Totaal niet verwacht.... 2,5 a 3 maanden na dat ze een nest heeft gehad, en imo nog niet in top conditie, maar ze ziet er absoluut goed uit.
Het risico op inschrijving genomen terwijl ze misschien dr vacht wel kwijt zou raken, maar dat viel alles mee. Afgelopen vrijdag dus afgereisd
naar Saint Germain du Puy. 9 uur s'ochtends vertrokken en om half 9 kwamen we aan bij het kasteeltje waar de show gehouden werd.
Heerlijk gedineerd.......

Volgende ochtend het tentenkamp in orde maken voor de volgende dag. 5 Partytenten opzetten, de honden benching gereed maken en zeilen er over voor de warmte. Honden trimmen, bijwerken, enz enz... om de volgende dag op het showveld te staan met Lune en Pompidou.
En wonder boven wonder, Lune werd eerste in de open klasse.

Wat was ik blij met dr! En vervolgens ook nog 2e in de eindkeuring voor Beste teef!!
Pompidou heeft helaas niks gedaan doordat ze op dr hoogte (1,5 cm te groot volgens de keurmeester) gediskwalificeerd is. Aangezien ze ook
twee tandjes niet goed heeft staan ben ik de discussie niet aan gegaan, anders hadden we waarschijnlijk alsnog gediskwalificeerd geweest, maar imo is ze niet te groot.
Deze keurmeester hield echter van de kleinere types (tja, daar zat ik met Lune goed aangezien die de minimale maat heeft

). Wel heb ik gevraagd aangezien ik dus geen keurrapport kreeg wat hij van haar type vond, en op haar hoogte na vond hij haar een mooie teef. Over de tandjes zei die dat het een minimale afwijking is, en het volgens hem geen kwaad kon. Wel te hoog van type, maar goed gangwerk, en stuwing, goed tevenhoofd en front. Mag echter nog wel wat uitzwaren zei die (en dat klopt!) Aangezien die alle honden die ook maar een halve cm te groot waren volgens standaard diskwalificeerde heb ik mijn verlies genomen, maar ben wel blij dat ik zijn mening nog kon vragen over Pompidou an sich.
De dames en ik hebben een heerlijk weekend gehad. Genoten, gefeest, en leuke resultaten gehaald. Op naar volgend jaar!
Foto's van de keuring Open klasse:
Foto's van de eindkeuring Beste Teef waar Lune 2e werd en het Res C.A.C. kreeg!