Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje over afspenen op kvv
Moderator: moderatorteam
-
Elien
- Actief
- Mijn ras(sen): American Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
vraagje over afspenen op kvv
Hallo,
eind dit jaar zou ik hier, als alles goed gaat, mijn 2de nest mogen verwachten.
Doordat mijn eerste nest (2 jaar geleden) voornamelijk werd afgespeend op korrels, vroeg ik me af wat ik het beste geef aan de pups om ze te beginnen leren eten.
Hier krijgen mijn honden allemaal Carnibest (met af en toe eens een eendennekje), en ik zou het fijn vinden, moesten de pups daar ook op kunnen afgespeend worden. Echter denk ik dat de stukken vlees in Carnibest nog wat te groot gaan zijn voor puppen van 3 weken?
Ik heb reeds gelezen dat er "tartaar" gegeven wordt aan de pups, maar wat is dit precies? Is dit vlees dat jullie zelf mixen? Of kan je dit gewoon kopen in de winkel?
Vanaf wanneer kan ik ze dan bv laten wennen aan Carnibest?
Vanaf welke leeftijd mogen ze bv eens een kippennekje als snack krijgen, of is dit nog veel te vroeg voor puppen van bv 6-7 weken?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
eind dit jaar zou ik hier, als alles goed gaat, mijn 2de nest mogen verwachten.
Doordat mijn eerste nest (2 jaar geleden) voornamelijk werd afgespeend op korrels, vroeg ik me af wat ik het beste geef aan de pups om ze te beginnen leren eten.
Hier krijgen mijn honden allemaal Carnibest (met af en toe eens een eendennekje), en ik zou het fijn vinden, moesten de pups daar ook op kunnen afgespeend worden. Echter denk ik dat de stukken vlees in Carnibest nog wat te groot gaan zijn voor puppen van 3 weken?
Ik heb reeds gelezen dat er "tartaar" gegeven wordt aan de pups, maar wat is dit precies? Is dit vlees dat jullie zelf mixen? Of kan je dit gewoon kopen in de winkel?
Vanaf wanneer kan ik ze dan bv laten wennen aan Carnibest?
Vanaf welke leeftijd mogen ze bv eens een kippennekje als snack krijgen, of is dit nog veel te vroeg voor puppen van bv 6-7 weken?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: vraagje over afspenen op kvv
Akita's kunnen met 7 weken hele kipkarkassen aan. De grotere stukken laten ze tijdens het afspenen wel liggen.
-
Elien
- Actief
- Contacteer:
ow ok, dat zag ikzelf nog geen pup doen van die leeftijd. En ik maar voorzichtig vragen voor de kippennekjes.
Maar vanaf welke leeftijd kan ik dan een kippennekje geven denk je?
Ik geef mijn honden KVV (carnibest) en heb nog niet veel ervaring met BARFen
Maar vanaf welke leeftijd kan ik dan een kippennekje geven denk je?
Ik geef mijn honden KVV (carnibest) en heb nog niet veel ervaring met BARFen
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
KVV is en wordt je basis, neem ik aan. BARF-dingetjes geef je voor de fun. Da's de bedoeling, denk ik? Ik zou ze vanaf 4 a 5 weken al dingen aan gaan bieden. En dan liever een karkas in plaats van een nekje. Zo'n nekje proberen ze vaak weg te slikken en dat kan dan net niet passen. Maar een lap pens met zijn allen is dikke pret, net zoals dat al genoemde karkas of een zalmkop. Hertennek is ook aan te komen en valt voor puppen ook leuk aan te knagen.
Dat is zoals ik het doe. Ik laat ze met allerlei kennismaken maar hun hoofdvoer is KVV. Het KVV kun je gerust ook afwisselen trouwens, er zijn zoveel merken tegenwoordig.
Dat is zoals ik het doe. Ik laat ze met allerlei kennismaken maar hun hoofdvoer is KVV. Het KVV kun je gerust ook afwisselen trouwens, er zijn zoveel merken tegenwoordig.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Mijn puppen zitten op dag 4 van het afspenen en hebben al pens/kippenvlees/rood vlees gehad en hart.
En eind volgende week ga ik eens wat kippenkarkassen en nekken proberen .
Grote poedelpuppen trouwens die aankomende donderdag 4 weken worden..
En eind volgende week ga ik eens wat kippenkarkassen en nekken proberen .
Grote poedelpuppen trouwens die aankomende donderdag 4 weken worden..
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Elien
- Actief
- Contacteer:
@ Rosita: kvv wordt inderdaad de basis en de rest is maar voor fun.
Helaas kan ik hier enkel aan Duck en aan Carnibest geraken in de buurt en geen andere kvv, maar afwisselen in smaken is dan ook voldoende? (eend/rijst, kip/rijst, natuurvoer, ...) of is het het beste om bv op 1 soort te blijven (natuurvoer pup)?
wat geef je als allereerste papje? of mix je de kvv dan gewoon?
@ boevierpoedel: dit is dan gemixd vlees of echt al met stukjes erin?
Helaas kan ik hier enkel aan Duck en aan Carnibest geraken in de buurt en geen andere kvv, maar afwisselen in smaken is dan ook voldoende? (eend/rijst, kip/rijst, natuurvoer, ...) of is het het beste om bv op 1 soort te blijven (natuurvoer pup)?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
De smuldier versie.Elien schreef:@ Rosita: kvv wordt inderdaad de basis en de rest is maar voor fun.
Daarna gaat het over in wat grotere stukken.
Geef tussen door zo ook wel wat brok zodat ze daar ook aan wennen.
Nieuwe baasjes gaan ook niet allemaal hetzelfde voeren.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij wordt er in België ook bezorgd. Je zult al gauw 100 euro of meer besteden? In ieder geval je zeker niet aan 1 smaakje vasthouden. Voor puppievoer ben ik al helemaal niet te porren. Pups eten gewoon relatief veel en krijgen zo alles binnen. De eerste twee keer doe ik wat warm water over het bordje vlees, maar daar ben ik altijd al gauw klaar mee. Zo'n kliederboel. Verder laat ik ze lekker hun gang gaan.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
oh, en brok voer ik niet. Nog nooit een fokker tegen gekomen die op brok afspeende, maar voor de eventueel vlees voerende pupkopers zo nu en dan vlees gaf. Gewoon een versvlees puppakket mee dus.
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Gelijk beginnen met kvv. Ik begin zo rond de 3.5 wk met beetje aanbieden. Na 2 x aanbieden eten bij mij alle pups gewoon kvv. Geen geklooi met pap meer. Als ze de kvv goed eten, geef ik vanaf ong 4.5 wk kleine gesneden stukjes pens (lapjes van 5 x5 cm ), kipkarkasjes. In het begin trekken ze er alleen het vlees eraf. Na een weekje vindt je de karkasjes niet meer terug. Stukjes rund, runderstrot etc. Eitje met schaal. Ze krijgen vanaf een week of 6 ook handje brok omdat veel pupkopers nog steeds brok voeren, om ze brok te leren eten.
Pupkopers krijgen kvv en brok mee voor de eerste periode, zo ook mensen met vers laten kennis maken en honden die (deels) vers bleven krijgen.
Edit: typo's
Pupkopers krijgen kvv en brok mee voor de eerste periode, zo ook mensen met vers laten kennis maken en honden die (deels) vers bleven krijgen.
Edit: typo's
Laatst gewijzigd door Selena op 03 jun 2012 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Carnibest heeft een puppyvariant om pups op af te spenen. De samenstelling is hetzelfde als van de Carnibest Natuurvoer, maar fijner gemalen.
Van de site van Carnibest:
Natuurvoer Puppy
Deze voeding is gelijk aan het normale Natuurvoer voor honden maar is qua substantie net als tartaar, waardoor het ideaal voer is om pups mee te spenen.
Info voor fokkers: het kan zijn dat pups een wat lichtrood gekleurde urine produceren, dit is niet verontrustend. In onze groentemixen zit vaak wat rode biet, wat zeer gezond is. Doch de urine kleurt hier lichtelijk rood van, dit kan beslist geen kwaad.
Eiwit 13% Vocht 61%
Vet 14% Calcium 0,48%
As 3% Fosfor 0,43%
Celstof 1%
Van de site van Carnibest:
Natuurvoer Puppy
Deze voeding is gelijk aan het normale Natuurvoer voor honden maar is qua substantie net als tartaar, waardoor het ideaal voer is om pups mee te spenen.
Info voor fokkers: het kan zijn dat pups een wat lichtrood gekleurde urine produceren, dit is niet verontrustend. In onze groentemixen zit vaak wat rode biet, wat zeer gezond is. Doch de urine kleurt hier lichtelijk rood van, dit kan beslist geen kwaad.
Eiwit 13% Vocht 61%
Vet 14% Calcium 0,48%
As 3% Fosfor 0,43%
Celstof 1%
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik geef de eerste maaltijden Duck. een dag of 2. niets aanlengen met water of met melk of dergelijk...
Daarna volgt de grovere KVV (laatste nest was Tammenga). aan 5 weken eten ze in feite alles wat de grote honden eten, al sla ik het botwerk in het begin wel wat plat
Daarna volgt de grovere KVV (laatste nest was Tammenga). aan 5 weken eten ze in feite alles wat de grote honden eten, al sla ik het botwerk in het begin wel wat plat
-
Elien
- Actief
- Contacteer:
Heel erg bedankt iedereen! Ik ben er een stuk wijzer uit geworden.
De pups gaan dus eerst de puppenvariant krijgen van carnibest of duck, omdat die blijkbaar fijner is, en daarna over naar het iets grovere en de eerste keren dan gewoon wat warm water erover.
Ik kijk ook nog even verder of smuldier hier te vinden is, en ook volledige karkassen en hertennekken enz. Of halen jullie dit gewoon bij de slager?
Ik was van plan om ze in de laatste week / 2 weken toch wel iets van brokken te laten wennen, doordat ik weet dat zeker 2 van de pupkopers op brok gaan.
De pups gaan dus eerst de puppenvariant krijgen van carnibest of duck, omdat die blijkbaar fijner is, en daarna over naar het iets grovere en de eerste keren dan gewoon wat warm water erover.
Ik kijk ook nog even verder of smuldier hier te vinden is, en ook volledige karkassen en hertennekken enz. Of halen jullie dit gewoon bij de slager?
Ik was van plan om ze in de laatste week / 2 weken toch wel iets van brokken te laten wennen, doordat ik weet dat zeker 2 van de pupkopers op brok gaan.