Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy prijs
Moderator: moderatorteam
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Puppy prijs
Wat een verademing dat er bij de stabij een vaste prijs door iedereen wordt aangehouden. Nooit geen gedoe over de prijs.
Het verkooppraatje van 75 euro terug, daar zou ik dus al echt niks mee kunnen. Ik wil me niet laten omkopen. Als ik een puppycursus met mijn hond wil doen, bepaal ik dat zelf en niet de fokker.
Het verkooppraatje van 75 euro terug, daar zou ik dus al echt niks mee kunnen. Ik wil me niet laten omkopen. Als ik een puppycursus met mijn hond wil doen, bepaal ik dat zelf en niet de fokker.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik heb ooit -lang geleden - twee maal een nestje BC gefokt.
Dat was ver voor de tijd dat de BC op iedere straathoek te vinden was.
Ik heb drie pups aan boerderijen geleverd, en de rest als huishond. Van de nieuwe baasjes wilden zo'n 25% een BC om de sport in te gaan en de rest had nog nooit van hondensport gehoord. Wie het diploma EG (er bestonden alleen maar KC's met EG/VEG/GG groepen) inleverden kreeg zijn cursusgeld terug. Daar is massaal gebruik van gemaakt OOK door twee van de boerderij honden! Voor verschillende eigenaren heeft dit het duwtje gegeven om iets met de hond te gaan doen en te blijven doen.
Ik heb drie pups aan boerderijen geleverd, en de rest als huishond. Van de nieuwe baasjes wilden zo'n 25% een BC om de sport in te gaan en de rest had nog nooit van hondensport gehoord. Wie het diploma EG (er bestonden alleen maar KC's met EG/VEG/GG groepen) inleverden kreeg zijn cursusgeld terug. Daar is massaal gebruik van gemaakt OOK door twee van de boerderij honden! Voor verschillende eigenaren heeft dit het duwtje gegeven om iets met de hond te gaan doen en te blijven doen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Puppy prijs
Waarom zou dat alleen kunnen bij financieel voordeel??? Weet dat de pupprijs in Finland oa zo hoog is omdat de fokker de medische onderzoeken betaald, hier zijn ook bijna alle pups die ik gefokt heb medisch gekeurd, zonder dat ze daar vooraf voor betaald hebben, het kan dus wel.Ennath schreef:Ik heb ooit -lang geleden - twee maal een nestje BC gefokt.
Voorlichting is denk ik t belangrijkste. Van m'n laatste nest zijn 3 teven weggegaan als aktieve huishond met een stamp uitleg, bedenktijd (ook van mijn zijde) etc. Alles zit op cursus, gewoon omdat ze t belang weten/begrepen hebben....
Laatst gewijzigd door crutz op 29 jun 2012 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Puppy prijs
Nanna schreef:Ik neem aan alleen de teven?crutz schreef: hoer zijn ook bijna alle pups
Weet hoe kort de i & o bij elkaar zitten op een iPhone
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Ik vind de meeste rashonden wel erg duur.
Ik heb het er wel voor over omdat ik nu eenmaal een goed gefokte ras hond wil en een fokker mag er van mij ook op verdienen, tijd is nu eenmaal ook geld, maar soms denk ik wel waar komen die hoge bedragen toch vandaan?
Ik vind het ook altijd een beetje raar dat je geen goede baas bent als je prijsbewust bent, praten over de prijs van een hond is vloeken in de kerk
Ik heb het er wel voor over omdat ik nu eenmaal een goed gefokte ras hond wil en een fokker mag er van mij ook op verdienen, tijd is nu eenmaal ook geld, maar soms denk ik wel waar komen die hoge bedragen toch vandaan?
Ik vind het ook altijd een beetje raar dat je geen goede baas bent als je prijsbewust bent, praten over de prijs van een hond is vloeken in de kerk

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Precies om die reden hebben wij de pupprijs op de site staan (850).sTefaniA schreef:crutz schreef:sTefaniA schreef:Dat vind ik ook. Je kan nergens vinden wat een pup nou werkelijk kost. Ja richtprijzen hier en daar, maar je kan net zo goed bij een fokker komen die het dubbele van die richtprijs vraagt en dat weet ik graag op voorhand. Blijkbaar gaan fokkers er vaak vanuit dat geld geen punt is als je een leuke pup wilt, is het ook niet maar ik weet wel graag of ik nou 1500 euro of 700 euro moet vrijmaken, bij wijze van.Nanna schreef:Ik zou het anders een verademing vinden als fokkers de pupprijs op de site zouden zetten.
Is toch niet zo raar om graag te weten waar je aan toe bent, ook financieel?
Als mensen mij belden zei ik meteen in het eerste gesprek al wat ze kostten. Dan was dat vast uit de weg en als ze het teveel vonden stond het ze volkómen vrij om ergens anders te kijken.
En ik vind het ook zo raar overkomen om meteen te vragen 'wat kosten ze'.
Zet t ook niet op de site, maar snap dat mensen graag weten waar ze aan toe zijn. Zeg t dus direct.
Bij onze evt Saluki had ik echt geen idee, dus gevraagd nadat we een tijd contact hadden, want t maakte niet zo veel uit, we hadden toch wel gegokt dat ze duur waren
Ik begrijp best dat het voor veel mensen wel wat uitmaakt. De doorsnee hondenbaas denkt nog steeds dat een pup van een stamboomfokker heel erg duur is, en dat snap ik ook want je vind nergens prijzen dus dan moet het wel veel kosten, toch?
Dan nemen ze liever een pup van een boerderij of uit de schuur. Ik denk dat het heel wat zou uitmaken als fokkers gewoon eerlijk waren over prijzen en ze op de site zetten dan zien mensen direct waar ze aan toe zijn en gaan ze misschien niet voor een 'goedkope' pup. Ik zie mensen broodfok pups kopen van 900 euro, ja want die met stamboom zijn nog veel duurder. Wat vaak niet eens zo is maar mensen weten het gewoon niet. Wat betaal je voor een duitse herder met stamboom? Broodfok kosten ze tussen de 500 en 700 euro.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Idd. Ik vind het raar dat er zo geheimzinnig over prijzen gedaan wordt.mariaa schreef: Ik vind het ook altijd een beetje raar dat je geen goede baas bent als je prijsbewust bent, praten over de prijs van een hond is vloeken in de kerk
Ik heb mijn rashondje trouwens voor wel 250 euro gekocht. Maarja, die was dan ook al een jaar oud
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik zeg niet dat het alleen maar kan bij financieel voordeel, maar dat terug betalen was voor -een deel van - mijn pupkopers wel een reden om te gaan trainen. Niet omdat de hond dan goedkoper werd maar omdat de cursus dan niks kostte. Bedenk wel dit is meer als dertig jaar geleden: GG bestond al maar was niet half zo belangrijk als ringtraining, agility was iets waarmee verschillende KC's experimenteerde en Flyball was een experiment op Krufts. Trainen deed je bij de KC want andere hondenclubs bestonden niet, behalve als je een probleem had: dan ging je hond intern Martin Gaus. Die daarnaast op de TV voordeed hoe je een ruk aan de slipketting gaf en de hond op zijn rug legde.crutz schreef:Waarom zou dat alleen kunnen bij financieel voordeel??? Weet dat de pupprijs in Finland oa zo hoog is omdat de fokker de medische onderzoeken betaald, hier zijn ook bijna alle pups die ik gefokt heb medisch gekeurd, zonder dat ze daar vooraf voor betaald hebben, het kan dus wel.Ennath schreef:Ik heb ooit -lang geleden - twee maal een nestje BC gefokt.
Voorlichting is denk ik t belangrijkste. Van m'n laatste nest zijn 3 teven weggegaan als aktieve huishond met een stamp uitleg, bedenktijd (ook van mijn zijde) etc. Alles zit op cursus, gewoon omdat ze t belang weten/begrepen hebben....
Natuurlijk had je KNPV en IPO maar dat was voor een ander soort honden.
Het terugbetalen van de cursus was de bepalende factor om überhaupt te beginnen vaak tegen de afwijzende omgeving (het is toch geen politiehond
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou er zijn fokkers die ontploffen zowat als je over de telefoon vraagt hoe duur een pup is.
Heb ik echt een keer mee gemaakt. Ik had van tevoren al veel over de Schnauzer opgezocht op internet en was op een show gaan kijken en daar met een eigenaar van een Schnauzer gesproken dus hoefde verder eigenlijk niet zo heel veel te weten plus dat ik niet zo van telefoneren houd vroeg dus haast als eerste wat een pup kostte nou kreeg me daar een donderwolk over me heen niet normaal meer.
Ik vond het echt niet erg hoor als mensen als eerste naar de prijs vroegen, tenslotte moet je ook weten of je je droomhondje wel kan betalen of het geld er voor over wilt hebben.
Heb ik echt een keer mee gemaakt. Ik had van tevoren al veel over de Schnauzer opgezocht op internet en was op een show gaan kijken en daar met een eigenaar van een Schnauzer gesproken dus hoefde verder eigenlijk niet zo heel veel te weten plus dat ik niet zo van telefoneren houd vroeg dus haast als eerste wat een pup kostte nou kreeg me daar een donderwolk over me heen niet normaal meer.
Ik vond het echt niet erg hoor als mensen als eerste naar de prijs vroegen, tenslotte moet je ook weten of je je droomhondje wel kan betalen of het geld er voor over wilt hebben.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
gonnie schreef:Nou er zijn fokkers die ontploffen zowat als je over de telefoon vraagt hoe duur een pup is.
nu moet ik zeggen dat ik er niet kwaad over wordt...maar vind het niet van het grootste belang
zoals nu met de saluki, heb de (advies) verkoopprijs op inet gegoogled, daar een paar honderd bij geteld (scandinavische landen zijn bij mijn weten vaak duurder met veel rassen), en dus ook pas na een tijdje contact gevraagd met wat voor bedrag (indicatie) we rekening moesten houden, omdat ik dus enkele prijzen in NL gevonden had, maar wist dat veel rassen in hun regio duurder zijn...kijk je wil een hond of niet & ja, die kost geld....
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Misschien, maar wij hebben niet al het geld van de wereld en of een hond 750 of 1500 euro kost. Ik vind het nogal een verschil en ook voor mijn 'droomhond' tel ik geen 1500 euro neer. Ik vind het niet meer dan normaal dan dat je weet wat je voor een hond moet betalen. Snap dat geheimzinnige gedoe daaromheen niet zo (edit: en de taboe dat je er niet naar mag vragen al helemaal niet).crutz schreef:nu moet ik zeggen dat ik er niet kwaad over wordt...maar vind het niet van het grootste belang
zoals nu met de saluki, heb de (advies) verkoopprijs op inet gegoogled, daar een paar honderd bij geteld (scandinavische landen zijn bij mijn weten vaak duurder met veel rassen), en dus ook pas na een tijdje contact gevraagd met wat voor bedrag (indicatie) we rekening moesten houden, omdat ik dus enkele prijzen in NL gevonden had, maar wist dat veel rassen in hun regio duurder zijn...kijk je wil een hond of niet & ja, die kost geld....
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik begrijp dat ook nooit zo goed.
kijk dat ik kopers afkapte die belden en zeiden: wort ie breed en wa kost ie? da's een ander verhaal
kijk dat ik kopers afkapte die belden en zeiden: wort ie breed en wa kost ie? da's een ander verhaal

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Er zijn al wat mensen die een pup van Ushi willen en allemaal weten ze hoeveel een pup gaat kosten. Niks geen geheimzinnig gedoe hier. Ook geen geld terug als ze er iets mee gaan doen. Ze zeggen er allemaal een cursus (wat voor cursus dan ook) mee te gaan doen, en ik geloof ze, anders komen ze niet op de lijst. Heel simpel.
Overigens ken ik wel een fokker waarbij je 100 euro terug krijgt als je de pups hd laat rontgenen. Dat vind ik dan weer niet zo verkeerd, want bij het gemiddelde ras wordt er misschien 1 hondje gescreend en dat was het. Heb je nog geen beeld of alle pups technisch goed in elkaar zitten.
Overigens ken ik wel een fokker waarbij je 100 euro terug krijgt als je de pups hd laat rontgenen. Dat vind ik dan weer niet zo verkeerd, want bij het gemiddelde ras wordt er misschien 1 hondje gescreend en dat was het. Heb je nog geen beeld of alle pups technisch goed in elkaar zitten.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, maar dan heb je het over een verdubbeling van wat je verwacht.....ik wist voordat we naar dat ras gingen informeren dat de prijzen anders lagen dan wat ik vanuit de herders gewend ben....logisch...is een ander soort ras......V. ´t Brabantse Bont schreef:Misschien, maar wij hebben niet al het geld van de wereld en of een hond 750 of 1500 euro kost. Ik vind het nogal een verschil en ook voor mijn 'droomhond' tel ik geen 1500 euro neer. Ik vind het niet meer dan normaal dan dat je weet wat je voor een hond moet betalen. Snap dat geheimzinnige gedoe daaromheen niet zo (edit: en de taboe dat je er niet naar mag vragen al helemaal niet).crutz schreef:nu moet ik zeggen dat ik er niet kwaad over wordt...maar vind het niet van het grootste belang
-
Melanie 74
En een tegoedbon in het puppypakket?
Dat ze een cursus naar keuze kunnen boeken en dat jij die betaald?
Daar kunnen ze gebruik van maken maar hoeft niet, is denk ik wat vrijblijverder voor de mensen.
Ik heb trouwens geen pupprijs op mijn site, maar ik vertel het wel in het eerste gesprek als de mensen serieus over komen. Ik heb het niet over de mailtjes; is ie ook in andere kleuren verkrijgbaar en wat mot dat nu kosten?
Dat ze een cursus naar keuze kunnen boeken en dat jij die betaald?
Daar kunnen ze gebruik van maken maar hoeft niet, is denk ik wat vrijblijverder voor de mensen.
Ik heb trouwens geen pupprijs op mijn site, maar ik vertel het wel in het eerste gesprek als de mensen serieus over komen. Ik heb het niet over de mailtjes; is ie ook in andere kleuren verkrijgbaar en wat mot dat nu kosten?
- M@scha
- Zeer actief
hahahahaha dat was cashen geweest!Nanna schreef:50 euro per centimeter borstomvangmassam schreef: kijk dat ik kopers afkapte die belden en zeiden: wort ie breed en wa kost ie?En daar halen we dan uit clementie weer 50 euro af van iedere centimeter die jouw lulletje lang is
Dus dat wordt een duur hondje

- M@scha
- Zeer actief
maar dat gebeurt wel.crutz schreef:nee, maar dan heb je het over een verdubbeling van wat je verwacht.....ik wist voordat we naar dat ras gingen informeren dat de prijzen anders lagen dan wat ik vanuit de herders gewend ben....logisch...is een ander soort ras......V. ´t Brabantse Bont schreef:Misschien, maar wij hebben niet al het geld van de wereld en of een hond 750 of 1500 euro kost. Ik vind het nogal een verschil en ook voor mijn 'droomhond' tel ik geen 1500 euro neer. Ik vind het niet meer dan normaal dan dat je weet wat je voor een hond moet betalen. Snap dat geheimzinnige gedoe daaromheen niet zo (edit: en de taboe dat je er niet naar mag vragen al helemaal niet).crutz schreef:nu moet ik zeggen dat ik er niet kwaad over wordt...maar vind het niet van het grootste belang
ik zit niet meer zo diep in het staffbully wereldje maar de adviesprijs is/was 750 en ik ken minimaal 1 fokker die 9 jaar geleden al 1300 euro vroeg.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
crutz schreef:gonnie schreef:Nou er zijn fokkers die ontploffen zowat als je over de telefoon vraagt hoe duur een pup is.
nu moet ik zeggen dat ik er niet kwaad over wordt...maar vind het niet van het grootste belang
Als ik pootje kan baden in mijn geld dan zou ik het ook niet zo van belang vinden, maar voordat ik me helemaal ga verheugen op een hondje wil ik toch wel graag weten of ik het hondje wel kan betalen.
En dan zal ik wel het commentaar krijgen dat je ook de dierenarts moet kunnen betalen, toen wij aan ons eerste hondje begonnen waren de dierenartsen nog niet zo duur als tegenwoordig.
Toen was een consult maar 19 gulden en een operatie had je ook wel rond de 200 gulden.
Vandaar dat we er nu over denken om onze toekomstige pup maar te gaan verzekeren.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Puppy prijs
Nanna schreef:Dat vind ik dan weer wel een goeie. Dan weet je ook of je wat betreft je fokkerij op de goede weg zit.nathalie schreef: Overigens ken ik wel een fokker waarbij je 100 euro terug krijgt als je de pups hd laat rontgenen.
Gebeurd dus van wat ik weet in Finland bij de Belgen, pupprijs 900€, maar wel de medische onderzoeken op kosten vd fokker (heupen, rug, ellebogen & ogen).
Maar zoals ik al zei, die t zelf niet & toch zijn zo goed als alle pups geröntgend. Maar brengt t "werk" ook met zich mee
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Puppy prijs
gonnie schreef:crutz schreef:gonnie schreef:Nou er zijn fokkers die ontploffen zowat als je over de telefoon vraagt hoe duur een pup is.
Als ik pootje kan baden in mijn geld dan zou ik het ook niet zo van belang vinden, maar voordat ik me helemaal ga verheugen op een hondje wil ik toch wel graag weten of ik het hondje wel kan betalen.
En dan zal ik wel het commentaar krijgen dat je ook de dierenarts moet kunnen betalen, toen wij aan ons eerste hondje begonnen waren de dierenartsen nog niet zo duur als tegenwoordig.
Toen was een consult maar 19 gulden en een operatie had je ook wel rond de 200 gulden.
Vandaar dat we er nu over denken om onze toekomstige pup maar te gaan verzekeren.
Ja ach, we baden er zeker niet in, maar er is ruimte. & voor ik ging google-en op een prijs (nl al voordat we een fokker op t oog hadden) had ik een hoger prijskaartje voor ogen dan wat ik toen vond.
Toen nog op shows met diverse fokkers over de hond, karakters etc staan praten & ook toen is een prijs indicatie gevraagd/genoemd....
Toen er een fokker in beeld kwam & die uit Scandinavië bleek te komen deed ik voor mezelf al de prijzen hier gehoord x1,5 dat komt neer op een hoop geld, dus we wisten ergens rekening mee te houden, had voor mij dan ook geen prioriteit om er naar te vragen.
Vindt t zelf niet erg als ze t gelijk vragen, als t maar niet de enige vraag is....
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Begrijp ik het goed dat je zelf de prijs wat aan de hoge kant vind en op deze manier een soort compensatie wilt bieden?Onzeaussie schreef:Hoi, wij verwachten binnen heel kort ons eerste nestje pups. De fokkers vragen gemiddeld 900-1200 euro voor hun pups van dit ras. Om de fokkers niet in de weg te zitten met onze prijs hebben we het onderstaand op onze website gezet. Is dit stom??
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik zou me er ook zomaar ongelukkig onder kunnen voelen c.q. er niet achter kunnen staan denk ik.Kells schreef:Ik vraag mij af waarom je onder de gemiddelde pup prijs gaat zitten. Zijn jouw pups minderwaardig dan die van de gemiddelde fokker?
Ik zou me in ieder geval slecht kunnen neerleggen bij een voorgeschreven prijs als ik die te hoog zou vinden. Ik ben geen verkoper en weiger categorisch om een lulverhaal op te hangen aan klanten
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Dat wil nog niet zeggen dat andere fokkers er geen leuk extra zakcentje bijtellen. Moest ik zelf fokken en ik zou na de kostenberekening uitkomen op een redelijke prijs, terwijl de marktprijs het dubbele is, weet ik niet of ik dan ook maar die marktprijs zou vragen gewoon omdat de andere fokkers het ook doen.Kells schreef:Aan lulverhalen doe ik ook niet. De kosten die ik moet maken om 1 of 2 nestjes te kunnen fokken met mijn teefje zijn gelijk aan de kosten van andere fokkers. Om die reden zal ik nooit onder de marktprijs gaan zitten!Jaap* schreef:Ik zou me er ook zomaar ongelukkig onder kunnen voelen c.q. er niet achter kunnen staan denk ik.Kells schreef:Ik vraag mij af waarom je onder de gemiddelde pup prijs gaat zitten. Zijn jouw pups minderwaardig dan die van de gemiddelde fokker?
Ik zou me in ieder geval slecht kunnen neerleggen bij een voorgeschreven prijs als ik die te hoog zou vinden. Ik ben geen verkoper en weiger categorisch om een lulverhaal op te hangen aan klanten
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Nou, ik zou ook voor de gemiddelde prijs gaan hoor, waarom niet... maar ik zou in ieder geval wel toegeven dat ik er lekker op wil verdienen. Al die lulverhalen over duur voer en andere kosten die je moet makensTefaniA schreef:Dat wil nog niet zeggen dat andere fokkers er geen leuk extra zakcentje bijtellen. Moest ik zelf fokken en ik zou na de kostenberekening uitkomen op een redelijke prijs, terwijl de marktprijs het dubbele is, weet ik niet of ik dan ook maar die marktprijs zou vragen gewoon omdat de andere fokkers het ook doen.Kells schreef:Aan lulverhalen doe ik ook niet. De kosten die ik moet maken om 1 of 2 nestjes te kunnen fokken met mijn teefje zijn gelijk aan de kosten van andere fokkers. Om die reden zal ik nooit onder de marktprijs gaan zitten!Jaap* schreef:Ik zou me er ook zomaar ongelukkig onder kunnen voelen c.q. er niet achter kunnen staan denk ik.Kells schreef:Ik vraag mij af waarom je onder de gemiddelde pup prijs gaat zitten. Zijn jouw pups minderwaardig dan die van de gemiddelde fokker?
Bijna elk nest levert goed geld op, en als je dan een keer pech hebt en het kost geld, dan word dat met het volgende nest weer ruimschoots goedgemaakt.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik heb voor mijn pup ook best veel geld betaald. Eerst dacht ik ja daaaag.
Maar beetje vergelijken was t zo gek nog niet, en ik heb geen idee wat voor kosten fokkers maken. Wat mij betreft mogen ze er ( mits het goede fokkers zijn ) best op verdienen. Ze hebben ons wel verteld dat ze het belangrijk vonden dat er een cursus gedaan werd, zeker met reutje.
Verder was t gewoon kwestie van wederzijds goed gevoel hebben. Zowel fokker als koper dus.
We zijn als koper wel 'gekeurd'. en hun door ons net zo
Maar beetje vergelijken was t zo gek nog niet, en ik heb geen idee wat voor kosten fokkers maken. Wat mij betreft mogen ze er ( mits het goede fokkers zijn ) best op verdienen. Ze hebben ons wel verteld dat ze het belangrijk vonden dat er een cursus gedaan werd, zeker met reutje.
Verder was t gewoon kwestie van wederzijds goed gevoel hebben. Zowel fokker als koper dus.
We zijn als koper wel 'gekeurd'. en hun door ons net zo
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Nee, maar ik heb wel een idee. Maar goed.. vertel eens.Kells schreef:Anja, heb jij je er wel eens in verdiept wat het kost om een nestje te fokken?Anja schreef:Nou, ik zou ook voor de gemiddelde prijs gaan hoor, waarom niet... maar ik zou in ieder geval wel toegeven dat ik er lekker op wil verdienen. Al die lulverhalen over duur voer en andere kosten die je moet makensTefaniA schreef:Dat wil nog niet zeggen dat andere fokkers er geen leuk extra zakcentje bijtellen. Moest ik zelf fokken en ik zou na de kostenberekening uitkomen op een redelijke prijs, terwijl de marktprijs het dubbele is, weet ik niet of ik dan ook maar die marktprijs zou vragen gewoon omdat de andere fokkers het ook doen.Kells schreef: Aan lulverhalen doe ik ook niet. De kosten die ik moet maken om 1 of 2 nestjes te kunnen fokken met mijn teefje zijn gelijk aan de kosten van andere fokkers. Om die reden zal ik nooit onder de marktprijs gaan zitten!neem ik ook niet zo serieus.
Bijna elk nest levert goed geld op, en als je dan een keer pech hebt en het kost geld, dan word dat met het volgende nest weer ruimschoots goedgemaakt.
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Tja hier ook verschillende fokkers aangeschreven en we wisten dat de prijs voor een witte herder pup met stamboom tussen de 1.000 en de 1.500 euro zou liggen. En we hebben niet de eerste fokker genomen, die gaf ons gewoon geen goed gevoel. 2e fokker tja daar kwam onze hond weg en volgens mij hebben die er ook wel wat geld in gestoken (entingen, dekgeld, puppy-test, voer, dierenarts, stamboom en alles wat er om heen bij komt)
Kijk we weten allemaal zeker dat er gewoon leuk geld word verdient op het fokken van honden toen we onze pup ophaalden zei de fokker nog kijk we hebben ook een nieuw nestje jammer dat er maar 4 in zitten (onze pup heeft 10 of 11 broertjes of zusjes). Ik persoonlijk vond het niet zo'n handige opmerking van de fokker. Aan de andere kant: er word voorzien in een behoefte en je hoeft geen dieren bij deze of die fokker te kopen.
Ik vind het persoonlijk niet verkeerd dat je een paar centen terug geeft op een cursus, dat stimuleert de aankomende baasjes ook een beetje.
Kijk we weten allemaal zeker dat er gewoon leuk geld word verdient op het fokken van honden toen we onze pup ophaalden zei de fokker nog kijk we hebben ook een nieuw nestje jammer dat er maar 4 in zitten (onze pup heeft 10 of 11 broertjes of zusjes). Ik persoonlijk vond het niet zo'n handige opmerking van de fokker. Aan de andere kant: er word voorzien in een behoefte en je hoeft geen dieren bij deze of die fokker te kopen.
Ik vind het persoonlijk niet verkeerd dat je een paar centen terug geeft op een cursus, dat stimuleert de aankomende baasjes ook een beetje.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als die marktprijs om wat voor reden te hoog is opgedreven in mijn ogen, dan ga ik er gerust onder zitten hoor. Waarom niet? Als ik met het bedrag wat ik vraag gewoon prima uitkom zie ik geen enkele reden om meer dan dat te vragen enkel en alleen omdat de meeste anderen een hoger bedrag vragen.Kells schreef:Aan lulverhalen doe ik ook niet. De kosten die ik moet maken om 1 of 2 nestjes te kunnen fokken met mijn teefje zijn gelijk aan de kosten van andere fokkers. Om die reden zal ik nooit onder de marktprijs gaan zitten!Jaap* schreef:Ik zou me er ook zomaar ongelukkig onder kunnen voelen c.q. er niet achter kunnen staan denk ik.Kells schreef:Ik vraag mij af waarom je onder de gemiddelde pup prijs gaat zitten. Zijn jouw pups minderwaardig dan die van de gemiddelde fokker?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
je houdt er maar weinig van over hoor als je het goed wil doen... ik heb het samen met mijn fokker gedaan, alles gedeeld zowel kosten en opbrengsten....laat ik je zeggen dat ik er mijn bus net aan van kon voltanken.Anja schreef:Nee, maar ik heb wel een idee. Maar goed.. vertel eens.Kells schreef:Anja, heb jij je er wel eens in verdiept wat het kost om een nestje te fokken?Anja schreef:Nou, ik zou ook voor de gemiddelde prijs gaan hoor, waarom niet... maar ik zou in ieder geval wel toegeven dat ik er lekker op wil verdienen. Al die lulverhalen over duur voer en andere kosten die je moet makensTefaniA schreef: Dat wil nog niet zeggen dat andere fokkers er geen leuk extra zakcentje bijtellen. Moest ik zelf fokken en ik zou na de kostenberekening uitkomen op een redelijke prijs, terwijl de marktprijs het dubbele is, weet ik niet of ik dan ook maar die marktprijs zou vragen gewoon omdat de andere fokkers het ook doen.neem ik ook niet zo serieus.
En dan was dit een nest met 6 pups zonder DA hulp.
Ik weet dat de fokker van Xavi er geld op toe heeft gelegd bijvoorbeeld. Ook een nest zonder problemen, 6 stuks. Wel DA bij geweest omdat het haar eerste nest was en ze zeker wilde zijn van bepaalde dingen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Angelique.
Ik zit ook aan de onderste rand van de vraagprijs, en nee mijn pups zijn niks minder waard, meer zelfsKells schreef:Ik vraag mij af waarom je onder de gemiddelde pup prijs gaat zitten. Zijn jouw pups minderwaardig dan die van de gemiddelde fokker?