http://dieren.marktplaats.nl/honden-nie ... ind=7&fs=1
Daar smelt ik nou echt voor.
Wat verwachten jullie van deze kruising?
Moderator: moderatorteam

Want?Zeeuws meisje schreef:Zijn wel alle twee rassen waar je niet zomaar mee moet fokken.

Ja, dat dacht ik ook al. Maar misschien is onze rassenkennis niet zo goed en is de moeder gewoon echt een zeldzame Taveurnse. Die schijnen wel een beetje op een Mechel te lijkenMaeve schreef:Vraag me af of het wel echt Tervuerense is, aangezien daar achter in de fotos een Mechelaar loopt![]()
foto's van de mechel van je schoonmoeder, want ik kan me niet voorstellen hoe je een mechel voor een tervuerense aan kan zientoots schreef:Ik vind het knap als je kunt zien dat dat een mechel is. mijn schoonmoeder heeft een mechel die voor tervuerense word aangezien.
Ik kan begrijpen dat iemand voor de puppies vald hoor , zou er zelf ook voor zwichten. kunnen best nog wel hele leuke hondjes worden.
ik vind ze wel wat slaperig slapjes over komen de pups. maar dat zijn moment opnamens.

Daar heb je helemaal gelijk inLongFields schreef:Want?Zeeuws meisje schreef:Zijn wel alle twee rassen waar je niet zomaar mee moet fokken.
Dat je niet moet fokken met honden die niet gezond zijn of erfelijke afwijkingen bij zich dragen is volgens mij onafhankelijk van het ras.
Als zijn vader langharig was dan was het toch gewoon mechel x tervuerentoots schreef:Dino is al 9 . en het hele nest is langharig geworden voor wat ik vernomen heb mijn schoonfamilie is toen eens bij zo'n bijeenkomst geweest bij de fokker toen ze een jaar waren.
zijn vader was ook langharig en zijn moeder was kortharig.
iig zie ik ze nu bijna nooit meer.
ik vind hem veel mooier dan veel mechelaars die ik tegenwoordig zie.
Tis gewoon een Tervueren uit Mechelaar dan. Het klopt dan ook wel dat mensen er geen mechel in zien. Dat was de hond alleen op de stamboom.toots schreef:Dino is al 9 . en het hele nest is langharig geworden voor wat ik vernomen heb mijn schoonfamilie is toen eens bij zo'n bijeenkomst geweest bij de fokker toen ze een jaar waren.
eigenlijk denk ik dat het zo is. ik weet ook niet precies hoe dat zit hoor.sbientje schreef:maar kort gezegd is een langharige mechel toch gewoon een tervueren? De standaard is precies hetzelfde, alleen de haarvarieteit is anders..
Nee, is het niet met name door het verschil in haarlengte..toots schreef:eigenlijk denk ik dat het zo is. ik weet ook niet precies hoe dat zit hoor.sbientje schreef:maar kort gezegd is een langharige mechel toch gewoon een tervueren? De standaard is precies hetzelfde, alleen de haarvarieteit is anders..
maar zijn vader heeft gewoon een stamboom van een mechel.
en de moeder een stamboom en dat is iets wat ik echt niet snap.
maar met veel mechel ergens ver weg zie je een x tervuerens bij de kortharige moeder.
maarja ik ben geen fokker en heb er geen verstand van.
maar vind het wel knap om aan de foto waar maar een deel van de hond te zien is dat het geen tervuerense is.
in feite is tervuerense en mechelse het zelfde.
Misschien is het wel een laekensetoots schreef:eigenlijk denk ik dat het zo is. ik weet ook niet precies hoe dat zit hoor.sbientje schreef:maar kort gezegd is een langharige mechel toch gewoon een tervueren? De standaard is precies hetzelfde, alleen de haarvarieteit is anders..
maar met veel mechel ergens ver weg zie je een x tervuerens bij de kortharige moeder.
maar vind het wel knap om aan de foto waar maar een deel van de hond te zien is dat het geen tervuerense is.
in feite is tervuerense en mechelse het zelfde.
de fokker had ook gewoon een Tervuren stamboom aan kunnen vragensirene schreef:Tis gewoon een Tervueren uit Mechelaar dan. Het klopt dan ook wel dat mensen er geen mechel in zien. Dat was de hond alleen op de stamboom.toots schreef:Dino is al 9 . en het hele nest is langharig geworden voor wat ik vernomen heb mijn schoonfamilie is toen eens bij zo'n bijeenkomst geweest bij de fokker toen ze een jaar waren.
De vachten zijn gewoon een andere variëteit op een zelfde soort hond.
Bij ons wordt er ook wel eens een kleine Peruaan geboren uit grote ouders of andersom. Dan kan ik hem klein blijven noemen maar het is niet zo gek dat mensen hem dan groot vinden
Ja dat kan ook nog. Een zwarte langharige mechelse herder.Inge O schreef:of een groenendaalsTefaniA schreef:Misschien is het wel een laekensetoots schreef:eigenlijk denk ik dat het zo is. ik weet ook niet precies hoe dat zit hoor.sbientje schreef:maar kort gezegd is een langharige mechel toch gewoon een tervueren? De standaard is precies hetzelfde, alleen de haarvarieteit is anders..
in feite is tervuerense en mechelse het zelfde.?
nee want die bestaat nietcrutz schreef:de fokker had ook gewoon een Tervuren stamboom aan kunnen vragensirene schreef:Tis gewoon een Tervueren uit Mechelaar dan. Het klopt dan ook wel dat mensen er geen mechel in zien. Dat was de hond alleen op de stamboom.toots schreef:Dino is al 9 . en het hele nest is langharig geworden voor wat ik vernomen heb mijn schoonfamilie is toen eens bij zo'n bijeenkomst geweest bij de fokker toen ze een jaar waren.
De vachten zijn gewoon een andere variëteit op een zelfde soort hond.
Bij ons wordt er ook wel eens een kleine Peruaan geboren uit grote ouders of andersom. Dan kan ik hem klein blijven noemen maar het is niet zo gek dat mensen hem dan groot vinden