Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Berendonck wijchen/nijmegen
Moderator: moderatorteam
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Berendonck wijchen/nijmegen
Agenda niet bij me, maar kan vrijwel altijd alleen komende 3 weekenden niet.
Komende week mag ik helaas nog geen auto rijden, week erop wel weer, kan alleen nog niet goed wandelen een tijd. Vanwege katheter die ik heb. Dus als jullie echt gaan wandelen moet ik nu even afhaken maar dan moeten we over een maandje nog eens gaan :p
Ohja ik ben ook.super benieuwd naar mila! Ze lijkt mij echt leuk hihi
Komende week mag ik helaas nog geen auto rijden, week erop wel weer, kan alleen nog niet goed wandelen een tijd. Vanwege katheter die ik heb. Dus als jullie echt gaan wandelen moet ik nu even afhaken maar dan moeten we over een maandje nog eens gaan :p
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Komende week kan ik op woensdag en donderdag en volgende week alle dagen 's middags.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
samantha! schreef:Haha ja, daar zijn ze wel goed in!Meghan schreef:samantha! schreef:Oh ook nog lekker jong dus!Meghan schreef: Hij is nu 10 maanden. Patsende reuen daar houdt hij niet van en gaat hij wel tegenin.
Maar laatst een hele wandeling gemaakt met een lab van anderhalf, ook een reu en dat ging prima. Beetje aftasten in het begin maar daarna heerlijk gespeeld. Dus ik kan niet zeggen dat hij met elke reu prima kan, maar in de grote lijnen gaat dit wel goed. Voor dominantere reuen heeft hij heilig respect en wordt met een grote boog omheen gelopen met z'n koppie de andere kant op.
Als dit een probleem is dan hoeft het niet hoor, het leek me wel een keer leuk!
En jouw honden?
Mijn honden zijn heel makkelijk met andere reuen.
Misschien dus eens afspreken?
Ik PB je wel even!![]()
Misschien kunnen ze Enzi ook nog wel even een zwemlesje geven
macho heeft lola leren zwemmen toen lola 6 of 7 jaar oud was dus dat komt vast goed!
http://www.youtube.com/watch?v=0zTiPa_rvvE

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Wat leukmassam schreef:samantha! schreef:Haha ja, daar zijn ze wel goed in!Meghan schreef:samantha! schreef: Oh ook nog lekker jong dus!
Mijn honden zijn heel makkelijk met andere reuen.
Misschien dus eens afspreken?
Ik PB je wel even!![]()
Misschien kunnen ze Enzi ook nog wel even een zwemlesje geven
macho heeft lola leren zwemmen toen lola 6 of 7 jaar oud was dus dat komt vast goed!
http://www.youtube.com/watch?v=0zTiPa_rvvE

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
lola ook maar uiteindelijk is ze gaan zwemmen. voor het eerst in herpen bij de plas maar later ook daar waar het filmpje gemaakt is alleen kan ik dat filmpje niet vinden. je hoort ons roepen: lola!! je zwemt!!! hahaha

- Nerazi
- Zeer actief
Haha dat zou ik denk ik ook roepen hoormassam schreef:lola ook maar uiteindelijk is ze gaan zwemmen. voor het eerst in herpen bij de plas maar later ook daar waar het filmpje gemaakt is alleen kan ik dat filmpje niet vinden. je hoort ons roepen: lola!! je zwemt!!! hahaha

- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
ik zou het erg leuk vinden om mee te gaan maar het is nu verboden voor honden bij de berendonck dacht ik...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- mirretje
- Zeer actief
oh ik zie dat het anders is...je mag wel zwemmen en wandelen maar alleen op een bepaald gebied:
Honden op recreatiegebied Berendonck
In het laagseizoen (van 16 september tot 1 mei) zijn honden welkom op alle recreatiegebieden van RGV. Zij mogen dan ook loslopen en in het water zwemmen mits ze andere bezoekers niet tot last zijn. Natuurlijk dient u als hondenbezitter uw hond wel onder appèl te houden.
In het hoogseizoen (van 1 mei tot 16 september) zijn honden verboden op alle RGV recreatiegebieden. Per 1 mei 2009 wordt dit totaalverbod ook gehandhaafd op de gebieden rondom Nijmegen (Berendonck, Groene Heuvels, Mookerplas en Wylerbergmeer). Voorheen waren honden hier in het hoogseizoen wel welkom met uitzondering van de stranden en het water. Door de bemoeienis vanuit Europa (nieuwe Europese richtlijnen voor zwemwater) zijn wij genoodzaakt het hondenbeleid hierop aan te passen.
Waarom mogen honden niet zwemmen in het hoogseizoen?
RGV heeft hiervoor twee redenen.
Ten eerste wil RGV met deze maatregel ergernis en overlast voor de andere bezoekers voorkomen.
Ten tweede is uit onderzoek gebleken dat het in aanraking komen met hondenuitwerpselen met name bij jonge kinderen kan leiden tot klachten zoals griepverschijnselen en buikgriep. Deze klachten zijn gelukkig meestal vrij onschuldig, maar om het risico te verkleinen dat kinderen met hondenuitwerpselen in aanraking komen, is besloten om in de recreatiegebieden op de Veluwe en in het Rijk van Nijmegen een algeheel hondenverbod in te stellen voor de zomermaanden.
Hondenzone tijdens hoogseizoen 1 mei - 16 sept.
Tijdens het hoogseizoen is op recreatiegebied Berendonck een aparte hondenzone ingesteld. De zone bevindt zich buiten het intensieve dagrecreatieterrein (strand en ligweiden) en is te bereiken vanaf parkeerplaats D. Bij binnenkomst met een voertuig of fiets via de slagboom gaat u rechtsaf. De hondenzone is ter plekke aangegeven.
Honden op recreatiegebied Berendonck
In het laagseizoen (van 16 september tot 1 mei) zijn honden welkom op alle recreatiegebieden van RGV. Zij mogen dan ook loslopen en in het water zwemmen mits ze andere bezoekers niet tot last zijn. Natuurlijk dient u als hondenbezitter uw hond wel onder appèl te houden.
In het hoogseizoen (van 1 mei tot 16 september) zijn honden verboden op alle RGV recreatiegebieden. Per 1 mei 2009 wordt dit totaalverbod ook gehandhaafd op de gebieden rondom Nijmegen (Berendonck, Groene Heuvels, Mookerplas en Wylerbergmeer). Voorheen waren honden hier in het hoogseizoen wel welkom met uitzondering van de stranden en het water. Door de bemoeienis vanuit Europa (nieuwe Europese richtlijnen voor zwemwater) zijn wij genoodzaakt het hondenbeleid hierop aan te passen.
Waarom mogen honden niet zwemmen in het hoogseizoen?
RGV heeft hiervoor twee redenen.
Ten eerste wil RGV met deze maatregel ergernis en overlast voor de andere bezoekers voorkomen.
Ten tweede is uit onderzoek gebleken dat het in aanraking komen met hondenuitwerpselen met name bij jonge kinderen kan leiden tot klachten zoals griepverschijnselen en buikgriep. Deze klachten zijn gelukkig meestal vrij onschuldig, maar om het risico te verkleinen dat kinderen met hondenuitwerpselen in aanraking komen, is besloten om in de recreatiegebieden op de Veluwe en in het Rijk van Nijmegen een algeheel hondenverbod in te stellen voor de zomermaanden.
Hondenzone tijdens hoogseizoen 1 mei - 16 sept.
Tijdens het hoogseizoen is op recreatiegebied Berendonck een aparte hondenzone ingesteld. De zone bevindt zich buiten het intensieve dagrecreatieterrein (strand en ligweiden) en is te bereiken vanaf parkeerplaats D. Bij binnenkomst met een voertuig of fiets via de slagboom gaat u rechtsaf. De hondenzone is ter plekke aangegeven.

- Nerazi
- Zeer actief
Ze mogen niet op het strand. Maar op het achterste gedeelte, het bos en 't pad langs de golfbaan mogen ze wel komen.mirretje schreef:ik zou het erg leuk vinden om mee te gaan maar het is nu verboden voor honden bij de berendonck dacht ik...
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja precies, eigenlijk het grootste deel mogen ze gewoon komen en kunnen ze ook het water in.Meghan schreef:Ze mogen niet op het strand. Maar op het achterste gedeelte, het bos en 't pad langs de golfbaan mogen ze wel komen.mirretje schreef:ik zou het erg leuk vinden om mee te gaan maar het is nu verboden voor honden bij de berendonck dacht ik...
- mirretje
- Zeer actief
ik had het gezien inderdaad. Er is nog geen datum geprikt he?

- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
lijkt me wel een keer leuk. hoelang kun je daar ong wandelen?
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Rebble
- Zeer actief
Waarom zijn de grotere, leuke gebieden nou zo ver weg
Maps geeft aan dat het 5 kwartier rijden is, mijn ervaring is dat het dan zeker anderhalf uur is en dat vind ik echt te ver
Jammer, Izzy is juist in onbekende gebieden heel leuk met andere honden en voor haar zelfvertrouwen zou het wel goed zijn. Helaas, andere keer mss!

- Nerazi
- Zeer actief
Nee er is nog niets geprikt! Hoe is jouw mecheltje met andere reuen en hou oud is hij nu?mirretje schreef:ik had het gezien inderdaad. Er is nog geen datum geprikt he?
- mirretje
- Zeer actief
nog nooit problemen gehad hij reageert in eerste instanties blaffend en borstelend op vreemde honden maar als ie ze eenmaal kan besnuffelen is het enge eraf en gaat het prima. Mocht er toch hijbel ontstaan dan gaat rocco op zijn rug liggen. Hij is een pup van bijna een half jaar en bij gedraagd zich altijd onderdanig.
Omdat er bij ons weinig mensen echt wandelen met de hond kom ik dus niet veel mensen tegen en kan rocco niet vaak met andere honden spelen helaas...daarom lijkt zo'n wandeling met het forum zo leuk..
Omdat er bij ons weinig mensen echt wandelen met de hond kom ik dus niet veel mensen tegen en kan rocco niet vaak met andere honden spelen helaas...daarom lijkt zo'n wandeling met het forum zo leuk..

- Nerazi
- Zeer actief
Wat jammer dat je weinig mensen tegen komt. Ik heb hier wel een paar mensen in de buurt met leuke honden waar Enzi graag mee speelt. Ben daar ook erg blij mee want Enzi zijn wandeling is niet compleet als hij niet even lekker heeft kunnen uitrazen met een andere hond.mirretje schreef:nog nooit problemen gehad hij reageert in eerste instanties blaffend en borstelend op vreemde honden maar als ie ze eenmaal kan besnuffelen is het enge eraf en gaat het prima. Mocht er toch hijbel ontstaan dan gaat rocco op zijn rug liggen. Hij is een pup van bijna een half jaar en bij gedraagd zich altijd onderdanig.
Het lijkt me wel gezellig hoor

- mirretje
- Zeer actief
tis een half uurtje rijden voor mij maar mijn ouders wonen er in de buurt.
En daar wandelen genoeg honden dus 1x in de week kan Rocco wel lekker spelen gelukkig. En 's avonds gaan we iedere keer naar een ander stukje bos en soms komen we in stukjes waar wel weer veel wordt gewandeld. Maar ja we rijden dus wel heel wat af om leuke wandel plekjes te vinden. Maar dat vinden we niet erg. Ik hou wel van afwisseling en de hond ook maar ik vind het maar vreemd dat er zo weinig mensen het bos in gaan met de hond. Bij ons dan he want verder zijn er eigenlijk geen goede wandelmogelijkheden. Of je moet door de wijk en langs de straat iets vinden om te wandelen maar dat noem ik geen wandelen. Dat is lekker los kunnen lopen en achter ballen aan kunnen rennen en in de struiken schumen ed...
en zwemmen natuurlijk..dat is het einde..en dat kan op de berendock las ik dus dat is mooi!
En daar wandelen genoeg honden dus 1x in de week kan Rocco wel lekker spelen gelukkig. En 's avonds gaan we iedere keer naar een ander stukje bos en soms komen we in stukjes waar wel weer veel wordt gewandeld. Maar ja we rijden dus wel heel wat af om leuke wandel plekjes te vinden. Maar dat vinden we niet erg. Ik hou wel van afwisseling en de hond ook maar ik vind het maar vreemd dat er zo weinig mensen het bos in gaan met de hond. Bij ons dan he want verder zijn er eigenlijk geen goede wandelmogelijkheden. Of je moet door de wijk en langs de straat iets vinden om te wandelen maar dat noem ik geen wandelen. Dat is lekker los kunnen lopen en achter ballen aan kunnen rennen en in de struiken schumen ed...
en zwemmen natuurlijk..dat is het einde..en dat kan op de berendock las ik dus dat is mooi!

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik stel voor bijvoorbeeld volgende week dinsdag?
We wandelen vast niet zo heel lang want de honden zullen wel veel spelen, maar het zou ook zonde zijn als je moest afhaken.
Kijk maar even wat je doet!
Dan doen we het over een maandje gewoon nog eensHaddockandFriends schreef:Agenda niet bij me, maar kan vrijwel altijd alleen komende 3 weekenden niet.

We wandelen vast niet zo heel lang want de honden zullen wel veel spelen, maar het zou ook zonde zijn als je moest afhaken.
Kijk maar even wat je doet!
- Nerazi
- Zeer actief
volgende week dinsdag is voor mij prima.
- mirretje
- Zeer actief
ik kan alleen dinsdagmiddag na 13.00 uur...

- samantha!
- Zeer actief
Dan gaan we om 13.30?
- Nerazi
- Zeer actief
samantha! schreef:Dan gaan we om 13.30?

- mirretje
- Zeer actief
dus volgende week dinsdag om 13.30 uur?? Leuk ik ben van de partij. Maar waar spreken we precies af? Aangezien je niet overal mag komen met de hond en ik ken alleen de algemene ingang voor het zwemmen. Waar je nu moet betalen geloof ik...

- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Die dinsdag kan ik sowieso niet
Maar dan gaan we inderdaad over een maandje nog eens!

- Nerazi
- Zeer actief
De hoofdingang bedoel je dan he? Ik kan daar wel op je wachten? Voor mij is het 10 minuutjes lopen en dan wandelen we samen wel naar de plek waar we kunnen afspreken.mirretje schreef:dus volgende week dinsdag om 13.30 uur?? Leuk ik ben van de partij. Maar waar spreken we precies af? Aangezien je niet overal mag komen met de hond en ik ken alleen de algemene ingang voor het zwemmen. Waar je nu moet betalen geloof ik...
Misschien bij de bankjes langs de golfbaan? Net in die bocht..
- samantha!
- Zeer actief
Ik ga altijd vanaf de gratis parkeerplaats.
Als we daar afspreken kunnen we met z'n allen gaan lopen?
- Nerazi
- Zeer actief
dat is ook prima!samantha! schreef:Ik ga altijd vanaf de gratis parkeerplaats.
- mirretje
- Zeer actief
kun je misschien uitleggen waar die gratis parkeerplaats is?
Lief van je Meghan dat je me wilt opwachten!!! Maar het lijkt me het beste als ik gewoon op zoek ga naar die gratis parkeerplaats. Er is er maar 1tje hoop ik. Als 1 van jullie een beetje kan vertellen hoe ik moet rijden dan ga ik er gewoon deze week alvast een keertje wandelen met mijn vriend die weet daar de weg wel dus die kan dan aan de hand van jullie aanwijzingen mij wel uitleggen waar ik moet wezen. Ben echt een muts wat dat betreft. Dus ik zorg dat ik om 13.30 uur op de gratis parkeerplaats ben. Leuk leuk..nog nooit gehad zo'n wandeling. Lijkt me erg gezellig.
Lief van je Meghan dat je me wilt opwachten!!! Maar het lijkt me het beste als ik gewoon op zoek ga naar die gratis parkeerplaats. Er is er maar 1tje hoop ik. Als 1 van jullie een beetje kan vertellen hoe ik moet rijden dan ga ik er gewoon deze week alvast een keertje wandelen met mijn vriend die weet daar de weg wel dus die kan dan aan de hand van jullie aanwijzingen mij wel uitleggen waar ik moet wezen. Ben echt een muts wat dat betreft. Dus ik zorg dat ik om 13.30 uur op de gratis parkeerplaats ben. Leuk leuk..nog nooit gehad zo'n wandeling. Lijkt me erg gezellig.

- samantha!
- Zeer actief
De parkeerplaats hier tegenover is dat:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&bav=on ... p&ct=image
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&bav=on ... p&ct=image
- mirretje
- Zeer actief
ok dan ga ik dat eens aan Danny (vriend) laten zien...die zal wel weten wat je dan bedoeld. Goh misschien kunnen we er straks al wel gaan wandelen. Hoe lang is het lopen vanaf die parkeerplaats naar de berendonck?