Terwijl ik kijk, en zie hoeveel problemen ze met deze dieren hebben denk ik maar 1 ding: WAAROM?
Dit zijn gewoon halve wolven gekruist met een Malamute, Duitse herder etc, dus echt een dier waarbij veel oorspronkelijke en natuurlijke wolven karakter trekken aanwezig zijn wat ze behoorlijk onhandelbaar maakt. Ook erg onbegrepen, onafhankelijk en deels wild.
Nu zijn er zoveel, ontzettend veel hondenrassen in de wereld. Geslaagde en minder geslaagde. Nog zeer oorspronkelijke en natuurlijke rassen, en rassen of gedrochten, helemaaldoor de mens gemaakt (of mismaakt) maar voor iedereen is er wel een aansprekend ras te vinden maar nee hoor. We gaan in het wilde weg wolven kruisen om een stukje natuur in huis te halen? Als je dat wil zet dan een boom in ke tuin of zo, maar denken we eigenlijk nog wel na? Je neemt toch geen halve Grizzly beer in huis? We hebben al zoveel rassen naar de knoppen geholpen, gaan we ons nu gooien op de wilde dieren? We hebben al zoveel dieren vanuit de vrije natuur voor ons eigen gemak en gewin getemd, is het nooit genoeg? Houd toch eens op met alleen maar commercieel en egoistische denken. In Rusland kun je al vossen kopen voor in huis, stinkdieren voor in huis, allemaal reptielen, katachtigen, Fretjes en noem maar op.
Ik zeg, kappen nou en blijf met je taklrn van het wild af en maak dit wereldwijd verboden om wilde dieren te kruisen met tamme huisdieren. Er is qua huisdieren keuze te over, doe het daarmee dan en laat het wild, gewoon vrij en wild zijn. PLEASE?