Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie kan goed foto's maken en wil....
Moderator: moderatorteam
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Re: wie kan goed foto's maken en wil....
ik had ons asiel in spanje ook aangemeld, nooit gedacht dat dat zou kunnen.
nu gaat er komende maand iemand naar spanje een dag foto's maken in het asiel. echt super!
nu gaat er komende maand iemand naar spanje een dag foto's maken in het asiel. echt super!
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Ik denk dat die wei van Elly niet omheind is, een gewone wei. Dan heb je dus inderdaad met halsbandjes en lijntjes te maken. In het omheinde speelveld bij ons op het asiel kan ik ze gewoon loslaten en dan kan de fotograaf er iets van maken, geen last van riemen. Alhoewel we ook mooie bloemenvelden in de buurt hebben en dan gaan we een ommetje maken. En we lopen even langs de katten, alles kan, als het maar leuk is. Ik ben heel erg benieuwd.Punzel schreef:Bedoel je gewoon een speelweide voor de honden? Want daar maak ik ook vaak foto's maar die laat
ik gewoon loslopen dan, krijg je veel leukere foto's vind ik zelf.
Anders heb ik niks gezegd
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ja, de speelweide van het asiel is aardig omgeploegd door de honden. Op sommige stukken staat weer lekker lang gras en struiken. Heerlijk voor de honden om in te struinen, maar niet geschikt voor de foto's. Temeer daar er veel bomen staan, die het licht wegnemen.
Dus wij wijken uit naar een andere weide, waar ze dus helaas niet los mogen. De vorige keer werden we op een afstand gadegeslagen door 2 fazanten, 3 nijlganzen en 2 konijnen.
Dus wij wijken uit naar een andere weide, waar ze dus helaas niet los mogen. De vorige keer werden we op een afstand gadegeslagen door 2 fazanten, 3 nijlganzen en 2 konijnen.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat waren best leuke foto's geworden danElly* schreef:Ja, de speelweide van het asiel is aardig omgeploegd door de honden. Op sommige stukken staat weer lekker lang gras en struiken. Heerlijk voor de honden om in te struinen, maar niet geschikt voor de foto's. Temeer daar er veel bomen staan, die het licht wegnemen.
Wij hebben ook iemand gehad om foto's te maken; als het goed is dan is ze vandaag voor het eerst geweest.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- DebbieZ
- Zeer actief
Wat ontzettend gaaf dit!! Ben heel benieuwd wat ze ervan maken!Jacq schreef:ik had ons asiel in spanje ook aangemeld, nooit gedacht dat dat zou kunnen.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik las het net op hun facebook. Ze zijn dan toevallig in de buurt en combineren het met de vakantie. Erg leuk en ik ben ook heel benieuwd.DebbieZ schreef:Wat ontzettend gaaf dit!! Ben heel benieuwd wat ze ervan maken!Jacq schreef:ik had ons asiel in spanje ook aangemeld, nooit gedacht dat dat zou kunnen.
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oké, niks gezegd dusElly* schreef:Ja, de speelweide van het asiel is aardig omgeploegd door de honden. Op sommige stukken staat weer lekker lang gras en struiken. Heerlijk voor de honden om in te struinen, maar niet geschikt voor de foto's. Temeer daar er veel bomen staan, die het licht wegnemen.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik gooi de honden ook het liefst op de speelwei en laat ze hun gang gaan. echter sommige honden zijn zo angstig dat ze aan de lijn op de foto gaan en dan wijken we uit naar een bospaadje langs het asiel.
ellen
ellen
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Er zijn er die dat doen. Ik ben een keer een foto tegengekomen van een hond die ik een tijdje hier heb gehad, met ineens een langere rug en nek. Terwijl het toch echt een kort en gedrongen hondje is. De reactie van 1 van de eigenaressen was " O, maar dat is in Ameika ook gebruikelijk om foto`s van je honden te photoshoppen "malinois schreef:hoe moet je nu de hond zelf bewerken op een fotoBons schreef:Wat bedoel je met bewerken, de hond met photoshop mooier maken dan hij op de foto stond? Ik weet niet wie dat doet, maar dat doe ik bijvoorbeeld NOOIT. Dat kan je toch niet maken? Stel dat je een dekreu in Finland gaat bezoeken vanwege zijn fenomenale toplijn en je komt aan en er staat een hond met een voor het ras absoluut niet wenselijke croupe en toplijn.toots schreef:nou mischien willen asielen wel niet dat mensen af komen op fotos.
de meeste fotografen bewerken hun fotos toch.
en als je dan een hond heel mooi ziet op een foto en naar een assiel gaat en er zit toch een hoopje ongeluk dan kan het best wel eens zijn dat mensen daarop af knappen. ik denk best dat zoon gedachte mee kan spelen bij asielen.
al ben ik zelf van mening dat een goede fotos meer mensen naar een asiel zullen trekken en waarschijnlijk ook meer kansen voor de dieren die daar zitten.
Met foto's bewerken maak je ze mooier in die zin dat je misschien wat uit de achtergrond poetst of de puntje op de i zet qua helderheid, kleur en contrast (MOET zelfs als je in RAW fotografeert), horizon rechttrekken. De hond zelf ga je niet aan zitten knutselen.
Ik kan me voorstellen dat een asiel gewoon wil dat je komt en life verliefd wordt op een hond ipv op het uiterlijk op een foto af gaan terwijl die hond misschien qua karakter en type helemaal niet zo bij je past. Dan kan je ook geen nee zeggen via een foto van een niet zo'n aansprekende hond terwijl dat misschien de liefde van je leven kan zijn?![]()
Het enige wat ik weleens doe is de scherpte van de foto proberen te verbeteren of contrast maar daar blijft het dan ook bij...
Overigens vind ik dit en leuk initiatief.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- DebbieZ
- Zeer actief
Vandaag is de Rescue Photo fotograaf langsgeweest. Het was echt beroerd weer in de eerste uren. Ze heeft daarom eerst even flink wat katten gedaan. En helaas reageerde nietmachientje Pip vervelend op haar, die hing ineens in haar spijkerbroek. Gaatje in spijkerbroek en blauwe plek eronder. Ik heb af en toe wat op haar display gespiekt en wat ik zag, zag er superleuk en mooi uit, dus ik ben benieuwd. Het was erg gezellig en leuk.
Dit hondje is net nieuw binnen, daar heeft ze ook foto's van gemaakt, deze is nog van mijn telefoon:

Dit hondje is net nieuw binnen, daar heeft ze ook foto's van gemaakt, deze is nog van mijn telefoon:

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ook bij ons is de fotograaf langs geweest en heeft al behoorlijk wat katten op de foto gezet.
Ook de pups zijn al gedaan; de volwassen honden moeten nog
Ook de pups zijn al gedaan; de volwassen honden moeten nog
scooby 06-07-1995/31-08-2007
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik las het verslag in de Facebook-groep. Ik ga zondag weer en heel misschien doe ik ook wel enkele katten in de vakantie, maar dat ligt er aan of de vaste fotografe er wel of niet is.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
en afgelopen maandag is er zelfs iemand in ons asiel in spanje geweest!!!
- DebbieZ
- Zeer actief
Dat las ik op Facebook, ben erg benieuwd naar de foto's.Jacq schreef:en afgelopen maandag is er zelfs iemand in ons asiel in spanje geweest!!!
- DebbieZ
- Zeer actief
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
super mooie foto's.DebbieZ schreef:Hier een paar resultaten van gisteren: http://plienfotografie.wordpress.com/20 ... zuidwolde/
http://plienfotografie.wordpress.com/20 ... zuidwolde/
En dan dat poedeltje
het kan hier echt niet maar anders............
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Moioe foto's! Ik hoop dat het helpt om snel een fijne baas te vinden.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
wowwww wat een mooie foto's!DebbieZ schreef:Hier een paar resultaten van gisteren: http://plienfotografie.wordpress.com/20 ... zuidwolde/
http://plienfotografie.wordpress.com/20 ... zuidwolde/

Cash v Heiligental en Flow.
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Ik hoop dat ze na de heropening anders denken, want ik werk naast dat asiel en had me al eens voorgenomen om daar te gaan babbelenmoosje schreef:In Amersfoort heb ik ook weleens aangeboden om foto's van de dieren te maken, omdat de foto's die ze hadden ontzettend beroerd waren. Maar ze wilden het perse zelf doen... Nou ja, dan niet hoor.
@ Cash
Wat een heerlijk sprekende foto's! Het plaatje pást gewoon bij je omschrijving (op het schattige nietmachientje na ), waardoor je al snel de juiste kijkers zal trekken
Laatst gewijzigd door Plumeau op 13 jul 2012 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeannettebo
- Zeer actief
ik wil me ook opgeven, zit alleen te twijfelen of ik me nog beginner moet noemen of dat ik al een beetje ervaren kan zeggen 

- DebbieZ
- Zeer actief
Aan jouw foto's te zien, zou ik best 'ervaren' durven te zetten. Het is ook nog mooi in het midden, geen professioneel, geen beginner. Gewoon doen.Jeannettebo schreef:ik wil me ook opgeven, zit alleen te twijfelen of ik me nog beginner moet noemen of dat ik al een beetje ervaren kan zeggen
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou de honden die samen op de foto staan boxerkruisingen noemen geen staffordkruisingen. Leuke foto's!
- DebbieZ
- Zeer actief
Buffy zou boxer kunnen dragen. Sookie niet. En ze hebben wel aardig een staff karakter, dus dan maar een etiket dat de lading dekt.
- Nina7865
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse collie en markiesjes
- Aantal honden: 4
Ik ook! Ik hou van fotografie.
Groeten van Nina en al de dieren!