Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mooie Akita!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Mooie Akita!

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Vandaag zag ik een wonderschone Akita teef. Prachtig getekend en met een schitterende bouw. En vooral heel, heel erg knuffelig :I: Ik heb vandaag (een hele dag op een evenement) meer genoten van de honden dan van de mensen, maar dit was een uitschieter. Wat een prachthonden zijn het toch.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Mooie Akita!

Ongelezen bericht door Valerie »

I totally agree :engel: ik mis alleen de foto :wink:
jelle & syb
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door jelle & syb »

Heb je geen foto !?

Vindt het prachtige honden !
Afbeelding
Leer van gisteren , droom van morgen , maar leef vandaag
http://www.hondenopvang.com/
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou er zelf NOOIT eentje willen hebben, maar ik vind het inderdaad wel een heel fraai hondenras om te zien.
Gek genoeg vind ik de teven bij dit ras vaak mooier dan de reuen (zeker bij die amerikanen, die vind ik vaak te log)
Het valt mij anders niets tegen :wink:
Marie-Josée
Erelid

Nee, helaas geen foto. Het was een driekleur. Nanna, ben ik met je eens, de teven zijn vaak net iets meer in verhouding.
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
Valerie schreef:
Nanna schreef:Ik zou er zelf NOOIT eentje willen hebben, maar ik vind het inderdaad wel een heel fraai hondenras om te zien.
Gek genoeg vind ik de teven bij dit ras vaak mooier dan de reuen (zeker bij die amerikanen, die vind ik vaak te log)
Het valt mij anders niets tegen :wink:
Ja, maar jij hebt een japanner. Die vind ik ongeacht geslacht mooi.
Ik bedoelde kwa karakter :F: maar Kiyoshi is dan ook een erg makkelijk exemplaar.
Marie-Josée
Erelid

Volgens de eigenares was de teef redelijk sociaal maar kon niet met elke hond. Ze was ook eigenzinnig dus voortdurend bijzonder consequent zijn was echt nodig.En ze kon niet los.
Voor mij een hond om eens te knuffelen maar niet geschikt voor ons.
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Ik vind ze ook heel mooi! Ze kijken vooral ook zo bijzonder de wereld in, haha ik weet niet goed hoe ik dat moet beschrijven.

Maarja die haren hè... Ik heb 2 Noorse boskatten, daar wordt ik af en toe al schijt ziek van :ugh: (van de haren dan :engel:)
Laatst gewijzigd door Zilla op 13 mei 2012 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:Volgens de eigenares was de teef redelijk sociaal maar kon niet met elke hond.
Hioer om de hoek woont een reu van een goed half jaar oud. Kan nu al niet meer met andere reuen. :19:
Nee, dankjewel, dat zoek ik niet. Wat bezielt mensen toch om steeds op hun hoede, naar andere honden speurend, door het bos te lopen met de hond 100% aangelijnd? Goed, je hebt een mooie hond aan de riem maar van een mooie tafel kun je niet vreten... Ik heb ook het idee dat die hond een grote teleurstelling is.
Verder zijn alle oosterse rassen mij te autistisch ;-) Wèl erg mooi, ontegenzeggelijk.

ik snap dat ook niet. Het lijkt mij vreselijk. Ik vraag mij ook wel eens af of het voor een hond wel leuk is altijd maar aan een lijn te moeten lopen. Kan een hond dan echt hond zijn ?

Qua uiterlijk. Tjah best mooi maar niet echt mijn ding. Een husky zou ik dan 100x liever hebben qua uiterlijk.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Mijn eerste kennismaking was met een pup van een half jaar oud. Ik had schrik! van dat beest! Hij zat in het asiel en was afgestaan omdat de mensen hem niet aankonden. Ze hadden iets aangeschaft en wisten zelf totaal niet wat ze in huis hadden gehaald. En de "fokker" had gezegd dat een cursus geen zin had met een akita, dus tja, ze hadden niks met die hond gedaan.
Maar hij gromde en beet in mn armen enz enz.
Is ie uiteindelijk geplaatst bij mensen die er al 1 hadden of 2. Maar uiteindelijk accepteerde 1 van hun honden hem niet en kwam hij na een paar maanden (ze hadden nog veel geprobeerd) terug.
Dus die hond komt op me af en begon weer te grommen en te bijten in mn armen. Ik schrik, zegt ze ineens. Goh hij vindt je leuk! Volgens mij heb ik nog nooit zo verbaasd gereageerd. Vanaf dat moment ben ik ze beter gaan leren kennen en inderdaad andere akita's die binnen kwamen deden hetzelfde :D
Als ik Diesel (ja zo heet ie nu) nog eens zie, hangt weer in mn armen en moet ie ff gestopt worden haha. Maar hij heeft het kei goed nu! Ik heb geen schrik meer van ze hahaha en ben ze zelfs steeds leuker gaan vinden!
Zelf zou ik er geen in huis nemen, geen ras voor mij om te hebben. Maar vindt ze wel altijd erg mooi!

En inderdaad, lopen met een hond die andere honden opeet en altijd ogen in je rug moeten hebben is niet fijn! Maarja, als ik een hond eenmaal heb, gaat ie daarom echt niet meer weg!

Groetjes Marieta.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Het is allemaal zo vreselijk als je het er zelf naar maakt :wink:

Leuk dat je zo gecharmeerd bent van de dame :ok: , jammer dat je geen foto heb kunnen maken zodat wij haar ook konden zien
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

chrico schreef:Het is allemaal zo vreselijk als je het er zelf naar maakt :wink:

:ok:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Nanna schreef: Wat bezielt mensen toch om steeds op hun hoede, naar andere honden speurend, door het bos te lopen met de hond 100% aangelijnd?
In een losloopgebied kom je mij niet tegen..
Maar als mensen eens de verantwoording nemen voor hun eigen honden..kan iemand met een niet zo'n vriendelijke hond ook iets ontspannender lopen natuurlijk :wink:
Van mijn honden heeft niemand last..ik heb wel last van andermans honden
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Angelique. schreef:
chrico schreef:Het is allemaal zo vreselijk als je het er zelf naar maakt :wink:
Hier ook wel mee eens.
Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:Volgens de eigenares was de teef redelijk sociaal maar kon niet met elke hond.
Hioer om de hoek woont een reu van een goed half jaar oud. Kan nu al niet meer met andere reuen. :19:
Nee, dankjewel, dat zoek ik niet. Wat bezielt mensen toch om steeds op hun hoede, naar andere honden speurend, door het bos te lopen met de hond 100% aangelijnd? Goed, je hebt een mooie hond aan de riem maar van een mooie tafel kun je niet vreten... Ik heb ook het idee dat die hond een grote teleurstelling is.
Verder zijn alle oosterse rassen mij te autistisch ;-) Wèl erg mooi, ontegenzeggelijk.
Volgens mij is die reu al 1 jaar geweest :wink:.
Zilla schreef:Ik vind ze ook heel mooi! Ze kijken vooral ook zo bijzonder de wereld in, haha ik weet niet goed hoe ik dat moet beschrijven.

Maarja die haren hè... Ik heb 2 Noorse boskatten, daar wordt ik af en toe al schijt ziek van :ugh: (van de haren dan :engel:)
TSjah die haren.. dát is wel vervelend :mrgreen:
Afbeelding
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Minhie schreef:
Angelique. schreef:
Hier ook wel mee eens.
Nanna schreef:
Volgens mij is die reu al 1 jaar geweest :wink:.
Zilla schreef:Ik vind ze ook heel mooi! Ze kijken vooral ook zo bijzonder de wereld in, haha ik weet niet goed hoe ik dat moet beschrijven.

TSjah die haren.. dát is wel vervelend :mrgreen:
Nou! Sinds ik die katten heb weet ik in ieder geval dat er nooit meer wat komt met lange haren, hoe mooi en leuk het ook mag zijn. :LOL: Met alle andere dingen die in dit topic voorbij komen zou ik dan weer een stuk minder moeite hebben :wink:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

Die haren heb je wel maar 2 x per jaar last van he haha :mrgreen:
Buiten de rui periode om vindt ik amper haren van Ti Jay
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Leanne schreef:Die haren heb je wel maar 2 x per jaar last van he haha :mrgreen:
:80:

Oke in de rui periode is het wel veuuul erger, maar ik kan niet zeggen dat ik hier amper haren vind van Kai buiten de rui periode.

Heb je ook geen idee hoe de hond heette TS? (stamboomnaam)? toevallig? Ik ben nu wel erg nieuwschierig :mrgreen:
Afbeelding
Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elien »

wat jammer dat je geen foto hebt. Op welke show was het?
Klinkt helemaal als mijn Neela qua karakterbeschrijving.
Super sociaal naar mensen, maar niet zo naar andere vreemde honden (al zal ze ook pas reageren als de andere hond reageert of op haar af komt vliegen)
Leanne
Zeer actief

Minhie schreef:
Leanne schreef:Die haren heb je wel maar 2 x per jaar last van he haha :mrgreen:

Oke in de rui periode is het wel veuuul erger, maar ik kan niet zeggen dat ik hier amper haren vind van Kai buiten de rui periode.
Kan er niet meer van maken haha :U:
Yûnio was hetzelfde..echt maar 2 x per jaar :U:

Punky is de grootste haarbal hier....die verhaard ook continu
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Maar is het leuk voor een hond om altijd aan een lijn te zitten ? Zou die hond minder gelukkig zijn of plezier hebben. Kan die hond minder hond zijn dan een hond die los kan rond rennen ?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Ruilen?
Valerie
Zeer actief

frank1985 schreef:Maar is het leuk voor een hond om altijd aan een lijn te zitten ? Zou die hond minder gelukkig zijn of plezier hebben. Kan die hond minder hond zijn dan een hond die los kan rond rennen ?
Er zijn genoeg Akita's die loslopen hoor. Ik weet niet hoe het bij de AA zit.
En ja het geluk van een hond zit hem niet in een riem :wink:
Angelique.

Minhie schreef:

Heb je ook geen idee hoe de hond heette TS? (stamboomnaam)? toevallig? Ik ben nu wel erg nieuwschierig :mrgreen:
Hier buiten de rui periode ook amper haren van Lola hoor, van Dallas vond ik al helemaal never nooit wat :19:
Angelique.

Lola loopt 90% van de tijd los, Demon 99% van de tijd.
frank1985
Zeer actief

Valerie schreef:
frank1985 schreef:Maar is het leuk voor een hond om altijd aan een lijn te zitten ? Zou die hond minder gelukkig zijn of plezier hebben. Kan die hond minder hond zijn dan een hond die los kan rond rennen ?
Er zijn genoeg Akita's die loslopen hoor. Ik weet niet hoe het bij de AA zit.
En ja het geluk van een hond zit hem niet in een riem :wink:
Nee bedoel je :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hier lopen zij ook los, wel op bepaalde stukken maar spannend zat voor ze :mrgreen:
Verder zijn ze aangelijnd, gaan overal mee naar toe zolang ik het leuk vind en ondernemen ook van alles met ze. Dus nee, minder hond kunnen zijn is niet van toepassing.
Waarom zou een hond meer hond kunnen zijn als zij alleen maar loslopen?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
frank1985
Zeer actief

chrico schreef:Hier lopen zij ook los, wel op bepaalde stukken maar spannend zat voor ze :mrgreen:
Verder zijn ze aangelijnd, gaan overal mee naar toe zolang ik het leuk vind en ondernemen ook van alles met ze. Dus nee, minder hond kunnen zijn is niet van toepassing.
Waarom zou een hond meer hond kunnen zijn als zij alleen maar loslopen?

Ik heb geen idee daarom vraag ik het he.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Het was niet op een hondenshow hoor, maar op een kunst-en cultuurevenement. Het was echt een heerlijk rustige en ontspannen hond en de eigenaren hadden geen moeite met de genoemde eigenschappen.Zij wisten in elk geval wat ze in huis hadden en misschien was de hond ook daarom zo lekker ontspannen.
Marie-Josée
Erelid

Puur toevallig heb ik net een foto gekregen, iemand anders vond haar dus ook de moeite waard :wink:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

Wat leuk!.....is wel een plaatje hoor :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”