Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stoeien met je hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Stoeien met je hond

Ongelezen bericht door lieke »

dicyvo schreef:
lieke schreef:
Carmen schreef:Met Arie gaat het me al heel gauw te wild, die is zo onbenullig, dus bij hem blijf ik wel op mijn voetjes staan. Kira is heel gauw onder de indruk. Een beetje a la de collies van Lieke maar haar kan ik wel weer door de kamer smijten. Dan pak ik haar vast en zwiep ik haar een paar meter verder weg, dat vindt ze zelfs nu op haar oude dag nog steeds leuk :mrgreen:

:LOL: Ik heb beeld!
Ga ik ook eens doen en introduceer het gelijk als nieuwe sport: colliezwiepen.
Organiseer gelijk wedstrijden. Wie kan zijn collie het verst werpen. :LOL:
Dan wil mijn man ook wel meedoen. Die zwiept honden en katten en volgens hem vinden ze dat leuk :hmmm:
We hebben alleen geen collie, is dat erg?

Ja, is erg. Want ik ben druk bezig met de sportregels te ontwerpen. De menselijke deelnemers moeten in originele schotse kilt gekleed gaan (de mannen uiteraard dan met ontbloot bovenlijf) en de collies in bijpassende schotse sjerp. Verder regel ik dan een paar fiedelaars die het geheel opleuken met een reel.
Zo'n show moet natuurlijk met echte collies anders past het niet. :pffff:
Afbeelding
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

lieke schreef:
dicyvo schreef:
lieke schreef:
Carmen schreef:Met Arie gaat het me al heel gauw te wild, die is zo onbenullig, dus bij hem blijf ik wel op mijn voetjes staan. Kira is heel gauw onder de indruk. Een beetje a la de collies van Lieke maar haar kan ik wel weer door de kamer smijten. Dan pak ik haar vast en zwiep ik haar een paar meter verder weg, dat vindt ze zelfs nu op haar oude dag nog steeds leuk :mrgreen:

Dan wil mijn man ook wel meedoen. Die zwiept honden en katten en volgens hem vinden ze dat leuk :hmmm:
We hebben alleen geen collie, is dat erg?

Ja, is erg. Want ik ben druk bezig met de sportregels te ontwerpen. De menselijke deelnemers moeten in originele schotse kilt gekleed gaan (de mannen uiteraard dan met ontbloot bovenlijf) en de collies in bijpassende schotse sjerp. Verder regel ik dan een paar fiedelaars die het geheel opleuken met een reel.
Discriminatie :pffff:
Organiseer ik wel een Turkse variant.
dicyvo

Nanna schreef:Kom ik als tussenact optreden.
Pak Simone bij de staart en draai haar flink boven mijn bolle kop rond. Dan een beste uithaal en ziet...tientallen meters verder landt ze pas weer :ok: Ik noem het 'teckeltossen'
Ik zal het verst komen want met die korte pootjes heb je veel minder luchtweerstand :cheer:
Is dat toevallig dat hondje zonder tanden :hmmm:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nee, niet echt stoeien. Ze geven zich hier al heel gauw over. Op de rug liggen, likken, en zo. Volgens mij vinden ze het een beetje ehm... eng :Q: om met mij te stoeien. Bill stoeit trouwens wel met mijn vriend.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
dicyvo schreef:
Pak Simone bij de staart en draai haar flink boven mijn bolle kop rond. Dan een beste uithaal en ziet...tientallen meters verder landt ze pas weer :ok: Ik noem het 'teckeltossen'
Ik zal het verst komen want met die korte pootjes heb je veel minder luchtweerstand :cheer:
Ja, die zijn er inmiddels op het asfalt allemaal al uitgeslagen ;-)

Vind ik wel een goeie. Ik ga de tanden van mijn collies er ook alvast uitslaan voor het geval ze willen bijten als ik ze in de rondte zwier (je moet wel oefenen, hè om een optimaal resultaat te boeken).
Ik zie trouwens ook mogelijkheden voor mijn kat. Die is bijna 15 en zo rond als een voetbal, dus dat werpt ook lekker.
Afbeelding
dicyvo

lieke schreef:
Nanna schreef:
dicyvo schreef:
Ja, die zijn er inmiddels op het asfalt allemaal al uitgeslagen ;-)

Vind ik wel een goeie. Ik ga de tanden van mijn collies er ook alvast uitslaan voor het geval ze willen bijten als ik ze in de rondte zwier (je moet wel oefenen, hè om een optimaal resultaat te boeken).
Ik zie trouwens ook mogelijkheden voor mijn kat. Die is bijna 15 en zo rond als een voetbal, dus dat werpt ook lekker.
Echt super zo'n forum waar je allerlei leuke ideeen en tips kunt opdoen :cheer:
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Ja hoor, hier wordt ook gestoeid.
Als we gaan stoeien ren ik meestal Goof achterna als hij een balletje heeft, tik hem soms zachtjes aan, verstop me dan, hij komt me zoeken (en laat altijd de bal los), ik spring tevoorschijn en pak de bal. Dan is het omgekeerd, Goof rent mij achterna en na een tijdje gooi het balletje weg of laat me theatraal op de grond vallen en beginnen we opnieuw. Vaak eindigen we dan elkaar aantikkend op de grond. Erg grappig en goed voor mijn conditie.
Als vriendje met Goof stoeit gaat dat meestal met veel lawaai.

Ook mijn vader vindt het heerlijk om met Goof te stoeien, en Goof ook met hem. Maar dat gaat soms best lomp met die twee, grommen, blaffen, happen door Goof. Papa gooit/ duwt hem dan omver en Goof vliegt weer op hem af.

Maar hier geldt altijd genoeg is genoeg en daar houdt iedereen zich aan :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

dicyvo schreef:
lieke schreef: Ja, is erg. Want ik ben druk bezig met de sportregels te ontwerpen. De menselijke deelnemers moeten in originele schotse kilt gekleed gaan (de mannen uiteraard dan met ontbloot bovenlijf) en de collies in bijpassende schotse sjerp. Verder regel ik dan een paar fiedelaars die het geheel opleuken met een reel.
Discriminatie :pffff:
Organiseer ik wel een Turkse variant.
Nee, laat maar; daar wordt je hond zo vettig van...

Afbeelding

:lol1: Ik ga wel bij Lieke kijken.

Ik stoei iedere ochtend in bed met Charlie :wink:
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron

Ongelezen bericht door MissZoef »

whaha moet wel lachen om de reacties hierboven :lol1:

vroeger stoeide ik wel met mijn hond, maar tegenwoordig vind ie er niet veel meer aan. :hmmm: :lol1:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ow ja hoor. Met Runar iets minder (die neemt het al gauw te ernstig :wink: )
Met Ds loop ik vaak rondjes rond te tafel waarbij ze net niet aan me kan. Vindt ze niet zo leuk en dan wordt ze zwaar pissig :mrgreen:
Ook niet té lang, anders vind ik het niet meer zo leuk als ze me uiteindelijk wel kan pakken :blauwoog:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

lieke schreef:

Dat kan met collies lang niet zo goed als met staffords. Door het grote hoofd zijn ze topzwaar en dan tollen ze zo leuk in de rondte. Bonuspunten levert dat op :cool2:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Nog even een toevoeging. Hondwerpen gaat het beste op laminaat. We hebben nu ruw natuursteen dat geeft een heel ander effect :mann:
Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daniela »

Ik stoei niet zo heel vaak met Bobbie. Mijn vriend wel, die maakt hem dan helemaal gek en geeft hem dan (helemaal hyper) aan mij als 'ie geen zin meer heeft. ;)
Afbeelding
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Stoeien, écht hard fysiek stoeien, nog maar heel zelden.
Ik trek dat niet meer. De hond vind het fantastisch.

Wat ik nog wel doe is mijn rug krommen, mijn handen tot klauwen krommen, Skadi strák aankijken en op spannende toon met een gek stemmetje zeggen: "Ik ga jou........PAKKEN!" terwijl ik op haar afvlieg. Helemaal gek wordt ze dan. Wegrennen, maar als ik te traag achter haar aankom, inhouden en achterom kijken. Als ik haar dan te pakken heb duw ik d'r om. Moet ik niet te lang doen, want het beest draait helemaal door :LOL:

Soms, als ik op de bank lig met mijn sloffen aan, duwt Ska met haar neus tegen de sloffen en kijkt me grijnzend aan. "Wát!" roep ik dan "Mot je soms een TRAP voor je BEK?!".
Voordat ik uitgesproken ben is zij overeind gesprongen, want dat wil ze inderdáád. Lekker hard graag.
Waarbij zij probeert om mijn voeten te pakken te krijgen. Waarbij ze alleen in de slof bijt, en zo hard dat ik er nét geen last van heb.

En soms zijn we buiten aan het dollen, en gaat ze helemaal blij grommen. Dan speelgrom ik terug en roep "Grommen noar de boas!?! Ga een stok halen, dan ransel ik je af!".
En dan gaat ze een stok zoeken waar we even allebei aan sjorren voor ik 'm weggooi.

Verder zijn we best normaal hoor :Q:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Sandracula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sandracula »

Hier wordt ook dagelijks gestoeid: vindt Nessa nog steeds geweldig :ok: Ze is gelukkig niet erg lomp. Heb wel eens een blauwe plek, maar daar blijft het dan ook bij..
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind stoeien in de winter trouwens fijner dan in de zomer. Met blote armen voel ik die tandjes toch een heel stuk beter :LOL:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Enzi en ik stoeien ook. Alleen af en toe heb je dan een iets te enthousiaste ridgeback in je nek hangen maargoed, dat nemen we voor lief :mrgreen: Hij vindt het trouwens prachtig, als een debiel door de woonkamer rennen en dan met 4 poten tegelijk tegen/op je springen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Haha wat een verhalen :LOL:
Ik heb twee enorme mutsen van honden dus stoeien gaat hier ook vrij mutserig. Een beetje duwen en vel, oren en bek vastpakken en pootjes trekken, andersom happen ze dan wat in de lucht naar me. Vooral Mika stort zich al snel op haar rug :F:

Ik heb eens met de reu van een vriendin geprobeerd te stoeien, dat ging heel anders :80: :mrgreen:
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron

Ongelezen bericht door MissZoef »

Miranda schreef:Stoeien, écht hard fysiek stoeien, nog maar heel zelden.
Ik trek dat niet meer. De hond vind het fantastisch.

Wat ik nog wel doe is mijn rug krommen, mijn handen tot klauwen krommen, Skadi strák aankijken en op spannende toon met een gek stemmetje zeggen: "Ik ga jou........PAKKEN!" terwijl ik op haar afvlieg. Helemaal gek wordt ze dan. Wegrennen, maar als ik te traag achter haar aankom, inhouden en achterom kijken. Als ik haar dan te pakken heb duw ik d'r om. Moet ik niet te lang doen, want het beest draait helemaal door :LOL:

Soms, als ik op de bank lig met mijn sloffen aan, duwt Ska met haar neus tegen de sloffen en kijkt me grijnzend aan. "Wát!" roep ik dan "Mot je soms een TRAP voor je BEK?!".
Voordat ik uitgesproken ben is zij overeind gesprongen, want dat wil ze inderdáád. Lekker hard graag.
Waarbij zij probeert om mijn voeten te pakken te krijgen. Waarbij ze alleen in de slof bijt, en zo hard dat ik er nét geen last van heb.

En soms zijn we buiten aan het dollen, en gaat ze helemaal blij grommen. Dan speelgrom ik terug en roep "Grommen noar de boas!?! Ga een stok halen, dan ransel ik je af!".
En dan gaat ze een stok zoeken waar we even allebei aan sjorren voor ik 'm weggooi.

Verder zijn we best normaal hoor :Q:
haha geweldig :goeie:

ik wist niet dat zo veel mensen met de hondjes stoeiden! :D
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

hier ook regelmatig ik roep altijd zachtjes doen maar juan heeft at nog niet helaam door haha
Afbeelding
GAIA
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

stoeien en gek doen vind ik geweldig. Ik doe dat ook gerust onder het uitlaten en we komen een mooi veld tegen in het bos. Dan ff met de bal dollen en rollebollen door het gras. En hoe gekker ik doe hoe leuker de hond het vind. En al helemaal als mijn vriend mee gaat en we doen samen gestoord dan is het veld te klein haha.
Maar ook bij ons mag hij bij mijn vriend ruw spelen en bij mij moet hij voorzichtiger doen. Bijt hij te hard of is hij te wild met zijn poten dan stop ik ook voor dat moment met spelen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”