

Tot nu toe hebben we met Bailey geen problemen ook niet met bezoek ofzo maar buiten luisteren is echt lastig.
Meneer is slim genoeg om allerlei kunstjes/commando's te leren en uit te voeren behalve wanneer er verderop iets interessanter gebeurt.
o ja, je moet ook geen waarde hechten aan een nette tuin of je moet toevallig een zwembad willen :engel:

Ik spreek nu wel vaker mensen die een Kangal hebben en die zijn inderdaad erg moeilijk met andere honden.
Agressie naar mensen hoor ik ze niet over, eerder dat het thuis lieve honden zijn en dat ze zich erg aan hun baasje kunnen hechten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

dicyvo schreef:Als ik jullie was zou ik inderdaad gaan kijken bij een fokker met volwassen Kangals.
:LOL: oh my, su en zalim zijn de honden van booster.
dicyvo

Tara schreef:
dagmar88 schreef:
dicyvo schreef:Als ik jullie was zou ik inderdaad gaan kijken bij een fokker met volwassen Kangals.
Lichtende voorbeelden aangaande de leukheid van Kangals. :E:
'tzijn wel de echten idd :pffff:
dagmar88
Zeer actief

dicyvo schreef:
Tara schreef:
dagmar88 schreef:
Lichtende voorbeelden aangaande de leukheid van Kangals. :E:
'tzijn wel de echten idd :pffff:
:schrik: Nou, als dat 'de echten' moeten zijn.
Daar kan de gemiddelde stafford eigenaar nog een puntje aan zuigen :mrgreen:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

dagmar88 schreef:
ik zie trouwens net dat Su al een nest heeft gehad, het enige kangal nest van die fokker

aan TS: ik ken het ras niet, ik heb ooit wel 2 kangals (reu en teef) op show gezien, ze zaten de hele dag in de bench, tot ze de ring in moesten, de teef was redelijk vriendelijk en liep ook gewoon mooi mee, de reu daar en tegen niet, daar kon de KM niet aankomen, de reu trok ook het baasje bijna de ring uit naar een hond dat naast de ring stond, de reu is uiteindelijk gediskwalificeert omwille van zijn gedrag
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

sterredag schreef: Wat voor een hond is de turkse herder?
Is er een fokker voor deze honden enigszins in mijn omgeving (zuidelijk achterhoek)
weet niet of je al langere tyd in didam woont, maar vorig jaar heeft er nog een man bij de nevelhorst
gelopen met een kangal. was wel vriendelijk tegen mens en dier, maar zodra hij losliep luisterde
hij voor geen meter meer. dit jaar heb ik hem trouwens nog niet gezien.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
sterredag
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sterredag »

Ik woon nog maar een half jaartje hier in Didam :)

Heb wel een mailtje gestuurd naar die fokker, waar ze zitten, misschien idd wel handig om zo'n hond eens in het echie mee te maken :)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb de rest van de reacties niet gelezen (want te lui) maar er zitten regelmatig hele leuke volwassen Kangals in het asiel.
Als jullie ècht voor een Kangal willen gaan zou ik een al volwassen exemplaar zoeken waar het mee klikt en die bij jullie past. Met volwassen bedoel ik dan ouder dan 3jr omdat dan het karakter al min of meer duidelijk is. Je weet dan iig of hij/zij voldoet aan dingen die je echt belangrijk vindt (bv met andere honden kunnen).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

dagmar88 schreef:
OMG, die fokker zou ik dus nooooooit bezoeken. :schrik:
dicyvo

maar er zitten regelmatig hele leuke volwassen Kangals
:mrgreen: :engel:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Muk schreef:
dagmar88 schreef:
:LOL:
dicyvo

Wilm@ schreef:
Muk schreef:
dagmar88 schreef:
:LOL:
Waarom niet? Het gaat er toch alleen om dat je een x een volwassen Kangal meegemaakt hebt. Ik zeg niet dat ze daar meteen een pup moet bestellen.
dagmar88
Zeer actief

dicyvo schreef: Waarom niet? Het gaat er toch alleen om dat je een x een volwassen Kangal meegemaakt hebt. Ik zeg niet dat ze daar meteen een pup moet bestellen.
Omdat je dan waarschijnlijk naar iemand toe wilt die informatie geeft overeenkomend met de werkelijkheid, de eigen honden onder controle heeft en zich een beetje normaal sociaal op kan stellen?
Het is maar een gok hoor :U:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

dagmar88 schreef:
dicyvo schreef: Waarom niet? Het gaat er toch alleen om dat je een x een volwassen Kangal meegemaakt hebt. Ik zeg niet dat ze daar meteen een pup moet bestellen.
Omdat je dan waarschijnlijk naar iemand toe wilt die informatie geeft overeenkomend met de werkelijkheid, de eigen honden onder controle heeft en zich een beetje normaal sociaal op kan stellen?
Het is maar een gok hoor :U:
Inderdaad. Aangezien booster op dit forum ook alles bijelkaar liegt zal de fokker (die de honden van booster ook op zijn site heeft staan) niet veel beter zijn, gok ik zo.
En het zou mij ook niets verbazen dat booster die site heeft gemaakt, de slechte schrijfstijl, taalfouten komen aardig overeen met haar schrijfsels hier op dit forum.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik vind het werkelijk mooie, prachtige honden, maar dan moet je wel ergens afgelegen wonen, anders gewoon NIET doen.. :neenee:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Neem gerust een Kangal maar kom niet in ons straatje wonen.
Mijn eerste kennismaking met dat ras was op een show waar een kind van een jaar of 4 de kennel passeerde op een paar meter afstand en twee kangals hysterisch tegen de tralies vlogen. Iedereen schrok zich wild.Mijn conclusie toen (en nog); best mooie honden maar geen ras voor ons landje.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Cleva schreef:
sterredag schreef: Mijn man heeft iets natuurlijks met honden, een grote aantrekkingskracht en ook overwicht (je weet wel die reclame met die hond bij buurman... zit, zit, zit, zit, zit... en dan de buurman 1 x Zit en de hond gaat zitten. Nou beetje dat effect (serieus, ook met de hond van de buren hier, die hebben een herder een mechelse en een duitse, was wel humor)

Wat fijn. Nou, dan komt het allemaal goed.

Ja maar, Die man uit de reclame werkte bij de landmacht. En mensen die bij de landmacht werken kunnen nu eenmaal wat meer :pffff:
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Cleva schreef:
frank1985 schreef:
Cleva schreef:
sterredag schreef: Mijn man heeft iets natuurlijks met honden, een grote aantrekkingskracht en ook overwicht (je weet wel die reclame met die hond bij buurman... zit, zit, zit, zit, zit... en dan de buurman 1 x Zit en de hond gaat zitten. Nou beetje dat effect (serieus, ook met de hond van de buren hier, die hebben een herder een mechelse en een duitse, was wel humor)

Wat fijn. Nou, dan komt het allemaal goed.

Ja maar, Die man uit de reclame werkte bij de landmacht. En mensen die bij de landmacht werken kunnen nu eenmaal wat meer :pffff:
Ja. Want die hébben iets.
hm hm Iets natuurlijks. En een grote aantrekkingskracht. Oh en ook overwicht. Ik denk zelfs dat bij een hond waar iemand zit zit zit zit moet schreeuwen zon iemand maar een keer zit hoeft te vragen.
Afbeelding
sterredag
Zeer actief

En bedankt he mensen, echt het respect voor anderen, door sommigen is nog steeds ver te zoeken. Zo jammer voor verder een heel leuk forum.

Je mag hier blijkbaar niet eens aangeven dat een hond een baasje krijgt die overwicht heeft en zelfverzekerd genoeg is om een wat meer dominante hond aan te kunnen, bij een hondenras die dat zeker nodig heeft. Of een grappige ervaring delen. Want zelfs dan zijn er mensen die daar belachelijk over doen en moderators die daar niks mee doen. Beetje jammer hoor.

Ik hou er wel over op. Wou gewoon wat meer weten over dit hondenras en ipv (op een enkele na) een serieus antwoord, wordt ik of mijn man belachelijk gemaakt dat we hier wat meer over willen weten, dat we ons laten informeren, dat we op een goede manier een beslissing willen nemen. Of hebben jullie liever dat iemand deze informatie niet vraagt, totaal geen overwicht heeft en maar gewoon achteloos zo'n hond koopt?

Lijkt wel de kleuterklas.
sterredag
Zeer actief

Cleva schreef:Als ik me niet vergis heb ik je zelfs nog een PB gestuurd met daarin mijn complimenten aangaande je grondigheid.
Heel goed, moesten meer mensen doen.

Dat gezegd is er meer reden voor mijn aanwezigheid hier dan het u van dienst zijn.

Als je niet tegen een grapje kunt is dat jammer maar wel jouw probleem. Anderen hoeven natuurlijk helemaal niets met jouw gebrek aan humor en verwendheid.
Als je graag een uitgebreid advies wil zonder enige toevoeging stel ik voor dat je zo'n gedragsadviseur laat komen. Zolang je je kennis graag wilt betrekken door het ergens in de groep te gooien zit er nu eenmaal meer bij dan alleen het advies.

Natuurlijk overwicht en zelfverzekerd zijn is mooi maar vooral iets waar vooral mensen die geen flauw benul van honden opvoeden hebben veel van verwachten.
Juist een hond als een Kangal bereik je daar niet mee. Die heeft namelijk ook natuurlijk overwicht en zelfverzekerdheid.

Het gaat bij zo'n hond juist niet om overwicht en dominantie. Daarnaast wennen honden al snel aan de eerste indruk die iemand geeft en als je je gedrag niet op de hond af wil stemmen heeft hij de mazen snel gevonden hoor.

En Kangal doet in ieder geval niet mee met dat "zitten, omdat ik het zeg en natuurlijk overwicht heb".
Dat wordt een kouwe kermis.

Overigens doet een andere hond dat ook pas nadat je hem hebt geleerd wat zit betekent.
Daar heeft overwicht dus niet zoveel mee te maken.
Heb helaas geen mail ontvangen dat ik een PB had, dus alsnog dank daarvoor! :)

En ik kan best tegen een grapje, alleen als je niet bekend bent met een bepaalde groep mensen, dan komt een grapje niet altijd zo over, en zeker door de tendens van dit topic in het begin en zonder smiley komt een opmerking dan niet als een grapje over.

Toevallig was jij het die reageerde met: nou dan komt het helemaal goed.

En ik had niet het idee dat dit gemeend was, en dat blijkt ook dat ik dat juist had uit de reactie die je hier neer zet. Het komt ook niet over als een grapje, en in deze leek me dat ook niet de intentie. Vervolgens wordt daarop voortbeduurd en in een aantal van die opmerkingen kon ik het grapje ook wel terug vinden. Echter niet hierin, en als er vervolgens op voorgegaan wordt, dan vind je misschien wel ergens een grapje in, het komt dan niet meer zo over.

Grapjes maken is iets waar je soms toch bij moet nakijken, bekenden van elkaar weten van elkaar hoe iemand grapjes maakt e.d., bij onbekenden mist men die kennis.

Bovendien kan ik dus niks met zo'n opmerking: nou dan komt het helemaal goed. Een reactie als nu, daar kan ik dan wel wat mee.

Ik heb inmiddels echt wel begrepen dat zo'n hond een eigen willetje heeft enzo. En kom op.... zou je zo'n hond dan willen plaatsen bij iemand die geen overwicht heeft. Is dat bij zo'n hond dan niet juist het minste wat je moet hebben?

Ik heb het idee dat veel dingen worden ingevuld door lezers, die niet gezegd en beweert worden of totaal uit verband gehaald worden. Doordat ik zoiets zeg, wil dat toch niet zeggen dat ik denk dat daarmee alles opgelost is? Dat beweer ik niet, dat zeg ik niet. Ik laat er alleen maar zien dat we geen halfzachte eitjes zijn die dengen wel ff een grote stoere hond te kopen en dat het allemaal vanzelf wel goed komt.

Nogmaals bedankt voor je PB, het was geen persoonlijke opmerking, het komt voort uit de hele strekking van dit topic, waarin ik het gevoel kreeg dat mij (of mijn man) van alles verweten wordt ipv dat er echt informatie gegeven wordt en dan is een grapje misschien niet meer echt op zijn plaats.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sterredag schreef: Ik heb inmiddels echt wel begrepen dat zo'n hond een eigen willetje heeft enzo. En kom op.... zou je zo'n hond dan willen plaatsen bij iemand die geen overwicht heeft. Is dat bij zo'n hond dan niet juist het minste wat je moet hebben?.
dit is dus het probleem in een notendop: bij een hond als een kangal kom je nergens met je overwicht.
overwicht is belangrijk bij samenwerking maar een kangal werkt niet samen, een kangal werkt alleen.

het is jammer dat je denkt dat mensen je willen pesten als ze dit steeds maar weer benadrukken.
ik denk dat je er meer mee opschiet als je het aanneemt voor wat het is: gewoon een feit.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Ik kan er altijd smakelijk omlachen hoor als er weer een eigenaar van kangel staat te wachten tot de kangal klaar is om mee naar huis te gaan :F:
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Cleva schreef:
Asta schreef:Ik kan er altijd smakelijk omlachen hoor als er weer een eigenaar van kangel staat te wachten tot de kangal klaar is om mee naar huis te gaan :F:
Als de eigenaar er ook om kan lachen is het prima.
Ik zou er zelf hoorndol van worden en ik ben nogal van de laissez-faire.

Cleo is er trouwens ook zo een. Die moet je paaien. Ze is makkelijk te intimideren hoor, maar ze zal het geïntimideerd zijn niet omzetten in het volgen van opdrachten. Kan ze niet. Juist niet als je bazig doet.
Ik ben er van overtuigd dat als je die gaat corrigeren zoals ik mensen met herders weleens zie doen dat ze dan wegloopt en niet meer terugkomt. Haha.

Eva wel. Als ze voor de derde keer voor de televisie langsloopt en je per ongeluk een geërgerd geluidje maakt gaat ze al op haar plek liggen.
Die heeft samenwerking tot een hogere kunst verheven.
Maar als je daar teveel op gaat zitten bazen wordt ze weer gestrest en dan gaat ze gek doen.

Ik geloof niet zo in de strakke hand.
Nee de gemiddelde eigenaar loopt te vloeken tieren schelden, wegrijden, terugkomen, mopperen :F: :LOL: daarom is het ook altijd zo leuk. Zeker als ik bv de hond kan aaien en aan de riem kan pakken (maar het niet doe) en de eigenaar zodra die in de buurt komt de hond wegrent om met een boog weer een aaitje te scoren :LOL:
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen.
Ik werk nu al 10 jaar op het asiel, waarvan 3 stage. Ik heb heeeeel wat Turkse Herders voorbij zien komen, maar heb ik er maar 2 gezien die "leuk" waren. 1 teef die erg makkelijk was en volgens mij 1 reu die per ongeluk erg makkelijk was.
Wel 1 hele lieve teef in mn stage, maar die vrat alles op wat ze zag aan andere dieren. Verder?
De rest, hebben we of moeten laten inslapen vanwege agressie en onbetrouwbaarheid. En een aantal hebben we bij echte kenners kunnen plaatsen.
Zodra je iets van ze verlangt wat ze niet willen (bij sommigen was het alleen al het commando "zit") worden ze moeilijk. Een aantal ging al gelijk de lip omhoog en kon alleen maar mee gewandeld worden.

Het zijn zeer zelfstandige honden en inderdaad eigenlijk voor de waak op grote terreinen. ECHT contact krijg je niet met ze. Ze kijken je aan, maar je kunt er niet echt een band mee opbouwen. Ik heb er nog geen 1 gezien. Ze komen erg uhm... ja eigenlijk gewoon onafhankelijk over. Ze regelen het zelf wel, zeg maar.

Er is er 1 die ik ken die ECHT leuk is. En dat is een Turk die is opgevoed door een Turk. Maar zoals die met zn hond omgaat. Zag die jongen met de hond als pup lopen, achterstevoren, met sn knieen omhoog, en voorovergebogen, midden over straat, hoge stemmetjes naar die hond toe. Hij kwam elke week bij ons zn hond wegen. Hij kwam een keer in paniek binnen want er zat iets groens op zn vacht :mrgreen: . Hij had door het gras gerold :mrgreen: . Of hij met andere honden overweg kan weet ik niet.
Met deze laatste kun je ook wel echt contact krijgen. Maar die jongen is er dan ook zoooooooo intensief mee bezig geweest volgens mij.

Maar verder? Ik zou het niet doen. Ze zien er leuk en groot en mooi uit, maar het karakter is eigenlijk het tegenovergestelde.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

sterredag schreef:En bedankt he mensen, echt het respect voor anderen, door sommigen is nog steeds ver te zoeken. Zo jammer voor verder een heel leuk forum.

Je mag hier blijkbaar niet eens aangeven dat een hond een baasje krijgt die overwicht heeft en zelfverzekerd genoeg is om een wat meer dominante hond aan te kunnen, bij een hondenras die dat zeker nodig heeft. Of een grappige ervaring delen. Want zelfs dan zijn er mensen die daar belachelijk over doen en moderators die daar niks mee doen. Beetje jammer hoor.

Ik hou er wel over op. Wou gewoon wat meer weten over dit hondenras en ipv (op een enkele na) een serieus antwoord, wordt ik of mijn man belachelijk gemaakt dat we hier wat meer over willen weten, dat we ons laten informeren, dat we op een goede manier een beslissing willen nemen. Of hebben jullie liever dat iemand deze informatie niet vraagt, totaal geen overwicht heeft en maar gewoon achteloos zo'n hond koopt?

Lijkt wel de kleuterklas.
Stel je niet zo vreselijk aan. Bah
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Het karakter is mij soms een beetje TE groot!
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Cleva schreef:
frank1985 schreef: Stel je niet zo vreselijk aan. Bah
Hétététét!
Stil jij.

Niet pesten.

Stel jij je ook niet zo vreselijk aan.
Anders gaat het een lange nacht worden ergens in juni.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Cleva schreef:
frank1985 schreef:
Cleva schreef:
frank1985 schreef: Stel je niet zo vreselijk aan. Bah
Hétététét!
Stil jij.

Niet pesten.

Stel jij je ook niet zo vreselijk aan.
Anders gaat het een lange nacht worden ergens in juni.
:80:

HETETETETET!
HETETETET!

Normaal ben je verbaal iets sterker. Met je gehettetetetetetetetetet.
Kom.
Als je dan je praatjes maar niet vergeet.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Cleva schreef:praatjes vullen geen gaatjes.

Nou dan vul jij weinig tot geen gaatjes. Beetje jammer weer

En terug naar de turkse herder
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Onze buren hebben een Slowaakse herdershond, die heeft wat dezelfde karaktereigenschappen als de Turkse herder.

Eerlijk is eerlijk: Als zij het begeleiden en hij komt op neutraal terrein kennis maken, is het een schat van een hond. Heb wel eens een uur met hem staan kroelen, wat een lekkere witte beer is het dan!
MAAR.........
Op het moment dat het geen neutraal terrein is, of jij op hem afstapt en hij niet op jou, is het mis.
Praktisch gezien komt het erop neer dat ze dus alleen met het beest kunnen wandelen op echt verlaten stukken en ALTIJD alert moeten zijn.

Ze hebben zich werkelijk suf 'gesocialiseerd' maar waaks betekent niet te vertrouwen te met vreemden.
Waar veel andere 'normale waakhonden' blaffen, dreigen en hooguit snappen, gaat deze zelfstandig tot actie over.
Praktisch gezien betekent dit dat bij elke sociale interactie, het beest achter tralies moet en alleen onder toezicht achter een hek in de tuin kan.

Het scheelt dat het beest liever buiten dan binnen is en met weinig beweging toe kan maar goed, het is maar wat je met een hond wil.
Het zou met een sociale versie van het ras en wat training best een leuke hond kunnen zijn als je erbij bent maar als je er niet bij bent, kan het een ander verhaal zijn...
Wil je straks je puber die verantwoording geven als die vriendjes/ vriendinnetjes over de vloer heeft? Heb je er geen moeite mee om het dier in een kennel te zetten voor een groot deel van de dag met een bordje erop: Bij brand laten zitten?

Dat is nl wel een aannemelijk situatie met zo'n hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”