De pupjes worden rond 1 augustus verwacht.
Ons 1e nestje Akano Espanol en zover bekend is bij mij en in spanje het 1e nestje raszuivere Alano in nederland!!
Dana (Back To Black de la Guadana)

Gorka (CH Cartago-Gorka De Montelieke

Moderator: moderatorteam

dat denk ik wel gezien de tepels...Isis schreef:Gefeliciteerd!![]()
Is Dana al een keertje eerder zwanger geweest?
Psies, beter tochcrutz schreef: @*Esther, dat hebben de pups straks niet, kan je van flappers genieten...
Dat klink als een herpes virus.sandrav schreef:de pup shebben gewoon oren
Maar als ik een hond importeer maakt het voor mij niet uit of hij wel of geen oren heeft., Als de hond mooi is en een goed karakter heeft is dat belangrijker voor mij.
Ja ze is 2 x eerder zwanger geweest.
helaas was er beide keren een virus bij de fokker in spanje. de 1e x gingen alle pups doodde 1e na 3 dagen en de laatste met 2 weken.
Anderhalf jaar geleden heeft ze een nestje gehad. toen is 1 blijven leven.
Ook na een virus. ook 2 nesten andere ras overleden.
Fokker ging naar de DA en de hond die ze mee had genomen kreeg kort daarna diarre. vele honden volgden en daar de pups dus![]()
Ik hoop dat het bij ons beter gaat!!
Wat een flappies he

maar ze is 3,5? 1,5 jaar g3lden haar 2e nestje dus blijkbaar, toen was ze twee? Dan zijn ze wel erg vroeg bgonnen mt het eerste nest bij de jongedamesandrav schreef:de pup shebben gewoon oren
Maar als ik een hond importeer maakt het voor mij niet uit of hij wel of geen oren heeft., Als de hond mooi is en een goed karakter heeft is dat belangrijker voor mij.
helaas was er beide keren een virus bij de fokker in spanje. de 1e x gingen alle pups doodde 1e na 3 dagen en de laatste met 2 weken.
Fokker ging naar de DA en de hond die ze mee had genomen kreeg kort daarna diarre. vele honden volgden en daar de pups dus![]()
Wat een flappies he

Jeannettebo schreef:tja hoe je het ook wend of keert, 3,5 jaar vind ik erg jong voor een 3e nest, ik had nog minimaal een jaar gewacht, als ik het haar nog aan zou willen doen om weer een nest te dragen/krijgen
dat was sowieso het beste geweestcrutz schreef:Jeannettebo schreef:tja hoe je het ook wend of keert, 3,5 jaar vind ik erg jong voor een 3e nest, ik had nog minimaal een jaar gewacht, als ik het haar nog aan zou willen doen om weer een nest te dragen/krijgen
zou denk ik niet eens meer fokken met een teef die al 2 nesten verloren is....hier zijn beide teven waarbij pups overleden zijn na de bevalling daarna gecastreerd....

Jeannettebo schreef:tja hoe je het ook wend of keert, 3,5 jaar vind ik erg jong voor een 3e nest, ik had nog minimaal een jaar gewacht, als ik het haar nog aan zou willen doen om weer een nest te dragen/krijgen
sandrav schreef:sorry hoor maar ik heb nog nooit slecht ervaren dat een teef moeite had met een 3e nest dragen en daarnaast heeft ze amper zoogtijd genoten omdat de pups door een VIRUS zijn overleden.
het waren in beide nesten 5 pups. dus geen grote nesten van bv 12 met mega dikke buik en zware dracht.
Dus zou ook niet in zien waarom ik een teef daarom zou moeten castreren.
Castreren. dat doe je bij teven die bv een keizersnee hebben met de bevalling, die moeilijke bevallingen hebben, die niet genieten van hun pups, slechte moeder zijn. die onverklaarbaar steeds pups sterfte hebben... of die zieke pups geven.
sandrav schreef:over de waarheid v de vorige eigenaar twijfel ik geen seconde.
ps de maat tepels v een teef zegt niet zo veel.
Ken er 1 die kleine flapjes hield alleen na 2 x schijndracht.
sommeige teven na 2 nesten amper wat te zien. en onze kizmo heeft na 1 nest een buik alsof ze minimaal 5 nesten gehad heeft.
Ik ga iig straks geniet v mn nestje en zal jullie daarvan op de hoogte houden
je leest nu wat je wil lezen, ik heb geen probleem met een 3e nest, maar wel op de leeftijd van 3,5 en dan ook nog eens de eerste twee nesten met behoorlijke problemen. de eerste heeft ze dan niet gezoogd, ze heeft wel een dracht uitgelopen, een bevalling gehad en al haar pups verloren, het tweede nest tweede nest bijna hetzelfde alleen dan met zoogtijd en een groot deel van de pups weg.sandrav schreef:sorry hoor maar ik heb nog nooit slecht ervaren dat een teef moeite had met een 3e nest dragen en daarnaast heeft ze amper zoogtijd genoten omdat de pups door een VIRUS zijn overleden.
het waren in beide nesten 5 pups. dus geen grote nesten van bv 12 met mega dikke buik en zware dracht.
Dus zou ook niet in zien waarom ik een teef daarom zou moeten castreren.
Castreren. dat doe je bij teven die bv een keizersnee hebben met de bevalling, die moeilijke bevallingen hebben, die niet genieten van hun pups, slechte moeder zijn. die onverklaarbaar steeds pups sterfte hebben... of die zieke pups geven.

Het gaat ts ook helemaal niet om het welzijn van de teef, maar puur om het fokken van een niet veel voorkomend ras.crutz schreef:sandrav schreef:over de waarheid v de vorige eigenaar twijfel ik geen seconde.
sommeige teven na 2 nesten amper wat te zien. en onze kizmo heeft na 1 nest een buik alsof ze minimaal 5 nesten gehad heeft.
nogmaals ga jij dus volledig voorbij aan de impact vt verliezen van een nest (en in dit geval zelfs 2 nesten)
Muk schreef:Het gaat ts ook helemaal niet om het welzijn van de teef, maar puur om het fokken van een niet veel voorkomend ras.crutz schreef:sandrav schreef:over de waarheid v de vorige eigenaar twijfel ik geen seconde.
nogmaals ga jij dus volledig voorbij aan de impact vt verliezen van een nest (en in dit geval zelfs 2 nesten)
Die oren vind ik wanstaltig, ik zou nooit een pup willen van een fokker die gecoupeerde honden heeft.
sandrav schreef:Ik denk dat jij anders naar honden kijkt als ik.
ik zie op de 1e foto een lief snoetje.... jij alleen maar gecoupeerde oren.
Goh wordt er altijd alleen maar bekritiseerd hier op dit forum?
Muk schreef:Het gaat ts ook helemaal niet om het welzijn van de teef, maar puur om het fokken van een niet veel voorkomend ras.crutz schreef:sandrav schreef:over de waarheid v de vorige eigenaar twijfel ik geen seconde.
Die oren vind ik wanstaltig, ik zou nooit een pup willen van een fokker die gecoupeerde honden heeft.
Ik zie wel degelijk een lief snoetje, alleen ik kijk naar het totaalplaatje. En dan zie ik ook die verminkte kop (want couperen voor het uiterlijk is voor mij verminking) en dat is zooooo jammer. Gelukkig is het couperen van de oren en staart in NL al heel lang niet meer toegestaan, hopelijk zal dat in het buitenland ook nog eens zo zijn.sandrav schreef:Ik denk dat jij anders naar honden kijkt als ik.
ik kijk wrs niet anders, aangezien ik te praktisch kijk over het algemeen volgens de meeste hier, mij gaat t ook totaal niet om de oren, maar wel om het welzijn van de teef...sandrav schreef:Ik denk dat jij anders naar honden kijkt als ik.
Ik heb dit bij 1 van mijn teefjes, ook meegemaakt : 11 pups geboren, en binnen de 2 weken allemaal overleden . 3 pups, zijn onmiddellijk weg gebracht geweest voor een autopsie : het was GEEN herpes ! Ze weten nog steeds niet wat het geweest is . Wel is de teef van een vriendin rond dezelfde tijd gedekt geweest door dezelfde reu : 8 pups geboren, waarvan maar 2 in leven zijn gebleven : daar ook geen Herpes bij gevonden....->Chanty<- schreef:Dat klink als een herpes virus.sandrav schreef:de pup shebben gewoon oren
Wat een flappies he
Toen mijn teef haar 11 pups verloor, heeft ze ECHT afgezien : het was een echte hel voor haar : ze zocht overal naar haar pups, reageerde heel fel naar andere honden en sommige mensen, en wou absoluut niet uit de werpkist komen . Doordat we niet wisten waaraan de pups gestorven waren, konden we geen "vreemde" pups bij haar aanleggen : ze liep dus met volle tepels rond . Gelukkig heeft ze snel iets gekregen, om de melk-aanmaak te stoppen, alsook iets om haar weer op de rails te krijgen . Wat had ik toen met mijn meisje te doen : dat wens ik echt niemand toe .crutz schreef:sandrav schreef:Ik denk dat jij anders naar honden kijkt als ik.
Muk schreef:Het gaat ts ook helemaal niet om het welzijn van de teef, maar puur om het fokken van een niet veel voorkomend ras.crutz schreef:
& weer geen reactie op het belang vd teef....