Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wandeltips voor omgeving groningen (en drenthe)?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

wandeltips voor omgeving groningen (en drenthe)?

Ongelezen bericht door mijke »

Zelf woon ik echt in hartje Groningen, dus als ik met Oortje ga wandelen is dat meestal gewoon hier in de stad, of we struinen samen door het sterrenbos of door het plantsoen. Voor de langere groenwandelingen pakken we nu en dan de bus naar het Hoornsemeer of het Stadspark. Toch begin ik daar wat op uitgekeken te raken, want zo groot is het nou ook weer niet, en bovendien moet de helft van de tijd de hond aan de lijn. Ook begint het, nu het voorjaar is, steeds drukker te worden met slenterende gezinnen, schreeuwende kinderen, petjesjeugd op opgevoerde scooters, voetballende dronken studenten en fanatieke joggers en racefietsers.

Ik ben dus op zoek naar betere wandelgebieden! Af en toe ga ik met iemand wandelen die in bezit is van een auto, maar soms ga ik ook alleen en dan moet ik dus met de bus. Het moet dus in ieder geval goed bereikbaar zijn, en groot genoeg voor een paar uurtjes wandelplezier.

Van vroeger herinner ik me dat Norg heel leuk wandelen was, maar dat is echt al 20 jaar geleden, dus ik heb geen idee of dat nog zo is. Op de kaart zie ik dat het Drentse Aa gebied in de driehoek tussen Zuidlaren - Gieten - Assen veeeeel groter is, dus daar zijn denk ik ook wel genoeg opties. En wellicht zijn er nog mooie plekjes dichterbij waar ik geen weet van heb. Waar gaan andere Groningers en Drenten wandelen, en welke 'uitvalsbasis' gebruik je daarbij? Alle tips zijn welkom!
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Aantal honden: 2

Re: wandeltips voor omgeving groningen (en drenthe)?

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Wanneer ik bij mijn ouders in Enumatil ben, ga ik wel eens wandelen in het losloopbos in Roden, echt een mega groot losloopgebied!
http://www.doggies.nl/hondenlosloopgebi ... roden-5268
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

He ik woon ook in Groningen.
We gaan zeker 1 keer per week naar Kardinge en omgeving, daar zijn een aantal losloopgebieden:
- langs het Meedenpad ongeveer tot het Dwarsdiep https://maps.google.nl/maps?q=Meedenpad ... ingen&z=16

-Recreatiepark Noorddijk, daar mogen ze helemaal los en is ook veel schoon water (de ingang zit bij de rand met Beijum). Als je begint bij het Meedenpad (link hierboven) en dan doorloopt naar dit gebied ben je zo twee uurtjes zoet.: https://maps.google.nl/maps?q=Recreatie ... ingen&z=14

Verder gaan we regelmatig over Sprikkenbrug en verder wandelen, dat zijn allemaal onverharde fietspaden/wandelpaden waar ze ook lekker los kunnen.
- https://maps.google.nl/maps?q=Sprikkenb ... ingen&z=16

Verder ga ik ook regelmatig naar het Plantsoen (is voor mij lekker dichtbij)
runninggirl
Zeer actief

BellaDonna schreef:Wanneer ik bij mijn ouders in Enumatil ben, ga ik wel eens wandelen in het losloopbos in Roden, echt een mega groot losloopgebied!
http://www.doggies.nl/hondenlosloopgebi ... roden-5268

Dit klinkt zeker leuk!
TRB-culture
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Friese Stabij

Ongelezen bericht door TRB-culture »

- Strubben-Kniphorstbos, tussen Anloo en Schipborg, als je met de bus gaat, kun je denk ik het beste Anloo als uitgangspunt nemen.
- Boswachterij Anloo
- Het Noordlaarderbos: http://www.natuurmonumenten.nl/content/ ... arderbos-0

en het al genoemde Ballooërveld is ook zeker een aanrader. Geen van alle losloopgebieden trouwens, maar te mooi om om die reden maar over te slaan vind ik.
Afbeelding
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Appelscha is ook leuk om te lopen. Norg is goed te doen. Roden vind ik klein, maar daar lopen we wel wekelijks.
Lauwersoog vind ik erg leuk om te wandelen, ook rond Bakkeveen kan je heel goed wandelen maar is niet zo goed bereikbaar.
Rond het Leekstermeer is ook leuk om te lopen, je kunt er bijvoorbeeld bij Lettelbert uit, is wel een fietspad.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik loop inderdaad tegen hetzelfde probleem aan in Groningen. De meeste tips zijn al gegeven zie ik. ;) Eerder deed ik ook alles met de bus. Je kunt ook in de bus naar Glimmen stappen en wandelen in Appelbergen. Als je heel lang wilt wandelen kun je ook nog doorlopen naar het Noordlaarderbos. In de weekenden is het in Appelbergen wel druk maar honden mogen er los lopen en het is mooi. Norg kan ook en is ook mooi, de bus gaat alleen wel maar eens per uur. Kardinge is ook leuk en makkelijk te bereiken met lijn 3 of lijn 6, dan stap je uit bij het zwembad, loop de parkeerplaats helemaal over richting klimcentrum en dan voor de sportvelden linksaf, dan kom je bij grasvelden waar de hond los mag.
Je kunt ook wandelen langs het Paterswoldse meer, vanaf ons gezien aan de linkerkant van het Hoornsemeer.

Mijn ervaring is dat in het Drentsche Aa gebied de hond op maar weinig plekken los mag, ook op het Balloërveld mogen ze geloof ik niet los lopen. En met de bus is het Balloërveld best lastig te bereiken, vanaf Groningen moet je dan best een poos met trein en bus.
Je kunt ook nog naar Zeegse, ook hier weer mag de hond niet los lopen volgens mij, maar veel mensen doen dat wel, maar dan riskeer je wel een boete. Je zou dan uit kunnen stappen bij Zuidlaren bij de N34 en dan kun je via een zandpad 'de Vledders' wat daar in de buurt van de rotonde zit waar je uitstapt richting Zeegse lopen. Dan kom je uit bij café de Drentsche Aa.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

En bakkeveen is niet geheel makkelijk met bus te bereiken (je zult eerst naar drachten moeten en dan overstappen en dan moet je nog een stuk lopen). Beetsterzwaag is ook goed te doen. (ook eerst naar drachten, dan overstappen naar een bus naar heerenveen 10 of 12????). Je kan op verschillende plekke uitstappen, maar handig voor Lauswolt. Aan kant van tennisbaan is geen verbod voor loslopende honden. Bij Lauswolt mag het officieel niet, maar wordt wel gedaan. Je kan ook iets eerder uitstappen bij witte huis. Ook daar mogen ze officieel niet los, maar wordt wel gedaan. Boswachter van de ene kant is al jaren met pensioen en een nieuwe is niet makkelijk te vinden....
Afbeelding
Cos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer mix.

Ongelezen bericht door Cos »

Gieten is met de bus ook te bereiken en is ook prachtig wandelen.
Inderdaad Kardinge is ook goed bereikbaar en ook leuk met water.
Roden, Norg is ook allemaal wel te bereiken met de bus. Maar Roden kom je volgens mij niet bij het bos met de bus ...
'Anybody who doesn't know what soap tastes like, Never washed a dog.'
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ten Boer is ook leuk en goed te bereiken (en snel) met de bus!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

mijke schreef: Waar gaan andere Groningers en Drenten wandelen, en welke 'uitvalsbasis' gebruik je daarbij? Alle tips zijn welkom!
Woonachtig in Ruinen (Drenthe), dus loop regelmatig in Echten. Leuk, relatief groot losloopgebied, voornamelijk bos, met wat 'plasjes'. Echt zwemmen lukt niet, maar waterpret is wel mogelijk. Verder ben ik fan van Gieten, maar daar wordt het wel steeds drukker lijkt het. Bakkeveen vond ik ook leuk wandelen, geen water.

Noorddijk, al genoemd, heb ik één keer gewandeld. Was wel leuk, maar ik vond het zwemwater (met name de toegankelijkheid) tegen vallen, maar wellicht hebben wij de verkeerde route gelopen.

Ik weet niet of het al genoemd was, maar het Drents-Friese Wold schijnt ook relatief groot te zijn. Ik heb er een aantal keer gelopen, maar ik kwam telkens na een korte periode lopen weer een aanlijngebied tegen, dus het was mij niet helemaal duidelijk of je daar nou echt grote wandelingen 'los' kunt lopen.
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Voor Roden kan je uitstappen voor de AH, dan loopt je langs de Ah zo langs de kerk en mensinge het bos in.

Vanuit Assen stopt de bus wel voor het bos bij het voetbalveld.
runninggirl
Zeer actief

luna2906 schreef:
mijke schreef: Waar gaan andere Groningers en Drenten wandelen, en welke 'uitvalsbasis' gebruik je daarbij? Alle tips zijn welkom!
Woonachtig in Ruinen (Drenthe), dus loop regelmatig in Echten. Leuk, relatief groot losloopgebied, voornamelijk bos, met wat 'plasjes'. Echt zwemmen lukt niet, maar waterpret is wel mogelijk. Verder ben ik fan van Gieten, maar daar wordt het wel steeds drukker lijkt het. Bakkeveen vond ik ook leuk wandelen, geen water.

Noorddijk, al genoemd, heb ik één keer gewandeld. Was wel leuk, maar ik vond het zwemwater (met name de toegankelijkheid) tegen vallen, maar wellicht hebben wij de verkeerde route gelopen.

Ik weet niet of het al genoemd was, maar het Drents-Friese Wold schijnt ook relatief groot te zijn. Ik heb er een aantal keer gelopen, maar ik kwam telkens na een korte periode lopen weer een aanlijngebied tegen, dus het was mij niet helemaal duidelijk of je daar nou echt grote wandelingen 'los' kunt lopen.
Bij Noorddijk hebben ze de afgelopen paar jaar veel gewerkt aan het recreatiegebied, nieuwe paden die daar lopen etc. En dus een vrij groot stuk met bos, veld en veel water waar geen verkeer komt en honden los mogen het hele jaar door. Maar er is ook een Noorddijkerweg, loop je ook door de natuur, maar daar mogen honden niet los. En het Zilvermeer mogen honden ook alleen tussen 1 okt. en 1 mei komen en dus niet in de warme periodes.

Als je inzoomt op dit punt op Googlemaps zie je het water goed zitten, naast dat golvende pad: https://maps.google.nl/maps?q=Recreatie ... 16&iwloc=A
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

ayke schreef:Voor Roden kan je uitstappen voor de AH, dan loopt je langs de Ah zo langs de kerk en mensinge het bos in.

Ik heb de schrik van dit bos, omdat er zo onwijs veel teken zijn. Veertig teken weghalen van een langharige hond vond ik geen feest.

Ik heb gehoord dat er nog veel teken zijn, dus ik ga niet naar dat bos.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Gisteren gewanddeld in Appelbergen! Was er best mooi inderdaad, en helemaal niet druk, maar we waren er ook pas om half 5 's middags. De hondjes hebben zich flink vermaakt iig. Alleen al dat water was veel te ranzig om ze in te laten zwemmen dus ze stonken daarna wel een uur in de wind, plus dat we volkomen lekgeprikt zijn door de muggendeken die over het bos hing. Maar dat mocht de pret niet drukken, we hebben er wel van genoten!
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Appelbergen is ind heel leuk om te lopen
mijke
Zeer actief

Zo, vanmiddag spontaan nog ff om 5 uur de bus gepakt naar Noorddijk om eens te kijken hoe dat was. Dat viel me eerlijk gezegd wel een klein beetje tegen. Ben bij bushalte aan het Meedenpad uitgestapt en vanaf daar naar halverwege Noorddijk gelopen en terug. Beetje saai gebied. Gras, gras, nog meer gras en wat jonge begroeiing. Opzich wel prettig al dat groen, maar waarom, echt, WAAROM moeten moderne recreatieparken altijd van die afschuwelijke rechte paadjes hebben? Dat verpest de hele boel! Ik kan me voorstellen dat dat op een zomermiddag gewoon filewandelen wordt. Maargoed, het is wel lekker dichtbij en het is iig groen. Dus beter dan een rondje door de wijk, maar neit iets waar ik heen zou gaan als ik zin heb om echt een lekkere mooie wandeling te maken.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hilly45 schreef:
ayke schreef:Voor Roden kan je uitstappen voor de AH, dan loopt je langs de Ah zo langs de kerk en mensinge het bos in.

Ik heb de schrik van dit bos, omdat er zo onwijs veel teken zijn. Veertig teken weghalen van een langharige hond vond ik geen feest.

Ik heb gehoord dat er nog veel teken zijn, dus ik ga niet naar dat bos.
Is dat niet in elk gewoon bos? Ik ben niet anders gewend en behandel de honden dus al vanaf eind april tegen teken tot ergens begin november.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Gister naar Roden geweest, wat is het supermooi daar zeg! Echt het soort bos waar ik van houd. En echt een heerlijke zwemplek voor de hondjes, waar het zo verschrikkelijk nooi en sereen is dat we daar gewoon bijna 2 uur hebben gezeten terwijl de hondjes zich met het water en elkaar vermaakten. En errug goed bereikbaar ook met de bus, busstation is vlakbij. Helaas wel de eerste teken opgelopen, Oor had er een stuk of 3, en van Sjoof hebben we er zo'n 10 a 15 (!!!) afgeplukt. Gelukkig had nog maar eentje zich vastgezogen.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

In alle bossen zitten er volgens mij wel teken nu. Ik ga de bossen er niet om vermijden, kijk ze goed na wat betreft teken voor ze de auto in gaan. Roden is mooi hè? Hele fijne plas ook, kunnen ze heerlijk zwemmen! :D
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
vlindertje73
nieuw lid
Mijn ras(sen): shih-tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door vlindertje73 »

Plaatsen rond Groningen om je hond in de zomer te laten zwemmen.

Rond de stad Groningen zijn leuke plaatsen waar je hond mag zwemmen in de zomerperiode tussen 1 april en 1 oktober. Ik heb plaatsen gevonden waar je dus wél heerlijk samen met je hond kan badderen.

Zwemmen met je hond.

De hieronder beschreven plaatsen zijn ideaal om je hond te laten zwemmen in de zomerperiode. Je kan er ook flinke wandelingen maken, met tussendoor genoeg water om je hond even te laten afkoelen.
Het is niet toegestaan op alle plaatsen je hond helemaal los te laten, maar wat geeft het als je je hond aan een lange lijn laat lopen. Ik bedenk dat dit ook wel een lijn van 10 meter kan zijn( zit je hond toch vast en voelt zich wel vrij). Zo houd je je aan de voorschriften die vermeld staan op de diverse borden.

In de winterperiode mag je bijna overal met je hond bij het water komen. Ik sprak steeds meer mensen die vooral in de zomerperiode niet weten waar ze hun hond even lekker kunnen laten zwemmen. Terwijl je hond, net als jij, juist in de zomer een lekker verkoelend bad wil.

Hier komen de plaatsen rond Groningen: veel plezier voor mens en dier!

Zuidbroek.

Adres: Botjesweg. Afslag Zuidbroek op de A7. Onderaan linksaf, dan de bordjes volgen van botjeszandgat.

Hier is een zandgat, het botjeszandgat genoemd, met strand en mogelijkheid om te zwemmen met je hond. Als je doorloopt kom je in een natuurgebied, waar je aan de linkerkant diverse plekjes ziet waar je zo het water in kan lopen.
Let op, want waar het strand ophoudt loop je zo de diepte in.
De grote diepte komt door de zandafgraving. Je merkt het ook goed aan de temperatuursverschillen van het water. Het water is kraakhelder.
De route die je kunt wandelen duurt ongeveer een uur.

Woudbloem.

Adres: Woudbloemlaan. Deze weg ligt vanaf Groningen tussen Harkstede en Scharmer in.

Woudbloem is een gehucht in de gemeente Slochteren, het ligt aan de Slochter Ae. Hier is een prachtig wandelgebied, waar je hond wel aangelijnd moet zijn, omdat je tussen de grazende dieren door loopt.
Er is volop zwemgelegenheid voor je hond. Ten eerste in de Ae, en in het midden van het wandelgebied zijn diverse plassen.
De wandeling is ongeveer anderhalf uur.
Met het groen, blauw is water, is de wandelroute.

In Scharmer heb je de scharmerplas. Om hier te komen neem je de Herenlaan, deze helemaal uitrijden.
Hier kan je hond heerlijk zwemmen.

Roden.

Adres: Norgerweg.

Aan de Norgerweg heb je aan beide zijden volop bos, en aan de rechterzijde in het midden een waterplas voor je hond om te zwemmen.
Aan de linkerzijde vind ik het persoonlijk mooier, omdat je daar het bos in loopt, en de hond los kan lopen. Aan het eind van het pad kom je bij het Peizerdiep. Hier vind je de vistrap, het is een soort van watervalletje in het Peizerdiep. Hier kan je langs het water lopen en dan op een gegeven moment weer links af, en ook daar loop je langs water.
De natuur is er erg mooi. Het water is kraakhelder.
De wandeling duurt ongeveer een uur.

Hoornsemeer te Groningen.

Adres: Hoornsedijkje. Hier kom je vanaf de Ketwich Verschuurlaan, over de brug gelijk links.

Het Hoornsemeer ligt in de stad Groningen. Het is een mooi natuurgebied, met een groot meer. De honden mogen in het eerste gedeelte loslopen. Ook kunnen ze daar gemakkelijk bij het water komen. Dus volop zwemplezier voor mens en dier.
Wanneer men een langere wandeling wil maken langs het Hoornsemeer dient de hond aangelijnd te worden. Maar met een lange lijn, blijft er toch nog volop mogelijkheid om je hond te laten zwemmen. Er zijn namelijk diverse steigers waar je zelf trouwens ook heerlijk kan zitten en zwemmen.
De wandeling kan je wel tot een anderhalf uur maken.

Delfzijl.

Adres: Handelskade oost. Uitrijden tot het einde.

Hier heb je aan zee een mooi stukje strand aan de zee. Het is er vaak lekker rustig. Bij mooie weer kun je het eiland Borkum zien. Je moet wel even op het tij letten, want bij laagwater is er enorm veel slijk. http://www.watersportalmanak.nl/getijdentabellen-2012
Aan de andere kant van het dijkje kan je hond ook lekker zwemmen. Geen zand en slijk.

Lettelberterpetten.

Adres: Hooilanden Lettelbert.

Dit ligt aan het Leekstermeer. Neem vanaf de Stad Groningen de A7 richting Drachten. Neem afslag Hoogkerk (35). Ga bij de rotonde rechtdoor de Roderwolderdijk op. Ga na ruim 2 km over de brug linksaf. Je rijdt nu langs het Hoendiep. Na 2 km ga je linksaf de Hoofdstraat op. Na 3 kilometer maak je een scherpe bocht naar links, en draai je de Hooilanden op. Houd na 200 meter links aan. Na 500 meter zie je aan je rechterhand de boerderij op nummer 12.

Lettelberterpetten is een natuurgebied van het Groningse landschap.
Op de wandelpaden in zijn honden aangelijnd toegestaan.
De wandelroute is aangeven met geel/witte paaltjes en is ongeveer 2,5 kilometer lang.

Noordlaren.

Adres: Lage weg. De auto kan je parkeren bij het haventje.
Dit ligt in verbinding met het Zuidlaardermeer.
Tijdens je wandeling kom je een vogelkijkhuis tegen. Je hond kan zwemmen in het Zuidlaardermeer. De wandeling kan je wel tot 2 uur maken in dit mooie natuurgebied.

Glimmen.

Adres: Appelbergenweg.

Hier vind je de Appelbergen.
Appelbergen is bekend als een bosgebied waar je op de fiets doorheen rijdt op weg naar de kop van Drenthe
en vandaar weer terug naar de stad Groningen. Voor anderen is het een vaste uitlaatplaats voor hun honden. Een uitgezette wandelroute leidt je door het bos, over zandvlakten en duinenrijtjes en langs prachtige vennen. De honden mogen mee maar uitsluitend aangelijnd. Voor hen zijn drie speciale plekken gemarkeerd waar ze vrij mogen lopen.
De wandeling kan je zo lang mogelijk maken als je wilt. Er staan paaltjes voor de routes.
Aan de oost kant van Appelbergen, in het gebied tussen de A28, zijn waterplassen. Dit wordt Sassenhein genoemd. Hier moeten de honden wel aangelijnd zijn. Zwemmen kan hier wel, dus met een lang stuk touw, groot plezier.

Bevrijdingsbos te Groningen.
Adres: Stadsweg.

Dit prachtige natuurgebied ligt tussen de wijk Lewenborg en Beijum. De honden mogen los, en er is volop plek om je hond te laten zwemmen.
Je wandeling kan je uitbreiden door het maple leafpad af te lopen waar je de 10 kinderrechten ( link invoeren) kunt lezen. Daarna aan het eind links af slaan. Je komt dan langs een molen. En rechtdoor zie je het Kardinger recreatiegebied. Dit is ook een groot bos, met water langs het wandelpad.
Het water is hier verbazend helder. De wandeling kan je zo lang maken als je zelf wilt. Van één uur tot wel meer dan twee uur.

Slochteren.

Adres: Hoofdweg.

Hier vind je het landgoed Fraeyelemaborg. Je kan er heerlijk met je hond door het bos lopen. Je komt er water tegen waar je hond kan zwemmen. Na afloop is het lekker vertoeven op het mooie terras van de Frayelemaborg. Met een bak vers water voor je hond.

Steendam.

Adres: Damsterweg.

Hier ligt het schildmeer.
Rondom het Schildmeer ligt een wandelroute van ca. 13 km. Honden aan de lijn, maar het is zeker genieten hier! Je kan het eerste gedeelte eerst over de brug langs de wegkant lopen en daarna linksaf het fietspad op langs het Schildmeer. Water en weilanden wisselen elkaar af en je komt ook nog door kleine bossen heen. Op en nabij het strand is er gelegenheid om op een terrasje een consumptie te nuttigen. Neem iets te eten en te drinken mee voor onderweg (ook voor je hond), want je bent wel een paar uurtjes zoet in de vrije natuur!
Ten Boer.
Adres: Stadsweg.

Hier ligt een mooi wandelbos, met enkele vijverpartijen. Het bos heeft zowel harde als onverharde paden. De dichte bebossing wordt afgewisseld met open grasland. De honden mogen hier loslopen. In het midden van het bos is een grote vijver, waar de honden heerlijk kunnen zwemmen. Je kan hier wel een uurtje of twee doorbrengen.
Houdt er wel rekening mee dat er in dit bos veel konijnen en reeën wonen.
Ik wens jullie allen veel wandel en zwemplezier. Vergeet vooral niet water voor jezelf en hond mee te nemen.
Controleer jezelf en je hond na de wandeling uit voorzorg even op teken.

Meer info over teken? Want weet je wel hoe gevaarlijk teken kunnen zijn?

Lees dit maar even:
http://www.xead.nl/weet-je-wel-hoe-geva ... unnen-zijn
2012 © Vlindertje73
Je kunt je niet voorstellen, wat je je niet kan voorstellen.
runninggirl
Zeer actief

Bedankt voor de tips :)
sam2011
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door sam2011 »

woonachtig in hoogeveen, vaak dwingelderheide drents friese wold en dan het stuk bij appelscha.. goed te doen met het OV trein naar assen en met de bus stap je bijna in het bos uit...
verder ook vaak echten. heel soms het spaarbank bos maar dat is niet te doen, erg weinig losloop gebied
a dog is a dog, it isn't a child
HHGoogle
Actief
Mijn ras(sen): Langharige Hollandse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door HHGoogle »

Wij zijn afgelopen december van stad Groningen naar het Drentse Vries verhuisd. Het Noorderplantsoen was onze achtertuin, daar is Google opgegroeid en gesocialiseerd. Links van Vries zit een erg prettig wandelgebied, waar het eigenlijk altijd heel rustig is, ook in het weekend. Je kan zelf bepalen hoe lang je wandeling wordt, en dat gaat tot maximaal anderhalf uur. Is allemaal losloopgebied, het is wel prettig als je hond niet achter reeën aangaat, die zitten er best veel en zijn niet schuw. Google is er 2 keer achteraan geweest, en ik kan nu wel zeggen dat ik het eruit heb :) Heb idee dat het bij ons een beetje onontdekt is, terwijl het een zeer gevarieerde wandeling kan zijn, open veld, bos, water, beschut. Maar misschien vinden de meeste baasjes de wandeling te beperkt, en als je de weg niet kent, en dus niet van de paden afkomt sla je veel wandelgebied over.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”