Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond vastleggen in de winkel??
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 jack russell
- Aantal honden: 1
hond vastleggen in de winkel??
ik neem me hond bijna altijd mee naar de appie. (als ik in de appie moet zijn wat zelden is)
leg hem binnen vast zodat ik rustig boodschappen kan gaan doen.
maar wat doen heel veel mensen??
ze lopen gewoon naar mijn hond toe zelfs kinderen (de ouders zien dat niet altijd) om hem te aaien.
dan vinden ze het gek als ik bij de kassa sta en ik zie het en zeg er wat van dan krijg ik van die rare blikken van hoezo moet ik er vanaf blijven? dan leg ik alles uit en dan snappen ze het wel, maar dan nog met tegenzin. maar met de kinderen moeten ze gewoon goed uit kijken want je weet het nooit hoe lief een hond ook kan zijn.
wat vinden jullie er van?
leg hem binnen vast zodat ik rustig boodschappen kan gaan doen.
maar wat doen heel veel mensen??
ze lopen gewoon naar mijn hond toe zelfs kinderen (de ouders zien dat niet altijd) om hem te aaien.
dan vinden ze het gek als ik bij de kassa sta en ik zie het en zeg er wat van dan krijg ik van die rare blikken van hoezo moet ik er vanaf blijven? dan leg ik alles uit en dan snappen ze het wel, maar dan nog met tegenzin. maar met de kinderen moeten ze gewoon goed uit kijken want je weet het nooit hoe lief een hond ook kan zijn.
wat vinden jullie er van?

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Re: hond vastleggen in de winkel??
als je hond niet te vertrouwen is moet je hem niet onbeheerd in een openbare ruimte neerleggen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
je hond niet meenemen als je boodschappen gaat doen. daar heeft het beest niks aan

-
- Actief
ik vertrouw hem wel maar de mensen niet omdat je niet altijd kan zien van hoe en wat. en hem buiten vastleggen doe ik niet want bij mij in de buurt worden nog wel is honden gewoon meegenomen en de mensen in de appie weten als ik kom dat bijna altijd mijn hond er ook bij is en vinden ze niet erg maar alleen maar leuk

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Als je een bijtgrage hond hebt, leg je hem niet vast in de winkel. Lijkt me vrij simpel eigenlijk. Aan de andere kant snap ik ook wel dat het niet altijd tof is dat andere mensen je hond gaan aaien en dat het prettiger zou zijn als ze gewoon doorlopen, maar je weet van tevoren dat mensen een hond gaan aanhalen. Gewoon niet meer meenemen als het gevaarlijke situaties op kan leveren dus.
Edit: hetzelfde geldt als je de hond wel vertrouwt, maar het gewoon vervelend vindt. Ook dan: "gewoon niet meenemen, heb je ook geen gedoe".
Edit: hetzelfde geldt als je de hond wel vertrouwt, maar het gewoon vervelend vindt. Ook dan: "gewoon niet meenemen, heb je ook geen gedoe".
Laatst gewijzigd door luna2906 op 27 jun 2012 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
- booster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
- Aantal honden: 4
Niet mee nemen hij heeft die kleine van mij ook al een keer in het gezicht gebeten toen die hem alleen maar aaide.
-
- Actief
luna2906; waar zie jij staan dat die van mij bijtgraag is? nergens dus. dus loop alsjeblieft niks te verzinnen

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Tuigje met tekst er op "niet aaien" kan misshcien helpen?
Persoonlijk laat ik mijn hond niet 'onbeheerd' achter. Voor hetzelfde geldt komt er een valse hond aangelopen en kan jouw hond niet weg uit zijn positie.
Persoonlijk laat ik mijn hond niet 'onbeheerd' achter. Voor hetzelfde geldt komt er een valse hond aangelopen en kan jouw hond niet weg uit zijn positie.
Laatst gewijzigd door runninggirl op 27 jun 2012 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
- Aantal honden: 2
Denk je dat het leuk is voor je hond, al die vreemde graaiende handen?gaga,rusty schreef:hoezo heeft mijn hond er niks aan massam?
Als het zo'n probleem is laat je je hond toch lekker thuis.

- luna2906
- Zeer actief
Zo betrouwbaar is hij dus ook niet, denk ik dan? Wat leuk trouwens dat jullie er allebei weer zijnbooster schreef:Niet mee nemen hij heeft die kleine van mij ook al een keer in het gezicht gebeten toen die hem alleen maar aaide.

- Cookie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
Als je je hond vastbind bij de supermarkt kan je er amen op zeggen dat mensen toenadering gaan zoeken, vooral kinderen, mocht je hond dat niet trekken ofzo, zou ik hem lekker thuis laten, ik vind het sowieso zielig als mensen een hond vastbinden bij de supermarkt, maarja, dat is mijn mening
ik heb zoiets van laat hem dan lekker thuis

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
wat heeft die eraan om in een winkel te zitten wachten tot jij klaar bent terwijl er allemaal mensen langslopen of aan hem zitten?gaga,rusty schreef:hoezo heeft mijn hond er niks aan massam?
jouw dingen zelf doen en dan ga je lekker wandelen samen bijvoorbeeld

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Je hond niet meenemen,
en als je hond niet te vertrouwen is met mensen niet ergens vastleggen.
en als je hond niet te vertrouwen is met mensen niet ergens vastleggen.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
- Actief
runninggirl; dat is een leuk idee alleen het uitwerken er van nog maar of het werkt geen idee

-
- Actief
StormenRoxy; heb ik gezegt dat hij niet te vertrouwen is met mensen? is juist andersom als je het goed gelezen had

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hulphonden hebben ook een speciaal tuigje waar dat opstaat dacht ik. Maar er zullen ook mensen/kinderen zijn die het niet (op tijd) lezen.gaga,rusty schreef:runninggirl; dat is een leuk idee alleen het uitwerken er van nog maar of het werkt geen idee
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Niet meenemen is naar mijn idee toch de enige oplossing als je het vervelend vindt... want dat voorkom je gewoon niet.... kinderen, maar ook volwassenen die honden leuk vinden en het hondje zien liggen en t hondje kwispelt gaan aaien (zou ik namelijk ook doen
aaien, knuffelen. stoeien
)
Ik weet niet precies wat je uitlegt aan die mensen, dus waarom zouden ze hem niet mogen aaien?? Ik zou dan ook raar kijken als mij dat gezegd wordt.... als het vanwege kans op bijten zou zijn bv. zou ik ook rustig tegen je zeggen waarom neem je dat beest dan mee en laat je hem onbeheerd achter? maar goed weet niet of die kans op bijten er is?

Ik weet niet precies wat je uitlegt aan die mensen, dus waarom zouden ze hem niet mogen aaien?? Ik zou dan ook raar kijken als mij dat gezegd wordt.... als het vanwege kans op bijten zou zijn bv. zou ik ook rustig tegen je zeggen waarom neem je dat beest dan mee en laat je hem onbeheerd achter? maar goed weet niet of die kans op bijten er is?
- luna2906
- Zeer actief
Nou, er stond 'als' en later heb ik eraan toegevoegd dat hetzelfde imo geldt in een situatie waarbij de hond wel betrouwbaar is, maar je het gewoon vervelend vindt.gaga,rusty schreef:luna2906; waar zie jij staan dat die van mij bijtgraag is? nergens dus. dus loop alsjeblieft niks te verzinnen
-
- Actief
ja dat klopt was maar 1 xbooster schreef:Niet mee nemen hij heeft die kleine van mij ook al een keer in het gezicht gebeten toen die hem alleen maar aaide.

- Icecold81
- Zeer actief
Aah ok dus de mensen/kinderen zijn niet te vertrouwen? Nee ik zou je hond stiekem keihard knijpen... :s
sorry ik vind dit echt een vreemde vraag... waarom laat je hem niet gewoon thuis? bespaart je een hoge bloeddruk...
sorry ik vind dit echt een vreemde vraag... waarom laat je hem niet gewoon thuis? bespaart je een hoge bloeddruk...
- Icecold81
- Zeer actief
nou maar dan zou dit toch een reden zijn om een hond niet onbeheerd achter te laten?gaga,rusty schreef:ja dat klopt was maar 1 xbooster schreef:Niet mee nemen hij heeft die kleine van mij ook al een keer in het gezicht gebeten toen die hem alleen maar aaide.

je kan het niet de mensen kwalijk nemen bij een supermarkt hoor... wel jezelf!
- Cookie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
Dat is 1x teveelgaga,rusty schreef:ja dat klopt was maar 1 xbooster schreef:Niet mee nemen hij heeft die kleine van mij ook al een keer in het gezicht gebeten toen die hem alleen maar aaide.

Als je hond het niet trekt, dat vreemde hem aaien of aandacht geven, laat je hem thuis, in de bescherming van de hond en de mensen in de supermarkt. Je zou er toch niet aan moeten denken dat er wat gebeurt?
-
- Actief
nou hoge bloeddruk heb ik geen last van en ja je weet nooit hoe alles gaat lopen het kan zelfs mis gaan aan de lijn als je aan het lopen bent (als je een seintje mist)

-
- Actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
gaga,rusty schreef:ja dat klopt was maar 1 xbooster schreef:Niet mee nemen hij heeft die kleine van mij ook al een keer in het gezicht gebeten toen die hem alleen maar aaide.
Dat was dus 1 x teveel,en dus zou ik hem in het vervolg lekker thuis laten.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
hahaha
het zoveelste onzin topic van de firma booster en haar vriendin gaga, rusty
in plaats van de popcorn pak ik een bakkie koffie en ga me laten vermaken hier
het zoveelste onzin topic van de firma booster en haar vriendin gaga, rusty

in plaats van de popcorn pak ik een bakkie koffie en ga me laten vermaken hier

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Icecold81
- Zeer actief
Aaaah ok
ik vond het echt al ontzettend vaag dit topic..

- luna2906
- Zeer actief
Ja, dat klopt. Je kunt je nek breken als je aan het wandelen bent met de hond, maar de kans is wat groter dat jij je nek breekt als je op één been op een balkon gaat staan balanceren, of niet? Oftewel: ja, er kan altijd wat gebeuren, maar je roept het wel over je af als je de hond onbeheerd laat liggen onder het motto "ach jaa, tijdens het wandelen kan het ook gebeuren". Dus dan maar in de winkel?gaga,rusty schreef:nou hoge bloeddruk heb ik geen last van en ja je weet nooit hoe alles gaat lopen het kan zelfs mis gaan aan de lijn als je aan het lopen bent (als je een seintje mist)
-
- Actief
ik zag ook een andere topic staan van mijn hond bijt mij en heb alleen de persoon zijn tekst gelezen en is dat dan ook niet al te veel voorgekomen bij die persoon dat ze is gebeten?