Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbelasting schendt mensenrechten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Hondenbelasting schendt mensenrechten

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:jaja, gaat allemaal prima, tot je de verkeerde tegen het lijf loopt.

en op de ene plek vind je meer 'verkeerde' dan op de andere - in vlaanderen struikel je daarover, juist op de leukste plekken natuurlijk.
Ik kan heel goed de onschuldige toerist spelen :mrgreen:
(overigens ben ik echt nog nooit een verkeerde Belg tegengekomen; eigenlijk in Duitsland ook nog nooit, ondanks de muilkorf plicht daar :19: )

Maar goed. Wij hebben hier in Doetinchem onze eigen Bromsnor. Die verstopt zich achter bomen, en laat zich met een "boeeeeeeeeee" ineens zien. Wel alleen bij vrouwen natuurlijk, want bij mannen durft hij niet. "Sorry mevrouwtje, ze mógen hier gewoon niet los. Als u wilt dat ze hun energie kwijt raken dan moet u maar een uurtje met ze gaan fietsen. Doe ik ook met mijn hond."
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

hier rijdt er 1 rond in een auto. vorig jaar reed hij eerst 3 rondjes om vervolgens te vragen van
weet u dat u poepzakjes bij u moet hebben.

maar van mijn mag de hondenbelasting ook afgeschaft worden. hier zijn wel enkel uitlaatveldjes
waar je de hond in kunt doen, maar enkele worden slecht schoongehouden. en prullebakken kom
je ook weinig tegen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Marion. schreef:
ranetje schreef:Als het moet worden afgeschaft komt het gebrek aan inkomsten wel ergens anders op de rekening.
Alleen betaalt dan iedereen mee :mrgreen:
En dat vind ik dan wel zo eerlijk :pffff:
Mijn honden veroorzaken minder overlast dan het gemiddelde kind op straat.
Ik ook hoor :D

Als iemand denkt door afschaffing goedkoper uit te zijn dan vermoed ik dat hij dat verkeerd denkt :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Inge O schreef:
ja, dat is ook niks natuurlijk maar door heel nederland hebben jullie wel heel erg veel plaatsen waar honden los mogen en die hebben wij hier niet.

Ja dat klopt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

ranetje schreef:Als het moet worden afgeschaft komt het gebrek aan inkomsten wel ergens anders op de rekening.
Alleen betaalt dan iedereen mee :mrgreen:
:ok: precies zoals het hoort dus, want het geld wordt ook niet gebruikt voor hondeneigenaren, maar gaat gewoon in de algemene voorzieningenpot, waar iedereen iets aan heeft dus. Ik hoop dat die vent zijn gelijk krijgt!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

marian* schreef:
Inge O schreef:
ja, dat is ook niks natuurlijk maar door heel nederland hebben jullie wel heel erg veel plaatsen waar honden los mogen en die hebben wij hier niet.

Ja dat klopt.
Ehhhh, dat is wel even afhankelijk van waar je woont he? Ik was niet van plan 3x daags 2x een half uur in de auto te moeten gaan zitten (dus 6x, zeg 25 km rijden) om mijn honden los te laten.
Ik wil gewoon niet de auto pakken om mijn honden hun broodnodige beweging te geven. Ik betaal er dik geld voor, dus ik mag ze gewoon van huis uit uitlaten. Ik ruim de zooi ook nog op, dus wat willen ze nog meer.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Zou de petitie die ik laatst heb getekend dan toch een keer zijn vruchten afwerpen???
Marion. schreef:
->Chanty<- schreef:Hb het meest oneerlijke belasting die er bestaat, of je nou een hondje heb van 4 kilo of er 1 van 60 kilo. Je betaalt evenveel belasting.
Maakt gewicht nu ook al uit? Ik kan je vertellen dat de Maltezer-pup van mijn moeder (wat zal ze nu zijn, 1500 gram) vorig weekend meer stront heeft geproduceerd dan 1 van mijn honden (van allebei bij elkaar durf ik nog net niet te zeggen).
Ja, en dat heeft ook alles te maken met de voeding van een hond. Vind het ook een beetje raar om daar onderscheid in te gaan maken, hoor..... :ugh:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”