daar kwam ik ook achter, webadres is te lang misschien. Nu doet-ie het hopelijk wel als je op "en deze link" klikt.dancingdaydream schreef:Je 2e link doet het niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gedeformeerde neuzen
Moderator: moderatorteam
-
Pauline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Re: gedeformeerde neuzen
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
bedankt voor de links en de info!Pauline schreef:als ik google op 'podenco mutilated nose' kom ik pagina's tegen waar gezegd wordt dat dit een speciaal aangebrachte verminking is, omdat mensen dat leuk vinden staan en/of omdat ze geloven dat de hond dan een betere rattenjager wordt
http://www.galgonews.com/2008/02/not-forgetting.html
en deze link
echter zijn de honden op de fotos geboren met deze afwijking...."
hoe weet men overigens zo zeker dat de hond in jouw links er niet mee geboren is?
ik weetdat spanjaarden gruwelijke dingen met hun honden kunnen doen om wazige redenen maar ik weet ook dat stichtingen dergelijke afwijkingen > "mutilaties" op mishandeling afschuiven, uit onwetendheid wellicht of wellicht omdat ze daar maar standaard vanuit gaan dat een afwijking meteen voortgekomen is uit mishandeling.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik denk trouwens ook dat om een dergelijke mutilatie te bewerkstelligen je de neus er af moet snijden, dit bloed natuurlijk als de hel en gaat vreselijk ontsteken, dan zal het er uiteindelijk nog wel erger uitzien dan dit, als de hond het uberhaupt overleefd, als een persoon dit zijn hond aan doet, dan zal hij zeker niet naar een dierenarts gaan om het te laten behandelen...just my two cents....
al met al imo erg ongeloofwaardig dat mensen dit zelf bij hun honden zouden doen, al snap ik dat sommige stichtingen wel in dit soort mishandelingen geloven, om diverse redenen, 1 daarvan is dat ze niet verder nadenken erover dat dit dus wel eens een aangeboren afwijking zou kunnen zijn...
al met al imo erg ongeloofwaardig dat mensen dit zelf bij hun honden zouden doen, al snap ik dat sommige stichtingen wel in dit soort mishandelingen geloven, om diverse redenen, 1 daarvan is dat ze niet verder nadenken erover dat dit dus wel eens een aangeboren afwijking zou kunnen zijn...
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- dagmar88
- Zeer actief
Pauline schreef:als ik google op 'podenco mutilated nose' kom ik pagina's tegen waar gezegd wordt dat dit een speciaal aangebrachte verminking is