Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond vastleggen in de winkel??
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: hond vastleggen in de winkel??
Nou als het al een keer is gebeurd dan kan het dus nog een keer gebeuren. Ik zou het risico niet nemen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Tara schreef:gaga,rusty schreef:ik zag ook een andere topic staan van mijn hond bijt mij en heb alleen de persoon zijn tekst gelezen en is dat dan ook niet al te veel voorgekomen bij die persoon dat ze is gebeten?

- Jeannettebo
- Zeer actief
nou ja, ik combineer het wel eens. Met Bo dan, Layla is er nog niet aan toe.massam schreef:wat heeft die eraan om in een winkel te zitten wachten tot jij klaar bent terwijl er allemaal mensen langslopen of aan hem zitten?gaga,rusty schreef:hoezo heeft mijn hond er niks aan massam?
jouw dingen zelf doen en dan ga je lekker wandelen samen bijvoorbeeld
Het is voor mij en hem een lekkere wandeling daar naar toe. De meeste mensen halen Bo al niet aan, doen ze het wel prima, wil hij het niet, dan geeft hij 1 blaf.
edit wat gaat dit topic snel!!

-
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 jack russell
-
- Zeer actief
gaga,rusty schreef:ik zag ook een andere topic staan van mijn hond bijt mij en heb alleen de persoon zijn tekst gelezen en is dat dan ook niet al te veel voorgekomen bij die persoon dat ze is gebeten?
Nou dat is wel haar eigen hond, als ze gebeten wordt is dat haar risico, maar als jou hond buiten vastgebonden ligt lopen anderen daar risico. En zeker als er kinderen bij komen vind ik dat je dat risico niet moet nemen.
Groetjes Gonnie.
-
- Actief
die van mij blaft niet zomaar naar mensen toe behalve als ze zwart en licht getint zijn hij is een beetje rassist maar dat vindt ik niet erg en vooral s'avonds niet maar in de winkel blaft hij niet!
Laatst gewijzigd door gaga,rusty op 27 jun 2012 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Zelfs hulp- en blindengeleidehonden worden ondanks de tekst op hun tuigje regelmatig nog geaaid door voorbijgangers. Er op rekenen dat mensen van je hond afblijven als jij die onbeheerd achterlaat kun je simpelweg vergeten.
Vind je hond al die vreemde mensen leuk en ben jij niet bang dat hem (of hun) iets overkomt kun je hem meenemen en vastleggen. Sommige voorbijgangers vinden dat zo leuk dat ze gaan aaien en voeren, sommige zo "leuk" dat ze de hond gaan pesten en sommige zijn er doodsbang van en gaan gillen (of durven de winkel niet meer in). Of je dat wil kun je alleen zelf maar uitmaken.
Mijn hond vind al die vreemde ongevraagde aandacht niet leuk en die gaat dus niet mee boodschappen doen. (Bovendien zou ik veel te bang zijn dat haar iets overkomt, diefstal/mishandeling/angst). Hooguit brood halen bij de bakker als we toch samen aan het fietsen zijn en waarbij ik haar en zij mij kan zien (2 meter) en er op dat moment niemand is. Dat is in en uit en komt en is minder dan de 2 minuten blijf op afstand die we op de cursus doen. Met wat je tot nu toe verteld zou ik jouw hond niet meenemen en vastleggen bij/in de supermarkt.
Vind je hond al die vreemde mensen leuk en ben jij niet bang dat hem (of hun) iets overkomt kun je hem meenemen en vastleggen. Sommige voorbijgangers vinden dat zo leuk dat ze gaan aaien en voeren, sommige zo "leuk" dat ze de hond gaan pesten en sommige zijn er doodsbang van en gaan gillen (of durven de winkel niet meer in). Of je dat wil kun je alleen zelf maar uitmaken.
Mijn hond vind al die vreemde ongevraagde aandacht niet leuk en die gaat dus niet mee boodschappen doen. (Bovendien zou ik veel te bang zijn dat haar iets overkomt, diefstal/mishandeling/angst). Hooguit brood halen bij de bakker als we toch samen aan het fietsen zijn en waarbij ik haar en zij mij kan zien (2 meter) en er op dat moment niemand is. Dat is in en uit en komt en is minder dan de 2 minuten blijf op afstand die we op de cursus doen. Met wat je tot nu toe verteld zou ik jouw hond niet meenemen en vastleggen bij/in de supermarkt.

------Groetjes Prana-----
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Contacteer:
weet je wel wat de consequenties kunnen zijn van een hond die iemand bijt?Zowel voor degene die gebeten wordt als het leed van inbeslagname voor jou en je hond. Lekker thuislaten dus als je weet dat de hond blijkbaar al een keer gebeten heeft!

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Komt niet aan, vrees ikTara schreef:gaga,rusty schreef:ik zag ook een andere topic staan van mijn hond bijt mij en heb alleen de persoon zijn tekst gelezen en is dat dan ook niet al te veel voorgekomen bij die persoon dat ze is gebeten?

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
gaga,rusty schreef:die van mij blaft niet zomaar naar mensen toe behalve als ze zwart en licht getint zijn hij is een beetje rassist maar dat vindt ik niet erg en vooral s'avonds niet maar in de winkel blaft hij niet!
Ik vind echt dat je het allemaal een beetje vreemd bekijkt... vind je het niet absurd dat hij een beetje rascist is??? Pfffff....ik zeik echt in mn broek van t lachen hier.... en t ging toch niet om blaffen? t ging om ongewenst aaien en evt. kans dat jouw hond het niet leuk vind???
(idd die appels met peren)
-
- Zeer actief
gaga,rusty schreef:die van mij blaft niet zomaar naar mensen toe behalve als ze zwart en licht getint zijn hij is een beetje rassist maar dat vindt ik niet erg en vooral s'avonds niet maar in de winkel blaft hij niet!
Nee, maar hij heeft wel al een keer gebeten dus je kan niet zeggen dat hij dat niet weer eens doet.
Groetjes Gonnie.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
gaga,rusty schreef:ik zag ook een andere topic staan van mijn hond bijt mij en heb alleen de persoon zijn tekst gelezen en is dat dan ook niet al te veel voorgekomen bij die persoon dat ze is gebeten?
Er is verschil,zal ik maar zeggen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Kop koffie is een heul goed idee ja 

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Goeie genade.
Lees jij wel wat je zelf schrijft?
Hond bijt kinderen, hond houdt niet van getinte medelanders... en zo'n hond neem je mee in de winkel en laat je onbeheerd achter?
Snap je dan niet dat je a) verantwoordelijk bent voor de schade die je hond aanricht en b) dat het voor arme dier geen pretje is om in een volle winkel alleen achter te blijven met vreemde mensen/kinderen die aan hem komen terwijl hij niet weg kan omdat hij aan een touwtje ligt?
Hoe onverantwoordelijk kun je zijn, zeg.

- Cookie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
Ik doe er ook maar een bakkie koffie bij ja 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh die is leukKruimel53 schreef:

ik ben gek op trollen, alleen niet als mensen ze nadoen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dit topic is weer eens een hoax!gonnie schreef:gaga,rusty schreef:die van mij blaft niet zomaar naar mensen toe behalve als ze zwart en licht getint zijn hij is een beetje rassist maar dat vindt ik niet erg en vooral s'avonds niet maar in de winkel blaft hij niet!
Nee, maar hij heeft wel al een keer gebeten dus je kan niet zeggen dat hij dat niet weer eens doet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Actief
- Rebble
- Zeer actief
Oh God, hebben jullie dit serieus zo zitten bekokstoven samen.
* Hoe kunnen we ze op het HF weer eens lekker stangen
* Als ik nou eens een topic open over mijn hond vastzetten bij de Albert Heijn en dat hij niks doet maar mensen hem aaien
* Jaaa, en dan ga ik zeggen dat hij mijn kind wel een keer gebeten heeft...
Hoe oud zijn jullie? Nog heel jong of al tegen de leeftijd dat je weer kinderlijk gaat worden
Maar ik ga net als Renée een lekker bakkie koffie pakken.
* Hoe kunnen we ze op het HF weer eens lekker stangen
* Als ik nou eens een topic open over mijn hond vastzetten bij de Albert Heijn en dat hij niks doet maar mensen hem aaien
* Jaaa, en dan ga ik zeggen dat hij mijn kind wel een keer gebeten heeft...
Hoe oud zijn jullie? Nog heel jong of al tegen de leeftijd dat je weer kinderlijk gaat worden

- renee-uk
- Zeer actief
hebbie er ook van die lekker koekjes bij zoals ik?Cookie schreef:Ik doe er ook maar een bakkie koffie bij ja
engelse gemberbiscuitjes, je breek je tanden erop als je niet uitkijkt, maar ze zijn me een partij lekker

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik neem mijn hond (eigenlijk die van mijn zoon) wel eens mee naar onze dorpswinkel.
Er is wat hem betreft echt absoluut niets wat leuker is, dan buiten wachten en ondertussen zoveel mogelijk mensen knuffelen. De andere twee blijven thuis: ze zouden zich niets ergers kunnen voorstellen.
Ik neem geen hond mee om er dan vanuit te gaan dat alle voorbijgangers hem volgens de regels der kunst zullen negeren, dan laat ik hem thuis (of in de auto).
Er is wat hem betreft echt absoluut niets wat leuker is, dan buiten wachten en ondertussen zoveel mogelijk mensen knuffelen. De andere twee blijven thuis: ze zouden zich niets ergers kunnen voorstellen.
Ik neem geen hond mee om er dan vanuit te gaan dat alle voorbijgangers hem volgens de regels der kunst zullen negeren, dan laat ik hem thuis (of in de auto).
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja, stom dat ik me heb verleiden tot het plaatsen van een serieuze reactie. Zal ik er maar puntjes van maken?

-
- Actief
sorry hoor maar nu ff de plaatjes onder breken want dit is geen topic voor plaatjes hoor!!

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
gaga,rusty schreef:sorry hoor maar nu ff de plaatjes onder breken want dit is geen topic voor plaatjes hoor!!
Ik zeg het niet gauw, maar ik vind jou een ontzettend irritant mens. Is er geen Tina-forum waar je je puberale neigingen kunt botvieren zodat je grote mensen niet hoeft lastig te vallen?

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
ja dat klopt was maar 1 x[/quote]booster schreef:Niet mee nemen hij heeft die kleine van mij ook al een keer in het gezicht gebeten toen die hem alleen maar aaide.
1x te veel dus. Ik snap niet dat de Appie bij jullie het toelaat om je hond binnen vast te zetten .Officieel mag je helemaal niet met je hond een supermarkt in. Al is het vlakbij de ingang.Volgens mij kunnen zij daar zelfs problemen mee krijgen als er controle komt.
Mijn advies is om je hond niet mee te nemen als je boodschappen gaat doen. Het gevaar zit er ook in dat hij meegenomen wordt ,en je kan mensen niet kwalijk nemen dat ze naar de hond toe gaan. Dat trekt eenmaal aan. Vooral naar kinderen. Ik vind dat je een groot risico neemt om hem daar vast te zetten. Hij hoeft maar 1x flink te bijten en de rapen zijn gaar voor jou.
*edit: even verder gelezen. Hoog Tokkkie gehalte, dus.......
Laatst gewijzigd door freskin op 27 jun 2012 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid
TARAK

- renee-uk
- Zeer actief
@kruimel:
ik vind deze leuk en ook errug toepasselijk

ik vind deze leuk en ook errug toepasselijk

- Cookie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel