Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mooiste wandelplek van omgeving Utrecht?
Moderator: moderatorteam
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Mooiste wandelplek van omgeving Utrecht?
Wie weet er een mooie wandelplek met water zonder steile kant?
De plekken waar ik nu met Vedette ben geweest zijn allemaal net te steil voor haar om makkelijk in en uit water te komen...
De plekken waar ik nu met Vedette ben geweest zijn allemaal net te steil voor haar om makkelijk in en uit water te komen...
- lijn
- Zeer actief
- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
- Aantal honden: 1
Re: Mooiste wandelplek van omgeving Utrecht?
Wat/waar is de Put?
Ik kom wel eens in Vianen, maar ik ken de namen daar niet.
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
- lijn
- Zeer actief
Ik heb even google geraadpleegd. Neem afslag 11-Vianen richting Hagestein, Voeg in op Westelijke Parallelweg (borden naar Vianen) U vindt uw bestemming rechts, 350 m, De Put, 4133 VianenSimonne schreef:Wat/waar is de Put?

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Malle thezer
Inderdaad vianan. Of de nedereindse plassen

Ik weet niet hoe oud t plaatje is maar aan de onderkant van dat lange pad zit een strand waar honden los mogen. Er zijn meerdere stukken waar de hond daar t water in kan alleen zijn de andere plekken wat hoger.
Of in de dode arm van de lek bij Tull en 't waal, dit is niet heel groot maar vaak is het er niet zo druk en er zijn meerdere kleine strandjes.
Maar eigenlijk vind ik zelf het mooiste om in het panbos bij bosch en duin te wandelen, de route is niet te lang en je gaat echt door een bos met een zandverstuiving. Helaas alleen geen zwemwater...

Ik weet niet hoe oud t plaatje is maar aan de onderkant van dat lange pad zit een strand waar honden los mogen. Er zijn meerdere stukken waar de hond daar t water in kan alleen zijn de andere plekken wat hoger.
Of in de dode arm van de lek bij Tull en 't waal, dit is niet heel groot maar vaak is het er niet zo druk en er zijn meerdere kleine strandjes.
Maar eigenlijk vind ik zelf het mooiste om in het panbos bij bosch en duin te wandelen, de route is niet te lang en je gaat echt door een bos met een zandverstuiving. Helaas alleen geen zwemwater...
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
ik weet niet of Reeuwijk tever is, maar daar is een heleboel heerlijk zwemwater, wat je zelf ook in kan zwemmen (alleen kun je nu niet met hond aan het strand).
de Nedereinse plassen is ooit een dumpplek van afval en rare reststoffen geweest, voor mijn gevoel niet de fijnste plek om je pup in te laten zwemmen.
de Nedereinse plassen is ooit een dumpplek van afval en rare reststoffen geweest, voor mijn gevoel niet de fijnste plek om je pup in te laten zwemmen.

- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Fijn!lijn schreef:Ik heb even google geraadpleegd. Neem afslag 11-Vianen richting Hagestein, Voeg in op Westelijke Parallelweg (borden naar Vianen) U vindt uw bestemming rechts, 350 m, De Put, 4133 VianenSimonne schreef:Wat/waar is de Put?

Dank je wel voor de moeite!
Groetjes,
Simonne

Simonne

- lijn
- Zeer actief
Gister Hoge Vuursche bezocht, helaas al aan de late kant en de verkeerde richting van het water opgelopen. Maar mooi is het daar zeker!
Zeker nog meer bezoekjes waard 

- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Aantal honden: 2
Het is niet zo spectaculair en gewoon in de woonwijk maar in Houten, bij/naast de kinderboerderij is een klein meertje/strandje waar de hond zo in kan lopen. Het is misschien maar 8 meter breed maar mijn honden vermaken zich daar prima aangezien ze niet echt zwemmen maar meer pootje baden en balletjes gooien in het water. Een volwassende kan er trouwens wel gewoon zwemmen hoor, want het word steeds dieper maar mijn honden gaan dus maar 2 meter het water in. Zeker met dit weer gaan we elke dag, even afkoelen. Daarna zou je nog een wandeling kunnen doen, er is overal 'woonwijkgroen'
en er zijn een paar stukjes losloopgebieden.

Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Malle thezer
in houten in de wijk de bermen zit ook een hondenstrand, je kan daar een leuke ronde lopen en komt twee strandjes tegen. De hond mag daar los alleen niet van juni tot augustus. Ik ben er toevallig vandaag nog geweestStephanieR schreef:Het is niet zo spectaculair en gewoon in de woonwijk maar in Houten, bij/naast de kinderboerderij is een klein meertje/strandje waar de hond zo in kan lopen. Het is misschien maar 8 meter breed maar mijn honden vermaken zich daar prima aangezien ze niet echt zwemmen maar meer pootje baden en balletjes gooien in het water. Een volwassende kan er trouwens wel gewoon zwemmen hoor, want het word steeds dieper maar mijn honden gaan dus maar 2 meter het water in. Zeker met dit weer gaan we elke dag, even afkoelen. Daarna zou je nog een wandeling kunnen doen, er is overal 'woonwijkgroen'en er zijn een paar stukjes losloopgebieden.

- lijn
- Zeer actief
Aaaah top! Gaan we daar ook eens kijken!
Vind het zo leuk om nieuwe plekjes te ontdekken

Vind het zo leuk om nieuwe plekjes te ontdekken

-
- Zeer actief
Groeneveld bij Baarn. Heel veel water en achterin heel leuk stukje waar ze makkelijk het water in kunnen.
Gravebol bij Wijk bij Duurstede
Gravebol bij Wijk bij Duurstede
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Is het Erkemederstrand te ver voor je?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- lijn
- Zeer actief
Voor een mooie plek wil ik wel een eindje rijdenmoosje schreef:Is het Erkemederstrand te ver voor je?

- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Niet de mooiste wandelplek, maar wel een heerlijke zwemplek: Hondenstrand Wijk bij Duurstede (Gravenbol)

Afgelopen 2 dagen met Prana geweest om af te laten koelen. De drukte viel me echt heel erg mee (zeker gister op de middag).

Afgelopen 2 dagen met Prana geweest om af te laten koelen. De drukte viel me echt heel erg mee (zeker gister op de middag).

------Groetjes Prana-----
- lijn
- Zeer actief
Ooooh dat ziet er ook super uit!!!
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Yep, de Gravebol bij Wijk bij Duurstede. Ik vind dat altijd erg leuk!

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Gravenbol is nu nog veilig inderdaad, maar in de zomer in een warme periode is er vaak blauwalg. Opletten dus (olieachtige substantie op het water).
Erkemederstrand vind ik heerlijk, bij Zeewolde. Lange strook met allemaal strandjes.
Erkemederstrand vind ik heerlijk, bij Zeewolde. Lange strook met allemaal strandjes.

Linda, Izzie en Bram
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Daar ben ik dus laatst geweest, maar ik kon geen water vinden... waar is dat ongeveer?Sita schreef:Groeneveld bij Baarn. Heel veel water en achterin heel leuk stukje waar ze makkelijk het water in kunnen.

Iedere dag feest!
- cynnie
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaans stafford
vianen de put zeker:D
zie hier fotos van vanmorgen toen was ik er
zie hier fotos van vanmorgen toen was ik er
facebook: cynthia staffpit
- cynnie
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaans stafford
handig de link...
viewtopic.php?f=26&t=243887
viewtopic.php?f=26&t=243887
facebook: cynthia staffpit
- lijn
- Zeer actief
Toch is het Heidepark in Bilthoven ook erg mooi. En er is wel mogelijkheid voor Vedette om daar in het water te gaan. Ze gaat alleen niet ver, dus zwemmen gaat niet snel gebeuren als het aan haar ligt. Tenzij ze weer in een vijver valt! 

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Achter het kasteel ligt een enorm park met heel veel water.Magic schreef:Daar ben ik dus laatst geweest, maar ik kon geen water vinden... waar is dat ongeveer?Sita schreef:Groeneveld bij Baarn. Heel veel water en achterin heel leuk stukje waar ze makkelijk het water in kunnen.

Linda, Izzie en Bram
- lijn
- Zeer actief
Joh! hartstikke leuk lopen daar! Dummy mee en heerlijk bij het water!Tara schreef:Daar kun je toch je hond niet uitlaten? Met een kwartiertje ben je daar wel doorheen.lijn schreef:Toch is het Heidepark in Bilthoven ook erg mooi. En er is wel mogelijkheid voor Vedette om daar in het water te gaan. Ze gaat alleen niet ver, dus zwemmen gaat niet snel gebeuren als het aan haar ligt. Tenzij ze weer in een vijver valt!
Gister naar het Panbos geweest en we dachten de 3,5 km route te lopen...
Wij geel volgen om naar het water te gaan... IS DAT GEWOON HET HEIDEPARK!!! En hebben we ontdekt dat er bij de sloot ook een plek is om het water in te gaan.
en 12 km route dus veeeeuls te ver voor ons kleine ding! En wij liepen op fliflops...
Maar goed je kan dus veel verder dan een kwartiertje en is ook lekker rustig! Soesterduinen is ook fijn om te lopen.