Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hond in een roedel, uit een roedel halen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

moonsparkle
Actief
Mijn ras(sen): Malle thezer

Een hond in een roedel, uit een roedel halen?

Ongelezen bericht door moonsparkle »

De titel is een beetje apart maar dat moeten we maar voor lief nemen :engel: .

Ik heb een middenslagpoedel van nu bijna 3 jaar oud. Nu woon ik momenteel nog bij m'n ouders, maar het zit er dik in dat ik binnen een half jaar ga verhuizen. M'n hondje is opgegroeid met 2 andere honden en zit dan ook eigenlijk nooit echt alleen. Als ik ga verhuizen heeft hij geen maatjes meer. Wegens werk en studies zou het verstandig zijn om dan te wachten met een pup. Hebben jullie het weleens meegemaakt of bijvoorbeeld dat één van de twee honden overleden zijn en hoe ging jullie hond hiermee om?

Ik weet niet of het heel slim is en verantwoord maar we dachten zelf om een pup te nemen als ik ooit zwanger mag worden zodat je echt veel tijd hebt qua opvoeding...maar dit zal wel slopend zijn. Of als ik ooit een baan krijg waarbij ik een pup mee kan nemen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Een hond in een roedel, uit een roedel halen?

Ongelezen bericht door _Leonie »

Of een herplaatser?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:engel: Een vierde er bij en het duo mee nemen?
moonsparkle
Actief

Dan wordt mn vader helaas gillend gek :boos: 't is dat die van mij eigenlijk overal los kan anders werd hij nu al gek :roll:
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ga je erg ver bij je ouders vandaan wonen? Anders zou je je hond overdag naar je ouders kunnen brengen en 's avonds weer kunnen halen.
Een hond bij z'n roedelgenootjes weghalen en vervolgens de hele dag alleen laten zitten lijkt me niet echt leuk voor de hond.
Of, als het mogelijk is, nu nog een hond erbij nemen en het half jaar dat je hebt voor je verhuist ervoor gebruiken om ze aan elkaar te wennen?
Dan kun je je beide honden straks meenemen.
Groetjes, Marjan
moonsparkle
Actief

Nawosh schreef:Ga je erg ver bij je ouders vandaan wonen? Anders zou je je hond overdag naar je ouders kunnen brengen en 's avonds weer kunnen halen.
Een hond bij z'n roedelgenootjes weghalen en vervolgens de hele dag alleen laten zitten lijkt me niet echt leuk voor de hond.
Of, als het mogelijk is, nu nog een hond erbij nemen en het half jaar dat je hebt voor je verhuist ervoor gebruiken om ze aan elkaar te wennen?
Dan kun je je beide honden straks meenemen.
Ik ga wel 40 minuten verderop wonen. M'n werk zit wel dichtbij m'n ouders maar dat is wel alsnog een kwartier á 20 minuten omrijden. Ik zou dus wel heel graag inderdaad nu voor een pup kiezen, maar dat laat paps echt absoluut niet toe.
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Als je zwanger wordt zit je over het algemeen geen 9 maand thuis, tijdens de laatste loodjes heb je echt geen puf om nog eens een pup op te voeden/uit te laten elk uur. En laten we het helemaal al niet hebben over de eerste weken nadat de baby geboren is. Lijkt me niet zo'n strak plan.
Ik zou kiezen voor een oudere stabiele herplaatser. Of je hond lekker bij je ouders laten wonen en bijvoorbeeld in de weekenden ophalen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Hangt ook van de hond af. Er zijn honden die het eigenlijk wel prima vinden om alle aandacht nu voor zichzelf te hebben.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ten eerste hangt het heel erg van de hond zelf af..Wij hadden hier ook een beetje zo'n situatie..

Hayley, de hond van mijn thuiswonende dochter is geboren en opgegroeid in een roedel, zij kende dus niet anders, maar vind alleen zijn ook absoluut niet leuk..Toen mijn dochter opperde Hayley mee te willen nemen als ze op zichzelf ging wonen heb ik gezegd dat ze dat de hond niet aan kon doen, vervolgens na lang nadenken en praten heb ik mijn dochter toestemming gegeven een hond er bij te nemen...Dit is Falera geworden, Fal zou op zich best alleen kunnen leven, maar zij doet het ook goed met de rest en trekt Hayley mee..
Mocht mijn dochter nu op zichzelf willen wonen, neemt ze dus Hayley en Falera mee.. Ik ben nu de back up ( dochter is nog net geen 18 jaar, maar bekostigd haar eigen hondjes zelf) en zal dat ook altijd blijven :wink:

Succes met je beslissing :ok:
moonsparkle
Actief

Opzich neem ik hem wel vaak alleen mee met wandelen/trainen en evenementen. Soms gaat hij ook een weekendje mee uitlogeren en dat gaat allemaal prima. Dan ben ik alleen wel constant bij hem op een boodschapje van een kwartier na dus dat is niet helemaal te vergelijken.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Skittles schreef:Als je zwanger wordt zit je over het algemeen geen 9 maand thuis, tijdens de laatste loodjes heb je echt geen puf om nog eens een pup op te voeden/uit te laten elk uur. En laten we het helemaal al niet hebben over de eerste weken nadat de baby geboren is. Lijkt me niet zo'n strak plan.
Ik zou kiezen voor een oudere stabiele herplaatser. Of je hond lekker bij je ouders laten wonen en bijvoorbeeld in de weekenden ophalen.
Dat dus. Ik ben heel blij dat mijn honden wat ouder zijn, mijn dochtertje is nu 6 weken en ja, de honden zijn er best wel eens bij ingeschoten de afgelopen weken en sowieso zijn hun uitlaattijden nu afhankelijk van Carlijns 'voedertijden' ( :engel: ). Een pup had ik nu zwaar tekort gedaan, om nog maar te zwijgen over het zindelijk maken.
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Ik heb een herplaatsers gehad uit een roedel en zelf later een hond uit onze roedel herplaatst, beide werden ' enige hond' In ieder geval voor ruim een jaar. Ging beide keren prima.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik heb mijn herder ook thuis gelaten. Altijd met nog 2 andere honden geleefd en wilde hem dat op zijn oude dag niet aan doen. En het verhuizen, meer alleen zijn en geen roedelgenootjes meer. We hebben nog twee jaar gewacht en toen heb ik Enzi gekocht.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb het gedaan toen ik meer dan een half leven geleden uit huis ging.
Ik nam mijn hond mee, die bij mijn ouders in een roedel van drie woonde.
Dat trok hij heel slecht. Ik heb hem weer terug gedaan naar mijn ouders.
Was gewoon een zielige hond bij mij thuis. Down.

Er zijn honden die niet goed functioneren in een roedel, en die zullen het wel fijn vinden.
Maar ik denk dat je het gros van de honden er geen plezier mee doet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Mijn zoon heeft ook zijn hond meegenomen toen hij uit huis ging. Die leefde bij ons ook in een roedel van 3. Die hond (wisten we al van een verhuizing daarvoor) heeft moeite met veranderingen. Dus de hond werd in het begin naar mij gebracht als mijn zoon naar school moest. Dat kostte hem wel 20 minuten omrijden, maar dat had hij er voor over. Toen de hond eenmaal wat beter gewend was aan het huis van mijn zoon, het langzaam afgebouwd en toen was het ook voor de hond geen probleem meer.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Is het misschien niet handiger om eerst af te wachten hoe je situatie zal zijn als je het huis uit bent, en daarop te beslissen? Wil je al op korte termijn zwanger worden (als dat lukt) of is het nog 'toekomst muziek'?

Naar wat voor soort baan ga je straks zoeken en wat is de kans dat je dan je hond mee zou kunnen nemen?

Ik zou een lijstje gaan maken van voors en tegens en wat je nu al zeker weet en wat nog allemaal variabelen zijn.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik zou het ook nog even bekijken.... en ik vind trouwens niet elke groep honden een echte roedel.
Heb je een oudje/jongere/ander ras met een heel ander karakter, zelfs grote, lopen ze eerder naast elkaar en niet met elkaar.
Thuis vroeger hadden we veel honden en ieder had weer zijn eigen hond, vaak een heel ander ras, die gingen gewoon als eenling mee. Vonden ze vaak te gek :cheer:.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”