Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vetbed

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

joytje333
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
Aantal honden: 2

vetbed

Ongelezen bericht door joytje333 »

Hallo,

Over een tijdje krijgen we een pup, dus ben ik wat spulletjes aan het aanschaffen.
Nu heb ik al een vetbed gekocht, had namelijk gehoord van de fokker dat dat handig is.
Heb het gekocht, maar vind het eigenlijk wel zielig dat hij dan alleen op zo'n dekentje ligt.
Het lijkt mij zo hard liggen. Of is dat niet erg? Wat een vetbed nou precies doet weet ik eigenlijk ook niet helemaal.
Maar om het een beetje zachter te maken dacht ik dat ik nog een groot vetbed kan kopen en hem dan een paar keer op te vouwen,
maar werkt het vetbed dan nog wel?
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: vetbed

Ongelezen bericht door Badu »

Fijn kussen eronder..... ben ook niet dol op sec vetbedden om op te liggen :wink:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

.... voor de honden dan hè :D
Afbeelding

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb vetbedden op de kussens liggen, worden de kussens niet nat als de honden nat zijn. En de honden vinden het heerlijk om er mee door de kamer te slepen en er lekker in te graven :wink:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou ik weet niet wat voor vetbedden jij hebt maar die van mij zijn erg dik hoor. Zeker drie centimeter pluche, of hoe het heet. En ze liggen heel zacht. Die van mij kunnen op 90 graden in de wasmachine dus dan zijn meteen alle vlooien plus eitjes dood. De pluche is nog goed na het wassen ook.

Maar goed, ik heb ook nog manden hoor, ik zou nog een mandje erbij kopen. Het is hier een soort luxe hondenhotel, haha, nou ja de katten liggen er ook op. Fleece-dekens heb ik ook tientallen van. Lekker zacht!
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Kussen of mandje onder leggen :) Of een paar fleecedekens. Yuna is verwend, die heeft luxe dure woonkussens in dr bench en hok liggen.. Al slaapt ze het liefst op de bank of de stoel, verwend beest :P
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Cena is gek op haar vetbed! Toen we een kussen kochten legden we elke keer haar vertrouwde bedje erover heen, maar ze trok het er steeds af om alleen op het bedje te gaan liggen.
RIP Cena :roos:
    joytje333
    Zeer actief

Ik had gehoord dat de plas door het vetbed trekt, en dat je daar dus kranten onder moet leggen. Als ik er een kussen o.i.d er onder leg dan zou het toch de hele tijd vies worden. Ik wilde dan een paar vetbedden neerleggen, maar vroeg me af of het dan nog wel werkt (dus dat de plas er doorheen gaat).
    Later wil ik een mand erbij doen(ben er een aan het maken) en er dan een lekker kussen op leggen. maar dat doe ik pas als hij wat ouder is of zindelijk.
    Afbeelding
    Badu
    Zeer actief
    Contacteer:

joytje333 schreef:Ik had gehoord dat de plas door het vetbed trekt, en dat je daar dus kranten onder moet leggen. Als ik er een kussen o.i.d er onder leg dan zou het toch de hele tijd vies worden. Ik wilde dan een paar vetbedden neerleggen, maar vroeg me af of het dan nog wel werkt (dus dat de plas er doorheen gaat).
    Later wil ik een mand erbij doen(ben er een aan het maken) en er dan een lekker kussen op leggen. maar dat doe ik pas als hij wat ouder is of zindelijk.
    Als het goed is plast een pup niet waar hij slaapt.... & als het toch gebeurt, een vetbed waarop geplast is gaat ook stinken. Veel fleecedekentjes kopen bij Blokker & vaak wassen :U:
    Een klein formaat kussen kan je evengoed wassen....
    Laatst gewijzigd door Badu op 22 mei 2012 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
    Afbeelding

Marjoleine
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

joytje333 schreef:Ik had gehoord dat de plas door het vetbed trekt, en dat je daar dus kranten onder moet leggen. Als ik er een kussen o.i.d er onder leg dan zou het toch de hele tijd vies worden. Ik wilde dan een paar vetbedden neerleggen, maar vroeg me af of het dan nog wel werkt (dus dat de plas er doorheen gaat).
    Het is toch niet de bedoeling dat hij plast op zijn ligplaats?

Ja, een vetbed laat vocht door, maar vooral ook: een vetbed zorgt voor een droge ligplaats.
    Hier slapen ze op vetbedjes en die was ik regelmatig. Het ligt aangenaam en ik leg ze overal: in de mand, op de bank, op een kussen. Het handige is dat ze makkelijk wasbaar zijn en snel droog. en je kussen blijft dus schoon.
    Daar gebruik je zo'n ding voor.
    Plassen doet ie maar buiten, dat is de bedoeling ;)
    En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
    joytje333
    Zeer actief

Het is ook niet de bedoeling dat hij er op plast, maar een ongelukje kan gebeuren. Ik dacht dat je er een krant onder moet leggen en dat als de pup dan toch perongelijk plast het door het vetbed trekt en het op de krant komt, zodat de pup niet in zijn eigen plas hoeft te liggen.
    Maar dan weet ik dat weer, misschien dan gewoon lekker fleece dekentje er onder leggen.
    Afbeelding
    Badu
    Zeer actief
    Contacteer:

joytje333 schreef:Het is ook niet de bedoeling dat hij er op plast, maar een ongelukje kan gebeuren. Ik dacht dat je er een krant onder moet leggen en dat als de pup dan toch perongelijk plast het door het vetbed trekt en het op de krant komt, zodat de pup niet in zijn eigen plas hoeft te liggen.
    Maar dan weet ik dat weer, misschien dan gewoon lekker fleece dekentje er onder leggen.
    Zeker 33 keer per etmaal met de pup naar buiten.... dan blijft alles lekker droog :F:
    Afbeelding

joytje333
    Zeer actief

Badu schreef:
    joytje333 schreef:Het is ook niet de bedoeling dat hij er op plast, maar een ongelukje kan gebeuren. Ik dacht dat je er een krant onder moet leggen en dat als de pup dan toch perongelijk plast het door het vetbed trekt en het op de krant komt, zodat de pup niet in zijn eigen plas hoeft te liggen.
    Zeker 33 keer per etmaal met de pup naar buiten.... dan blijft alles lekker droog :F:
    Ik hoop het!
    Komt vast wel goed.
    Afbeelding
    Tanja82
    Actief
    Mijn ras(sen): Xena Duitse herder teefje (22-4-2012)

Ongelezen bericht door Tanja82 »

hart liggen ze niet.
    Mijn puber van 6 maanden ligt gewoon zonder in de bench op de plastic bodem
    In de woonkamer heeft ze een dik kussen liggen.
    Ik wil nu in de bench ook een vetbed leggen.
    Alles wat ze in de bench aan deken of kussen heeft sloopt ze .
    Misschien laat ze de vetbed wel met rust.
    Groetjes van mij en pootje van Xena

Afbeelding
    Leonieke
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Dalmatische honden
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Ik ben het met je eens hoor. Persoonlijk vind ik alleen een vetbedje als vaste slaapplaats ook te hard :F: .

Wij hebben een vetbed in een Biabed en het vetbed in de hondenbank met daaronder een schuimrubber matras.
    www.marengosoutfit.nl
    "Exclusief voor hond en paard"
    Zamunda
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

EDIT: oh, crap! Dit had een pb moeten zijn :oeps: . Nu heb ik een eeuwenoud topic omhoog gehaald... Waar is die delete knop als je 'm nodig hebt :jank: .

Fizgig schreef:Nou ik weet niet wat voor vetbedden jij hebt maar die van mij zijn erg dik hoor. Zeker drie centimeter pluche, of hoe het heet. En ze liggen heel zacht. Die van mij kunnen op 90 graden in de wasmachine dus dan zijn meteen alle vlooien plus eitjes dood. De pluche is nog goed na het wassen ook.

Maar goed, ik heb ook nog manden hoor, ik zou nog een mandje erbij kopen. Het is hier een soort luxe hondenhotel, haha, nou ja de katten liggen er ook op. Fleece-dekens heb ik ook tientallen van. Lekker zacht!
    Hey Fizgig,

Ik ben op zoek naar een soort vetbed en nu lees ik hierboven dat jij vetbedden hebt die op 90 graden gewassen kunnen worden. Ik ben erg benieuwd naar welke dat zijn en waar je die vandaan haalt, want de 'echte' vetbedden kunnen maar op 60 graden.
    Ik hoop dat je het nog weet, alvast bedankt!

Zamunda.
    Kaatje3110
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): flatcoat

Ongelezen bericht door Kaatje3110 »

ik was mijn vetbed toch ook op 90 graden, ik heb ze gekocht toen de vorige hond een pup was, in 1999, het heeft 10 jaar gediend, dan een paar jaar braaf gewassen liggen wachten en nu dient het lekker terug. Nog steeds zacht. Vetbed alleen als slaapplaats vind ik niet ok, dat ligt daar dan zo op je vloer. Ik heb een mand, en daar ligt vetbed in. De mand vliegt nu buiten, en binnen komt er een plat kussen, met daar eventueel vetbed op, kan ik lekker wassen, ruikt de hond lekker fris naar waspoeder:-)
    Annajaco
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): kruizing

Ongelezen bericht door Annajaco »

Vetbed zorgt er inderdaad voor dat de pup altijd droog ligt mocht er een ongelukje gebeuren.
    Voor een pup ideaal want die heeft natuurlijk best wel eens een ongelukje. Als het vetbed wat ouder wordt het vaak ook dunner dan vindt ik het ook te hard om op te liggen.
    Mijn Lizz heeft verschillende slaaplekken, een lekker kussen http://www.dezzie.nl/producten/diversen ... ssen.html( tja moet wel een beetje bij mijn meubeltjes passen, haha )
    Een dekbed maar daarover een vetbed als ze nat van buiten komt, echt ideaal. En natuurlijk de bank, tja een beetje verwennen mag toch
    Veronique & Kyra
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
    Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

De vetbedden die ik hier heb zijn ook behoorlijk dik en de dames liggen er graag op.

Als pup/puber werd namelijk alles gesloopt waar vulling in zat, dus toen overgegaan op vetbedden.
    Je hebt er aardig wat verschil in zitten qua kwaliteit, heb echt hele dunne vetbedden gehad die meer leken op de dikte van fleecedekens, maar dus ook hele dikke.
    Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”