Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat is de max in een workshop/wedstrijd week?
Moderator: moderatorteam
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
wat is de max in een workshop/wedstrijd week?
Een vriendin bij mij op de hondenschool vroeg me of ik ook zin had mee te gaan naar het agility zomer festival in bemmel. Drie dagen workshops, drie uur per dag. En daarna een 2 daagse wedstrijd.
Zij heeft zich dus met 1 hond ingeschreven voor alle workshops en 1 dag wedstrijd.
Ik vraag me gewoon af of dit niet veel te intensief is?
Zij heeft zich dus met 1 hond ingeschreven voor alle workshops en 1 dag wedstrijd.

-
- Zeer actief
Re: wat is de max in een workshop/wedstrijd week?
Lichamelijk moet een goed getrainde hond dit wel aankunnen. Ik zelf vind het wel erg veel, voornamelijk geestelijk. Ik zou Rowan er ook geen plezier meedoen. Die is meer van de afwisseling. Dagje behendigheid, dagje obedience, enz. Dus ik zou voornamelijk kijken of je hond het geestelijk aan kan en of je hem er een plezier mee doet.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Malle thezer
zit daar niet ook misschien een deel theorie bij? Anders vind ik drie uur op een dag achter elkaar wel erg veel jamacho-hayley schreef:Een vriendin bij mij op de hondenschool vroeg me of ik ook zin had mee te gaan naar het agility zomer festival in bemmel. Drie dagen workshops, drie uur per dag. En daarna een 2 daagse wedstrijd.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja op zich kan Hayley dit qua conditie prima aan, ze zal er waarschijnlijk niet eens echt moe van worden en ze vindt het vast helemaal geweldig...hoe meer agility hoe beter in haar ogen. Ik maak me dan wel weer druk om de belasting van gewrichten enzo.
Aan de andere kant is dit natuurlijk niet elke week zo vaak en is het 3 uur trainen in een groep verspreidt over de dag.
Theorie zal er waarschijnlijk niet gegeven worden, al wordt er natuurlijk tijdens de workshops regelmatig advies enzo gegeven.
Aan de andere kant is dit natuurlijk niet elke week zo vaak en is het 3 uur trainen in een groep verspreidt over de dag.
Theorie zal er waarschijnlijk niet gegeven worden, al wordt er natuurlijk tijdens de workshops regelmatig advies enzo gegeven.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind het persoonlijk teveel.
dat is 5 dgn achter elkaar lopen
dat is 5 dgn achter elkaar lopen

Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind het ook erg veel. Chippy zou het wel doen, dat is zo'n ADHD geval, maar Ayla haakt denk ik na de 2de dag af.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ik vermoed dat het 'willen' geen probleem zal zijn. Hayley is geen hond die je hoeft te motiveren, die wil altijd werken.
Ik maak me meer zorgen over het springen zelf, hoe belastend dat is, dagen achter elkaar.
Ik maak me meer zorgen over het springen zelf, hoe belastend dat is, dagen achter elkaar.

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik zag dat er ook een workshop teambuilding wordt gegeven dus ik denk dat ik me inschrijf voor de agility workshops op woensdag en vrijdag en dan donderdag teambuilding. Het weekend bestaat dan uit 2 dagen wedstrijd waarvan ik er altijd nog 1 kan overslaan. Macho gaat ook mee dus die kan altijd nog invallen als ze het toch niet goed trekt tijdens de workshops.
Ik denk dat het voor mijn vriendin haar hond toch wel te zwaar gaat zijn.
Ik denk dat het voor mijn vriendin haar hond toch wel te zwaar gaat zijn.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Als hier heel duidelijk en strikt gedaan wordt aan inlopen, uitlopen, en verdere goeder trainingopbouw, kan het prima met een hond. Ik zou er wel rekening mee houden dat de hond moe wordt. Ik moet met Kay zorgen dat hij op en top gefocused is. Dat gaat hem dan uiteindelijk niet meer lukken vermoed ik en zal ik dus af moeten sluiten met een makkelijke oefening.

- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je moet gewoon verstandig zijn. Een hond kan het op zich prima. Maar vraag niet een topprestatie van hem. Of wees in ieder geval niet boos als het niet helemaal meer lukken wil op dag 5. Goed inlopen, goed uitlopen, maar dat is altijd. Qua b elasting zal het allemaal best meevallen. Ga zelf maar eens een week lang meer wandelen dan normaal. Je wandelt normaal wel (dus heel nieuw is het niet voor je spieren), maar na een dag of drie heb je toch een soort moeheid in je lijf. Duurt een dagje en dan is het weer over. Dus lichamelijk kan het best meevallen als je maar zelf je hoofd blijft gebruiken!
Daarnaast is mijn ervaring op dit soort dagen dat je heel veel staat te wachten. En dat is mooi, kan je hond relaxen. Heb je nou een hond met moeite met focus, neem dan een bench mee en berg hem op als je niet aan de beurt bent. Je moet eens zien wat een impact dat heeft. Al is het maar vijf minuutjes!
Daarnaast is mijn ervaring op dit soort dagen dat je heel veel staat te wachten. En dat is mooi, kan je hond relaxen. Heb je nou een hond met moeite met focus, neem dan een bench mee en berg hem op als je niet aan de beurt bent. Je moet eens zien wat een impact dat heeft. Al is het maar vijf minuutjes!
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb me ondertussen voor 2 workshopdagen en de tweedaagse wedstrijd opgegeven.Hayley is gelukkig een heel stabiele en rustige hond die enkel 'vlamt' als ze wat moet doen.Spanning op zo'n dag heeft ze dan ook nauwelijks, die gaat tussendoor ook gewoon lekker liggen slapen.
We kamperen daar ook dus er zal sowieso een tent en bench e.d aanwezig zijn.
Overigens maak ik me ook totaal niet druk om haar conditie, deze is optimaal en richting het wedstijdseizoen train ik haar hier ook naartoe.
Ach en als ze aangeeft dat het genoeg is geweest ben ik ook zo weer thuis
Bedankt voor jullie advies in ieder geval!
We kamperen daar ook dus er zal sowieso een tent en bench e.d aanwezig zijn.
Overigens maak ik me ook totaal niet druk om haar conditie, deze is optimaal en richting het wedstijdseizoen train ik haar hier ook naartoe.
Ach en als ze aangeeft dat het genoeg is geweest ben ik ook zo weer thuis

Bedankt voor jullie advies in ieder geval!

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Wij gaan ook het weekend. 2 dagen wedstrijden, de workshops e.d. heb ik me niet voor ingeschreven.

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
- Joera
- Zeer actief
Dat zal ongetwijfeld! Ik heb je verhaal met macho zo met je meegeleefd, dat ik wel benieuwd ben naar hem!

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Oo dat is lief!Hij was vandaag ook mee naar de wedstrijd en ik moet zeggen dat ik steeds meer ontspannen weer van hem kan genieten. Er liepen ook kids rond daar en daar kreeg ik eerder echt nog flink de kriebels van. In welke klasse loop je?

- Joera
- Zeer actief
Mijn herder is (ook) moeilijk en daarom had ik zoveel met jou verhaal, omdat ik dacht, dit zou mij ook kunnen overkomen. Ik moet hem ook echt weghouden bij vreemde en kinderen. Wij lopen debutanten large. Jullie?macho-hayley schreef:Oo dat is lief!Hij was vandaag ook mee naar de wedstrijd en ik moet zeggen dat ik steeds meer ontspannen weer van hem kan genieten. Er liepen ook kids rond daar en daar kreeg ik eerder echt nog flink de kriebels van. In welke klasse loop je?

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dit gun je niemand, en voor mij kwam het gewoon zo onverwachts. Ik heb wel vaker gedacht dat ik liever een hond had gehad waarvan ik wist dat hij niet met kids kon.Maar inderdaad, zelfs dan kan zoiets gebeuren.
Hayley en ik lopen in de open klasse,wij lopen in de b1.
Ik vind jouw herder overigens erg mooi!
Hayley en ik lopen in de open klasse,wij lopen in de b1.
Ik vind jouw herder overigens erg mooi!

- Joera
- Zeer actief