Moderator: moderatorteam

Dit had ik dus niet als patsen herkent. Wel een duidelijk beeld.Cleva schreef:

Volgens mij ziet hij spelende honden. En tast hij af. Zijn kop staat naar voren en allert, zijn voorpoten staan echter achter zijn nek dus hij is op dit moment niet in de staat dat hij zomaar zelf ergens op af gaat rennen. Maar dat kan in een fractie veranderen als de hond(en) zijn richting op rennen.Wilm@ schreef:Barça is op deze foto 1 1/2 jaar. Wat zie je aan zijn gedrag? Is hij kalm of zet hij de aanval in?
Dit is wel leerzaamWilm@ schreef:Barça is op deze foto 1 1/2 jaar. Wat zie je aan zijn gedrag? Is hij kalm of zet hij de aanval in?

Zijn rug, buik en poten zijn wel heel gespannen. Zijn staart niet. Hij fixeert wel duidelijk.Wilm@ schreef:Barça is op deze foto 1 1/2 jaar. Wat zie je aan zijn gedrag? Is hij kalm of zet hij de aanval in?
Miranda schreef:Zijn rug, buik en poten zijn wel heel gespannen. Zijn staart niet. Hij fixeert wel duidelijk.Wilm@ schreef:Barça is op deze foto 1 1/2 jaar. Wat zie je aan zijn gedrag? Is hij kalm of zet hij de aanval in?
Ik kan de stand van zijn oren niet goed zien met al dat haar, staan ze wat opzij gedraaid?
Wat ik vooral zie is een onzekere hond, die niet zeker weet wat hij aanmoet met degene waar hij op fixeert. Misschien geeft die ook wel gemengde signalen af.
Dit kan dus heel gemakkelijk in beide richtingen omslaan, binnen een fractie van een seconde.
Vechten, negeren of spelen, HIJ is er nog niet zeker van, maar is klaar voor alles dat kan komen. Ik vermoed dat het aan de signalen van de andere hond ligt hoe dit zich ontwikkelt.
Nu ben ik wel héél nieuwsgierig wat er daarna gebeurde.
Ik hoop op foto's

Miranda schreef:Zijn rug, buik en poten zijn wel heel gespannen. Zijn staart niet. Hij fixeert wel duidelijk. Dit klopt. Ik kan de stand van zijn oren niet goed zien met al dat haar, staan ze wat opzij gedraaid?Wilm@ schreef:Barça is op deze foto 1 1/2 jaar. Wat zie je aan zijn gedrag? Is hij kalm of zet hij de aanval in?
Wat ik vooral zie is een onzekere hond, die niet zeker weet wat hij aanmoet met degene waar hij op fixeert. Dit klopt niet. Misschien geeft die ook wel gemengde signalen af.
Dit kan dus heel gemakkelijk in beide richtingen omslaan, binnen een fractie van een seconde.
Vechten, negeren of spelen, HIJ is er nog niet zeker van, Dit klopt niet. maar is klaar voor alles dat kan komen. Ik vermoed dat het aan de signalen van de andere hond ligt hoe dit zich ontwikkelt.
Nu ben ik wel héél nieuwsgierig wat er daarna gebeurde.
Ik hoop op foto's

Ja, dat pootje he! Zodra een hond in die stand zijn pootje oplicht kun je maar beter wegwezen.Jip schreef:een eend of kat in het zicht? pootje gaat omhoog......
Het begin ligt heel anders en het eind ook. Maar toch leuk om te zien hoe een hond 'patst' en waarom? Vraag is nu: zet hij de aanval in en gaat hij er dus vol voor, of stopt het? Oh ja, wat was nou de trigger? Ben benieuwd of iemand dit kan raden. Hint: zijn merk is Briard!Dee schreef:Ik denk dat die van mij ook aardig patst, maar ik weet dat hij alleen maar wilt spelen. Andere mensen, of onzekere hondjes weten dat niet altijd.
Dus behalve mijn eigen hond, probeer ik ook de ander te lezen. Alvorens hij er op af stiert. Als ik denk dat het niet kan laat ik dat er op af stieren niet toe. Toen hij nog klein was vond iedereen het okay, behalve ik.
Nu komt hij tot m'n bovenbeen al is hij nog jong, maar merk je toch dat mensen wat terughoudender reageren.
Nou is het bij die van ons al heel wat dat hij dat doet, op andere honden afgaan. Omdat hij in het begin heel voorzichtig was en angstig. Voorzichtig vind ik prima, angstig niet.
Dat angstige is er gelukkig wel uit m.b.t. honden. Maar hij is nu wel heel sociaal![]()
Nu is het voor ons weer zaak te zorgen dat ie zich niet aan elke hond opdringt om te spelen. Ik vind het zeker wel iets om goed te begeleiden, zeker bij bepaalde rassen. Denk dat je goed bezig bent je hond zo goed mogelijk probeert te lezen en voorbeelden vraagt. Het is ook een lastige grens als je je hond niet heel goed kan 'lezen'.
Ben benieuwd hoe het verloopt

Bijna goed.Elmo/maureen schreef:Ziet hij niet een bekend iemand Wilma?

Deze honden zijn aan het spelen, ik denk dat het jonge honden zijn. Maar echt op een negatieve manier patsen doen ze niet. De koppies staan op blij. Als ze ècht gaan patsen, zie je dat de gezichtsuitdrukking veel strakker is en ernstiger. Vooral als ze steeds langzamer gaan bewegen, moet je uitkijken. Als ze ophouden met kwispelen bijvoorbeeld. Bruno heeft ook twee manieren van patsen, bij Shelly patst ie op een leuke manier. Dan heeft ie een grote grijns op zijn snoet en dan doen ze 'freeze-frame' tijdens het spel. Zo noem ik het altijd, dan staan ze heel even stil en gaan dan meteen weer verder. Maar bij reuen gaat het heel anders, als hij bijvoorbeeld aan zijn lippen likt, is ook een slecht teken. Gisteren patste Bruno dus wel bij een klein hondje, die er erg bang van werd inclusief baasje. Nogal kut. Dat doet ie om ervoor te zorgen dat zo'n hondje keihard gaat rennen want dat vindt ie leuk om achterna te jagen. Er zijn ook wel kleine hondjes die dat leuk vinden. Maar deze niet. Dus voor nu vind ik patsen even helemaal niet goed meer.dicyvo schreef:ThanxFizgig schreef:Ik zat zelf ook eens te kijken op you tube naar filmpjes en vond wel deze playlist met veel video's over hondenlichaamstaal. Staat alleen niet overal bij waar het filmpje over gaat behalve lichaamstaal deel nog wat.
http://www.youtube.com/playlist?list=PL3C492E752D592778
@Nanna, mooie foto! Da's meteen helemaal duidelijk inderdaad, haha. Die border collie ook, alstumblieft, verpletter mij niet!
Deze laat wel wat zien vind ik http://www.youtube.com/watch?v=piDN3_5i ... re=related
Die zijn echt niet aan het spelen hoor. De newf wil duidelijk rijden en zijn kop in de nek leggen.Fizgig schreef:Deze honden zijn aan het spelen, ik denk dat het jonge honden zijn. Maar echt op een negatieve manier patsen doen ze niet. De koppies staan op blij. Als ze ècht gaan patsen, zie je dat de gezichtsuitdrukking veel strakker is en ernstiger. Vooral als ze steeds langzamer gaan bewegen, moet je uitkijken. Als ze ophouden met kwispelen bijvoorbeeld. Bruno heeft ook twee manieren van patsen, bij Shelly patst ie op een leuke manier. Dan heeft ie een grote grijns op zijn snoet en dan doen ze 'freeze-frame' tijdens het spel. Zo noem ik het altijd, dan staan ze heel even stil en gaan dan meteen weer verder. Maar bij reuen gaat het heel anders, als hij bijvoorbeeld aan zijn lippen likt, is ook een slecht teken. Gisteren patste Bruno dus wel bij een klein hondje, die er erg bang van werd inclusief baasje. Nogal kut. Dat doet ie om ervoor te zorgen dat zo'n hondje keihard gaat rennen want dat vindt ie leuk om achterna te jagen. Er zijn ook wel kleine hondjes die dat leuk vinden. Maar deze niet. Dus voor nu vind ik patsen even helemaal niet goed meer.dicyvo schreef: Thanx
Deze laat wel wat zien vind ik http://www.youtube.com/watch?v=piDN3_5i ... re=related
Voor wie is dit leuk dan?Fizgig schreef:Ja dat zie ik ook wel, maar de ander reageert daar niet negatief op. Ik zou hier niet bang zijn dat ze gaan vechten persoonlijk. Dat bedoel ik meer, het is dan wel een soort patsen, maar op een leuke manier. De andere hond onderwerpt zich min of meer aan het eind.

Ja!Elmo/maureen schreef:@Wilma;zo'n hoed is ook doodeng
Wilm@ schreef:Ja!Elmo/maureen schreef:@Wilma;zo'n hoed is ook doodeng
Hoedjes zijn voor mijn gereserveerde Briard érg eng! In die tijd moest je niet ineens een andere jas aantrekken, snapte hij niet.
Model jas klopt niet, dus hij gaat op zoek naar mijn 'silouet' en vond die niet.