Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Amy update
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Heel hard duimen nodig fijne update p11 not
Kun je haar anders niet uit een plas laten drinken in je tuin, ik bedoel een regenplas. Hier vinden ze dat altijd erg lekker en moeten altijd even lebberen als we erdoor lopen. Sommige honden vinden water drinken uit een tuinslang/sproeier erg leuk, dus het water weghappen, ik weet niet of Amy dat wel eens doet?
-
safari
Of water waar kipfilet in gekookt is. Zit ook niet teveel vet op dan.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ze moet zelf weer gaan drinken, als ze dat doet kan ik haar langzaam weer op haar eigen eten gaan zetten zodat ze wat aankomt. Nu moet ik steeds een soort papje maken wat heel zacht is voor haar darmen. Ik kan haar natuurlijk niet altijd zo water blijven gevenJion schreef:Het klinkt allemaal heel goed, wat fijn!![]()
Had je ook nog de uitslagen gekregen of er nog gif in haar lijf zit?
En waarom maakt het iets uit of ze het water vermengt met eten krijgt?
En waarom is het niet goed als Kenzo haar wond likt? Als mijn honden aan een wondje of de blaasjeseczeem op mijn handen likken, dan geneest het juist razendsnel.
Ik heb nog steeds de uitslagen niet, zit de hele dag al te wachten, heb zelf ook al gebeld, maar ze zijn nog niet binnen helaas
Ken mag er niet aan likken, omdat haar huid daar dan nog weker wordt dan dat het nu al is. Normaal laat ik hem altijd zijn gang gaan als een van de honden een wondje heeft hoor, maar nu mag het gewoon even niet. Het is echt wel een schattig gezicht, Amy gooit echt haar kop omhoog zodat hij er makkelijker bij kan
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze mag alleen gekookt water hebben voorlopigFizgig schreef:Kun je haar anders niet uit een plas laten drinken in je tuin, ik bedoel een regenplas. Hier vinden ze dat altijd erg lekker en moeten altijd even lebberen als we erdoor lopen. Sommige honden vinden water drinken uit een tuinslang/sproeier erg leuk, dus het water weghappen, ik weet niet of Amy dat wel eens doet?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is wat ik steeds doe, maar dan met haar dieetvoer erdoor. Morgen wil ik haar alleen dieetvoer geven en daarnaast een bak water zetten met een heel klein beetje dieetvoer erin en hopen dat ze zo weer gaat drinkenInge O schreef:of je maakt water met een smaakje van dat dieetvoer wat ze nu krijgt? dus wel gewoon puur water maar met een vleugje voer in voor de smaak.Demi schreef:Nee mag ze zeker deze week nog niet hebben. Deze week alleen sensitivity rice/chicken of gekookte kip met rijst en water. iets anders mag ze nog niet hebben van hem.Muk schreef:Klinkt goed, Amy gaat de goede kant op.![]()
Als mijn hond niet wil drinken, dan doe ik melk door het water heen. En dat helpt direct, mijn hond (Jaymz en nu Lobbes) stopt dan pas met drinken als de bak leeg is. Ik weet niet of je melk / karnemelk mag geven, maar anders zou je dat kunnen proberen.
Volgende week zou ik dat voorzichtig kunnen proberen en dan de karnemelk, want dat vindt ze erg lekker
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Krijgt ze nu ook af en toe voor de afwisseling met gekookte kipfilet, dat mocht ik haar ook gevensafari schreef:Of water waar kipfilet in gekookt is. Zit ook niet teveel vet op dan.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kun je haar niet gewoon regelmatig met een spuit water in haar bek spuiten?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel hoor dat is geen probleem, maar Paul zei ze moet geen aversie tegen water gaan krijgen, dus kan je het beter leuk voor haar maken door bv door haar eten te doenmarian* schreef:Kun je haar niet gewoon regelmatig met een spuit water in haar bek spuiten?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk niet dat ik de uitslag nog krijg vandaag en ik wil het zo graag wetenJion schreef:Helemaal duidelijk!Demi schreef:Ze moet zelf weer gaan drinken, als ze dat doet kan ik haar langzaam weer op haar eigen eten gaan zetten zodat ze wat aankomt. Nu moet ik steeds een soort papje maken wat heel zacht is voor haar darmen. Ik kan haar natuurlijk niet altijd zo water blijven gevenJion schreef:Het klinkt allemaal heel goed, wat fijn!![]()
Had je ook nog de uitslagen gekregen of er nog gif in haar lijf zit?
En waarom maakt het iets uit of ze het water vermengt met eten krijgt?
En waarom is het niet goed als Kenzo haar wond likt? Als mijn honden aan een wondje of de blaasjeseczeem op mijn handen likken, dan geneest het juist razendsnel.
Ik heb nog steeds de uitslagen niet, zit de hele dag al te wachten, heb zelf ook al gebeld, maar ze zijn nog niet binnen helaas
Ken mag er niet aan likken, omdat haar huid daar dan nog weker wordt dan dat het nu al is. Normaal laat ik hem altijd zijn gang gaan als een van de honden een wondje heeft hoor, maar nu mag het gewoon even niet. Het is echt wel een schattig gezicht, Amy gooit echt haar kop omhoog zodat hij er makkelijker bij kan
Ik hoop dat de uitslagen snel komen en ze snel zelf gaat drinken!
- *tweety*
- Zeer actief
Toch kleine stapjes vooruit, nu nog drinken
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge O schreef:ja, maar ik bedoel dus geen voer aangelengd met water maar water met een smáákje voerDemi schreef:Dat is wat ik steeds doe, maar dan met haar dieetvoer erdoor. Morgen wil ik haar alleen dieetvoer geven en daarnaast een bak water zetten met een heel klein beetje dieetvoer erin en hopen dat ze zo weer gaat drinkenInge O schreef:
of je maakt water met een smaakje van dat dieetvoer wat ze nu krijgt? dus wel gewoon puur water maar met een vleugje voer in voor de smaak..
Dat wil ik morgen gaan proberen, water met een smaakje, hopelijk trapt ze erin. Ze mag ook nog niet zo ver wandelen, dat is ook jammer, want van ver wandelen wordt ze druk en krijgt ze dorst.
Nou ik hoop gewon maar dat ze water met een smaakje lekker vindt
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Klinkt gelukkig allemaal weer positiever!
Hoeveel water meng je nu door haar eten? Kan het niet zo zijn dat ze daarom geen dorst meer heeft?
Hoeveel water meng je nu door haar eten? Kan het niet zo zijn dat ze daarom geen dorst meer heeft?
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Dat dacht ik inderdaad ook..ZaZa schreef:Klinkt gelukkig allemaal weer positiever!![]()
Ik meng Bonnie's sensitivity ook met (gekookt) water, zij drinkt ook niet tot nauwelijks..
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Balen dat je nog geen uitslag gehad hebt en Amy nog niet drinkt! Maar goed haar energie weer terug aan het komen en honger! Klinkt echt al heel positief! Ga zo door Amy!
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Ik doe voorzichtig 
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog steeds geen uitslag
Verder eten gegeven zonder water, maar dan nog drinkt ze niet. En heel vreemd, we zien al een tijdje hele vieze smurrie liggen op bv de witte mand, witte lakens etc. We hadden geen idee waar het vandaan kwam, maar net deed ik een papiertje bij Amy haar doos en daar kwam dus die smurrie vandaan. Het is geen helderrood bloed van loopsheid, maar als ik even terug reken, had ze rond 20 feb een baarmoederontsteking, dat was ong 2 2,5 maand na haar loopsheid, dus zou je denken dat ze loops zou zijn/worden. Maar ze verliest verder geen bloed. Wel zit ze constant te likken daar om het schoon te houden. En Kenzo heeft geen belangstelling voor haar, en dat heeft hij normaal al voordat ze loops wordt. Wat is dit nou weer dan 
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Misschien toont hij geen interesse omdat ze niet lekker is? Wellicht komt het nog beter op gang, ze heeft natuurlijk een flinke klap gehad.
Wel vervelend dat je die bloeduitslagen nog steeds niet hebt, dan weet je ook beter hoe de vlag ervoor staat....is het dan de bedoeling dat er nog een keer bloed af wordt genomen zelfs als dit goed is?
Wel vervelend dat je die bloeduitslagen nog steeds niet hebt, dan weet je ook beter hoe de vlag ervoor staat....is het dan de bedoeling dat er nog een keer bloed af wordt genomen zelfs als dit goed is?
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Kan het zijn dat haar baarmoeder (weer) geiriteerd is?? Maar wat vreemd dat ze nog niet drinkt...
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat vraag ik me dus ook afGon schreef:Kan het zijn dat haar baarmoeder (weer) geiriteerd is?? Maar wat vreemd dat ze nog niet drinkt...
Net goed uitgelaten, nou ja voor nu dan heeft ze aardig doorgelopen. Loopt nu erg te hijgen maar nee hoor, geen water drinken
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Ze moet er natuurlijk niet ook nog een baarmoeder ontsteking bij krijgen natuurlijk 
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik vind het wel gek dat ze niet wil drinken. Misschien legt ze een link tussen 'een natte bek' (toen van het bloed spugen) en 'ziek voelen'. Bruno is laatst per ongeluk in het water gevallen, hij haat water en toen wilde hij meteen een paar dagen niet meer drinken aan de waterrand. En nu, als het hard regent, krijg ik hem niet mee naar buiten, gaat ie in de remmen. Honden kunnen soms gekke associaties leggen en dingen willen vermijden daardoor. Het was natuurlijk best eng allemaal voor haar. Zou dat kunnen?
Maar ik zat ook te denken, maagmedicatie zorgt ervoor dat het maagzuur wordt omgezet in water, dacht ik tenminste. Ik heb zelf maagklachten, ik kan bijvoorbeeld geen pijnstiller slikken want dan ga ik heel veel zuur aanmaken. Doe ik dat wel een keer, dan gebruik ik meer maagzuurremmers dan normaal en kan vervolgens drie keer per nacht mijn bed uit om te plassen. Zou dat een rol spelen misschien?
Ik weet niet wat voor medicatie ze nog krijgt? Want je zegt dat ze een stressdrinker is, misschien dat sommige medicatie wat versuft en dat ze geen stress voelt en daarom niet drinkt?
Maar ik zat ook te denken, maagmedicatie zorgt ervoor dat het maagzuur wordt omgezet in water, dacht ik tenminste. Ik heb zelf maagklachten, ik kan bijvoorbeeld geen pijnstiller slikken want dan ga ik heel veel zuur aanmaken. Doe ik dat wel een keer, dan gebruik ik meer maagzuurremmers dan normaal en kan vervolgens drie keer per nacht mijn bed uit om te plassen. Zou dat een rol spelen misschien?
Ik weet niet wat voor medicatie ze nog krijgt? Want je zegt dat ze een stressdrinker is, misschien dat sommige medicatie wat versuft en dat ze geen stress voelt en daarom niet drinkt?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
nou de verdenkingen worden groter. Net Michael even gebeld, hem viel het bv erg op dat ze de laatste weken erg veel kleine plasjes doet. Ik zie overal bruin/rode vlekken. Ze zit constant te likken, gaat ver van ons af liggen en wil met rust gelaten worden en ze is constant nesten aan het graven in de dekensGon schreef:Ze moet er natuurlijk niet ook nog een baarmoeder ontsteking bij krijgen natuurlijk
Donderdag moest ik toch terug komen en laat ik er even naar kijken. Ze zou nu ipv een baarmoederontsteking ongeveer loops moeten zijn, maar ze vloeit totaal geen bloed en normaal wel.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Wat een gedoe, nu idd maar hopen dat het niet ook nog eens een bmo is.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zou die baarmoederontsteking dan niet aan het licht gekomen zijn toen ze haar hebben opengemaakt?
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Krijgt ze wellicht nog iets aan medicatie wat de bloeding in de darmen zou moeten stoppen? Ik kan me voorstellen dat ze nu loops is, maar dat door stollingsmedicatie het bloed uit haar baarmoeder ook eerder stolt en er dus bruinig (als oud bloed) uitziet ipv helder rood?
Ik ben misschien een muts maar ik zou het toch vandaag nog overleggen.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat is zeker niet te hopen, want dat betekend 2 keer achter elkaar en dan wordt het wel castratie en dus ook weer narcose.moosje schreef:Wat een gedoe, nu idd maar hopen dat het niet ook nog eens een bmo is.
Maar goed, ga van het positieve uit kan toch niet zijn dat een hond zoveel pech heeft toch?
-
safari
Ik heb net even een stuk terug gelezen en zag dat Amy ook een AB kuur heeft gekregen. Schimmelinfectie zou ook nog kunnen. Helemaal omdat haar afweer systeem een enorme opdonder heeft gekregen. Ik kan me ook voorstellen dat door haar slechte conditie een loopsheid niet goed doorzet.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vroeg ik net aan ze, maar nee, ze hebben alleen naar de maag darmen en slokdarm gekeken helaasLongFields schreef:Zou die baarmoederontsteking dan niet aan het licht gekomen zijn toen ze haar hebben opengemaakt?
Michael zei nog woensdag voor de grap, we laten haar meteen castreren
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze krijgt alleen nog ulcogant ik ken het middel op zich wel heel goed, want Kenzo krijgt het al jaren, maar ik weet niet wat het verder doet.Ik dacht dat het alleen en beschermend laagje in de darmen legde, maar ik weet het niet zeker.Femmel schreef:Krijgt ze wellicht nog iets aan medicatie wat de bloeding in de darmen zou moeten stoppen? Ik kan me voorstellen dat ze nu loops is, maar dat door stollingsmedicatie het bloed uit haar baarmoeder ook eerder stolt en er dus bruinig (als oud bloed) uitziet ipv helder rood?
Maar goed, dat rood/bruine was al 2 weken voor de vergifitiging, ik zag nl wat plekjes liggen, maar omdat ik 4 honden heb kon ik niet ontdekken waar het vandaan kwam. Dacht dat ik overal gekeken had, klopt op een plek na
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt dat is war, helemaal vergeten, ze heeft een injectie Convenia AB gehad die 2 weken werkt in het lichaam. Schimmelinfectie? Hoe bedoel je dat?safari schreef:Ik heb net even een stuk terug gelezen en zag dat Amy ook een AB kuur heeft gekregen. Schimmelinfectie zou ook nog kunnen. Helemaal omdat haar afweer systeem een enorme opdonder heeft gekregen. Ik kan me ook voorstellen dat door haar slechte conditie een loopsheid niet goed doorzet.
Krijg je daar ook bruinrode uitvloeiing van toevallig?
Dat laatste zit ik dus een beetje aan te denken, dat het niet goed door kan zetten. Maar loopse teven, graven die ook nesten? Erg he, maar ik kan me dat soort dingen nu gewoon echt niet herinneren of ze dat eerder deed of dat een van de andere teven dat ooit deed

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15