Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw vlooien en teken-band Seresto.....
Moderator: moderatorteam
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Nieuw vlooien en teken-band Seresto.....
Een nieuwe anti vlooien/teken band Seresto. Het ding werkt 8 maanden. Kosten 35 euro. Heeft er al iemand die geprobeerd?

Neeltje
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Nieuw vlooien en teken-band Seresto.....
De logee hond had hem om, alleen hebben ze hem weer af moeten doen. Beide honden werden er niet lekker van. Gaat om behoorlijk grote labradors 2 en 8 jaar

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
De Labrador van een vriendin heeft hem nu om, en ze heeft er geen nevenverschijnselen van . Ik heb hem ook besteld voor 1 van mijn Labjes : nu maar hopen, dat ze er geen reactie op krijgt . Momenteel, dragen al mijn honden een Scaliborband .
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Heb er laatst wel naar gekeken, ze lijken me ideaal. Vind ze alleen veel te duur. Ik gebruik nu meestal frontline, wat hier prima werkt en ben dan de helft minder kwijt!
- gyanty
- Zeer actief
Ook over al die maanden? Kan ik me haast niet voorstellen. Ik gebruik nu ook liever scalibor dan wat ik nu gebruik Advantix. Maar nu ontvlooi ik ook niet elke maand..SuzieC1970 schreef:Heb er laatst wel naar gekeken, ze lijken me ideaal. Vind ze alleen veel te duur. Ik gebruik nu meestal frontline, wat hier prima werkt en ben dan de helft minder kwijt!

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Hier gebruik ik wel elke maand Advantix voor Moos. Het werkt nu goed. Maar gezien de lange werkzaamheid overweeg ik om een band voor Moos te nemen wanneer m'n Advantix op is.
De kat doet het niet goed met Frontline Combo en daar wil ik nu een band omdoen. De teken lopen zo door z'n vacht als hij buiten is geweest.
Ik hoop dat hij er geen reacties van krijgt.
De kat doet het niet goed met Frontline Combo en daar wil ik nu een band omdoen. De teken lopen zo door z'n vacht als hij buiten is geweest.

Neeltje
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ja, 3 van mijn honden hebben hem om. Tristan kon niet tegen de scalibor (hotspots) met deze band heeft hij nergens last van, ook de andere 2 hebben nergens last van
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
- Zeer actief
Ik ben voor Gizmo voor 4 pippetten frontline ongeveer 17 euro kwijt. Om de twee maanden een pipetje en ik dan ben ik 8 maanden verder...gyanty schreef:Ook over al die maanden? Kan ik me haast niet voorstellen. Ik gebruik nu ook liever scalibor dan wat ik nu gebruik Advantix. Maar nu ontvlooi ik ook niet elke maand..SuzieC1970 schreef:Heb er laatst wel naar gekeken, ze lijken me ideaal. Vind ze alleen veel te duur. Ik gebruik nu meestal frontline, wat hier prima werkt en ben dan de helft minder kwijt!
-
- Zeer actief
Sinds vandaag hangt deze band om de hals van JJ en ook onze 2 katten hebben er 1. Ik ontdekte deze week 1 vlo op JJ en na de ellende van vorig jaar (vlooienplaag en een fortuin aan middeltjes uitgegeven) nu deze gok maar gewaagd (er is bijna niks aan ervaringen te vinden op internet). Ik zal over een paar dagen wel een update geven of het echt werkt!
*edit: ff googlen levert voordeel op; de hondenvariant kostte 27 euro en de kattenvariant 21 euro en nog wat.
*edit: ff googlen levert voordeel op; de hondenvariant kostte 27 euro en de kattenvariant 21 euro en nog wat.
- gyanty
- Zeer actief
Frontline werkt maar een dag of 20 tegen teken, dat kan ik niet gebruiken.SuzieC1970 schreef:Ik ben voor Gizmo voor 4 pippetten frontline ongeveer 17 euro kwijt. Om de twee maanden een pipetje en ik dan ben ik 8 maanden verder...gyanty schreef:Ook over al die maanden? Kan ik me haast niet voorstellen. Ik gebruik nu ook liever scalibor dan wat ik nu gebruik Advantix. Maar nu ontvlooi ik ook niet elke maand..SuzieC1970 schreef:Heb er laatst wel naar gekeken, ze lijken me ideaal. Vind ze alleen veel te duur. Ik gebruik nu meestal frontline, wat hier prima werkt en ben dan de helft minder kwijt!
Scalibar mogen katten niet om, de sereste schijnt wel te mogen en dat vind ik fijn, want mijn katten spelen graag in de coniferen van de buurman

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun - Aantal honden: 6
Hier nog steeds Scalibor , lees ff mee over de ervaringen .
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Ik heb er één besteld voor mijn kater. Die is de enige hier in huis die elke dag onder de teken zit. Een paar weken terug moest hij zelfs geopereerd omdat er een groot abces was ontstaan na een verwijdering van een teek.

-
- Zeer actief
Ik blijf dit toch even meelezen. Ben toch benieuwd wat jullie ervaringen over een tijdje zijn. Hoewel ik hier trouwens zelden teken op de honden heb, misschien twee keer per jaar....
-
- Zeer actief
Ik lees ook even mee, want Jersey ( labrador) kan niet tegen de scalibor band

- Mariskah
- Actief
- Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen
Mijn hond heeft hem om sinds Maart dit jaar. Hij krijgt hele grote heftige hotspots na Permithrin, dus vandaar dit eens geprobeerd.
Ik vind het eigenlijk niks dat hij een band om heeft. Maar verder heb ik er niks op aan te merken tot nu toe. Hij heeft nog geen vlooien of teken gehad.
Vorig jaar heb ik hem niks preventiefs gegeven en het bos vermeden heel de zomer. Ben toen 2x in het bos geweest, en 2x met een teek teruggekomen, bij het water heeft hij nog nooit teken opgelopen.
Nu lopen we meerdere keren per week door het bos, en zwemt hij meerdere malen per week ermee, en heb ik dus nog geen teken gezien.
Er is 1 ding wat ik wel heel opvallend vind: Mexx heeft al zeker 3 jaar een groot rond litteken in zijn nek van 1 van die hotspots, waar nooit meer haar op terug gegroeid is. Een kale ronde plek van toch zeker zo'n 2 cm. Dit valt gelukkig nooit op omdat de rest van het haar er overheen valt, maar het zit er al wel al die tijd.
Nu valt die band er precies overheen, en nu groeien er toch haren terug! Het is geen ronde plek meer en in het midden begint er vacht terug te komen! Leuk bijverschijnsel!
Ik vind het eigenlijk niks dat hij een band om heeft. Maar verder heb ik er niks op aan te merken tot nu toe. Hij heeft nog geen vlooien of teken gehad.
Vorig jaar heb ik hem niks preventiefs gegeven en het bos vermeden heel de zomer. Ben toen 2x in het bos geweest, en 2x met een teek teruggekomen, bij het water heeft hij nog nooit teken opgelopen.
Nu lopen we meerdere keren per week door het bos, en zwemt hij meerdere malen per week ermee, en heb ik dus nog geen teken gezien.
Er is 1 ding wat ik wel heel opvallend vind: Mexx heeft al zeker 3 jaar een groot rond litteken in zijn nek van 1 van die hotspots, waar nooit meer haar op terug gegroeid is. Een kale ronde plek van toch zeker zo'n 2 cm. Dit valt gelukkig nooit op omdat de rest van het haar er overheen valt, maar het zit er al wel al die tijd.
Nu valt die band er precies overheen, en nu groeien er toch haren terug! Het is geen ronde plek meer en in het midden begint er vacht terug te komen! Leuk bijverschijnsel!
-
- Zeer actief
Even een update: of JJ heeft nog vlooien (al kan ik er geen meer vinden) of hij kan (nog) niet zo goed tegen die band. Hij krabt nog steeds namelijk. Kan tijdelijke bijwerking zijn. Overigens nog geen teek gezien en de katten hebben nergens last van. Ik kijk het nog even aan en hou jullie op de hoogte...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun - Aantal honden: 6
Thanxs voor de updateIkke1980 schreef:Even een update: of JJ heeft nog vlooien (al kan ik er geen meer vinden) of hij kan (nog) niet zo goed tegen die band. Hij krabt nog steeds namelijk. Kan tijdelijke bijwerking zijn. Overigens nog geen teek gezien en de katten hebben nergens last van. Ik kijk het nog even aan en hou jullie op de hoogte...

- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
- Aantal honden: 5
Hier hadden ze in alle geval geen effect, ik kwam nog steeds met een hoop teken naar huis.
Nu terug Scalibors, daar ben ik wel zeer tevreden over!
Nu terug Scalibors, daar ben ik wel zeer tevreden over!
-
- Zeer actief
Inmiddels kan ik zeggen dat het hier goed werkt, zowel bij de hond als bij de katten! J. J heeft er wel ongeveer 1 1/2 week jeuk door gehad, maar inmiddels heeft hij nergens meer last van. En ik heb geen vlo of teek meer gezien.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik zou een band willen aanschaffen voor mijn springer, maar dat beest leeft op wandeling zowat in sloten en water. Heeft dit invloed op de werking?
-
- Zeer actief
Er staat aangegeven dat ermee gezwommen kan worden, alleen beïnvloedt onderdompeling wel de werking. Maar wellicht kun je de band voor het zwemmen even af doen en meteen daarna weer om.? (als je dan tenminste niet bezig blijft)loony schreef:Ik zou een band willen aanschaffen voor mijn springer, maar dat beest leeft op wandeling zowat in sloten en water. Heeft dit invloed op de werking?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
Zijn er inmiddels meer ervaringen met de Seresto-band?? Het tekenseizoen zit er weer aan te komen, dus ik stond op punt om weer Scaliborbanden te bestellen. Voordeel van de Serestoband zou zijn, dat hij ook tegen vlooien werkt??? Gisée reageert al op één vlooienbeet, dus ik moet haar echt behandelen.
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
- billyboy2
- Zeer actief
Ik lees even mee.
Ben benieuwd naar de resultaten.
Iemand toevallig ook de scalibor band gebruikt die nu de seresto gebruikt?
Kid heeft 1 dag de scalibor band om gehad. En haar hele nek was kaal en onder de korsten.
Ben dus een beetje huiverig. Maar ze heeft wel veel last van teken.
Ben benieuwd naar de resultaten.
Iemand toevallig ook de scalibor band gebruikt die nu de seresto gebruikt?
Kid heeft 1 dag de scalibor band om gehad. En haar hele nek was kaal en onder de korsten.
Ben dus een beetje huiverig. Maar ze heeft wel veel last van teken.
-
- Zeer actief
Geen nieuw nieuws
maar ben nog steeds uitermate tevreden. Nooit meer een vlo of teek gezien, terwijl we daarvoor 2 jaar op rij een vlooienplaag hebben gehad. Ik ga er dus weer 3 aanschaffen (2 voor de katten en 1 voor J.J.)
Ps. Helemaal vergeten: mijn schoonmoeder en schoonzus hebben ze inmiddels ook aangeschaft voor hun katten (waarvan 1 kat met vlooienallergie)....daar ook nooit meer vlooien (of teken) gezien!

Ps. Helemaal vergeten: mijn schoonmoeder en schoonzus hebben ze inmiddels ook aangeschaft voor hun katten (waarvan 1 kat met vlooienallergie)....daar ook nooit meer vlooien (of teken) gezien!
-
- Zeer actief
Oh, dan zou ik dus helemaal niets daartegen geven!SuzieC1970 schreef:Ik blijf dit toch even meelezen. Ben toch benieuwd wat jullie ervaringen over een tijdje zijn. Hoewel ik hier trouwens zelden teken op de honden heb, misschien twee keer per jaar....
Waarom gif gebruiken als dat niet nodig is??
Suzanne
Ik ga na het lezen van dit topic de band ook overwegen. Heb nu stronghold pipetten voor de mannen was de laatste keer bijna 100 euro kwijt voor drie maanden. Als die banden dus echt goed werken scheelt me dat 200 euro per jaar en dat vind ik een hoop geld.
-
- Zeer actief
Dit is precies de reden waarom wij ze aangeschaft hebben. Het werkt, dus scheelt inderdaad enorm veel geld.Safari schreef:Ik ga na het lezen van dit topic de band ook overwegen. Heb nu stronghold pipetten voor de mannen was de laatste keer bijna 100 euro kwijt voor drie maanden. Als die banden dus echt goed werken scheelt me dat 200 euro per jaar en dat vind ik een hoop geld.
Ik heb even zitten Googlen en ik heb natuurlijk de duurste nodig want mijn honden wegen wel 9 kilo
maar dan heb je ook wat. Die banden zijn 70 cm lang. Met die kippennekjes (oke Bommel heeft helemaal geen nek) houd ik genoeg over voor een heel jaar in de stofzuigerzakken 

-
- Zeer actief