sorry! heb even geen tijd om hem aan te passen!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer eerste tekenen bevalling?
Moderator: moderatorteam
- Flowerpower
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier, Chihuahua
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Wanneer eerste tekenen bevalling?
Das wel een hele grote foto
- gerda__b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier ga ik in mee jeetje wat een horror bevalling...crutz schreef:Helemaal mee eens...sjm schreef:Jeetje wat een verhaal. Vreselijk.
Toch vind ik het niet verkeerd klinken hoor voor nu. De pupjes zijn misschien klein, maar wel levendig en sterk!
Als ze zo blijven redden ze het wel. Je kan beter de dikste wat meer bijvoeren zodat de kleintjes ruimte krijgen om de beste melk te krijgen, de moedermelk.
Je kan de kleintjes wel ondersteunen met wat bijvoeden, zodat ze in ieder geval aankomen. De eerste 24u vallen de meeste wel wat af, dat is normaal. Als ze dan gelijk blijven of aankomen is dat heel goed. Nu moeten ze wel aangaan komen, al is het maar 1 of 2 gram. Aankomen is aankomen.
Ik heb hier de kleinste van m'n kittens toen ze wat opstart problemen had wat nutridrops gegeven, dat gaat meteen naar hun bloed en daar krijgen ze energie en eetlust van. Dus dan kunnen ze lekker door zo'n boost zelf gaan eten. Kan soms net zijn wat ze even nodig hebben. Ik weet niet of dat bij pups ook wel gegeven wordt? Geen idee, misschien kan je, je daar eens in verdiepen.
Verder met rust laten, in de gaten houden, warm houden en bijhouden of ze aankomen. En zorgen dat mams heeeel veel goed eten krijgt waar ook veel vocht in zit zodat ze veel melk kan produceren!

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)
06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
- Flowerpower
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
En even snel!
Ik keek even in de kist en ze liggen alledrie te drinken!!!! Wat een ontzettend fijn gevoel geeft dat zeg!
Ik keek even in de kist en ze liggen alledrie te drinken!!!! Wat een ontzettend fijn gevoel geeft dat zeg!
- gerda__b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Super gaat vast goed komen klein maar fijn

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)
06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Wat fijn dat ze nu ook zelfstandig allemaal drinken. Ik ga heel hard voor je kleintjes duimen.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Wat een nare eerste ervaring zo, maar super dat de pups het nu goed lijken te doen 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ha, mooi!
Komt vast goed als alles nu drinkt!
Ik kan me voorstellen dat het eng is hoor, ik moet er niet aan denken.
200 gram is voor mij al superklein, laat staan 46 gram
Maar goed, wie weet wat me te wachten staat als Fien pupjes krijgt ooit, die weegt zelf nog geen 6 kilo, dus reuzen zullen dat ook niet worden
Komt vast goed als alles nu drinkt!
Ik kan me voorstellen dat het eng is hoor, ik moet er niet aan denken.
200 gram is voor mij al superklein, laat staan 46 gram
Maar goed, wie weet wat me te wachten staat als Fien pupjes krijgt ooit, die weegt zelf nog geen 6 kilo, dus reuzen zullen dat ook niet worden
-
dogo4ever
- Zeer actief
Wat een heerlijke foto van mama die helemaal om haar kleintjes heen ligt en ze zo beschermd. Wat je allemaal neer zet hier klinkt heel goed.

- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Fijn een goed bericht. Ik duim voor je dat het vanaf nu allemaal alleen maar beter gaat
- Flowerpower
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Verdomme.
Vannacht gewogen.... 92 gram, 63 gram en 49 gram. Allemaal goed aangekomen.
Nu was ik kleintje vannacht aan het bijvoeden, buikmassage en ze is aan de diarree. Vanmorgen weer 46 gram
Ze drinkt goed bij mama, drinkt ook goed aan het flesje en ze was maar 3 gram aangekomen, maar toch! En nu dit!
Iemand tips?
Ze piept niet/niet veel... slaapt rustig en als ze aan het 'zoeken' is help ik haar met aanleggen. Wij draaien diensten hier dus er is altijd iemand in de buurt van het nestje.
Nog een vraag.
Mams gaat er nu vaker uit, eet ook een stuk beter. Maar ze lijkt iets te zoeken.... Gaat dan op de bank op een kussen graven, even liggen en weer terug de kist in.
Wil ze ze verleggen? We hebben een vetbedje in de kist en een kruikje en een handdoek waar ze ook in graaft.
Vannacht gewogen.... 92 gram, 63 gram en 49 gram. Allemaal goed aangekomen.
Nu was ik kleintje vannacht aan het bijvoeden, buikmassage en ze is aan de diarree. Vanmorgen weer 46 gram
Ze drinkt goed bij mama, drinkt ook goed aan het flesje en ze was maar 3 gram aangekomen, maar toch! En nu dit!
Iemand tips?
Ze piept niet/niet veel... slaapt rustig en als ze aan het 'zoeken' is help ik haar met aanleggen. Wij draaien diensten hier dus er is altijd iemand in de buurt van het nestje.
Nog een vraag.
Mams gaat er nu vaker uit, eet ook een stuk beter. Maar ze lijkt iets te zoeken.... Gaat dan op de bank op een kussen graven, even liggen en weer terug de kist in.
Wil ze ze verleggen? We hebben een vetbedje in de kist en een kruikje en een handdoek waar ze ook in graaft.
- Flowerpower
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Oh en ik heb geen nutridrops, wel nutrigel mag de pup dit ook hebben??
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat graven heb ik hier ook wel eens gehad met een net bevallen teefje. Houdt haar maar goed in de gaten, je zou haar kunnen temperaturen als ze dat gemakkelijk toelaat. Het kan zin dat ze last heeft van naweeën, maar ook dat ze een tekort aan calcium heeft of dat haar baarmoeder nog niet helemaal schoon is (misschien is er een nageboorte achtergebleven?)
Bij twijfel gewoon even contact opnemen met de dierenarts.
Of een pasgeboren pup ook nutrigel mag zou ik niet durven zeggen. Nutridrops zijn te bestellen bij Spat, en aan te raden om in huis te hebben bij puppie-vooruitzichten. Ik heb ze eigenlijk ook altijd in huis. Heb even voor je gekeken, maar hier is het op, anders had ik het je wel willen toesturen.
Bij twijfel gewoon even contact opnemen met de dierenarts.
Of een pasgeboren pup ook nutrigel mag zou ik niet durven zeggen. Nutridrops zijn te bestellen bij Spat, en aan te raden om in huis te hebben bij puppie-vooruitzichten. Ik heb ze eigenlijk ook altijd in huis. Heb even voor je gekeken, maar hier is het op, anders had ik het je wel willen toesturen.
- Flowerpower
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ze heeft een schoonmaakspuit gehad, dus dan zou dat eruit zijn gekomen toch?
Ze eet nu wel weer een stuk beter. Maar ze is echt een holletje aan het zoeken, kroop net op de bank in een kussen.
Ga de da bellen
Ze eet nu wel weer een stuk beter. Maar ze is echt een holletje aan het zoeken, kroop net op de bank in een kussen.
Ga de da bellen
- Maltezers
- Zeer actief
Jeetje het zit ook niet echt mee he bij je, sterkte met de kleinste en ik hoop dat het allemaal goed komt voor jou maar vooral voor moeder en kinderen. PS heeft je dierenarts niet die Nutridrops of iets wat er op lijkt en ook helpt??
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Flowerpower
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Van de da pasta gekregen voor t kleintje... een ieniemienie drupje 2 a 3x a dag en morgen zou het al beter moeten zijn.
5 dagen druppen...uhhh knoeien. Allemaal leuk en aardig die da maar tis niet makkelijk om een 'drupje' pasta te voeren
Maar het zit erin en weggespoelt met een slok van mama.
Pfffff.... we doen echt ons best en met de 2 grootste kleintjes gaat het goed.
Skye is van 78gr geboortegewicht naar 98gr gegaan
Peaches van 57gr geboortegewicht naar 69gr (was wel eerste dag terug naar 52gram gegaan)
Phoenix het ukje.. was 46gr. geboorte naar 49 en nu weer terug naar 46gr.
Maar je ziet zo'n verschil tussen de 3 nu! Skye is echt een mollig tevreden pupje. Peaches slaapt en lurkt dus ook daar even geen zorgen, maar Phoenixje... het mupje doet zo haar best! Maar het zit haar allemaal niet mee... Ik hoop zo dat ze lekker gaat groeien net als haar zusjes!
Ik ben zooooooo blij dat ik thuis werk!!!!! Zou niet weten hoe ik dit anders had moeten doen, gelukkig heb ik alle tijd voor ze!
Zal straks wat foto's plaatsen
5 dagen druppen...uhhh knoeien. Allemaal leuk en aardig die da maar tis niet makkelijk om een 'drupje' pasta te voeren
Pfffff.... we doen echt ons best en met de 2 grootste kleintjes gaat het goed.
Skye is van 78gr geboortegewicht naar 98gr gegaan
Peaches van 57gr geboortegewicht naar 69gr (was wel eerste dag terug naar 52gram gegaan)
Phoenix het ukje.. was 46gr. geboorte naar 49 en nu weer terug naar 46gr.
Maar je ziet zo'n verschil tussen de 3 nu! Skye is echt een mollig tevreden pupje. Peaches slaapt en lurkt dus ook daar even geen zorgen, maar Phoenixje... het mupje doet zo haar best! Maar het zit haar allemaal niet mee... Ik hoop zo dat ze lekker gaat groeien net als haar zusjes!
Ik ben zooooooo blij dat ik thuis werk!!!!! Zou niet weten hoe ik dit anders had moeten doen, gelukkig heb ik alle tijd voor ze!
Zal straks wat foto's plaatsen
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
De duimen draaien dat het morgen met de kleinste uk ook wat beter gaat 

- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
Ik heb 2 jaren geleden een nest gehad, waarvan de mama ziek was.
De pups kwamen niet bij.
Ik moest toen Promax geven, misschien even naar vragen?
Beschrijving:
A nutrional supplement to maintain digestive function in companion animals.Promax contains beneficial micro-organisms to help maintain normal digetsive function.A proven probiotic combined with prebiotic, natural imune stimulas and binding agents form a protective lining on the gut mucosa to facilitate digetsive tract health.
De pups kwamen niet bij.
Ik moest toen Promax geven, misschien even naar vragen?
Beschrijving:
A nutrional supplement to maintain digestive function in companion animals.Promax contains beneficial micro-organisms to help maintain normal digetsive function.A proven probiotic combined with prebiotic, natural imune stimulas and binding agents form a protective lining on the gut mucosa to facilitate digetsive tract health.
-
Lillith
- Zeer actief
Sterkte met het ukje...fijn dat de andere heel goed gaan 
- Flowerpower
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Promax is genoteerd! Ga dat zeker even navragen!
Krijg haar vandaag niet goed aangelegt. Ze zoekt, ze vind, ze zuigt maar op de een of andere manier krijgt ze/heeft ze de kracht niet om goed vast te komen. Ik help haar natuurlijk maar vastzuigen en drinken zal ze zelf moeten doen.
Geen diarree meer gezien en ze plast goed.
We hebben de lamp uitgemaakt boven de kist en nu is mams ook iets rustiger.
Vind het zo mooi om te zien dat mama wacht tot alle kids schoon en met volle buikjes bij elkaar liggen voordat ze de kist uitgaat om even snel een plas/poep te doen! 1 piepje en ze draait linea recta om!
We voeden het kleintje bij maar lijkt geen effect te hebben.....
Ben zo bang dat we ons er straks bij neer moeten leggen dat kleintje nooit groot en sterk zal worden
En het is zo'n vechtertje!
Volgens de da is/werkt nutrigel hetzelfde als nutridrops en zou ik dat ook aan de kleinste mogen geven... Weet iemand dit?
Krijg haar vandaag niet goed aangelegt. Ze zoekt, ze vind, ze zuigt maar op de een of andere manier krijgt ze/heeft ze de kracht niet om goed vast te komen. Ik help haar natuurlijk maar vastzuigen en drinken zal ze zelf moeten doen.
Geen diarree meer gezien en ze plast goed.
We hebben de lamp uitgemaakt boven de kist en nu is mams ook iets rustiger.
Vind het zo mooi om te zien dat mama wacht tot alle kids schoon en met volle buikjes bij elkaar liggen voordat ze de kist uitgaat om even snel een plas/poep te doen! 1 piepje en ze draait linea recta om!
We voeden het kleintje bij maar lijkt geen effect te hebben.....
Ben zo bang dat we ons er straks bij neer moeten leggen dat kleintje nooit groot en sterk zal worden
Volgens de da is/werkt nutrigel hetzelfde als nutridrops en zou ik dat ook aan de kleinste mogen geven... Weet iemand dit?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zou t lukken om de grootste van de tepel af te halen als die de melk op gang heeft & de kleinste dan daar aan te leggen, dan kost t haar minder energie....
-
sjm
- Zeer actief
Als ze nog niet sterk genoeg is om zelf flink te zuigen zou ik haar toch bijvoeden met een spuitje met een speen erop. Zodat ze niet heel veel energie kwijt raakt aan het zuigen maar eerst even lekker kan groeien en aankomen. Wel goed opletten dat je niet teveel spuit en dat ze zich verslikt.
- Flowerpower
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja we leggen haar altijd aan als de rest gaat drinken en ze zuigt dan wel en krijgt ook wat binnen want ik zie melk aan het mondje maar tis maar heel kort. En de andere 2 zie je echt vastzitten als Miley een beetje beweegt zitten ze gewoon zo vast als een huis maar kleintje schiet er gelijk van af.
En we geven haar eigenlijk altijd het spuitje nadat ze bij mama geprobeerd heeft, eerst bij mama proberen en daarna voeden wij bij totdat ze stopt. 1 ml per keer ongeveer.
Skye is zwart met bruine pootjes (black&tan?) is nu 115 gram (geboortegewicht 78gr)
Peaches is heel lichtbruin/rood met wit en creme is nu 83 gram(geboortegewicht 57gr)
Phoenix is denken wij wildkleur met wit en is nu 50 gram(geboortegewicht 46gr)
Kleurtjes kunnen nog erg veranderen dus ben benieuwd en of er ook langhaartjes bij zitten.
Ze doet alles wat haar zussen doen, slapen, zoeken, drinken maar ze blijft erg ver achter. Miley behandeld haar gewoon als de rest en ze is echt sterk want ze duwt gewoon haar grootste zus aan de kant als mevrouw op weg naar een tepel is. Vind het moeilijk, er moet een reden zijn waarom ze niet/amper aankomt.

Skye houd Phoenix lekker vast totdat mama weer terug komt
Ze heeft wat weg van een klein dik aapje
Ik heb nog geen mooie foto's van ze alledrie apart maar wil ze zoveel mogelijk met rust laten, hang al bij elke voeding met mijn kop erbij
En we geven haar eigenlijk altijd het spuitje nadat ze bij mama geprobeerd heeft, eerst bij mama proberen en daarna voeden wij bij totdat ze stopt. 1 ml per keer ongeveer.
Skye is zwart met bruine pootjes (black&tan?) is nu 115 gram (geboortegewicht 78gr)
Peaches is heel lichtbruin/rood met wit en creme is nu 83 gram(geboortegewicht 57gr)
Phoenix is denken wij wildkleur met wit en is nu 50 gram(geboortegewicht 46gr)
Kleurtjes kunnen nog erg veranderen dus ben benieuwd en of er ook langhaartjes bij zitten.
Ze doet alles wat haar zussen doen, slapen, zoeken, drinken maar ze blijft erg ver achter. Miley behandeld haar gewoon als de rest en ze is echt sterk want ze duwt gewoon haar grootste zus aan de kant als mevrouw op weg naar een tepel is. Vind het moeilijk, er moet een reden zijn waarom ze niet/amper aankomt.

Skye houd Phoenix lekker vast totdat mama weer terug komt
Ik heb nog geen mooie foto's van ze alledrie apart maar wil ze zoveel mogelijk met rust laten, hang al bij elke voeding met mijn kop erbij
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
100 % zeker dat haar gehemelte goed gesloten is?
- Flowerpower
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ben zo bang dat het aan ons ligt.
We zijn zo onervaren, en hebben natuurlijk alleen maar goede bedoelingen... Maar of we het ook echt goed doen?
Heb ergens gelezen dat sommige pups het niet goed doen op Royal Canin pupmelk. Misschien op andere melk overgaan?
Ze drinkt overigens heel goed van het speentje aan het spuitje, plast erna ook altijd. Als ze nu net als Peaches zelf bij mama gaat drinken komt ze misschien ook flink bij, ook Peaches had wat opstart problemen en is de eerste dag ook terug gegaan naar 52 gram maar nu toch 30 gram zwaarder.
We zijn zo onervaren, en hebben natuurlijk alleen maar goede bedoelingen... Maar of we het ook echt goed doen?
Heb ergens gelezen dat sommige pups het niet goed doen op Royal Canin pupmelk. Misschien op andere melk overgaan?
Ze drinkt overigens heel goed van het speentje aan het spuitje, plast erna ook altijd. Als ze nu net als Peaches zelf bij mama gaat drinken komt ze misschien ook flink bij, ook Peaches had wat opstart problemen en is de eerste dag ook terug gegaan naar 52 gram maar nu toch 30 gram zwaarder.
- Flowerpower
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
de arts heeft haar bij de bevalling gecheckt, 2x en de dag erna heeft een andere arts haar ook nagekeken en zagen beide geen open gehemelte.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ook geen waterhoofdje?
Ik vind het pupje er wat zorgelijk schraal uitzien, en ook de manier waarop ze ligt vind ik wat afwijkend. Kan er mijn vinger niet opleggen wat er nou precies anders is maar mijn gevoel zegt dit wel heel sterk.
Hopelijk zit ik er naast en komt het gewoon doordat ze zo heel klein is dat ze moeite heeft met drinken en nog nauwelijks is aangekomen. Ik duim voor het minipupje!
Ik vind het pupje er wat zorgelijk schraal uitzien, en ook de manier waarop ze ligt vind ik wat afwijkend. Kan er mijn vinger niet opleggen wat er nou precies anders is maar mijn gevoel zegt dit wel heel sterk.
Hopelijk zit ik er naast en komt het gewoon doordat ze zo heel klein is dat ze moeite heeft met drinken en nog nauwelijks is aangekomen. Ik duim voor het minipupje!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Maar dan ook aan de tepel die een vd anderen al op gang gekregen heeft, dan loopt de melk nl. al, dan kost r haar geen moeite meer de melk stroom op gang te krijgen;-)Flowerpower schreef:Ja we leggen haar altijd aan als de rest gaat drinken
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
Ik zou haar of gewoon laten drinken bij moeder en hopen dat het goed komt (al moet ik je eerlijk zeggen dat ik haar er niet goed uit vind zien), of alles op alles zetten en sonde gaan geven.
Dat is niet heel moeilijk, je dierenarts kan het je leren.
Maar dat moet je alleen doen als je er helemaal achter staat.
Ik heb het eerder gedaan en dat kwam helemaal goed. Maar als er een gezondheidsreden is waarom ze niet groeit gaat dat met sv ook niet lukken.
Veel sterkte en onthou dat de natuur de natuur is. Niet alles gaat zoals wij willen.
Dat is niet heel moeilijk, je dierenarts kan het je leren.
Maar dat moet je alleen doen als je er helemaal achter staat.
Ik heb het eerder gedaan en dat kwam helemaal goed. Maar als er een gezondheidsreden is waarom ze niet groeit gaat dat met sv ook niet lukken.
Veel sterkte en onthou dat de natuur de natuur is. Niet alles gaat zoals wij willen.
Groetjes Linda

- Flowerpower
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ze ziet er inderdaad echt magertjes uit, de manier waarop ze ligt? Dat kan ik dan weer niet zeggen maar ik ben dan ook maar een leek. Wat zie je dan?
Ik krijg ook steeds meer het idee dat er echt iets mis is met haar en dat het uiteindelijk niks gaat worden. Kweet niet.
Opgeven wil ik nog niet omdat ik bij Peaches heb gezien dat ze het wel opgepakt heeft en die was ook erg licht bij de geboorte.
Dus hoop dat kleintje het ook op gaat pakken, maar ik ga morgen weer de da bellen.
Kweet niet of ik wel aan sondevoeding wil gaan beginnen. Is dat niet alleen maar rekken? Niemand kan in de toekomst kijken natuurlijk. Maar ik persoonlijk vind dat als ze het had moeten halen dat ze nu langzaam wel zou moeten zijn gaan groeien. Het verschil word steeds groter tegenover de andere twee. De da vind wel dat ik met sonde moet gaan proberen en de fokker zegt weer van niet. Kweet het ook niet.
Ik krijg ook steeds meer het idee dat er echt iets mis is met haar en dat het uiteindelijk niks gaat worden. Kweet niet.
Opgeven wil ik nog niet omdat ik bij Peaches heb gezien dat ze het wel opgepakt heeft en die was ook erg licht bij de geboorte.
Dus hoop dat kleintje het ook op gaat pakken, maar ik ga morgen weer de da bellen.
Kweet niet of ik wel aan sondevoeding wil gaan beginnen. Is dat niet alleen maar rekken? Niemand kan in de toekomst kijken natuurlijk. Maar ik persoonlijk vind dat als ze het had moeten halen dat ze nu langzaam wel zou moeten zijn gaan groeien. Het verschil word steeds groter tegenover de andere twee. De da vind wel dat ik met sonde moet gaan proberen en de fokker zegt weer van niet. Kweet het ook niet.