Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppycursus / club?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: puppycursus / club?

Ongelezen bericht door mirretje »

bij ons is het appel ook niet zelfstandig. Omdat wij standaard drie instructeurs hebben is er dus 1tje die dan toezicht houdt op het appel lopen
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mirretje schreef:bij ons is het appel ook niet zelfstandig. Omdat wij standaard drie instructeurs hebben is er dus 1tje die dan toezicht houdt op het appel lopen
Kijk :ok: :D
En dat is het grootste verschil met de school van TS.
Daar is 1 instructeur voor 10 puppy's.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door verkadej »

Er word ook niet gezegd: NEE dat woord mag je niet gebruiken, alleen hadden we bij een vorige honden school iets anders geleerd dan wat we nu leren. En eigenlijk is daar ook niks mis mee, inzichten veranderen en dat is maar goed ook, ander zou er nu nog voor 95 % getraind worden met slipketting.

;) Tja zoiets was het bij ons ook, 6 of 7 pup's op 2 instructeurs. Eerst een stuk theorie en dan 3/4 kwartier een beetje oefenen (aandacht) en veel spelen.
Verzorgingshandelingen die kregen we ook echt vroeg als ik het me goed kan herinneren: oren, tussen de poten, staart etc.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Kruimel53 schreef:Wij hebben ook lessen van 1 uur en zetten krukjes neer zodat de eigenaren kunnen zitten want voor veel mensen is 1 uur vooral staan al aardig veel. Mijn ervaring is dat de meeste pups, zeker de jongere, het na 20 minuten al helemaal gehad hebben. Er komen zo enorm veel prikkels op ze af dat ze dan compleet vol zitten en niks meer leren. We adviseren de eigenaren dan om te gaan zitten met de pup op schoot of tegen de benen waarbij ze de schouderbladen vasthouden. Zo komen ze wel weer wat tot rust. We vertellen ook heel veel tussen de oefeningen door, leggen van alles uit over gedrag etc. en behandelen vragen zodat de hondjes weer even bij kunnen komen.
Het liefst zouden we 2x per week halve uren les geven maar veel mensen hebben geen zin om 2x per week naar de hondenschool te moeten, je moet vaak al blij zijn dat ze die ene keer komen.
Ik zou hier niet op cursus gaan. Mijn haren gaan recht over eind staan. Info uitwisseling doe je door mensen serieus te nemen en als volwassenen te behandelen, geen kleuterklasje. Info bied je aan in korte duidelijke stukken die voor een ieder duidelijk na te lezen en te begrijpen is.
Jan
Afbeelding
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

Wij krijgen de info ook tijdens de oefening. Of er gebeurd iets met een hond en dan word dat terplekke behandeld hoe je het het beste kunt aanpakken ed. Werkt voor mij het beste. Ik hou ook niet van ladingen aan info waarvan je toch de helft vergeet. En wat ik zie in onze cursus is dat pups het prima vol kunnen houden hoor. Als ze maar even rust krijgen door een pauze na een half uurtje...maar dan zijn de bazen ook toe aan een pauze hoor.
Maar ik zou graag 2x in de week naar cursus gaan maar dan wel een uur per keer natuurlijk. Ik vind het echt jammer dat het maar 1 uurtje in de week is. Maar goed na deze cursus kan ik op zoek gaan naar een hondensport...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Kruimel53 schreef:
janinca2002 schreef:
Kruimel53 schreef:Wij hebben ook lessen van 1 uur en zetten krukjes neer zodat de eigenaren kunnen zitten want voor veel mensen is 1 uur vooral staan al aardig veel. Mijn ervaring is dat de meeste pups, zeker de jongere, het na 20 minuten al helemaal gehad hebben. Er komen zo enorm veel prikkels op ze af dat ze dan compleet vol zitten en niks meer leren. We adviseren de eigenaren dan om te gaan zitten met de pup op schoot of tegen de benen waarbij ze de schouderbladen vasthouden. Zo komen ze wel weer wat tot rust. We vertellen ook heel veel tussen de oefeningen door, leggen van alles uit over gedrag etc. en behandelen vragen zodat de hondjes weer even bij kunnen komen.
Het liefst zouden we 2x per week halve uren les geven maar veel mensen hebben geen zin om 2x per week naar de hondenschool te moeten, je moet vaak al blij zijn dat ze die ene keer komen.
Ik zou hier niet op cursus gaan. Mijn haren gaan recht over eind staan. Info uitwisseling doe je door mensen serieus te nemen en als volwassenen te behandelen, geen kleuterklasje. Info bied je aan in korte duidelijke stukken die voor een ieder duidelijk na te lezen en te begrijpen is.
Pardon? Hoezo behandelen wij mensen als kleuters? Wat een kul zeg, hoe kom je erbij.
En natuurlijk krijgen de mensen een serie handouts plus een informatie avond plus een uitgebreid boekwerk bij de cursus. Maar daarnaast zijn er altijd heel veel vragen tijdens de cursus zelf, sommige die alleen voor die eigenaar van belang zijn maar heel veel zaken waar andere cursisten ook tegenaan lopen. En uiteraard behandelen we die dan op dat moment ter plekke. Waarbij de eigenaren kunnen zitten en de puppen tot rust komen. Ik begrijp niet wat hier kleuterklas of onvolwassen aan is.
ik zou juist wel bij jullie (en bij ranetje ;) ) op cursus gaan
ik vind een uur aandacht voor een pup veel en veel te lang en de tip een pupje op schoot of tussen je benen te zetten en samen te kijken vind ik ook prima.
heb het -niet op cursus- met jan ook zo gedaan en dat is me zo goed bevallen dat ik dat zeker weer zou doen bij een volgende pup :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Hier was de puppy groep i.e.i. ook erg groot met 1 instructeur en in het begin was ik best teleurgesteld. Ik miste de lijn, ging allemaal ook niet zo goed, maakte zelf ook fouten etc. O.a. ook veel/lang wachten. Erger dan dat de hondjes onrustig werden vond ik echter het geneuzel van de andere cursisten. Die lette niet meer op maar stonden gewoon onderling te kletsen (over niet relevante zaken) en hun honden waren aan het jengelen als vervelende kinderen. Enfin, ik had het idee dat die allemaal wel dachten dat hun hondje het toch goed deed, weinig respect voor de mensen die net moeizaam aan de beurt waren.
Ik had dat gedoe al snel bekeken en ging als Ezio en ik klaar waren (als er individuele oefeningen waren) bij hem op de grond zitten en samen kijken. Toen we vervolgens examen deden hebben we daar m.i. heel veel profijt van gehad want Ezio lag lekker, als hij niet aan de beurt was, naast mij en liep de andere hondjes niet op te fokken etc. etc. Ik heb hem geen enkele maal hoeven corrigeren. Ook heeft hij in dagdagelijks verkeer nu direct geleerd dat we wel eens op straat een poosje "niets" staan te doen (etalage kijken, praatje maken, ergens op wachten etc. etc,)

Nu zijn we door naar de EG1 (Had bij puppy examen 76 van de 80 pnt. 2de beste van de groep) en zijn we nog met 6 cursisten, veel prettiger. Alleen begint bij ons nu pas die oefeningen als volgen met tempo verschil, hele draaien, commando's op afstand etc. Ook b.v. "kom voor" oefening met meerdere tegelijk, wat ook weer erg leerzaam is. Ook meer oefeningen in spelvorm. Ik ben nu toch wel goed tevreden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”