Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen met een trimcursus voor je hond?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cobbadog (australische Labradoodle)
- Aantal honden: 1
Ik ga morgen met Yoda (vandaag 4 maanden jong) een puppy trimworkshop doen.
Ik zou graag hem zelf grotendeels gaan verzorgen, dat scheelt enorm in de portomonee, en in de tress van naar een trimmer gaan.
Ik ga deze workshop volgen bij http://Www.doodletrimster.nl dochter van http://Www.waterhondentrimster.nl
Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me leuk om te weten wat jullie ervan vonden.
Ik zou graag hem zelf grotendeels gaan verzorgen, dat scheelt enorm in de portomonee, en in de tress van naar een trimmer gaan.
Ik ga deze workshop volgen bij http://Www.doodletrimster.nl dochter van http://Www.waterhondentrimster.nl
Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me leuk om te weten wat jullie ervan vonden.
- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Re: Ervaringen met een trimcursus voor je hond?
Ik ga toevallig a.s. zaterag zo'n workshop volgen.
Ik ben ook heel benieuwd.
Ik ga hier naar toe.
Ik wens je veel plezier morgen.
Maak je wel voor- en nafoto's?
Ik ben ook heel benieuwd.
Ik ga hier naar toe.
Ik wens je veel plezier morgen.
Maak je wel voor- en nafoto's?
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cobbadog (australische Labradoodle)
Tuurlijk, jij ook? Ik ben benieuwd hoe het jou bevalt.
Yoda s nog jong, en het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat het misschien te veel is voor hem..qua prikkels.
Yoda s nog jong, en het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat het misschien te veel is voor hem..qua prikkels.
- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Ik heb even op die site van jou gekeken, dat ziet er leuk uit hoor.
Het is best wel een lange dag, maar ze zullen best wel rekening houden met een jonge hond, lijkt mij.
Krijg je met twee mensen les, of ben jij daar alleen?
Ik ben daar de enige cursist, de prijzen zijn wel ongeveer hetzelfde.
Ik ga daar zeker wel foto's van maken, lijkt me heel leuk.
Ik hoop alleen, dat ik aan het eind van de dag ook echt goed geleerd heb, hoe ik mijn York moet knippen.
Het is best wel een lange dag, maar ze zullen best wel rekening houden met een jonge hond, lijkt mij.
Krijg je met twee mensen les, of ben jij daar alleen?
Ik ben daar de enige cursist, de prijzen zijn wel ongeveer hetzelfde.
Ik ga daar zeker wel foto's van maken, lijkt me heel leuk.
Ik hoop alleen, dat ik aan het eind van de dag ook echt goed geleerd heb, hoe ik mijn York moet knippen.
Groetjes,
Simonne

Simonne

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Kannonne wat een prijzen
Ik heb het een aantal jaar geleden gedaan bij special grooming. Stuk goedkoper en erg leuk en goed
De groep is misschien wat groter maar ik vond dat je zeker voldoende aandacht kreeg. Ik hoef niet iemand met ieder knipje naast me te hebben 

Ik heb het een aantal jaar geleden gedaan bij special grooming. Stuk goedkoper en erg leuk en goed

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja vond het ook al knappe hoge prijsen.Lysette schreef:Kannonne wat een prijzen![]()
Ik heb het een aantal jaar geleden gedaan bij special grooming. Stuk goedkoper en erg leuk en goedDe groep is misschien wat groter maar ik vond dat je zeker voldoende aandacht kreeg. Ik hoef niet iemand met ieder knipje naast me te hebben
Bij mij kunnen ze in huiselijke sfeer ook terecht voor een trimcursus van 75 euro.
Lekker tussendoor even het weiland in om een plas en af te stressen .
Incl broodlunch.
En max 3 personen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Zeker een aanrader!bouvierpoedel schreef:
Bij mij kunnen ze in huiselijke sfeer ook terecht voor een trimcursus van 75 euro.
Incl broodlunch.
En max 3 personen.
Heel ontspannen ook voor de honden. En zeker voor honden die niet gewend zijn aan een trimtafel ook super om ze er aan te laten wennen. Er wordt je niets opgelegd dat het precies via de standaard moet. Als jij iets anders mooier vindt, dan is dat ook prima

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief
Thanks.Sita schreef:Zeker een aanrader!bouvierpoedel schreef:
Incl broodlunch.
En max 3 personen.
Heel ontspannen ook voor de honden. En zeker voor honden die niet gewend zijn aan een trimtafel ook super om ze er aan te laten wennen. Er wordt je niets opgelegd dat het precies via de standaard moet. Als jij iets anders mooier vindt, dan is dat ook prima

-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): wij hebben hollandse schapendoesen
- Aantal honden: 2
ja een trimcurcus volgen is heel erg leuk,ik zelf geef deze ook hier in t zuiden van nederland en de mensen die hem volgen zijn erg enthiosiast,en vergeet niet tmscheelt een hoop geld als je t zelf kunt doen.
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
geef jij ook trimcursussen voor andere rassen?bouvierpoedel schreef:Thanks.Sita schreef:Zeker een aanrader!bouvierpoedel schreef:
Incl broodlunch.
En max 3 personen.
Heel ontspannen ook voor de honden. En zeker voor honden die niet gewend zijn aan een trimtafel ook super om ze er aan te laten wennen. Er wordt je niets opgelegd dat het precies via de standaard moet. Als jij iets anders mooier vindt, dan is dat ook prima![]()
ik kan wel wat tips gebruiken hoe ik het beste mijn Breton kan trimmen...
helaas pindakaas heeft de laatste trimester waar hij geweest is de tondeuse erover heen gehaald en ik was daar niet echt blij mee...
hij heeft een enorme onderpacht door castratie en het is dus niet makkelijk om hem lekker kort in de vacht te krijgen voor mij.
maar door zijn leeftijd zou ik het wel graag zelf doen...
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
- Zeer actief
Ja hoor , kom maar een keer.laura23 schreef:geef jij ook trimcursussen voor andere rassen?bouvierpoedel schreef:Thanks.Sita schreef:Zeker een aanrader!bouvierpoedel schreef:
Incl broodlunch.
En max 3 personen.
Heel ontspannen ook voor de honden. En zeker voor honden die niet gewend zijn aan een trimtafel ook super om ze er aan te laten wennen. Er wordt je niets opgelegd dat het precies via de standaard moet. Als jij iets anders mooier vindt, dan is dat ook prima![]()
ik kan wel wat tips gebruiken hoe ik het beste mijn Breton kan trimmen...
helaas pindakaas heeft de laatste trimester waar hij geweest is de tondeuse erover heen gehaald en ik was daar niet echt blij mee...
hij heeft een enorme onderpacht door castratie en het is dus niet makkelijk om hem lekker kort in de vacht te krijgen voor mij.
maar door zijn leeftijd zou ik het wel graag zelf doen...
Moet je wel zijn vacht even goed door laten groeien.
Misschien is hij nog wel te plukken .?

- laura23
- Zeer actief
oké, zal ff bedenken, hij is eind maart voor het laatst gedaan en heeft er nu alweer een flinke vacht op zitten...
zal straks als het wat lichter is wel even een fotootje van maken...kun je het zelf even een beetje beoordelen...
zal straks als het wat lichter is wel even een fotootje van maken...kun je het zelf even een beetje beoordelen...
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
een trimcursus bijkees kan ik iedereen van harte aanbevelen, ik vond het iig erg gezellig en erg leerzaam en zal niet aarzelen om het nog eens te doen maar dan met een andere hond.
ellen
ellen
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
- Aantal honden: 2
Ik heb ook een trimcursus bij Kees gedaan.
Het was een hele gezellige en leerzame dag.
Ik heb goede adviezen en tips gekregen.
Denk bijvoorbeeld aan de oren knippen of de haren bij het piemeltje.
Voor je het weet knip je erin.
Maar met de tips van Kees gaat dat zonder problemen.
Het was een hele gezellige en leerzame dag.
Ik heb goede adviezen en tips gekregen.
Denk bijvoorbeeld aan de oren knippen of de haren bij het piemeltje.
Voor je het weet knip je erin.
Maar met de tips van Kees gaat dat zonder problemen.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- laura23
- Zeer actief
zo ziet Quireste er nu uit:

en zo was het:

en zo was het:

- Guinan
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Boomer
Ik weet niet of er nog iemand hier op kijkt, deze post is al 3 jaar oud, maar ik heb zéker belangstelling voor jouw workshop. Olly is eigenlijk dringend aan een beurt toe en ik zou dat graag zelf willen leren doen.bouvierpoedel schreef: Bij mij kunnen ze in huiselijke sfeer ook terecht voor een trimcursus van 75 euro.
Incl broodlunch.
En max 3 personen.
Wil je me even laten weten of je nog workshops geeft?
gr.
Guinan
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik heb ook wel interesse voor bij Kees. Doe je dat nog?
-
- Zeer actief
Heb geen ruimte thuis meer maar kan het even vragen aan een collega of ik haar ruimte kan gebruiken.

- Guinan
- geregistreerd lid
Ja, fijn! Dan heb je er dus al twee.bouvierpoedel schreef:Heb geen ruimte thuis meer maar kan het even vragen aan een collega of ik haar ruimte kan gebruiken.
Ik hoor graag of het door gaat.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil wel een keer poedel leren doen bij Kees
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik ook.fes/lou schreef:Ik wil wel een keer poedel leren doen bij Kees
ellen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
aldoende leert men hoor, zo moeilijk is het niet, en mocht het verknallen dan groeit het vanzelf weer aan 

Waarom is altijd alles zo ver weg 

- Guinan
- geregistreerd lid
Ligt er natuurlijk aan waar je zélf woont...... overigens, waar is het eigenlijk?lets have fun schreef:Waarom is altijd alles zo ver weg
Ik woon in Z-Holland, dan wordt het naar Groningen gelijk een paar tientjes duurder aan benzine

En nee, het zál ook niet super moeilijk zijn, maar dit is mijn eerste hond, heb hem pas een paar weken, en ik zou er graag mensen met wat méér kennis bij willen hebben voor het geval hij het geen leuk spelletje vindt. Een houdgreep of twee om hem in bedwang te houden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
kijk eens op youtube daar staan heel veel filmpjes hoe je een hond kan trimmenGuinan schreef:Ligt er natuurlijk aan waar je zélf woont...... overigens, waar is het eigenlijk?lets have fun schreef:Waarom is altijd alles zo ver weg
Ik woon in Z-Holland, dan wordt het naar Groningen gelijk een paar tientjes duurder aan benzine![]()
En nee, het zál ook niet super moeilijk zijn, maar dit is mijn eerste hond, heb hem pas een paar weken, en ik zou er graag mensen met wat méér kennis bij willen hebben voor het geval hij het geen leuk spelletje vindt. Een houdgreep of twee om hem in bedwang te houden

Ik woon in het wonderschone frieslandGuinan schreef:Ligt er natuurlijk aan waar je zélf woont...... overigens, waar is het eigenlijk?lets have fun schreef:Waarom is altijd alles zo ver weg
Ik woon in Z-Holland, dan wordt het naar Groningen gelijk een paar tientjes duurder aan benzine![]()

En ja, het midden van het land is het meest centraal dus logisch dat daar alles georganiseerd wordt. Snap ik best en ik kwam er ook al heel vaak, alleen is het wel 2 uur rijden en dat trek ik nauwlijks nog.
Dus als iemand weet wáár ik moet zijn in friesland/groningen/drenthe als ik heel goed wil worden in poedelknippen hou ik me aanbevolen

- Guinan
- geregistreerd lid
Ooops.... ik bedoelde eigenlijk te vragen waar de workshop gehouden wordt. BouvierPoedel vermeldt geen woonplaats in zijn gebruiker gegevens.lets have fun schreef:Ik woon in het wonderschone frieslandGuinan schreef:Ligt er natuurlijk aan waar je zélf woont...... overigens, waar is het eigenlijk?lets have fun schreef:Waarom is altijd alles zo ver weg
En nee, het zál ook niet super moeilijk zijn, maar dit is mijn eerste hond, heb hem pas een paar weken, en ik zou er graag mensen met wat méér kennis bij willen hebben voor het geval hij het geen leuk spelletje vindt. Een houdgreep of twee om hem in bedwang te houden![]()
En ja, het midden van het land is het meest centraal dus logisch dat daar alles georganiseerd wordt. Snap ik best en ik kwam er ook al heel vaak, alleen is het wel 2 uur rijden en dat trek ik nauwlijks nog.
Dus als iemand weet wáár ik moet zijn in friesland/groningen/drenthe als ik heel goed wil worden in poedelknippen hou ik me aanbevolen
Lijkt me prachtig Friesland, vooral op het platteland, ideaal voor honden!
-
- Zeer actief
Ja of met de kont boven de sloot.Nanna schreef:bouvierpoedel schreef: Bij mij kunnen ze in huiselijke sfeer ook terecht voor een trimcursus van 75 euro.
Lekker tussendoor even het weiland in om een plas en af te stressen .Moet ik dan in het weiland pissen als de eerste de beste koe (ik geef het voorzetje maar alvast
)

-
- Zeer actief
Zal het even vragen aan sollega ,dat is in VeenendaalGuinan schreef:Ooops.... ik bedoelde eigenlijk te vragen waar de workshop gehouden wordt. BouvierPoedel vermeldt geen woonplaats in zijn gebruiker gegevens.lets have fun schreef:Ik woon in het wonderschone frieslandGuinan schreef:Ligt er natuurlijk aan waar je zélf woont...... overigens, waar is het eigenlijk?lets have fun schreef:Waarom is altijd alles zo ver weg
En nee, het zál ook niet super moeilijk zijn, maar dit is mijn eerste hond, heb hem pas een paar weken, en ik zou er graag mensen met wat méér kennis bij willen hebben voor het geval hij het geen leuk spelletje vindt. Een houdgreep of twee om hem in bedwang te houden![]()

- Guinan
- geregistreerd lid
Okay, Veenendaal da's nog te doen voor m'n bejaarde rugzak op wielenbouvierpoedel schreef:Zal het even vragen aan sollega ,dat is in VeenendaalGuinan schreef: Ooops.... ik bedoelde eigenlijk te vragen waar de workshop gehouden wordt. BouvierPoedel vermeldt geen woonplaats in zijn gebruiker gegevens.

Nog even een vraagje, van de vorige eigenaar hoorde ik dat Boomers niet geborsteld mogen worden omdat anders het onderhaar vervilt, maar ik zie op internet overall dat dat wél moet gebeuren. Nu weet ik niet meer wat ik wel of niet moet doen