Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat het helemaal zo zwart/wit als jij het stelt niet is, 2 nesten gefokt en 2 keer zwaar verlies geleden hoorAnja schreef:
Nou, ik zou ook voor de gemiddelde prijs gaan hoor, waarom niet... maar ik zou in ieder geval wel toegeven dat ik er lekker op wil verdienen. Al die lulverhalen over duur voer en andere kosten die je moet makenneem ik ook niet zo serieus.
Bijna elk nest levert goed geld op, en als je dan een keer pech hebt en het kost geld, dan word dat met het volgende nest weer ruimschoots goedgemaakt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy prijs
Moderator: moderatorteam
-
Angelique.
Re: Puppy prijs
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oh. mmm.. ik kan je toch echt zeggen, dat dat ene nestje per jaar ( of zelfs per 2 jaar) van 4 pups, waarvan er dan ook ( bijna altijd) 1 hier blijft, nou niet die bakken met geld oplevert hoorAnja schreef:
Nou, ik zou ook voor de gemiddelde prijs gaan hoor, waarom niet... maar ik zou in ieder geval wel toegeven dat ik er lekker op wil verdienen. Al die lulverhalen over duur voer en andere kosten die je moet makenneem ik ook niet zo serieus.
Bijna elk nest levert goed geld op, en als je dan een keer pech hebt en het kost geld, dan word dat met het volgende nest weer ruimschoots goedgemaakt.
mij zul je niet horen zeggen, dat er op fokken niet verdiend wordt hoor, zeker met pup prijzen van 1000 of meer, als alles goed gaat, meer dan 4 pups enz, oja dan hou je gewoon wat leuks over en dat mag imo ook. maar zo zwart wit als jij het stelt, nee zo is het ook weer niet, ik zal mijn teefje eens vragen of ze me de volgende keer 7 of 8 pups wil geven, dan ga ik daarna op vakantie
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Volgens mij verkijken veel mensen zich daarop. Ik had van tevoren gerekend op 2000 a 2500 voor ons eerste nestje.Anja schreef:Nee, maar ik heb wel een idee. Maar goed.. vertel eens.Kells schreef:Anja, heb jij je er wel eens in verdiept wat het kost om een nestje te fokken?Anja schreef: Nou, ik zou ook voor de gemiddelde prijs gaan hoor, waarom niet... maar ik zou in ieder geval wel toegeven dat ik er lekker op wil verdienen. Al die lulverhalen over duur voer en andere kosten die je moet makenneem ik ook niet zo serieus.
Nou... het ging daar vér, vér, héél vér overheen kan ik je zeggen (reken maar op minimaal/ongeveer het dubbele).
-
Neeltje
Nee, ik vind het niet meer dan normaal dat je erover nadenkt of je de dierenarts ook kunt betalen. Maar voor de aanschaf van de puppy spaar ik gewoon. Ik weet nu, als alles mee zit dat er hier begin volgend jaar een puppy komt, dus daarvoor leg ik nu iedere maand geld opzij, zodat het er is als de pup betaald moet worden.gonnie schreef:crutz schreef:gonnie schreef:Nou er zijn fokkers die ontploffen zowat als je over de telefoon vraagt hoe duur een pup is.
Heb ik echt een keer mee gemaakt. Ik had van tevoren al veel over de Schnauzer opgezocht op internet en was op een show gaan kijken en daar met een eigenaar van een Schnauzer gesproken dus hoefde verder eigenlijk niet zo heel veel te weten plus dat ik niet zo van telefoneren houd vroeg dus haast als eerste wat een pup kostte nou kreeg me daar een donderwolk over me heen niet normaal meer.
Ik vond het echt niet erg hoor als mensen als eerste naar de prijs vroegen, tenslotte moet je ook weten of je je droomhondje wel kan betalen of het geld er voor over wilt hebben.
nu moet ik zeggen dat ik er niet kwaad over wordt...maar vind het niet van het grootste belang
zoals nu met de saluki, heb de (advies) verkoopprijs op inet gegoogled, daar een paar honderd bij geteld (scandinavische landen zijn bij mijn weten vaak duurder met veel rassen), en dus ook pas na een tijdje contact gevraagd met wat voor bedrag (indicatie) we rekening moesten houden, omdat ik dus enkele prijzen in NL gevonden had, maar wist dat veel rassen in hun regio duurder zijn...kijk je wil een hond of niet & ja, die kost geld....
Als ik pootje kan baden in mijn geld dan zou ik het ook niet zo van belang vinden, maar voordat ik me helemaal ga verheugen op een hondje wil ik toch wel graag weten of ik het hondje wel kan betalen.
En dan zal ik wel het commentaar krijgen dat je ook de dierenarts moet kunnen betalen, toen wij aan ons eerste hondje begonnen waren de dierenartsen nog niet zo duur als tegenwoordig.
Toen was een consult maar 19 gulden en een operatie had je ook wel rond de 200 gulden.
Vandaar dat we er nu over denken om onze toekomstige pup maar te gaan verzekeren.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Ik vind het dan gewoon raar dat je 1500 euro betaalt voor een witte herder met stamboom, terwijl je voor een mechel met stamboom 500 euro betaalt.verkadej schreef:Tja hier ook verschillende fokkers aangeschreven en we wisten dat de prijs voor een witte herder pup met stamboom tussen de 1.000 en de 1.500 euro zou liggen. En we hebben niet de eerste fokker genomen, die gaf ons gewoon geen goed gevoel. 2e fokker tja daar kwam onze hond weg en volgens mij hebben die er ook wel wat geld in gestoken (entingen, dekgeld, puppy-test, voer, dierenarts, stamboom en alles wat er om heen bij komt)
Kijk we weten allemaal zeker dat er gewoon leuk geld word verdient op het fokken van honden toen we onze pup ophaalden zei de fokker nog kijk we hebben ook een nieuw nestje jammer dat er maar 4 in zitten (onze pup heeft 10 of 11 broertjes of zusjes). Ik persoonlijk vond het niet zo'n handige opmerking van de fokker. Aan de andere kant: er word voorzien in een behoefte en je hoeft geen dieren bij deze of die fokker te kopen.
Ik vind het persoonlijk niet verkeerd dat je een paar centen terug geeft op een cursus, dat stimuleert de aankomende baasjes ook een beetje.
Hoeveel meer geld steekt die fokker dan in de witte herder pups?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Voor "de juiste pup" betaal ik met liefde de pupprijs die normaal gehanteerd wordt. Ik weet ongeveer in welke richting ik moet denken en tsja... tzt leg ik wel contacten met fokkers en vraag ik in een van die gesprekken ook vast wel welk bedrag ik apart moet zetten.
MOcht dan blijken de fokker van mijn keuze een prjis vraagt ver boven het gemiddelde / gebruikelijke zal ik daar heus vragen over stellen. Afhankelijk van de antwoorden betaal ik of zoek ik verder.
Maar, pupprijs is niet een punt van afkeur bij mij; als ik aan alle kanten een goed gevoel heb bij de fokker / de ouderdieren / de combinatie dan is die prijs het laatste wat van belang is.
Want, zoals ook al ter spraken kwam; het is niet zozeer de vraag naar de pupprijs als wel de manier waarop die gesteld wordt.
Een beetje fokker snapt dat je wilt weten wat je opzij moet zetten
Suzanne
MOcht dan blijken de fokker van mijn keuze een prjis vraagt ver boven het gemiddelde / gebruikelijke zal ik daar heus vragen over stellen. Afhankelijk van de antwoorden betaal ik of zoek ik verder.
Maar, pupprijs is niet een punt van afkeur bij mij; als ik aan alle kanten een goed gevoel heb bij de fokker / de ouderdieren / de combinatie dan is die prijs het laatste wat van belang is.
Want, zoals ook al ter spraken kwam; het is niet zozeer de vraag naar de pupprijs als wel de manier waarop die gesteld wordt.
Een beetje fokker snapt dat je wilt weten wat je opzij moet zetten
Suzanne
- sTefaniA
- Zeer actief
Snap ik, maar juist daarom moet je als fokker toch de keuze hebben om niet met de marktprijs mee te gaan puur omdat een ander er veel op wil verdienen. Ik zeg niet dat ik het zelf ook niet zou doen hoor.Nanna schreef:Niks. Het is marktwerking.sTefaniA schreef: Ik vind het dan gewoon raar dat je 1500 euro betaalt voor een witte herder met stamboom, terwijl je voor een mechel met stamboom 500 euro betaalt.
Hoeveel meer geld steekt die fokker dan in de witte herder pups?
Vraag en aanbod en zo. Plus het cultuurtje. Je kunt als Mechelse Herderfokker rustig 1500 euro vragen, maar je blijft dan mooi met je pups zitten
- sTefaniA
- Zeer actief
Zeg ik ook nergens. Maar ik wil ook niet scheef bekeken worden als ik dan 1400 euro vraag oid.Nanna schreef:Dus jij gaat, als iedereen 1500 euro vangt voor een witte herderpup, daar als fokker een paar honderd euro onder zittensTefaniA schreef: Snap ik, maar juist daarom moet je als fokker toch de keuze hebben om niet met de marktprijs mee te gaan puur omdat een ander er veel op wil verdienen. Ik zeg niet dat ik het zelf ook niet zou doen hoor.![]()
Uit principe
Ik denk dat je ze dan ook niet kwijtraakt want dan denken de mensen weer dat er zeker wat mee is.
-
Agostini
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
- Aantal honden: 5
Anja, heb jij je er wel eens in verdiept wat het kost om een nestje te fokken?[/quote]malinois schreef:[quote="Anja"
Nee, maar ik heb wel een idee. Maar goed.. vertel eens.[/quote]
je houdt er maar weinig van over hoor als je het goed wil doen... ik heb het samen met mijn fokker gedaan, alles gedeeld zowel kosten en opbrengsten....laat ik je zeggen dat ik er mijn bus net aan van kon voltanken.
En dan was dit een nest met 6 pups zonder DA hulp.
Ik weet dat de fokker van Xavi er geld op toe heeft gelegd bijvoorbeeld. Ook een nest zonder problemen, 6 stuks. Wel DA bij geweest omdat het haar eerste nest was en ze zeker wilde zijn van bepaalde dingen.[/quote]
Goed geld is overdreven, maar normaal hou je aan nest geld over!
Ik had begin dit jaar een nest (11 pups) met veel pech met de teef (veel dierenartsbezoeken, enkele dag en nachten ter observatie bij de da, medicatie, verzorging, ...). 650€ per pup en ja ik heb hier geld over over gehouden.
Zie ook niet wat daar mis mee is en zie ook niet waarom je daar als fokker niet gewoon eerlijk en open over kan zijn?
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Nee, maar ik heb wel een idee. Maar goed.. vertel eens.[/quote]Agostini schreef:Anja, heb jij je er wel eens in verdiept wat het kost om een nestje te fokken?malinois schreef:[quote="Anja"
je houdt er maar weinig van over hoor als je het goed wil doen... ik heb het samen met mijn fokker gedaan, alles gedeeld zowel kosten en opbrengsten....laat ik je zeggen dat ik er mijn bus net aan van kon voltanken.
En dan was dit een nest met 6 pups zonder DA hulp.
Ik weet dat de fokker van Xavi er geld op toe heeft gelegd bijvoorbeeld. Ook een nest zonder problemen, 6 stuks. Wel DA bij geweest omdat het haar eerste nest was en ze zeker wilde zijn van bepaalde dingen.[/quote]
Goed geld is overdreven, maar normaal hou je aan nest geld over!
Ik had begin dit jaar een nest (11 pups) met veel pech met de teef (veel dierenartsbezoeken, enkele dag en nachten ter observatie bij de da, medicatie, verzorging, ...). 650€ per pup en ja ik heb hier geld over over gehouden.
Zie ook niet wat daar mis mee is en zie ook niet waarom je daar als fokker niet gewoon eerlijk en open over kan zijn?[/quote]
Oh daar is ook niks mis mee, ik vind het ook helemaal niet erg dat fokkers er een zakcentje aan over houden, prima als ze een leuk, zo gezond mogelijk nestje fokken.
Nou heb jij een opbrengst van € 7150.00 voor 11 pups, en met alle pech van de wereld hou je er nog geld aan over.
Het stoort me als fokkers ( en ja, die ken ik ) met een probleemloos nest van 10 pups die 1000 euro per stuk opleveren zeggen er geen cent aan over te houden. Het kost geld...voor het geld hoef je het niet te doen...als ik er 1000 euro aan overgehouden heb is het veel
Zeg gewoon dat je er een leuk bedrag aan verdiend ( uitzonderingen daargelaten ) ik vind het prima. Maar hang geen zwamverhalen op dat het voer zo duur is en dat de puppymelk je de kop kost.
En ik zou zelf ook gewoon de volle mep vragen hoor (als ik zou fokken ),maar ik zou me er niet voor schamen om toe te geven dat ik er aan verdien.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Gut Anja, wat kom jij onsympathiek over...
Ik vraag gewoon de verenigingsprijs voor mn pups. Vind ik netjes.
Geld wat ik er aan over hou, verdwijnt weer in de honden over het algemeen, ik heb bijv eigenlijk een keer een nieuwe autokennel nodig, die kan ik dan daarvan betalen...
Ik vraag gewoon de verenigingsprijs voor mn pups. Vind ik netjes.
Geld wat ik er aan over hou, verdwijnt weer in de honden over het algemeen, ik heb bijv eigenlijk een keer een nieuwe autokennel nodig, die kan ik dan daarvan betalen...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh ik begrijp Anja best.
Het zal over de hele linie niet zo zijn ,maar aan een nest met puppen word over het algemeen een goed/leuk centje aan over gehouden.
Niets mis mee .
Als je een ras hebt met kleine nesten en hoge dekkosten[ buitenland bv] en keizersnedes en lage puppy prijs dan kan ik mij voorstellen dat je daar meestal geen flikker aan overhoud .
Maar de meeste nesten met puppy prijsen van 1000 tot 1500 of hoger en dan ook nog gangbaar een gemiddelde van 10 pups dat gaat niet allemaal op aan het nest hoor.
Maakt allemaal geen fuck uit want je mag toch beloond worden , maar aan honden mag je niet verdienen want anders doe je het niet uit liefde en moet alles naar de buitenwereld verantwoord worden , dus wat gebeurt er dan en dat is dat fokkers gaan verkondigen er niets aan te verdienen.
Kan mij dat ook wel weer voorstellen.
Dus ja sommige verdien er vet aan en rijden er een leuke auto van , anderen verdienen weer geen kut en weer anderen kunnen van de verdienste amper hun honden aan het vreten houden.
Maar waar het allemaal op neerkomt dat die fokker niet alleen staat in zijn prijsbeleid want daar spelen meer factoren aan mee.
En je bent niet verplicht om er een hond te kopen als je het er niet mee eens bent.
Zoveel mensen zoveel wensen en dat geld voor de fokkers net zo.
Het zal over de hele linie niet zo zijn ,maar aan een nest met puppen word over het algemeen een goed/leuk centje aan over gehouden.
Niets mis mee .
Als je een ras hebt met kleine nesten en hoge dekkosten[ buitenland bv] en keizersnedes en lage puppy prijs dan kan ik mij voorstellen dat je daar meestal geen flikker aan overhoud .
Maar de meeste nesten met puppy prijsen van 1000 tot 1500 of hoger en dan ook nog gangbaar een gemiddelde van 10 pups dat gaat niet allemaal op aan het nest hoor.
Maakt allemaal geen fuck uit want je mag toch beloond worden , maar aan honden mag je niet verdienen want anders doe je het niet uit liefde en moet alles naar de buitenwereld verantwoord worden , dus wat gebeurt er dan en dat is dat fokkers gaan verkondigen er niets aan te verdienen.
Dus ja sommige verdien er vet aan en rijden er een leuke auto van , anderen verdienen weer geen kut en weer anderen kunnen van de verdienste amper hun honden aan het vreten houden.
Maar waar het allemaal op neerkomt dat die fokker niet alleen staat in zijn prijsbeleid want daar spelen meer factoren aan mee.
En je bent niet verplicht om er een hond te kopen als je het er niet mee eens bent.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik begrijp Anja ook wel hoor, alleen de manier waarop ze het verwoordt vind ik ronduit onsympathiek.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- sTefaniA
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Oh ik begrijp Anja best.
Niets mis mee .
Als fokker mag je er niet aan verdienen en als pupkoper mag je niet prijsbewust zijn.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ehm, van de fokkers waarvan ik het weet: 650 en 2 keer 800. Niet veel verschil dus?sTefaniA schreef:crutz schreef:sTefaniA schreef:Dat vind ik ook. Je kan nergens vinden wat een pup nou werkelijk kost. Ja richtprijzen hier en daar, maar je kan net zo goed bij een fokker komen die het dubbele van die richtprijs vraagt en dat weet ik graag op voorhand. Blijkbaar gaan fokkers er vaak vanuit dat geld geen punt is als je een leuke pup wilt, is het ook niet maar ik weet wel graag of ik nou 1500 euro of 700 euro moet vrijmaken, bij wijze van.Nanna schreef:Ik zou het anders een verademing vinden als fokkers de pupprijs op de site zouden zetten.
Is toch niet zo raar om graag te weten waar je aan toe bent, ook financieel?
Als mensen mij belden zei ik meteen in het eerste gesprek al wat ze kostten. Dan was dat vast uit de weg en als ze het teveel vonden stond het ze volkómen vrij om ergens anders te kijken.
En ik vind het ook zo raar overkomen om meteen te vragen 'wat kosten ze'.
Zet t ook niet op de site, maar snap dat mensen graag weten waar ze aan toe zijn. Zeg t dus direct.
Bij onze evt Saluki had ik echt geen idee, dus gevraagd nadat we een tijd contact hadden, want t maakte niet zo veel uit, we hadden toch wel gegokt dat ze duur waren
Ik begrijp best dat het voor veel mensen wel wat uitmaakt. De doorsnee hondenbaas denkt nog steeds dat een pup van een stamboomfokker heel erg duur is, en dat snap ik ook want je vind nergens prijzen dus dan moet het wel veel kosten, toch?
Dan nemen ze liever een pup van een boerderij of uit de schuur. Ik denk dat het heel wat zou uitmaken als fokkers gewoon eerlijk waren over prijzen en ze op de site zetten dan zien mensen direct waar ze aan toe zijn en gaan ze misschien niet voor een 'goedkope' pup. Ik zie mensen broodfok pups kopen van 900 euro, ja want die met stamboom zijn nog veel duurder. Wat vaak niet eens zo is maar mensen weten het gewoon niet. Wat betaal je voor een duitse herder met stamboom? Broodfok kosten ze tussen de 500 en 700 euro.
Ik heb trouwens nooit meteen om de prijs gevraagd, is natuurlijk wel belangrijk, maar vind de honden zelf belangrijker. Ik zou zelf niet zo'n tekst erop zetten dat je geld terug krijgt als je een cursus doet. Je kan beter het belang van een cursus in je 'kennismakings' gesprekken ter sprake brengen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik zou geen prijs vermelden. Maar wel een verhaaltje over de pupkopers die je zoekt. Je kunt ook verwijzen naar rasinformatie van de Aussie.
Overigens vind ik de pupprijs persoonlijk ook afhangen van het soort nest. Voor een nest waarbij de ouders echt iets gepresteerd hebben en/of uit heel goede lijnen, zou ik meer betalen dan voor een huis tuin en keuken nestje. Hoe dat met dit nest zit, kan ik niet inschatten. Gezien de bouw is het een shownest, maar geen idee hoe ze het daar doen.
Overigens vind ik de pupprijs persoonlijk ook afhangen van het soort nest. Voor een nest waarbij de ouders echt iets gepresteerd hebben en/of uit heel goede lijnen, zou ik meer betalen dan voor een huis tuin en keuken nestje. Hoe dat met dit nest zit, kan ik niet inschatten. Gezien de bouw is het een shownest, maar geen idee hoe ze het daar doen.

Linda, Izzie en Bram
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dus omdat de collega's zonder blikken of blozen rond of zelfs boven de 1000 euro gaan zitten nu de tollers in de mode komen, moeten wij daar ook maar aan meedoen? Wij vinden 850 euro al een hele smak geld en als er geen gekke dingen gebeuren, blijven er genoeg centjes over om weer te investeren in de kennel. En als er wel gekke dingen gebeuren, hoeven de pupkopers daar niet voor op te draaien.Kells schreef:Ik vraag mij af waarom je onder de gemiddelde pup prijs gaat zitten. Zijn jouw pups minderwaardig dan die van de gemiddelde fokker?
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
under the red sky schreef:Dus omdat de collega's zonder blikken of blozen rond of zelfs boven de 1000 euro gaan zitten nu de tollers in de mode komen, moeten wij daar ook maar aan meedoen? Wij vinden 850 euro al een hele smak geld en als er geen gekke dingen gebeuren, blijven er genoeg centjes over om weer te investeren in de kennel. En als er wel gekke dingen gebeuren, hoeven de pupkopers daar niet voor op te draaien.Kells schreef:Ik vraag mij af waarom je onder de gemiddelde pup prijs gaat zitten. Zijn jouw pups minderwaardig dan die van de gemiddelde fokker?
-
Angelique.
under the red sky schreef:
Dus omdat de collega's zonder blikken of blozen rond of zelfs boven de 1000 euro gaan zitten nu de tollers in de mode komen, moeten wij daar ook maar aan meedoen? Wij vinden 850 euro al een hele smak geld en als er geen gekke dingen gebeuren, blijven er genoeg centjes over om weer te investeren in de kennel. En als er wel gekke dingen gebeuren, hoeven de pupkopers daar niet voor op te draaien.
Amen