Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vruchtbare periode
Moderator: moderatorteam
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
vruchtbare periode
Ik heb nu een teef die zich al bijna een week gewillig gedraagt.
Vanaf de 9e dag van haar loopsheid staat ze als een huis. En nu, bijna een week verder, nog steeds. En niet zo zuinig ook: mevrouw loopt bewust voor een reu langs en gooit haar staart opzij en druk haar vulva omhoog. Als de reu likt, begint ze ook met haar rug te trekken. Allemaal normaal als een teef vruchtbaar is, maar al bijna een week???
Ze hoeft niet gedekt te worden overigens, dus moet nog oppassen ook...
Iemand dit wel eens meegemaakt? Normaal zijn de teven hier 2 a 3 dagen "gewillig", daarna tolereren ze het absoluut niet meer.
Vanaf de 9e dag van haar loopsheid staat ze als een huis. En nu, bijna een week verder, nog steeds. En niet zo zuinig ook: mevrouw loopt bewust voor een reu langs en gooit haar staart opzij en druk haar vulva omhoog. Als de reu likt, begint ze ook met haar rug te trekken. Allemaal normaal als een teef vruchtbaar is, maar al bijna een week???
Ze hoeft niet gedekt te worden overigens, dus moet nog oppassen ook...
Iemand dit wel eens meegemaakt? Normaal zijn de teven hier 2 a 3 dagen "gewillig", daarna tolereren ze het absoluut niet meer.
Groetjes Sandra
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: vruchtbare periode
Niets abnormaals aan hoor.
Hier ook een teef die net de loopsheid achter de rug heeft en 8 dagen bleef staan.
Ook wel een teef gehad die zich pas eind loopsheid liet dekken met 20/21e dag en haar dochter net zo.
Achterachterkleindochter is helemaal een sloerie en begint bij dag 7 tot eind loopsheid te staan voor iedere reu..
Hier ook een teef die net de loopsheid achter de rug heeft en 8 dagen bleef staan.
Ook wel een teef gehad die zich pas eind loopsheid liet dekken met 20/21e dag en haar dochter net zo.
Achterachterkleindochter is helemaal een sloerie en begint bij dag 7 tot eind loopsheid te staan voor iedere reu..
Wat je zegt ben je zelfffff 

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Zena laat zich dekken vanaf dag 3 tot dag 18 of zo
Guapa is ook een week gewillige
ik vind een week niet echt abnormaal, maar Zena haar gedrag wel en ook vind ik het enorm zielig voor Darko, want die wilt helemaal niet en zij blijft haar kont maar in zijn neus steken
Guapa is ook een week gewillige
ik vind een week niet echt abnormaal, maar Zena haar gedrag wel en ook vind ik het enorm zielig voor Darko, want die wilt helemaal niet en zij blijft haar kont maar in zijn neus steken
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Maar dan vraag ik mij ook af; zijn ze dan ook daadwerkelijk vruchtbaar?
Groetjes Sandra
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Yes.Rosan's Sandra schreef:Maar dan vraag ik mij ook af; zijn ze dan ook daadwerkelijk vruchtbaar?

- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
Hier ook meer als een week. Ze heeft twee grote nesten gehad, 12 en 14 pups
Groetjes Linda

- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Juno heeft ook ongeveer een week gestaan maar heeft uiteindelijk maar 1 dekking toegelaten...
hoe vruchtbaar ze was zullen we binnen 4 weken weten
hoe vruchtbaar ze was zullen we binnen 4 weken weten
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Hoeft niet, sommige gaan al dagen vóór de vruchtbare periode voor een reu staan.Rosan's Sandra schreef:Maar dan vraag ik mij ook af; zijn ze dan ook daadwerkelijk vruchtbaar?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hier staan ze vier dagen voor dekrijpheid, en ze staan meestal een week of zo.
Zo leerde ik het ook 25 jaar geleden al: drie dagen na het eerste staan.
Hier klopt dat ook altijd.
En als ze zich dan een week lang laten dekken gaan ze hun gang maar
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
maar als ze een week lang gedekt worden hoe bereken je dan de bevaldatum, vanaf welke dekking?Marjoleine schreef:Hier staan ze vier dagen voor dekrijpheid, en ze staan meestal een week of zo.
ellen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Gewoon vanaf de eerste dag.
De uitgerekende dag heeft toch een rek van een kleine week, dat boeit me verder niet zo.
Als ze eruit komen zie ik dat heus wel van te voren hoor. Daar heb ik geen kalender voor nodig
Het W-nest indertijd, toen is Orpa 7 dagen op rij gedekt, van 8-4 tot en met 15-4. Ze is bevallen op 21-6, van 8 mooie en voldragen pups.
Reken maar uit
De uitgerekende dag heeft toch een rek van een kleine week, dat boeit me verder niet zo.
Als ze eruit komen zie ik dat heus wel van te voren hoor. Daar heb ik geen kalender voor nodig
Het W-nest indertijd, toen is Orpa 7 dagen op rij gedekt, van 8-4 tot en met 15-4. Ze is bevallen op 21-6, van 8 mooie en voldragen pups.
Reken maar uit
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als ze zich laten dekken ga ik ervan uit dat ze ook vruchtbaar zijn.Inge O schreef:dat kan je dan niet tot op de dag, tja, natuur hètollerlover schreef:maar als ze een week lang gedekt worden hoe bereken je dan de bevaldatum, vanaf welke dekking?Marjoleine schreef:Hier staan ze vier dagen voor dekrijpheid, en ze staan meestal een week of zo.
ellen.
nou nee, ze zijn niet 10 dagen na elkaar vruchtbaar toch? de kans om bevrucht te worden is er wel de hele tijd maar de eisprong + aansluitende rijpingsdagen gaat toch echt niet over 10 dagen?bouvierpoedel schreef:Yes.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als jij niet precies weet welke dag ze van de periode dat ze staat rijp is ga ik ervan uit dat iedere dag er 1 kan zijn dat ze vruchtbaar is .Inge O schreef:maar dat is echt niet zo hoorbouvierpoedel schreef:Als ze zich laten dekken ga ik ervan uit dat ze ook vruchtbaar zijn.Inge O schreef:dat kan je dan niet tot op de dag, tja, natuur hètollerlover schreef: maar als ze een week lang gedekt worden hoe bereken je dan de bevaldatum, vanaf welke dekking?
ellen.
nou nee, ze zijn niet 10 dagen na elkaar vruchtbaar toch? de kans om bevrucht te worden is er wel de hele tijd maar de eisprong + aansluitende rijpingsdagen gaat toch echt niet over 10 dagen?bouvierpoedel schreef:Yes..
de kans is reëel maar volgens jouw redenering zou het dan niet uitmaken op welke dag een teef die al staat op dag 9 en nog steeds staat op dag 18 of 20 gedekt wordt (gesteld dat er maar één keer zou gedekt worden)?
nee, dat klopt echt niet hoor.
in de natuur zullen ze natuurlijk meerdere keren tijdens die hele periode gedekt worden en dat maakt de slaagkansen wel weer zeer hoog maar dat is dan niet omdat de teef ook echt die hele tijd lang vruchtbaar zou zijn, dat zou echt wel een natuurwonder zijn dan.
Dus ja zolang zij zich laat dekken dan is zij dus vruchtbaar,.
Oh en de natuur is de natuur niet meer bij onze huishondjes .
die worden minimaal 2x per jaar loops en daarmee ook het hele systeem van loopsheid is wat anders dan in de natuur.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Juist en omdat ik niet weet op welke dag die ene valt zijn ze in principe op alle dagen vruchtbaar zolang zij zich laten dekken.Inge O schreef:en met het rode en groene spreek je dus jezelf al tegen : 'kan zijn' is zeker niet hetzelfde als 'is' - wie op de lotto speelt weet dat vast goedbouvierpoedel schreef: Als jij niet precies weet welke dag ze van de periode dat ze staat rijp is ga ik ervan uit dat iedere dag er 1 kan zijn dat ze vruchtbaar is .
Dus ja zolang zij zich laat dekken dan is zij dus vruchtbaar,..
Die 1ne dag was een voorbeeldje hé.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Zoé stond zich ook te presenteren tot en met, ze kwam de woensdag toe en hoefde de aangeboden waar niet te keuren hoor, hup die kont voor zijn neus
Runar had er overigens geen interesse in. De vrijdagavond heeft hij vermoedelijk om haar tevreden te stellen haar eens vlug gedekt (zonder koppeling), de zaterdag vond hij haar uitermate interessant en dekte verschillende keren met koppeling, de zondagmorgen was dat ook zijn eerste werk. Tegen de middag bekeek hij haar niet meer, ondanks haar pogingen
Ik ga er dan ook maar van uit dat Runar wist wanneer het hét moment was
Runar had er overigens geen interesse in. De vrijdagavond heeft hij vermoedelijk om haar tevreden te stellen haar eens vlug gedekt (zonder koppeling), de zaterdag vond hij haar uitermate interessant en dekte verschillende keren met koppeling, de zondagmorgen was dat ook zijn eerste werk. Tegen de middag bekeek hij haar niet meer, ondanks haar pogingen
- vania
- Zeer actief
Zo gaat het hier ook met Darkomaart schreef:Zoé stond zich ook te presenteren tot en met, ze kwam de woensdag toe en hoefde de aangeboden waar niet te keuren hoor, hup die kont voor zijn neus![]()
Runar had er overigens geen interesse in. De vrijdagavond heeft hij vermoedelijk om haar tevreden te stellen haar eens vlug gedekt (zonder koppeling), de zaterdag vond hij haar uitermate interessant en dekte verschillende keren met koppeling, de zondagmorgen was dat ook zijn eerste werk. Tegen de middag bekeek hij haar niet meer, ondanks haar pogingen![]()
Zena bied zich echt heel lang aan, maar Darko heeft de helft van de tijd geen interesse in haar, ondanks dat ze haar kont echt IN zijn neus steekt
toen Guapa bijna 2 jaar geleden werd gedekt,net zo, Guapa ging vanaf dag 9 staan en haar kont in Darko's neus duwen en hij deed wel halfslachtige pogingen (ff er op gaan hangen, maar geen bewegingen) maar meer ook niet, volgens mij puur om haar een plezier te doen
resultaat 11 pups, dus hij wist goed genoeg wanneer hij zijn energie kon verspillen en wanneer niet
- vania
- Zeer actief
Zena is ooit (ongewenst) gedekt geweest op dag 4 van haar loopsheid door een reutje van 5.5-6 maanden, met koppeling en alles
maar daar zijn nooit pups van gekomen, dus ik denk niet dat ze ook die gehele gewillige periode vruchtbaar zijn