kyechu schreef:
De reacties hier leveren een teleurstellend tegendeel op. Het lijkt erop dat men hier niet blij is met nieuwe leden met een mening, en dat er desinteresse is voor de mening van nieuwe leden. Dat blijkt uit het feit dat ik het over het ene onderwerp heb, maar dat reacties over een ander onderwerp gaan.
Dit is geen forum, dit is een kippenhok en ongehinderd door regels kakelen we hier heel wat wijsheid aan elkaar.
De menigen over fokken/open stamboeken zijn divers, evoluerend (ja dames er zit echt wel een verandering in) en algemeen bekend, als je een weekje of wat meeleest op dit forum kan je meeste inzichten tegenkomen, en had je niet op pedante toon naar de bekende weg hoeven te vragen. Want dat is wat steekt: die toon.
Goed dan nu mijn mening over jouw voorstel: ikzie er niks in.
Er zijn zat "goede" fokkers die binnen de kaders van wat is toegestaan hun best doen, ook op dit forum. Maar in de publiciteit deze fokkers in het zonnetje zetten is een vals gevoel van veiligheid geven. We gaan het namelijk niet redden met "testen en selecteren" we zullen het moeten hebben van het inkruizen van onverwant bloed. En daar is de RvB en het merendeel van de "goede" fokkers nog lang niet aan toe.
Eigenlijk is een deel van dit forum gewoon al een stap verder dan de gevestigde kynologie.
-over de te bewandelen weg kunnen we overigens onderling nog aardig discussiëren, ik zou zeggen: blijf effe hangen en doe mee-