Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Importeren pup uit UK
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Importeren pup uit UK
Even een vraag, voordat ik voor verassingen kom te staan.
Eind augustus ga ik 2 pups ophalen in Engeland.
Voor zover ik weet, moeten ze in het bezit zijn van een Europees Paspoort, gechipt zijn en heb je een verklaring nodig dat de pups de eerste 8 weken bij moederhond hebben geleefd en niet in contact zijn geweest met honden met Rabiës (ivm dat honden onder de 3 maanden niet tegen Rabiës kunnen geworden geënt).
Dat klopt toch? Je hoeft niet te wachten tot 15 weken neem ik aan?
Eind augustus ga ik 2 pups ophalen in Engeland.
Voor zover ik weet, moeten ze in het bezit zijn van een Europees Paspoort, gechipt zijn en heb je een verklaring nodig dat de pups de eerste 8 weken bij moederhond hebben geleefd en niet in contact zijn geweest met honden met Rabiës (ivm dat honden onder de 3 maanden niet tegen Rabiës kunnen geworden geënt).
Dat klopt toch? Je hoeft niet te wachten tot 15 weken neem ik aan?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Importeren pup uit UK
Dat klopt. Zo is Zpades ook binnen gekomen, maar dan vanuit de VS.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Importeren pup uit UK
Oke, en die regels zijn gelijk? Fokker was namelijk even bang dat je op de Rabiës zou moeten wachten. Dus Rabiës met 12 weken, dan 3 weken wachten en met 15 weken pas ophalen.crutz schreef:Dat klopt. Zo is Zpades ook binnen gekomen, maar dan vanuit de VS.
Maar volgens mij is daarvoor een uitzondering voor puppen onder de 3 maanden.
Waar kan ik dat ergens zwart op wit vinden, wat ook 'betrouwbaar' is? Ik had al een aantal websites gevonden, maar dan van dierenklinieken, etc. Op de website van de douane e.d. kan ik er minder over vinden.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Importeren pup uit UK
zoek morgen ff in m'n mail voor je, heb de juiste links daar wel nl.Irisz schreef:Oke, en die regels zijn gelijk? Fokker was namelijk even bang dat je op de Rabiës zou moeten wachten. Dus Rabiës met 12 weken, dan 3 weken wachten en met 15 weken pas ophalen.crutz schreef:Dat klopt. Zo is Zpades ook binnen gekomen, maar dan vanuit de VS.
Waar kan ik dat ergens zwart op wit vinden, wat ook 'betrouwbaar' is? Ik had al een aantal websites gevonden, maar dan van dierenklinieken, etc. Op de website van de douane e.d. kan ik er minder over vinden.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hartstikke fijn, dankjewel alvast voor de moeite.crutz schreef:zoek morgen ff in m'n mail voor je, heb de juiste links daar wel nl.Irisz schreef:Oke, en die regels zijn gelijk? Fokker was namelijk even bang dat je op de Rabiës zou moeten wachten. Dus Rabiës met 12 weken, dan 3 weken wachten en met 15 weken pas ophalen.crutz schreef:Dat klopt. Zo is Zpades ook binnen gekomen, maar dan vanuit de VS.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb inmiddels deze link gevonden van de Nederlandse ambassade in Engeland.
Lijkt me wel een betrouwbaar document?
http://www.dutchembassyuk.org/page/index.php?i=183
Lijkt me wel een betrouwbaar document?
http://www.dutchembassyuk.org/page/index.php?i=183
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Wij hebben Popeye met 9 weken opgehaald met een europees paspoort, geen enkel probleem.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Misschien heb je hier ook iets aan: http://vwa.nl/onderwerpen/werkwijze-pla ... ren/invoer
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Verordening
Dit is de verordening. Hierin wordt expliciet een uitzondering gemaakt voor het importeren (en exporteren) van dieren jonger dan drie maanden. Heb het even vlug door gelezen, maar volgens mij zit je goed
Dit is de verordening. Hierin wordt expliciet een uitzondering gemaakt voor het importeren (en exporteren) van dieren jonger dan drie maanden. Heb het even vlug door gelezen, maar volgens mij zit je goed
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de linkjes. Ziet er naar uit dat het inderdaad geen probleem is.
Zover ik begrijp moet de pup gechipped zijn (en moet ik daar een bewijs van bij me hebben) en heeft hij een Europees paspoort nodig.
De dierenarts die de puppen ent e.d., zal een verklaring uitschrijven voor beide puppen, dat zij bij moederhond zijn opgegroeid en niet in contact zijn geweest met Rabiës.
Dan kan ik zonder problemen de grens over, toch?
Zover ik begrijp moet de pup gechipped zijn (en moet ik daar een bewijs van bij me hebben) en heeft hij een Europees paspoort nodig.
De dierenarts die de puppen ent e.d., zal een verklaring uitschrijven voor beide puppen, dat zij bij moederhond zijn opgegroeid en niet in contact zijn geweest met Rabiës.
Dan kan ik zonder problemen de grens over, toch?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vraag het even aan Hamilton, zij heeft recent nog een pup uit de UK hierheen gebracht.
Die regels veranderen best vaak namelijk.
Die regels veranderen best vaak namelijk.
-
Tulp
- Zeer actief
Ja, dat kan zonder problemen.
Ga je zelf rijden? Want dan is nog maar de vraag of je controle krijgt. Die controle is er alleen als je naar UK toegaat, die vragen waarom je die lege bench bij hebt en zo, maar terug kraait er geen haan naar wat je allemaal in je auto hebt.
Ga je zelf rijden? Want dan is nog maar de vraag of je controle krijgt. Die controle is er alleen als je naar UK toegaat, die vragen waarom je die lege bench bij hebt en zo, maar terug kraait er geen haan naar wat je allemaal in je auto hebt.
* * *
-
esther1989
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): yorkie
Volgens mij mag je niet reizen via Frankrijk toch? Maar moet je direct naar Nederland of Belgie varen.
-
Tulp
- Zeer actief
Waarom niet?
Wij hebben geen enkele vraag gehad toen we een pup ophaalden via de Eurostar
* * *
-
esther1989
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): yorkie
Ik dacht dat Frankrijk niet de regel had dat pups onder de 3maanden toegelaten worden met verklaring dat ze niet met Rabies in aanmerking gekomen zijn.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar zoals ik zei, die regels veranderen dus regelmatig.Tulp schreef:Waarom niet?
Wat nu geldt kan volgende maand weer anders zijn.
Volgens mij kun je beter niet via Frankrijk gaan inderdaad. Die hebben allerlei aanvullende eisen en je zult maar net gecontroleerd worden.
-
Asta
Als je met de boot naar frankrijk gaat bv duinkerken is er niet eens franse douane. De enige douane die daar is is brits volgens mij
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik was van plan via de eurotunnel te gaan...maar misschien is dat dus niet de beste optie.
Ik zal ze eens een berichtje sturen.
Anders zal ik dus de boot moeten pakken, maar dat wil ik eigenlijk niet.
Die overtocht duurt enkele uren, waarin ik dus Xavi + 2 pups in de auto moet laten zitten beneden, terwijl ik boven ben.
Geen fijn idee.
Ik zal ze eens een berichtje sturen.
Anders zal ik dus de boot moeten pakken, maar dat wil ik eigenlijk niet.
Die overtocht duurt enkele uren, waarin ik dus Xavi + 2 pups in de auto moet laten zitten beneden, terwijl ik boven ben.
Geen fijn idee.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb de Nederlandse ambassade in Frankrijk even een berichtje gestuurd. Die weten daar vast het fijne van.
De regels voor het importeren van een pup naar Frankrijk zijn inderdaad veel strenger en zij accepteren geen pups die niet Rabiës geënt zijn. Echter, ik wil niet importeren naar Frankrijk zelf, ik moet er alleen doorheen rijden.
Hoop dat ze daar een verschil tussen maken.
De regels voor het importeren van een pup naar Frankrijk zijn inderdaad veel strenger en zij accepteren geen pups die niet Rabiës geënt zijn. Echter, ik wil niet importeren naar Frankrijk zelf, ik moet er alleen doorheen rijden.
Hoop dat ze daar een verschil tussen maken.
-
Asta
Eurotunnel moet je volgens mij wel door de douane, en als ze strengere regels hebben maakt het niet uit waarom je in frankrijk ben, je voert een pup in in frankrijk dus moet je aan die regels voldoen 
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Vorige keer in de Eurotunnel heb ik van Frankrijk naar Engeland wel een paspoortcontrole gehad (voor Xavi dus).Asta schreef:Eurotunnel moet je volgens mij wel door de douane, en als ze strengere regels hebben maakt het niet uit waarom je in frankrijk ben, je voert een pup in in frankrijk dus moet je aan die regels voldoen
Je moet daar je hond 'inchecken' wat eigenlijk alleen maar inhield dat ze zijn chip checkten.
De terugweg, van Engeland naar Frankrijk, helemaal niks gehad.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wel toch?Irisz schreef:Vorige keer in de Eurotunnel heb ik van Frankrijk naar Engeland wel een paspoortcontrole gehad (voor Xavi dus).Asta schreef:Eurotunnel moet je volgens mij wel door de douane, en als ze strengere regels hebben maakt het niet uit waarom je in frankrijk ben, je voert een pup in in frankrijk dus moet je aan die regels voldoen
Je moet daar je hond 'inchecken' wat eigenlijk alleen maar inhield dat ze zijn chip checkten.
in engeland zelf moet je eerst door de engelse en daarna de franse douane, maar of ze speciaal ook op honden controleren weet ik niet.
als je de trein uit bent in frankrijk kun je zo doorrijden, daar krijg je inderdaad geen controle meer.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat is zo, er is wel een douane, voor de mensen. Maar voor de honden is er geen enkele controle meer geweest. Ik had Xavi daar kunnen laten en een andere hond mee terug kunnen nemen? Niemand dat merkt.renee-uk schreef:wel toch?Irisz schreef:Vorige keer in de Eurotunnel heb ik van Frankrijk naar Engeland wel een paspoortcontrole gehad (voor Xavi dus).Asta schreef:Eurotunnel moet je volgens mij wel door de douane, en als ze strengere regels hebben maakt het niet uit waarom je in frankrijk ben, je voert een pup in in frankrijk dus moet je aan die regels voldoen
in engeland zelf moet je eerst door de engelse en daarna de franse douane, maar of ze speciaal ook op honden controleren weet ik niet.
als je de trein uit bent in frankrijk kun je zo doorrijden, daar krijg je inderdaad geen controle meer.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Iemand die ik ken is een paar weken terug met meerdere honden via Frankrijk naar Engeland gegaan en weer terug en mooi dat ze gecontroleerd zijn incl de honden. Het is niet te peilen.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
De heenweg of de terugweg?dogo4ever schreef:Iemand die ik ken is een paar weken terug met meerdere honden via Frankrijk naar Engeland gegaan en weer terug en mooi dat ze gecontroleerd zijn incl de honden. Het is niet te peilen.
De heenweg ben ik namelijk ook gecontroleerd.
Toen moest ik voordat ik mezelf ging 'inchecken', Xavi inchecken bij een speciale balie. Daar moest je zijn paspoort afgeven (die ze niet eens open hebben gehad overigens) en werd zijn chip gelezen.
Dan krijg je een sticker dat je 1 hond aan boord hebt, die je op de voorruit van de auto moet plakken. That's it.
Terugreis is de hond niet gecheckt.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, het is niet te peilen inderdaad.
En buiten dat heeft Frankrijk rare regels, als je onderweg wordt aangehouden voor een routinestop ben je de sjaak.
Vraag Hamilton nou even, die kent de regels en kent ook mensen die het vaker doen.
Die weet ook zeker de beste route hiervoor.
Dit is ze
En buiten dat heeft Frankrijk rare regels, als je onderweg wordt aangehouden voor een routinestop ben je de sjaak.
Vraag Hamilton nou even, die kent de regels en kent ook mensen die het vaker doen.
Die weet ook zeker de beste route hiervoor.
Dit is ze
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
is ook wel logisch, bij andere grensovergangen in europa doen ze ook niet zo moeilijk toch?Irisz schreef:Ja dat is zo, er is wel een douane, voor de mensen. Maar voor de honden is er geen enkele controle meer geweest. Ik had Xavi daar kunnen laten en een andere hond mee terug kunnen nemen? Niemand dat merkt.renee-uk schreef:wel toch?Irisz schreef:Vorige keer in de Eurotunnel heb ik van Frankrijk naar Engeland wel een paspoortcontrole gehad (voor Xavi dus).Asta schreef:Eurotunnel moet je volgens mij wel door de douane, en als ze strengere regels hebben maakt het niet uit waarom je in frankrijk ben, je voert een pup in in frankrijk dus moet je aan die regels voldoen
heb alleen in zwitserland en in oostenrijk bij de grens wel papieren moeten laten zien, bij de rest kon ik zo door met honden en al of was er al helemaal geen enkele controle
denk dat engeland alleen maar lastig is als er honden in willen, niet als ze er weer uit gaan, maar hoe de fransen controleren op honden weet ik niet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
dogo4ever
- Zeer actief
Heen en terug.Irisz schreef:De heenweg of de terugweg?dogo4ever schreef:Iemand die ik ken is een paar weken terug met meerdere honden via Frankrijk naar Engeland gegaan en weer terug en mooi dat ze gecontroleerd zijn incl de honden. Het is niet te peilen.
De heenweg ben ik namelijk ook gecontroleerd.
Toen moest ik voordat ik mezelf ging 'inchecken', Xavi inchecken bij een speciale balie. Daar moest je zijn paspoort afgeven (die ze niet eens open hebben gehad overigens) en werd zijn chip gelezen.
Dan krijg je een sticker dat je 1 hond aan boord hebt, die je op de voorruit van de auto moet plakken. That's it.
Terugreis is de hond niet gecheckt.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Maar ik blijf dit topic ook volgen want zoals het er nu naar uit ziet komt er bij ons in een paar maanden ook een pup van die kant. Tot nu toe is de planning om te vliegen maar dat kan nog veranderen. Wij hebben wel vaker honden uit Engeland gehaald maar dat is een eeuwigheid terug en dat waren allemaal honden ouder dan 12 weken en die gingen toen nog op de boot.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Scandinavië wel eens gedaan?renee-uk schreef:is ook wel logisch, bij andere grensovergangen in europa doen ze ook niet zo moeilijk toch?
Ik heb iemand op het vliegveld van Kopenhagen teruggestuurd zien worden.
Ik heb iemand bij de grens van Zweden teruggestuurd zien worden, ze kon kiezen: terug of hond ter plaatse inleveren en laten inslapen, want het land in ging mooi niet door.
Ik heb iemand op Schiphol uit het vliegtuig zien halen vanwege een missende handtekening in het paspoort van de hond.
Ik heb mensen uit Helsinki gezien die wel terug konden maar dan zonder hond, omdat er iets niet klopte.
Zowel per vliegtuig als per auto overigens.
Ik zou geen risico nemen en altijd de dag van te voren checken of er niet onverhoopt iets veranderd is.
En Frankrijk zou ik vermijden.