Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Studente zegt kittens te willen doden voor kunst.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Re: Studente zegt kittens te willen doden voor kunst.
Studiegenootje van een vriendin van mij. Lekker creatief ook
.

Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Oh zo! Leuk. Met zijn 'lenige geest'.Ennath schreef: Daar heb je een punt, dat ik me dit kan herinneren is ook niet zo spectaculair hoor. Ik heb Wim T in die periode twee keer (kort) geïnterviewd.

- Ingding
- Zeer actief
Het is moeilijk tegenwoordig om origineel en controversieel te zijn en daarbij ook natuurlijk de consequenties te overzien 

- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Maarre... de katjes waren al dood volgens stukje 1. En 'zullen niet gedood worden' volgens stukje 2. Nee, als ze al dood zijn zullen ze niet meer gedood worden he.
Wat is nou waar?
Wat is nou waar?
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Nou inderdaad...Assie schreef:Maarre... de katjes waren al dood volgens stukje 1. En 'zullen niet gedood worden' volgens stukje 2. Nee, als ze al dood zijn zullen ze niet meer gedood worden he.
Wat is nou waar?
Weer zo'n walgelijke huppelkut die per sé met haar harses in de kranten en op TV wilde door Tinkebel na te doen...
Heeft ze de vorige eigenaren van de kittens die ze heeft ''verzameld'' ook gezegd dat ze ze zou afmaken voor een kunstproject? Anders zou dit nog wel eens uit de hand kunnen lopen, je weet nooit hoe mensen reageren.

Huppelkut! Dat is het woord dat ik zocht!Nakisha schreef:Nou inderdaad...Assie schreef:Maarre... de katjes waren al dood volgens stukje 1. En 'zullen niet gedood worden' volgens stukje 2. Nee, als ze al dood zijn zullen ze niet meer gedood worden he.
Wat is nou waar?
Weer zo'n walgelijke huppelkut die per sé met haar harses in de kranten en op TV wilde door Tinkebel na te doen...
Heeft ze de vorige eigenaren van de kittens die ze heeft ''verzameld'' ook gezegd dat ze ze zou afmaken voor een kunstproject? Anders zou dit nog wel eens uit de hand kunnen lopen, je weet nooit hoe mensen reageren.

Ik denk niet dat ze effectief katjes heeft gedood. Ze wil wel uitdagen, maar is wellicht (en gelukkig maar) veel te lui om er effectief iets van uit te voeren. (Zie ook haar kapsel en algemene uiterlijke verzorging.)
Ze heeft haar plannen opgeborgen las ik ergens, dus hopelijk ook geen eindwerk tout court, een dikke 0/20 en geen diploma. Aan dit type "kunstenaars" heeft NIEMAND immers iets.
- Nakisha
- moderator
Helemaal eens! ''Kunstenaar..'' Puh, kunstemaker in dit geval....Ilupa schreef:Huppelkut! Dat is het woord dat ik zocht!Nakisha schreef:Nou inderdaad...Assie schreef:Maarre... de katjes waren al dood volgens stukje 1. En 'zullen niet gedood worden' volgens stukje 2. Nee, als ze al dood zijn zullen ze niet meer gedood worden he.
Wat is nou waar?
Heeft ze de vorige eigenaren van de kittens die ze heeft ''verzameld'' ook gezegd dat ze ze zou afmaken voor een kunstproject? Anders zou dit nog wel eens uit de hand kunnen lopen, je weet nooit hoe mensen reageren.![]()
Ik denk niet dat ze effectief katjes heeft gedood. Ze wil wel uitdagen, maar is wellicht (en gelukkig maar) veel te lui om er effectief iets van uit te voeren. (Zie ook haar kapsel en algemene uiterlijke verzorging.)
Ze heeft haar plannen opgeborgen las ik ergens, dus hopelijk ook geen eindwerk tout court, een dikke 0/20 en geen diploma. Aan dit type "kunstenaars" heeft NIEMAND immers iets.

Een attention whore dus.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
precies, het hele verhaal is 1 grote publiciteitsstunt. en dat is gelukt.Assie schreef:Maarre... de katjes waren al dood volgens stukje 1. En 'zullen niet gedood worden' volgens stukje 2. Nee, als ze al dood zijn zullen ze niet meer gedood worden he.
Wat is nou waar?

- iones
- Zeer actief
Katten worden ook gedood op het moment dat ze overlast bezorgen. Dat zijn dan de verwilderde exemplaren die in het wild gedumpt zijn en daar schade aanrichten.
Ratten worden ook gedood omdat ze schade aanrichten, anders worden ze ook met rust gelaten.
Maar zomaar een kat doden slaat nergens op. En voor kunst is echt wel "zomaar". Ik denk ook dat mensen het niet zouden waarderen als een rat gedood werd alleen maar voor kunst.
Ratten worden ook gedood omdat ze schade aanrichten, anders worden ze ook met rust gelaten.
Maar zomaar een kat doden slaat nergens op. En voor kunst is echt wel "zomaar". Ik denk ook dat mensen het niet zouden waarderen als een rat gedood werd alleen maar voor kunst.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- dagmar88
- Zeer actief

Wordt vast een boeiende carrière als kassajuffrouw.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Voorlopig trekt ze de Aandacht.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
echte kunstenaars schreeuwen niet om aandacht
wat een zielig gedoe
en bepaald niet creatief
wat een zielig gedoe
en bepaald niet creatief
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Die tekening heeft ze vast op de Paaz gemaakt.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Dazwa84 schreef:Die tekening heeft ze vast op de Paaz gemaakt.

hij is extra creatief hoor, met 6 vingers aan elke hand

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- iones
- Zeer actief
Ik dacht dat iets kunst was, dat het object zo mooi gemaakt was dat het vanzelf de aandacht trok.
Volgens mij hebben Rembrandt, v. Gogh, Renoir, Monet, v. Breugel etc, en consorten nooit om aandacht geschreeuwd, of wel?
Ook Le Mair (schilder) hoor ik nooit of te nimmer schreeuwen om aandacht zodat hij in de krant komt te staan. Maar zijn schilderijen zijn wel echt mooi!
Volgens mij hebben Rembrandt, v. Gogh, Renoir, Monet, v. Breugel etc, en consorten nooit om aandacht geschreeuwd, of wel?
Ook Le Mair (schilder) hoor ik nooit of te nimmer schreeuwen om aandacht zodat hij in de krant komt te staan. Maar zijn schilderijen zijn wel echt mooi!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jee wat een kutprutswerkwerk zeg ,dat zou je nog niet in de kelder willen hebben .Cleva schreef:En dit is een van Yann's werken.
Op Facebook vond onze redactie de reactie van Yann Bronder die de vorige dagen in een mediastorm trecht kwam door nieuws over het doden van katten voor een kunstproject.
"Beste,
Gisteren was er heel wat heisa rondom een artikel over mij in de krant over het doden van kittens voor de kunst.
Nu na een dagje storm en aangezien mijn school al een halve waarheid prijs heeft gegeven, nu een echte verklaring.
Ik ben inderdaad niet van plan om effectief levende kittens te gebruiken/doden voor een kunstwerk. Het betreft een breder kunst project voor mijn eindwerk waarvoor ik de media als middel heb gebruikt.
Enderzijds is het zo dat men in de kunstwereld bijna per definitie controversieel en schreeuwerig moet uitpakken om de aandacht op je kunst te vestigen. Dit statement was hier ook een beetje een aanklacht tegen. Het is jammer dat kunst controversieel moet zijn om in de spotlights te staan. Mijn werken zijn meestal schilderijen. Deze keer dacht ik het eens anders aan te pakken en toch met een stunt aan te vallen puur uit nieuwschierigheid. Natuurlijk is dit concept niet uniek maar toch... het betreft ook nog een tweede laag.
Ik wou namelijk ook experimenteren in welke mate je de media kan beïnvloeden en de daaropvolgende hetse. Ik verzon een van de pot gerukt verhaal met als hoop reactie uit te lokken, en zo ons kunstevenement op 23 juni van de 3de jaars kunstacademie in de meibloem straat te gent te promoten. Heel deze hetse en talrijke negatieve reacties gaan ook deel uitmaken van een van mijn kunstwerken. Met deze ervaring zal ik de komende weken aan de slag gaan, en het resultaat van die multilediale experiment kan je dan ook zien op 23 juni.
Ik ben tot slot nog op verschillende wijzen verrast van de reacties. Enerzijds waren er zeer veel negatieve reacties, de typische roepigere ongefundeerde forum reacties op de website van het nieuwsblad en de hilarische doodsbedreigingen op mijn facebook. Ongelofelijk hoe mensen kritiek spuien zonder na te denken. Een aanklacht tegen populisme. Anderzijds ook reacties van dierenverenigingen evenals de politiek. We hoorden dat Vlaams belang al verschillende stappen wou ondernemen in de richting van een klacht bij het gerecht. Vreemd toch dat Vlaams belang zich plots bezig houdt met het welzijn van dieren. Verkiezingen in aantocht, eigen dieren eerst?
Er was natuurlijk ook de groep mensen die meer thuis waren in de de cultuurwereld en rap doorzagen dat dit een stunt was.
Zou het niet leuk zijn mochten alle mensen die zoveel energie staken in negatieve kritiek en bedreigingen eens komen kijken wat jong kunsttalent te bieden heeft in Vlaanderen/Gent.
Het was ook zeer opmerkelijk dat dit bijna het hoofdnieuws van de dag was. Terwijl er zoveel belangrijkere zaken aan de gang waren, zo zie je maar: Poesjes, kalfje Willy... Mensen mogen soms 2 keer nadenken voor ze een persbericht zomaar geloven. Het is ongelofelijk te zien hoe journalisten zonder bewijzen op grond van gewoon een verteld verhaal dit toch direct gaan geloven en de krant ermee koppen. Als het maar sensatie bevat. Waarna iedereen (radio...) dit uiteraard overneemt.
Stunt in ieder geval geslaagd. Heel wat ophef. Zowel over wat is kunst als over dierenleed. Maar vooral voor mij geslaagd omdat ik het de media eigenlijk liggen heb gehad...
Maar nu ga ik druk aan de slag. Veel werk en inspiratie. Hopelijk krijgen we nu op 23 juni een beetje aandacht waardoor we op een leuke manier in de aandacht komen."
Kijk toch aan. Wát een talent.
http://yannbronder.wordpress.com/

Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef: Jee wat een kutprutswerkwerk zeg ,dat zou je nog niet in de kelder willen hebben .![]()

- Nakisha
- moderator
Gadver...
Dat dat op een kunst academie word toegelaten....

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Nee, dat heet conceptueelCélie schreef:Nou echt idioot toch, is gewoon kinderlijk gepruts.Nakisha schreef:Gadver...

Groetjes,
Sandra
- iones
- Zeer actief
Ik vind het ook grote prut. Dat komt hier echt niet aan de muur!
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Spelfouten maken is ook een kunst. Dát kan mevrouw dan weer wel. 

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!

Beetje nieuwe kleren van de keizer lijkt mij......
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Ingding
- Zeer actief
En ik maar denken dat mijn artistieke talenten knudde waren, maar hiernaast lijk ik net Rembrandt.
- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
heb niks tegen konijnenbont... als het konijn ook wordt opgegeten.
maar dit vind ik ziek.
nertsen in hokjes voor pels vind ik ook ziek.
leer.. geen probleem want we eten de koe.
maar dit vind ik ziek.
nertsen in hokjes voor pels vind ik ook ziek.
leer.. geen probleem want we eten de koe.
- iones
- Zeer actief
Voedsel is een primaire behoefte.
Maar we zouden er goed aan doen om met z'n allen minder vlees te consumeren.
Maar we zouden er goed aan doen om met z'n allen minder vlees te consumeren.