Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy prijs

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Onzeaussie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Aantal honden: 1

Puppy prijs

Ongelezen bericht door Onzeaussie »

Hoi, wij verwachten binnen heel kort ons eerste nestje pups. De fokkers vragen gemiddeld 900-1200 euro voor hun pups van dit ras. Om de fokkers niet in de weg te zitten met onze prijs hebben we het onderstaand op onze website gezet. Is dit stom??

De pups gaan 950 euro kosten maar...... als u als nieuw baasje de moeite neemt, binnen het eerste halve levensjaar van de pup, een puppy cursus te voltooien dan zullen wij 75 euro terug overmaken aan u. Wij vinden het erg belangrijk dat de pups goed terecht komen en een goede start krijgen. Op deze manier hopen we u aan te moedigen een goede basis te leggen voor de rest van zijn leven van uw niewe aanwinst. U zult merken dat als u aan zo'n cursus begint, uw aussie al heel gauw "het beste kindje van de klas" is, dit is erg leuk en moedigt ook weer aan verder te gaan met uw aussie in de gehoorzaamheid, agility, drijven enz.
Laatst gewijzigd door Onzeaussie op 28 jun 2012 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben te vinden op www.onzeaussie.nl
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Puppy prij

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou het persoonlijk niet doen. Als men nog twijfelt over het volgen van een cursus moeten ze absoluut geen Aussie nemen :wink: Chantage gaat voor dat soort mensen niet werken, ze moeten het graag willen (en dan hoeven ze geen geld van de fokker daarvoor) of ze kiezen maar voor een ander ras.

Overigens snap ik deze zin niet zo goed: "Om de fokkers niet in de weg te zitten met onze prijs"
Een beetje goede fokker doet daar niet moeilijk om, als die kwaliteit fokt kan diegene zelf een hogere prijs vragen en er nog een wachtlijst op na houden. Ik zou me zeker niet zo opstellen dat jullie je moeten aanpassen aan de fokkers die al eerder een nestje hebben gefokt.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

Ik vind het niet stom, maar ik zou het nooit zo aanpakken :scratch: . Mensen kunnen alles beloven maar het toch niet doen. En hoe controleer je dat? Moeten ze dan diploma's opsturen of zo? Ik doe toevallig wel cursussen met mijn aus, maar als ik dat niet had gedaan, had ze hier nog een prima leven gehad!!!!!! Toevallig hebben we een leuke club met leuke honden en mensen! Smook vind het leuk, en ik ook, dus gaan we nog ff door :ok:
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: Puppy prijs

Ongelezen bericht door malinois »

ik vind het raar staan... een pup heeft een bepaalde prijs... krijg er een raar gevoel bij.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Onzeaussie
geregistreerd lid

Maeve schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen. Als men nog twijfelt over het volgen van een cursus moeten ze absoluut geen Aussie nemen :wink: Chantage gaat voor dat soort mensen niet werken, ze moeten het graag willen (en dan hoeven ze geen geld van de fokker daarvoor) of ze kiezen maar voor een ander ras.

Overigens snap ik deze zin niet zo goed: "Om de fokkers niet in de weg te zitten met onze prijs"
Een beetje goede fokker doet daar niet moeilijk om, als die kwaliteit fokt kan diegene zelf een hogere prijs vragen en er nog een wachtlijst op na houden. Ik zou me zeker niet zo opstellen dat jullie je moeten aanpassen aan de fokkers die al eerder een nestje hebben gefokt.

Ik snap helemaal wat je bedoeld. Toen wij aan onze Aussie begonnen hadden we al een leven achter ons met honden. De laatsten waren een boxer en een border collie, die hebben we 13 jaar gehad! Wij vonden onszelf "heel wat" en konden ons niet voorstellen dat we een pupycursus zouden gaan volgen (wij kwamen uit het "slipketting tijdperk"). Maar goed je moet met je tijd meegaan en we hebben ons laten overhalen om toch zo'n cursus te volgen. Er ging een wereld voor ons open en we zijn echt blij dat we het gedaan hebben...het was hartstikke leuk!

Mijn gedachte was: er zullen toch meer mensen zijn "zoals wij" die een prikkeling nodig hebben om toch maar met de tijd mee te gaan...?...
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Onzeaussie schreef:
Mijn gedachte was: er zullen toch meer mensen zijn "zoals wij" die een prikkeling nodig hebben om toch maar met de tijd mee te gaan...?...
Is er dan geen andere mogelijkheid om dat te realiseren? Bijvoorbeeld met een vrijwillige introductie voor een pupcursus? Je zou dan,bijvoorbeeld een instructeur kunnen vragen voor een cursus op locatie (als dat mogelijk is hoor). Of door het verstrekken van andere informatie over het nut en plezier van het volgen van cursussen?

Ik vind het zo ook een beetje vreemd en ik denk dat potentiele pupkopers zich daardoor mogelijk terughoudend opstellen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Onzeaussie schreef:
Maeve schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen. Als men nog twijfelt over het volgen van een cursus moeten ze absoluut geen Aussie nemen :wink: Chantage gaat voor dat soort mensen niet werken, ze moeten het graag willen (en dan hoeven ze geen geld van de fokker daarvoor) of ze kiezen maar voor een ander ras.

Ik snap helemaal wat je bedoeld. Toen wij aan onze Aussie begonnen hadden we al een leven achter ons met honden. De laatsten waren een boxer en een border collie, die hebben we 13 jaar gehad! Wij vonden onszelf "heel wat" en konden ons niet voorstellen dat we een pupycursus zouden gaan volgen (wij kwamen uit het "slipketting tijdperk"). Maar goed je moet met je tijd meegaan en we hebben ons laten overhalen om toch zo'n cursus te volgen. Er ging een wereld voor ons open en we zijn echt blij dat we het gedaan hebben...het was hartstikke leuk!

Absoluut, maar die prikkel ben jij als fokker. En niet doordat je geld of cadeautjes geeft maar door zelf dat advies te geven. Als je mensen hebt die open staan voor dat soort adviezen is zoiets genoeg. En als ze dat niet doen zou ik ze eerlijk gezegd geen pup verkopen. Maar goed, dat is hoe ik het zie.
Onzeaussie
geregistreerd lid

Ik zag de 75 euro niet als kadootje of beloning maar meer als: we betalen een beetje mee aan je eerste cursus.

Controleren kan ik natuurlijk niets, een beetje vertrouwen in je mede mens moet toch kunnen? Ach als ze mij voor 75 euro zouden willen voorliegen....so be it.

Maar een cursus volgen is geen verplichting hoor. Komt er iemand die de cursus niet nodig heeft en het geeft ons een goed gevoel, dan kunnen ze die 75 euro zo ook wel krijgen.
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Ik vind het een beetje vreemd. Je fokt een werkras, zoek daar de juiste sportieve mensen bij en ze krijgen een leuk actief leven. Daar is geen cursus voor nodig. Ik denk dat de juiste baasjes voor je pups zelf ook wel beseffen dat ze wat met de pup moeten gaan ondernemen en dat ze geen vloerkleedje verwachten. En zo niet, zul je daar op tijd achter moeten komen en ze dan juist voorlichten of ze vertellen dat het geen handige keuze is.
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik vind het ook een te ingewikkelde instructie en daarom niet zo professioneel overkomen :wink:

Als je een nest aussie fokt moet je goed bedenken wat je honden nodig hebben, dan kun je gericht zoeken naar geschikte baasjes.

Als fokker zou ik selectief zijn en regelmatig contact willen met de mensen, dan kun je ook voorlichting geven over: opvoeding, voeding, cursus en hondensporten etc
Deze tips en ervaringen kun je ook op je website zetten, als informatie.
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik ben het eens met mijn voorgangers.
Lijkt mij inderdaad handiger van te voren pupkopers te selecteren die weten waar ze aan beginnen en zélf wel beseffen dat er met een Aussie iets gedaan moet worden naast het wandelen. Natuurlijk kun je ook niet helemaal blind vertrouwen op wat je wordt verteld door potentiële kopers maar iemand die gemotiveerd moet worden om wat met zijn (aussie)pup te gaan doen zou ik op voorhand al links laten liggen.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

verder maak ik zelf wel uit of ik met m'n hond op cursus ga of niet :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

Nanna schreef:
tekkel schreef:verder maak ik zelf wel uit of ik met m'n hond op cursus ga of niet :pffff:
Nou, als fokker heb je toch ook wel wat in de melk te brokken ;-)
Als ik een werkras zou fokken zou er ook geen pup gaan naar mensen die een decoratief bankhondje zochten.
Zo heb ik in mijn fokperiode nooit pups verkocht aan mensen die fulltime werkten.
My prerogative :pffff:
ach, als ik zo'n hond wil zeg ik dat ik op cursus ga, en dan ga ik niet. dat kan natuurlijk ook.
niet dat ik zo ben hoor, maar dat zou natuurlijk kunnen.

ik hoef jou ook niet te zeggen dat ik fulltime werk, als dat zo was.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Onzeaussie schreef:Ik zag de 75 euro niet als kadootje of beloning maar meer als: we betalen een beetje mee aan je eerste cursus.

Controleren kan ik natuurlijk niets, een beetje vertrouwen in je mede mens moet toch kunnen? Ach als ze mij voor 75 euro zouden willen voorliegen....so be it.

Maar een cursus volgen is geen verplichting hoor. Komt er iemand die de cursus niet nodig heeft en het geeft ons een goed gevoel, dan kunnen ze die 75 euro zo ook wel krijgen.
Dus uiteindelijk krijgt iedereen die 75 euro korting?

Het komt op mij over dat jij de gemiddelde pupprijs die de andere fokkers hanteren te hoog vindt en dat je daar het liefst onder wilt zitten, maar dat niet goed durf. En daarom heb je een rare constructie bedacht waarbij pupkopers geld terug krijgen. Klopt dat?

Ik zou dat niet doen. Liever recht door zee en je pups meteen voor 875 euro verkopen aan mensen die uit zichzelf al enthousiast zijn over het volgen van cursussen zonder daarvoor "prikkels" nodig te hebben.
Laatst gewijzigd door lets have fun op 28 jun 2012 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid

Nanna schreef:
tekkel schreef: ik hoef jou ook niet te zeggen dat ik fulltime werk, als dat zo was.
Daar zou ik ook niet specifiek naar vragen :cool2: Dat komt gewoon in de praat te pas ;-) En dan weet ik voldoende.
joah, ik ben nie aachterlijk natuurlijk :cool2:
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Nanna schreef:
tekkel schreef: ik hoef jou ook niet te zeggen dat ik fulltime werk, als dat zo was.
Daar zou ik ook niet specifiek naar vragen :cool2: Dat komt gewoon in de praat te pas ;-) En dan weet ik voldoende.
:cool2: Tuurlijk :engel:
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
tekkel
Erelid

Nanna schreef:
tekkel schreef:
Nanna schreef:
joah, ik ben nie aachterlijk natuurlijk :cool2:
Natuurlijk wel. Want jij hebt geen idee dat dezulks voor mij een issue is ;-) Ik ben ook Malle Pietje niet (gelukkig niet)
ik zou ook zo zijn als ik pupjes had: geen baasje zou goed genoeg zijn :ugh:
maar ja, er kan altijd iemand zijn die jou wil besodemieteren met sociaal gewenste praatjes......
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Een mens babbelt wat af en ik dus ook.
Dus ik vertel dan dat ik zelf met alle pups een cursus doe, dat deed ik 25 jaar geleden al en nu, als er wat blijft, doe ik dat nog steeds. Dat merk je vanzelf hoe mensen reageren. Meestal zeggen ze: Huh, écht? Dat heb je toch niet nodig? En dan leg ik dat uit: Nee, ik niet, maar die pup wel ;)
Ik dwing niemand (kan ik niet eens) maar adviseer het sterk.

Ik zou het dus nooit als voorwaarde of wat ook stellen.
Je komt er vanzelf achter als je praat met de mensen.
En die prijs, kijk, als jij aan de onderkant gaat zitten zul je vast veel mensen krijgen die alleen om die reden een pup van jou willen.
Dat zou ik er dus wel uit proberen te filteren.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Ik zet de pupprijs niet op mijn website. Dat komt pas later in gesprekken aan bod.
Mensen die serieus op zoek zijn naar een hond van een werkend ras zullen geen extra geld of motivatie op een website hoeven lezen, dat komt over als een verkooppraatje en op die manier wil ik mijn pups liever niet verkopen.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Nanna schreef:Ik zou het anders een verademing vinden als fokkers de pupprijs op de site zouden zetten.
Is toch niet zo raar om graag te weten waar je aan toe bent, ook financieel?
Als mensen mij belden zei ik meteen in het eerste gesprek al wat ze kostten. Dan was dat vast uit de weg en als ze het teveel vonden stond het ze volkómen vrij om ergens anders te kijken.
Dat vind ik ook. Je kan nergens vinden wat een pup nou werkelijk kost. Ja richtprijzen hier en daar, maar je kan net zo goed bij een fokker komen die het dubbele van die richtprijs vraagt en dat weet ik graag op voorhand. Blijkbaar gaan fokkers er vaak vanuit dat geld geen punt is als je een leuke pup wilt, is het ook niet maar ik weet wel graag of ik nou 1500 euro of 700 euro moet vrijmaken, bij wijze van.

En ik vind het ook zo raar overkomen om meteen te vragen 'wat kosten ze'.
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Als ik mensen spreek vertel ik hen ook gewoon wat een pup kost. Maar ik wil niet dat mensen alleen bij mij komen omdat ik het minst voor mijn pups vraag.
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Wat een belachelijke bedragen :O:

Ik vind het ook geen punt dat mensen even rondkijken wat er gevraagd wordt, maar het moet niet het eerste criteria zijn.
Ik ga ook geen 2000 euro betalen als het ook voor 1000 kan, maar ik mag toch hopen dat mensen niet op een paar tientjes kijken als het gaat om een goed gefokte pup bij een fokker waar het klikt?
Ik krijg zeer veel mails waarin alleen wordt gevraagd wat een pup kost, meestal antwoord ik dan ook nog keurig :8): Maar ik moet je eerlijk zeggen dat mensen die me gewoon bellen en na een gezellig praatje over honden nog even de prijs vragen hoger op mijn lijstje komen :pffff:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Puppy prijs

Ongelezen bericht door crutz »

sTefaniA schreef:
Nanna schreef:Ik zou het anders een verademing vinden als fokkers de pupprijs op de site zouden zetten.
Als mensen mij belden zei ik meteen in het eerste gesprek al wat ze kostten. Dan was dat vast uit de weg en als ze het teveel vonden stond het ze volkómen vrij om ergens anders te kijken.
Dat vind ik ook. Je kan nergens vinden wat een pup nou werkelijk kost. Ja richtprijzen hier en daar, maar je kan net zo goed bij een fokker komen die het dubbele van die richtprijs vraagt en dat weet ik graag op voorhand. Blijkbaar gaan fokkers er vaak vanuit dat geld geen punt is als je een leuke pup wilt, is het ook niet maar ik weet wel graag of ik nou 1500 euro of 700 euro moet vrijmaken, bij wijze van.

Zet t ook niet op de site, maar snap dat mensen graag weten waar ze aan toe zijn. Zeg t dus direct.
Bij onze evt Saluki had ik echt geen idee, dus gevraagd nadat we een tijd contact hadden, want t maakte niet zo veel uit, we hadden toch wel gegokt dat ze duur waren ;-)
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

crutz schreef:
sTefaniA schreef:

Zet t ook niet op de site, maar snap dat mensen graag weten waar ze aan toe zijn. Zeg t dus direct.
Bij onze evt Saluki had ik echt geen idee, dus gevraagd nadat we een tijd contact hadden, want t maakte niet zo veel uit, we hadden toch wel gegokt dat ze duur waren ;-)

Ik begrijp best dat het voor veel mensen wel wat uitmaakt. De doorsnee hondenbaas denkt nog steeds dat een pup van een stamboomfokker heel erg duur is, en dat snap ik ook want je vind nergens prijzen dus dan moet het wel veel kosten, toch?

Dan nemen ze liever een pup van een boerderij of uit de schuur. Ik denk dat het heel wat zou uitmaken als fokkers gewoon eerlijk waren over prijzen en ze op de site zetten dan zien mensen direct waar ze aan toe zijn en gaan ze misschien niet voor een 'goedkope' pup. Ik zie mensen broodfok pups kopen van 900 euro, ja want die met stamboom zijn nog veel duurder. Wat vaak niet eens zo is maar mensen weten het gewoon niet. Wat betaal je voor een duitse herder met stamboom? Broodfok kosten ze tussen de 500 en 700 euro.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Puppy prijs

Ongelezen bericht door crutz »

sTefaniA schreef:
crutz schreef:
sTefaniA schreef:

Ik begrijp best dat het voor veel mensen wel wat uitmaakt. De doorsnee hondenbaas denkt nog steeds dat een pup van een stamboomfokker heel erg duur is, en dat snap ik ook want je vind nergens prijzen dus dan moet het wel veel kosten, toch?

Dan nemen ze liever een pup van een boerderij of uit de schuur. Ik denk dat het heel wat zou uitmaken als fokkers gewoon eerlijk waren over prijzen en ze op de site zetten dan zien mensen direct waar ze aan toe zijn en gaan ze misschien niet voor een 'goedkope' pup. Ik zie mensen broodfok pups kopen van 900 euro, ja want die met stamboom zijn nog veel duurder. Wat vaak niet eens zo is maar mensen weten het gewoon niet. Wat betaal je voor een duitse herder met stamboom? Broodfok kosten ze tussen de 500 en 700 euro.
DH weet ik niet, Mechel in NL rond de 650, in Dld rond de 1000, in Finland 900, België 500...
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

ik heb ook geen prijs op mijn website staan...en ik zou al zeker geen "lokpraatje" er op zetten in de stijl van als je op curus gaat krijg je bedrzag x terug...vind het nogal commercieel overkomen :ugh:
àls je het zou doen zou je eventueel dit kunnen aanhalen in een gesprek nàdat je goed geselecteerd hebt...
maar als jij van mening bent dat 950 te veel is vraag je toch gewoon minder :wink:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

:ok: Scheelt ook een heleboel mailtjes :engel: behalve dan van de mensen die niet goed kijken :oeps:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik vraag bij een fokker ook niet meteen naar de prijs, maar heb voor de Tibetaanse Terrier gewoon de RV gebeld en gevraagd wat ongeveer de prijs is die gevraagd wordt, had ik in ieder geval 'n idee. En vergeleken met de Franse Bulldog (tussen de 1250 - 1500 t.ov. Tibetaan ong. 800) had ik, oh, is dat alles, doe er dan maar twee......
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als je de pupprijs te hoog vind kun je toch gewoon minder vragen? heb ik ook gedaan.

wel goed opletten dat je geen koopjesjagers krijgt die alleen voor de prijs komen maar op zich is er niks mis met een prijsbewuste koper
Afbeelding
Agostini
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Agostini »

In de zoektocht naar de Border Collie onlangs kwam de prijs toch naar boven. Ik had een richtprijs gekregen van kennissen van me. De eerste fokker die we bezochten vroeg 250€ meer dan die richtprijs. Op zich geen probleem, maar op de vraag waarom ze juist meer vroeg kreeg ik geen passend antwoord. Wss om alles technische snufjes (infra rood camera om de pups in het oog te houden, ...) te betalen.

Daar hangt voor mij veel vanaf, niet direct de prijs zelf, maar als er meer gevraagd wordt waarom is dat dan...
Bv een fokker die op meer test dan dat de rv zegt, dat vind ik een pluspunt en dan heb ik er wel iets meer voor over ook.

Maar bv 700€ vragen voor een pup waarvan de ouders NIET getest zijn ("is ook niet verplicht" was het antwoord), waarvan er maar 1 pup DNA krijgt, ... maar waar wel gezegd wordt "we rijden naar het noorden van Nl voor een dek" nee dat vind ik absoluut onacceptabel.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”