Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Boutje schreef:Gisteren met Jinn getraind met een koelband om, hielp maar matig vond ik.
Vanmorgen bij de schapen en toen mocht ik er na een koeljas lenen van iemand, paste perfect en ze was na 5 minuutjes al gestopt met hijgen, helpt dus echt!
Maar 85 euro is wel heel duur... even kijken waar ik die het goedkoopst kan krijgen.
Voor Pippa hielp een natte handdoek over haar heen tussendoor prima, die koelt sneller af ondanks haar dikke vacht.
welke jas heb je geprobeerd??
ben voor Toya ook aan het zoeken aangezien ze totaal niet tegen de warmte kan
Astrid en Indra schreef:Wij hebben vorig jaar de koeljas van Hurtta aangeschaft voor Arantxa. Ze was hartpatiënt en kon daardoor heel slecht tegen de warmte. De jas werkte echt super, het lichaam blijft lekker koel. Zo kon ze ook in de zomer lekker een rondje lopen.
Helaas leeft Arantxa niet meer, dus deze zomer gaan we 'm niet meer gebruiken. Door dit topic bedacht ik me ineens dat ik die koeljas nog heb liggen. Ik zal van het weekend eens kijken welke maat het precies is en hem in de rommelhoek zetten.
Ik weet niet wat voor hond Arantxa was, maar als het formaat Cujo of Kenzo is, heb ik wel interesse om de jas eventueel over te nemen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Astrid en Indra schreef:Wij hebben vorig jaar de koeljas van Hurtta aangeschaft voor Arantxa. Ze was hartpatiënt en kon daardoor heel slecht tegen de warmte. De jas werkte echt super, het lichaam blijft lekker koel. Zo kon ze ook in de zomer lekker een rondje lopen.
Helaas leeft Arantxa niet meer, dus deze zomer gaan we 'm niet meer gebruiken. Door dit topic bedacht ik me ineens dat ik die koeljas nog heb liggen. Ik zal van het weekend eens kijken welke maat het precies is en hem in de rommelhoek zetten.
Ik weet niet wat voor hond Arantxa was, maar als het formaat Cujo of Kenzo is, heb ik wel interesse om de jas eventueel over te nemen
Arantxa was een Estrela, dus een behoorlijk formaatje. Ik heb gisterenavond gekeken en ik heb maat 70 liggen, in het lichtblauw.
Arantxa was een Estrela, dus een behoorlijk formaatje. Ik heb gisterenavond gekeken en ik heb maat 70 liggen, in het lichtblauw.
Cujo is ook erg groot voor een Rottweilerteef, 70, is dat de ruglengte? Dan ga ik straks even meten (als je hm natuurlijk door wilt verkopen )
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Ik heb nu voor Yuna tijdelijk (de swamp cooler is in bestelling) een nat tshirt, werkt als tijdelijke oplossing wel, maar het is niet de meest ideale oplossing. Broeien doet het niet, maar ze heeft wel de hele tijd zo'n koude natte lap op dr rug liggen. De swamp cooler ademt wat beter lijkt mij.
Ik wist niet dat dit bestond! Heb wel koelhalsbanden, maar die leveren niet het gewenste resultaat. Maar voor Spike zou dit misschien wel erg prettig kunnen zijn aangezien hij snel overhit is door zijn aandoening. Ik ga me hier eens wat verder in verdiepen.
Vandaag is de jas uitvoerig getest op de camping en met een paar rondjes frisbee. Hoop scheve gezichten naar dat arme hondje met de jas aan Maar met het hondje ging het uitstekend!
Mensen kijken je inderdaad wel vreemd aan. Toen we het jasje aan het passen waren in de dierenwinkel kregen we van klanten de nodige opmerkingen. Maar het werkt echt perfect. Vandaag ook uitgeprobeerd en Rowan voelde heerlijk koel aan, terwijl hij in de volle zon lag. Ik ben er nu al blij mee.
Cujo is ook erg groot voor een Rottweilerteef, 70, is dat de ruglengte? Dan ga ik straks even meten (als je hm natuurlijk door wilt verkopen )
Je moet volgens Hurtta de ruglengte meten vanaf de schoft tot de staartaanzet en ik wil 'm inderdaad verkopen, ik heb er nu niets meer aan. We zijn nu hondloos
En Arantxa was vorig jaar ook een bezienswaardigheid hier in het durp. Kinderen renden zelfs naar de straat toe om ons na te kijken en zaten achterstevoren op de fiets Ach ja, ze zijn weinig gewend in een dorp als dit, maar Arantxa bleeft lekker koel en daar ging het om!
Oud topic maar met dit weer wel weer actueel.
Onze hond draagt een tuig omdat hij een halsband niet kan verdragen. Maar hoe kan ik met zo'n koeljas de riem dan bevestigen?
Ik heb er een simpel tuigje over. Csiva is een beetje vreemd qua maat dus hAr koeljas heeft een te ruime buikband. Ze is van voren breed maar een kopieermachines taille ik doe er dus een tuigje over, kan ik haar vastleggen en blijft t ding goed liggen