Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Steeds erger (Shar-Pei)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Steeds erger (Shar-Pei)

Ongelezen bericht door Mojuan »

http://link.marktplaats.nl/571603457

Arme hondjes!
Dit ras wordt steeds 'dikker' en rimpeliger gefokt lijkt het wel.
Kom op zeg.. je ziet nu al (als pup) dat ze geopereerd zullen moeten worden... waar zijn we nou helemaal mee bezig?
:zweep:
krullie
Zeer actief

Re: Steeds erger (Shar-Pei)

Ongelezen bericht door krullie »

sommige mensen. :ugh:
ik zag ook een nestje boxer pups waar ik toch ook wat raars in zag? :scratch:
hopelijk lag het aan mij. :wink:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Zo die ziet er echt niet uit. Hij kan amper wat zien.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

http://www.wrinklesplace.nl/rechts4.html

:U: Mooi vind ik ze niet, heb het niet op die dikke neuzen.
Maar vreemder dan anders ook niet.
Mojuan
Zeer actief

Nou ik zie regelmatig pups op mp van dit ras, maar zó erg als in deze adv had ik ze nog niet gezien.
Echt sneu, ogen zitten zowat dicht.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ze moeten die ogen tacken.
Verder vind ik er niet veel raars aan, zo was onze sharpei ook als pup en is nu mooi in zn vel gegroeid.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Als ze groeien worden doe rollen toch een stuk minder? Ik geloof niet dat dit véél erger is dan andere Shar-pei pups.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lor1_1984 schreef:Volgens mij zijn dit meatmouths, die hebben zowiezo al van die smoeltjes alsof er een bijenzwerm op los is gegaan. :ugh:
:wink: Zoals gezegd, mooi vind ik het niet. Bone is stukken mooier.
Maar zo extreem zijn de ouder ook niet, dus die pups zullen vast wel aardig in hun vel groeien.

Afbeelding

Afbeelding

Zo te zien verkopen de meest rimpelige sneller, dus niet zo vreemd dat je dan vaker de strakkere types op MP tegen komt.
Framboise
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Framboise »

Wat al helemaal erg is, is dat die losse vellen er in China ingefokt zijn omdat de hond dan extra vel had om krokant te bakken. Was een delicatesse.
En hier zijn er mensen die het schattig vinden.
De gemiddelde Chinees die iets afweet van hun culinaire geschiedenis lacht zich dood.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nanna schreef:
Puppies worden verkocht met stamboom, koopkontrakt, enting, chip en gezondheidsverklaring.
Ze kunnen er beter een abonnement op de DA bij geven. :19: Ik denk dat dit ras minstens zo ongezond en verziekt is als de Cavalier.
Denk ik ook maar als je dat als Sharpei eigenaar zegt vinden ze je een zwartgallige azijnpissert die blijkbaar alleeeeeen maar de narigheid in het ras wil zien en express of zo vergeet dat er ´wel degelijk gezonde exemplaren zijn´
Of je krijgt van die vragen; "" oh wat rot dat je zoveel nare gezondheidservaringen hebt maar dat is toch niet altijd zo?""
Dan moet ik ze helemaal teleurstellen want ik heb zelf een Sharpei van inmiddels 10 en een half jaar oud die
niet 1 Sharpei typische ziekte of aandoening heeft

Ik mekker en ziek dus niet vanuit een persoonlijke frustratie of onvrede of omdat mijn eigen hond zo ziek en zielig is maar vanuit een ietwat realistischer blik dan de mensen met de roze bril en het tomeloze optimisme dat het '' ooit nog goed komt'' of zo.

Het- komt - niet - meer goed - punt
Mojuan
Zeer actief

http://www.completedogsguide.com/images ... -mouth.jpg

Deze vind ik toch een heel stuk mooier en gezonder eruitzien.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Mojuan schreef:http://www.completedogsguide.com/images ... -mouth.jpg

Eens, maarrrrrr
Dan zijn ze nieh zo aaaaibaar he ?
Dan zijn ze ineens een stuk minder aantrekkelijk voor de huis-tuin-keuken hondenbezitter die naast de Malthezer die er voor de vrouw en kinders al liep nu een beetje een stoerdere, DOCH aaibaar spierbonkje bij willen hebben he?

Die dikke plofkoppen, kort op de pootjes met een bedroefende hoeking cq achterhand, wollig in het vachtje en oogjes die ergens diep in de rimpels verstopt liggen, tja; it sells he?
En tja...het is Amerikaans en dat is wat men graag wil he?
Op Show doen de keurmeesters er net zo hard aan mee want de types uit jouw link schoppen het er doorgaans niet zo ver en dan durven keurmeesters zelfs te zeggen dat sommige honden te mager zijn en wel wat meer kunnen hebben :19: :kotz:
Het is een kwestie van vraag en aanbod....
En daar komt ook nog eens bij dat doorgaans - even algemeen door de bank genomen voordat er weer mensen op de teeeentjes getrapt zijn ( I know I know dat wat ik op het internet schrijf over de Sharpei goed en grondig in de gaten gehouden wordt) de types uit jouw link wat " heftiger" zijn in hun karakter en gedragingen...
Ze gaan terug naar het oer type - wat ik dus graag zie - maar dat maakt in het karakter dus wel dat deze types het niet zo best kunnen vinden met andere honden, helemaal niet sociaal op mensen afstappen, terughoudend zijn, niet gezellig mee doen op wandelingen in clubjes etc gouden honden voor hun baas maar verder dan ook niet en Tja...dat willuh mensuh liever niet :neenee:
Die willen wollige wobbels die blubberen van de rimpels, die sociaal op mensen afstappen, die leuk meedoen in de buurt op het uitlaatveldje, die goed luisteren, die doen wat het baasje wil en ook vlotjes graag.
Honden moeten maakbaar zijn en meedoen in het leven van het baasje zoals het het baasje blieft...
Een aan de lijn trekkende Sharpei die argwanend en terughoudend bromt naar andere honden en de buurman van 4 blokken verderop verdwijnt in de achtertuin omdat het lastig wandelen is of ze komen in de asiels terecht omdat het agressieve kutjoekels zijn geworden (met alle gevolgen van dien)

En Bovenstaand is BEHALVE de gezondheids issue's binnen dit ras mij ook een doorn in het oog want het is DE reden dat fokkers maar doorfokken met hun lijnen en bepaalde (succesvol verkochte) combi's van reu en teef maar blijjjjjjven herhalen en op 1 lijn doorgaan terwijl dan ook nog eens bewezen uit die lijnen allerlei HD ED - entropion en Sharpei koorts drama's zitten...

Overigens; De mensen buiten de sharpei wereld doen altijd vrij dramatisch over de oogjes en het opereren en helpen daaraan..
Dit omdat het natuurlijk in het oog springt - letterlijk en figuurlijk -
IK en nog wat anderen maken er net zo'n drama van maar ...
Schrik niet...
Het grootste gros van de fokkers en zelfs fokkers die ik er aardig in heb/had zitten houden zich bijna niet bezig met het goed uitzoeken van combi's op basis van de ogen en entropion.
Clubfokkers en erkende fokkers en daarbuiten allerlei fokkers gooien standaard als tackjes - kleine hechtinkjes - in de pups zolang ze in het nest zitten.
uit voorzorg :piew: :lol1: :roll:
Ik heb de discussie eens bewust aangeslingerd omdat ik benieuwd was waar de zorgen van fokkers wel liggen.
Nouwww....NIEt bij entropion en oogjes hoor mensen....
Tacken? Hoort erbij....
Punt, einde discussie...
Niet zo spastisch over doen want tja...als we Daaaaaaaar ook nog op moeten gaan letten en uit moeten bannen dan is het onbegonnen werk om nog een semi gezonde combi te maken van een reu en teef.

Oftewel....einde verhaal...
Hoe triest ook...

Ter afsuiting; Ik hou van het ras..JUIST hou ik van het ras maar ik zeg al jaren; uit laten sterven en fokverbod erop
En nee, dat zeg ik dus niet uit afgunst, jaloezie (waar zou dat trouwens vandaan moeten komen want ik heb niks te winnen in dit verhaal) of uit rancune maar omdat de Sharpei echt een heel diep liefdevol plekje in mijn hart heeft.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Zo ziet de onze er ongeveer uit :I:
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Mojuan
Zeer actief

Mooi geschreven, en ik kan je frustratie en verdriet en liefde lezen en voelen in wat je schrijft, en ook in hoe je het schrijft.
Mojuan
Zeer actief

Sanne&Bo schreef:

Zo ziet de onze er ongeveer uit :I:
Zou je misschien een puppyfoto en een recente foto willen plaatsen in dit topic?
Ik ben erg benieuwd naar jouw Peitje.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”