Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

GT's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: GT's

Ongelezen bericht door malinois »

Neeltje schreef:Maar ik vind het wel belangrijk of die GT nu wel of geen papiertje heeft, dat degene die het advies geeft ook daadwerkelijk de hond ziet. Wij kunnen hier van alles interpreteren, maar grote kans dat de hond totaal ander gedrag vertoond dan neer geschreven wordt en het advies 0,0 waarde heeft.
dat is zeker waar... maar hier moeten we het doen met wat we horen dus dat is het enige...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

De reacties eens doorgelezen en tja, een objectief oordeel is erg lastig.
Doe toch nog een poging; vandaag heeft het idee wel door mijn hoofd gespeeld en een kettingzaag is soms erg zen..
Is het iets om het in de vorm van recensies te gieten?
En dan alleen positieve (en uiteraard het waarom positief).
Geen casusbesprekingen, daar is genoeg ruimte voor op het forum, maar alleen een beschrijving van waarom een bepaalde GT als een goeie wordt ervaren, eventueel welke methode gebruikt wordt, vanuit welke context GT benaderd wordt, verzin het maar.
Er zijn hier enkele universitair geschoolden aanwezig: bedenk eens wat de goede vragen zijn.
Schiet maar af.
Wiel
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dus je bedoeld alleen een GT zijn goede kanten vertellen en niet zijn minpunten.
Dan krijg je toch een heel schreef beeld.
Maar ik ben niet universitair geschoold dus misschien snap ik het niet :denken:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik begrijp het ook niet Twinkel.

Ik vind het allemaal maar moeilijk gedoe. Je kunt hier je probleem al kwijt, mochten de adviezen gegeven niet werken, zoek dan iemand in de buurt, hondenschool etc die je misschien wel kunnen helpen. Is toch allemaal niet zo moeilijk. Ga zelf boeken lezen, cursussen volgen en gebruik je gezonde verstand, wedden dat het 'probleem' van de hond 9 van de 10 keer zo opgelost is.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

twinkeltje schreef:Dus je bedoeld alleen een GT zijn goede kanten vertellen en niet zijn minpunten.
Neeee,
Alleen maar recensies van Gt's die je aan zou bevelen.
Dus daar kunnen ook negatieve kanten in zitten, zolang je maar, ondanks dat, het nog steeds een goeie Gt vindt.
Maar heb zo langzaamaan de indruk dat het idee praktisch lastig uit te voeren is.
Ook goed hoor, het is maar een idee.
Wiel
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Pallas schreef:wat een goed topic. Ik ben toevallig GT in opleiding, en daar zit dan net het verschil. De meeste GT's hebben geen opleiding gevolgd, maar "gewoon veel ervaring" of 'veel naar CM gekeken'. Er zitten echt goede GT's tussen, die hebben vaak de theoretische en praktische achtergrond die je verwacht bij zo'n therapeut. Er zijn drie van deze opleidingen in Nederland: Martin Gaus, Quiebus en DogVision bieden deze aan. Op onderstaande link vind je een vergelijking tussen de opleidingen.
Als je een GT met een opleiding wil hebben, dan kan je erop letten dat deze is aangesloten bij Alpha, de Nederlandse Vereniging voor Gedragstherapeuten voor Honden. Alpha erkent de opleidingen van het Martin Gaus instituut en van DogVision.

Hiermee wil ik niet zeggen dat andere GT's per definitie slecht zijn, of GT's met een opleiding per definitie goed. Het blijft ook een eigen gevoel erbij. Maar met GT's van Alpha weet je wel dat ze de theoretische kennis in huis hebben.

http://www.doggo.nl/artikelen/werken-me ... rapeut.php
tja, en juist van die ``geschoolde``GT`s, zijn naar mijn mening dus eenzijdig geschoold. leren een methode van die opleiding.
geef mij maar iemand met heel veel ervaring in het lezen van de hondentaal. die zelf dingen heeft uitgevogelt, en geleerd heeft van de beste: de honden zelf !!

en niet trainers na moeten doen, op een opleding. waar een bepaalde methode aangeleerd wordt. en als je het daar niet mee eens, bent, heb je een onvoldoende op je opleiding te pakken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geef mij maar een GT die buiten de box kan denken en haar/zijn eigen ervaring in de strijd gooit.
1 die niet alles op 1 grote hoop gooit en adviesen allemaal op elkaar lijken bij iedere cliént.
Beetje nuchter iemand die een beetje honds is en direkt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Biet schreef:
twinkeltje schreef:Dus je bedoeld alleen een GT zijn goede kanten vertellen en niet zijn minpunten.
Neeee,
Alleen maar recensies van Gt's die je aan zou bevelen.
Dus daar kunnen ook negatieve kanten in zitten, zolang je maar, ondanks dat, het nog steeds een goeie Gt vindt.
Maar heb zo langzaamaan de indruk dat het idee praktisch lastig uit te voeren is.
Ook goed hoor, het is maar een idee.
Het idee is inderdaad leuk maar niet uitvoerbaar denk ik
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”