Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het baasje zegt iets van windhond, maar dat zie ik er niet direct in terug. Hij doet mij meer denken aan iets Dobermann-achtigs.
Het is een reu van 9 maanden, dus nog niet helemaal 'af'.
Geen idee wat er in kan zitten. Hij ziet eruit als een Terschellinger Konijnenvangertje, hoe groot is hij?
Een Terschellinger Konijnenvangertje is een slank, hoog op de poten ,zwart, zwart-wit of black and tan hondje , snel, fel en een (zijn naam zegt het al) enthousiaste jager. Is natuurlijk geen ras, gewoon een mengelmoesje, maar er lopen er aardig wat van rond, allemaal zo'n beetje hetzelfde typje
O, en hij is ook niet erg snel ... Mila rent 'm er met twee vingers in haar neus uit. Met een whippet bijvoorbeeld moet ze daar toch aanzienlijk meer moeite voor doen.
@Dagmar: die lijkt ook wel behoorlijk ja!
@Gyanty: misschien moet die snelheid zich nog ontwikkelen, hij is immers pas 9 maanden en nog wat onbeholpen. De vorm van de borstkas is toch niet typisch windhondachtig?
DeDiana schreef:@Dagmar: die lijkt ook wel behoorlijk ja!
@Gyanty: misschien moet die snelheid zich nog ontwikkelen, hij is immers pas 9 maanden en nog wat onbeholpen. De vorm van de borstkas is toch niet typisch windhondachtig?
Dat hoeft toch ook niet? In mijn kruisingen, en zeker bij Niko zie ik van verschillende rassen stukjes terug.
Die stelten vind ik toch echt wel windhond.
DeDiana schreef:@Dagmar: die lijkt ook wel behoorlijk ja!
Veel slungelige honden rennen slecht op die leeftijd. Mijn vorige hond leek helemaal niet te kunnen galopperen tot een maand of 11. Daarna rende ze snoeihard dus het was de fase uit de groei die haar belemmerde.
We zullen eens kijken als hij is uitgegroeid of het dan een snoeiharde renner wordt. Die lange poten doen inderdaad wel denken aan een windhond. Wat betreft de andere stukjes die erin zitten blijft het gissen natuurlijk, maar ik heb hier wel een aantal goede opties voorbij zien komen!
lor1_1984 schreef:Ik vind hem wat op Luna lijken en die is als ik mij niet vergis mechelaar x collie.
mijn Luna? (er zijn nogal wat luna's op het forum ) die van ons is inderdaad een kruising mechelaar met (vermoedelijk) collie. Ik vind de hond op de foto alleen wat ranker en ook een stuk hoger op de poten staan. Misschien een windhondachtige x collie?
bij een dobermann x windhond zou ik toch iet smeer borstkas verwachten, iets van een mechelaar zou nog wel kunnen maybe.. ik vind eht wel moeilijk, ik zie er wel wat in maar kan er niet echt opkomen wat..
Mijn eerste gedachte toen ik net naar de foto keek was Saluki, maar dan klopt denk ik de vacht niet. Maar iets windhond-achtigs zou er best wel in kunnen zitten hoor.
LongFields schreef:Ik vind Kibo duidelijk breder qua lichaam en kop, vind ze niet echt op elkaar lijken zo op basis van de foto's.
Moet zeggen dat hij op de foto's idd niet echt lijkt; terwijl hij in het echt dus wel smaller is.
Kibo is ook een echte mengelmoes en ontzettend snel en slank.