Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb een kruising keeshonnd met een heel leuk karakter en hij is gek op aandacht. Vandaar dat de dierenarts me aanraadde om eens deel te nemen aan een show.
Mijn vraag is dus;
- Is er binnenkort een show voor kruisingen (bij voorkeur in de buurt van Den Bosch).
- Waar vind ik informatie over hondenshows die gehouden worden.
- Wat moet ik me voorstellen bij zon hondenshow voor kruisingen, wat wordt er verwacht van hond en baasje?
- Moet ik me vog voorbereiden op een show?
- Wat zijn jullie ervaringen? Het is namelijk mijn eerste keer
17 juni is er in Nijmegen een show waar kruisingen en rasloze honden mee mogen doen.
Mocht je dit willen, moet je wel even opschieten met inschrijven want de inschrijving sluit 10 juni geloof ik.
Je kunt je wat voorbereiden door te oefenen dat je hond netjes in draf meeloopt, netjes gaat staan en zich laat betasten door een vreemde (keurmeester).
Ik doe regelmatig mee aan dit soort shows en vind het altijd erg leuk!
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Nijmegen ben ik bij, alleen dan met stamboomhondje.
Ik geloof dat kc culemborg binnenkort ook een rasloze show heeft.
En Kc dieren heeft in aug een rasloze show. Verder geen idee.
samantha! schreef:17 juni is er in Nijmegen een show waar kruisingen en rasloze honden mee mogen doen.
Mocht je dit willen, moet je wel even opschieten met inschrijven want de inschrijving sluit 10 juni geloof ik.
Je kunt je wat voorbereiden door te oefenen dat je hond netjes in draf meeloopt, netjes gaat staan en zich laat betasten door een vreemde (keurmeester).
Ik doe regelmatig mee aan dit soort shows en vind het altijd erg leuk!
Waar in Nijmegen? Ik vind het ook wel leuk om met Dora en Belle mee te doen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Voor mij is nog niet helemaal duidelijk waar ik informatie over hondenshows die gehouden worden kan vinden, is dar een site voor ofzo?
Wat moet ik me voorstellen bij zon hondenshow voor kruisingen, wat wordt er verwacht van hond en baasje? Is het net zo streng als bij rashonden of gewoon erg gezellig en leuk?
Hoe kan/moet ik me voorbereiden op een show?
Die van Nijmegen lijkt me wel, wat ga in ieder geval info verzamelen
Ik gok dat ze bij kruisingen lang niet zo moeilijk zijn. Ik gok een beetje als een clubmatch.
In dat geval moet je hondje natuurlijk wel redelijk kunnen blijven staan (in stand), in draf mee lopen, en betast worden door een vreemde.
Vaak loop je eerst een rondje in de ring, hond aan de binnenkant. Daarna word je bij de keurmeester geroepen en bij een klein ras komt je hondje op tafel om te keuren. Liefste ook daar in stand staan. Dan worden ze bevoeld hoe de hoekingen zijn, de vacht etc. Tandjes kijken, en daarna moet je of een rondje, of een 3 hoek of heen en weer lopen. Soms 2 van die dingen. Daarna sta je voor de keurtafel en wordt opgeschreven wat de keurmeester van jou hondje vind. Ook nu staat je hondje in stand. En dan mag je aansluiten in de rij, als je met meerdere in de ring staat. In dat geval wordt dan de volgende gekeurd, zodra iedereen geweest is loop je met zijn alle nog 1 of 2 rondjes en dan wordt bekend gemaakt wie 1e,2e,3e etc geworden is, en vaak krijg je dan ook te horen of je een U,ZG,G of M hebt behaald.
Sta je alleen in de ring, dan wordt meteen bekend gemaakt of je een U,ZG,G of M hebt behaald.
Ben je 1e dan moet je terug voor Beste Teef of beste reu. Word je hondje beste teef of reu dan moet je nog terug voor Beste van het Ras. En word je dat doen moet je later de erering in voor Beste van rasgroep.
Voorbereiden op show doe ik eigenlijk nooit. Enige wat ik bij Haddock doe is zijn neusrimpel schoonmaken.
En als we op show zijn, voor de keuringen beginnen even oefenen in de ring.
Je mag gewoon koekjes gebruiken. Sommige keurmeesters zijn er niet van gedient, maar jammer dan hoor.
En eigenlijk spreekt alles zo'n beetje voor zich, en zullen er genoeg mensen zijn die je kunnen helpen en aansturen.
Ga je naar nijmegen dan ben ik er, _inge_ en Samantha! en wij kunnen je alle 3 wel opweg helpen! geen probleem.
Ik kan je zeggen, clubmatchjes vind ik reuze gezellig, de sfeer is heel gemoedelijk!
Echt veel info over nijmegen is er niet te vinden.
Maar ik zeg, DOEN
Verder kun je officiele keuringen vinden op raadvanbeheer.nl deze staat er ook tussen omdat je ook voor stamboomhonden kunt inschrijven. Maar sommige staan er niet tussen, dus ik zou gewoon de KC website's afgaan.
HaddockandFriends schreef:Nijmegen ben ik bij, alleen dan met stamboomhondje.
Ik geloof dat kc culemborg binnenkort ook een rasloze show heeft.
En Kc dieren heeft in aug een rasloze show. Verder geen idee.