Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
WTF
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Re: WTF
Falera deed dat ook toen ze hier net was...Hayley heeft het misschien 2 keer gedaan, ik druk dat meteen de kop in, ten eerste kun je er hele nare reacties van andere honden op krijgen en ten tweede wordt ik er kotskriegel van, ik vind het abnormaal gedrag, dat niet nodig is, als er iets opgelost moet worden kan ik dat prima zelf, hoeven die mutsen niet te doen..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat is maar erg magertjes hoor... die heb ik gister idd. op tv gezien...Roompie schreef:http://www.tubeplus.me/player/870074/Do ... emphis/%22
Je moet Annabelle hebben en het begint ongeveer bij 20 minuten meen ik.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ja, weet ik wel maar voor iemand die het echt nog nooit gehoord heeft geeft dit een beetje een idee. Alleen ik heb het wel eens veel en veel erger gehoord. Alsof die hond vermoord werdmalinois schreef:dat is maar erg magertjes hoor... die heb ik gister idd. op tv gezien...Roompie schreef:http://www.tubeplus.me/player/870074/Do ... emphis/%22
Je moet Annabelle hebben en het begint ongeveer bij 20 minuten meen ik.

- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Herders en andere rassen zijn helemaal niet vervelend en wat voor je termen ook aan ze geeft. Wij als eigenaren althans sommige daarvan die bezorgen dat de hond zeg maar verkloot (op z'n plat hollands gezegd) dat ze op andermans hond gaan klappen en wat dan ook. En neem de staff daar z'n ook eigenaren die deze honden een zeer slechte naam bezorgen voor andere staffeigenaren die ze gekocht hebben omdat ze een leuk rashond vinden. En ook zeer goed mee omgaan.
En al die piepende, gillende en krijsende honden die kunnen waarschijnlijk op dat moment niet hendelen als ze een hond tegenkomen die ze eng vinden en daardoor waarschijnlijk ook op een foute manier van zichaf te houden door flinke herrie te maken. Waarschijnlijk hebben ze dan niet geleerd om met andere honden om te gaan of door slechte ervaring.
Ik ken zat herders zijn echte leuke honden om ze tegen te komen
En al die piepende, gillende en krijsende honden die kunnen waarschijnlijk op dat moment niet hendelen als ze een hond tegenkomen die ze eng vinden en daardoor waarschijnlijk ook op een foute manier van zichaf te houden door flinke herrie te maken. Waarschijnlijk hebben ze dan niet geleerd om met andere honden om te gaan of door slechte ervaring.
Ik ken zat herders zijn echte leuke honden om ze tegen te komen
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

http://www.youtube.com/watch?v=oSeeEiTn ... ata_playerAsta schreef:Heeft niemand trouwens een voorbeeld van gillen= dat is mijn vraagteken, mijn toetsenbord doet stom![]()
kan me ernamelijk geen voorstelling van maken heb het nog nooit gehoord geloof ik

- Yvet
- Zeer actief
En hebben jullie deze geluid ook weleens gehoord?
Een jacht van Podenco Andaluz
Alleen er z'n honden die hier ontzettend op kunnen reageren
... r_embedded
Een jacht van Podenco Andaluz
Alleen er z'n honden die hier ontzettend op kunnen reageren
... r_embedded

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, dit stelt echt niks voor. Het kan nog veel ergerAsta schreef:nee dat heb ik dus nog nooit gezien, en dit valt dus mee, jeetje zeg

Zo eentje liep er hier in het bos. Klein opdondertje, doodsbang, en maar krijsen.
Dat gaat echt door merg en been. Skadi reageerde er heel rustig op, die ging met de kont er naar toe liggen straal negeren. Dus die werd als trainingsobject gebruikt. Want die baasjes wilden er wat aan doen.
Na een paar keer veranderde het gedrag een héél klein beetje. Hij kreeg praats.
Het ding dacht er agressie bij te kunnen gooien. Want achterlijk doen, dát leverde niks op.
En dáár reageerde Skadi héél scherp op. Ze snauwde hevig, duwde er een poot op, en bleef over het mormel gebogen staan tot 'ie weer normaal kon doen.
Nou zagen de baasjes zelf ook de (tamelijk subtiele) gedragsverandering en gingen ze niet over de zeik. Integendeel, ze waren met me eens dat ze dat moesten corrigeren.
Net als dat ik mijn psychisch gestoorde herder die altijd in de kennel zit heb gecorrigeerd.
Ongewenst gedrag, inderdaad. Normaal, maar niet gewenst.
Tegenwoordig kunnen die twee overigens redelijk goed met elkaar. Het kleine mormel reageert nog steeds ietwat gespannen, maar is verder wel rustig in gedrag. Hij krijst iig niet meer. En Skadi laat het zenuwachtige om zich heen gedrentel gaan zolang hij niet opdringerig doet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Twee dingen, Miran.Miranda schreef:Zo eentje liep er hier in het bos. Klein opdondertje, doodsbang, en maar krijsen.
Dat gaat echt door merg en been. Skadi reageerde er heel rustig op, die ging met de kont er naar toe liggen straal negeren. Dus die werd als trainingsobject gebruikt. Want die baasjes wilden er wat aan doen.
Na een paar keer veranderde het gedrag een héél klein beetje. Hij kreeg praats.
Het ding dacht er agressie bij te kunnen gooien. Want achterlijk doen, dát leverde niks op.
En dáár reageerde Skadi héél scherp op. Ze snauwde hevig, duwde er een poot op, en bleef over het mormel gebogen staan tot 'ie weer normaal kon doen.
Ten eerste negeert jouw hond dus dergelijk gedrag. Ze gaat niet op eigen initiatief de zaak regelen zonder dat jij er wat over te zeggen hebt.
Ten tweede: als ze wél reageert is dat op agressie. Niet op het gillen.
En dát vind ik dus heel iets anders.
Op directe agressie, gericht tegen haarzelf, dat is alleen maar normaal lijkt me, dat ze daarop reageert.

Alleen ging het hier dus niet over agressie waartegen ingegrepen werd.
En het ging wél over zelfstandig ingrijpen in een situatie die niet direct tegen de ingrijper gericht was. De ingrijper werd alleen "getriggerd".
Dat is toch heel wat anders dan wat jij hier beschrijft.

- Miranda
- Erelid
Mar, die agressie was heel subtiel.
Hij dacht zich wat airs aan te meten omdat bij de vorige drie keer zij niks gedaan had, sterker nog, met rollende ogen hem de kont toekeerde.
Maar het was nog steeds dat vreselijk nare gekrijs, nog steeds dat rare gedrag, alleen dacht hij nú dat uitdagen wel een goed idee was. Door even héél snel, een seconde of zo, tussen het krijsen door, de houding te veranderen en te blaffen. De gemiddelde hondenbezitter zou dat niet als agressie hebben gezien hoor. Neuh....mijn hond deed NIKS en die valse herder viel hem aan.
Euh....dát zit dus wel even een tikje anders......
Die hond gedroeg zich zwaar achterlijk, daar was idereeen het over eens. Dat dien je te negeren, vond Skadi (de baasjes overigens niet, die werkten er hard aan). Maar als hij dat negeren aanpakt om uit te gaan dagen (je dúrft niet, hè...mietje), dan krijg je je vet.
Zag het voor omstanders uit als 'de valse herder valt een klein bang hondje aan'? Ja, vast wel.
Hij dacht zich wat airs aan te meten omdat bij de vorige drie keer zij niks gedaan had, sterker nog, met rollende ogen hem de kont toekeerde.
Maar het was nog steeds dat vreselijk nare gekrijs, nog steeds dat rare gedrag, alleen dacht hij nú dat uitdagen wel een goed idee was. Door even héél snel, een seconde of zo, tussen het krijsen door, de houding te veranderen en te blaffen. De gemiddelde hondenbezitter zou dat niet als agressie hebben gezien hoor. Neuh....mijn hond deed NIKS en die valse herder viel hem aan.
Euh....dát zit dus wel even een tikje anders......
Die hond gedroeg zich zwaar achterlijk, daar was idereeen het over eens. Dat dien je te negeren, vond Skadi (de baasjes overigens niet, die werkten er hard aan). Maar als hij dat negeren aanpakt om uit te gaan dagen (je dúrft niet, hè...mietje), dan krijg je je vet.
Zag het voor omstanders uit als 'de valse herder valt een klein bang hondje aan'? Ja, vast wel.
And few will ever climb
- Miranda
- Erelid
Mijn punt is dus...dat weet je niet.Marjoleine schreef:Alleen ging het hier dus niet over agressie waartegen ingegrepen werd.
Het kan héél subtiel zijn.
En gezien de haat voor herders vlak ik niet uit dat er wat agressie bij zat.
And few will ever climb
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Neemt niet weg dat de giller aan de lijn was en dus niet op de corrigeerder af kwam.Miranda schreef:Mijn punt is dus...dat weet je niet.Marjoleine schreef:Alleen ging het hier dus niet over agressie waartegen ingegrepen werd.
Dat kon zij namelijk niet.
- Miranda
- Erelid
Nee, dat klopt.ranetje schreef:Neemt niet weg dat de giller aan de lijn was en dus niet op de corrigeerder af kwam.Miranda schreef:Mijn punt is dus...dat weet je niet.Marjoleine schreef:Alleen ging het hier dus niet over agressie waartegen ingegrepen werd.
Dat kon zij namelijk niet.
Ik zie maar zo voor me hoe de giller tegen het been aangeplakt zat en daar wat steun en extra moed uithaalde.
Laat onverlet dat die herderbaas beter had moeten weten.
Da's gewoon een eikel, helemaal omdat hij blijkbaar wist hoe zijn hond zou reageren.
And few will ever climb
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar dat weet je dus niet.Miranda schreef:Mijn punt is dus...dat weet je niet.Marjoleine schreef:Alleen ging het hier dus niet over agressie waartegen ingegrepen werd.
En zoals Nettie al zegt, de giller zat vast.
En dus werd er niks fysiek geprovoceerd, behalve dan misschien trommelvliezen.
- Miranda
- Erelid
Skadi werd destijds ook niet fysiek geprovoceerd.
Het enige wat dat hondje deed was heel eventjes zijn houding veranderen. Hij kwam niet op d'r af, hij keek wel link uit
Maar waar Skadi de pure angst negeerde, reageerde ze op de verandering in houding héél scherp.
Beetje té als je het mij vraagt, maar dat zit wel in d'r, heftig reageren.
Het enige wat dat hondje deed was heel eventjes zijn houding veranderen. Hij kwam niet op d'r af, hij keek wel link uit

Maar waar Skadi de pure angst negeerde, reageerde ze op de verandering in houding héél scherp.
Beetje té als je het mij vraagt, maar dat zit wel in d'r, heftig reageren.
And few will ever climb
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- ranetje
- Zeer actief
Kan hij bij die andere hond komen?Valerie schreef:Een aangelijnde hond kan toch nog steeds fysiek provoceren?
Hij kan hooguit een houding zien die hem niet bevalt, maar bij de corrigerende komen was niet mogelijk.
Volgens mij is er nog nooit een kettinghond op een boerderij aangevallen door een vreemde hond omdat hij aan die rinkelende ketting stond te blèren.
Ik bedoel maar ..........
Je kunt ook eindeloos argumenten blijven verzinnen waarom die hond corrigeerde.
Het hoort niet en als een hond dat wel doet zorg je als baas maar dat het niet gebeurt.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
die hond vond blijkbaar dat het wel hoorde 
neemt niet weg dat de baas het had moeten voorkomen, maar dat stond volgens mij op pagina 1 al tig keer.

neemt niet weg dat de baas het had moeten voorkomen, maar dat stond volgens mij op pagina 1 al tig keer.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
we vervallen idd. al 20 pag. in herhalingen wat dit betreft...renee-uk schreef:die hond vond blijkbaar dat het wel hoorde
er is een groep (waar ik o.a. toe behoor) de het normaal gedrag vind van de 'corrigerende hond'.
er is een groep die het geen normaal gedrag vind van de 'corrigerende hond'.
er is een groep die vind het gedrag van Hanneke's hond abnormaal vind(ik ga nog een stap verder, ik noem dat gestoord gedrag)
er is een groep die vind het gedrag van Hanneke's hond normaal
er is een groep die vind dat Hanneke wat aan het gedrag van haar hond had moeten doen
er is een groep die vind dat Hanneke niks had hoeven doen aan het gedrag van haar hond
MAAR over 1 ding zijn we het al vanaf de 1e pagina eens: de eigenaar van de corrigerende hond had het niet mogen laten gebeuren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Dank je, scheelt me een hele tijd lezen,.....malinois schreef:we vervallen idd. al 20 pag. in herhalingen wat dit betreft...renee-uk schreef:die hond vond blijkbaar dat het wel hoorde
er is een groep (waar ik o.a. toe behoor) de het normaal gedrag vind van de 'corrigerende hond'.
er is een groep die vind het gedrag van Hanneke's hond abnormaal vind(ik ga nog een stap verder, ik noem dat gestoord gedrag)
er is een groep die vind dat Hanneke wat aan het gedrag van haar hond had moeten doen
er is een groep die vind dat Hanneke niks had hoeven doen aan het gedrag van haar hond
MAAR over 1 ding zijn we het al vanaf de 1e pagina eens: de eigenaar van de corrigerende hond had het niet mogen laten gebeuren.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- ranetje
- Zeer actief
Daar geloof ik geen barst van.malinois schreef: we vervallen idd. al 20 pag. in herhalingen wat dit betreft...
Er zijn mensen die het gedrag menen te begrijpen.
Maar normaal?

- Yvet
- Zeer actief
Als een hond aangelijnd loopt in een losloopgebied zelfs nog in de wijk betekent meestal in de regel dat iets is aan de hand is met de hond. Zoals regelneef/nicht, angstig (misschien met agressie), gewoon agressief, om medische reden, enz..........
Ik denk waarom zou je hond op een andere hond laten die juist aan de lijn is en lekker op laten duiken, corrigeren op een hond die niet van andermans honden houdt. Staat lekker stoer of zo.
De dagelijkse boswandeling moet voor iedereen een plezierig uitje en niet van zoals TS (en voor vele anderen die ook misschien zo zijn) verbouwereerd maar moet nakijken wat ik heb aan m'n fiets hangen. Zo bezorgt je voor diegene dat bepaalde honden zoals in dit geval in specifieke rashond de vervelendste ras is die op deze wereld loopt.
Ik vind ergens dat een vreemde hond die je totaal niet kent en aan de lijn zit, dat je eigen hond even aanlijnt als ze geen van beide partijen met mekaar kunnen vinden. Zodat geen dingen zo kunnen ontstaan dat voor ieder zeer onplezierig wandeling wordt ipv een leuk gezellig uitje is.
En dat iedereen op z'n eigen hond let ook als je aan het spelen bent met ze. Gebeurt er wat dat je even erover praat. En niet gauw even weglopen.
Ik denk waarom zou je hond op een andere hond laten die juist aan de lijn is en lekker op laten duiken, corrigeren op een hond die niet van andermans honden houdt. Staat lekker stoer of zo.
De dagelijkse boswandeling moet voor iedereen een plezierig uitje en niet van zoals TS (en voor vele anderen die ook misschien zo zijn) verbouwereerd maar moet nakijken wat ik heb aan m'n fiets hangen. Zo bezorgt je voor diegene dat bepaalde honden zoals in dit geval in specifieke rashond de vervelendste ras is die op deze wereld loopt.
Ik vind ergens dat een vreemde hond die je totaal niet kent en aan de lijn zit, dat je eigen hond even aanlijnt als ze geen van beide partijen met mekaar kunnen vinden. Zodat geen dingen zo kunnen ontstaan dat voor ieder zeer onplezierig wandeling wordt ipv een leuk gezellig uitje is.
En dat iedereen op z'n eigen hond let ook als je aan het spelen bent met ze. Gebeurt er wat dat je even erover praat. En niet gauw even weglopen.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Dit dus ik heb niemand zien schrijven dat dit gedrag normaal of acceptabel is.ranetje schreef:Daar geloof ik geen barst van.malinois schreef: we vervallen idd. al 20 pag. in herhalingen wat dit betreft...
Maar normaal?
Ik eis een nieuwe samenvatting

- Miranda
- Erelid
Of loops, of luistert niet, er zijn nog wel meer dingen te bedenken.Yvet schreef:Als een hond aangelijnd loopt in een losloopgebied zelfs nog in de wijk betekent meestal in de regel dat iets is aan de hand is met de hond. Zoals regelneef/nicht, angstig (misschien met agressie), gewoon agressief, om medische reden, enz..........
Maar als er in een groep loslopende honden één hond aangelijnd is, laat ik mijn hond daar ook los bij lopen hoor. Ze stond in een groepje met meerdere honden, en er zat maar één hond aan de lijn

Ja, het was heel natuurlijk gedrag volgens sommige mensen.ranetje schreef:Daar geloof ik geen barst van.
Maar normaal?
Kijk, ik denk er precies zo over als jij. Ik begrijp het gedrag wel. Maar normaal gedrag is het niet.
In mijn ogen vertoont die herder normaler gedrag. Nogmaals, ten overvloede, bijzonder ongewenst, maar ik begrijp het prima.
Vooral als er (zoals ik vermoed) niet enkel sprake was van angst, maar er ook (wat) agressie doorheen zat. Ik was er niet bij, en zeker weten doe ik het niet, maar dat is wat mijn gevoel me ingeeft. En ja, dat zal best gekleurd zijn door mijn ervaringen met dit soort gedrag.
And few will ever climb
- ranetje
- Zeer actief
Ik hoor bij diverse groepen zoals Malinois die uit elkaar heeft willen splitsen
- Ik vind het geen normaal gedrag van de hond die de correctie uitvoert (ook al schijnt het bij dat type hond vaker voor te komen, dat maakt het niet normaal)
- Ik vind het geen normaal gedrag wat Lilo vertoonde.
- Ik vind dat de baas van de corrigerende hond (die kennelijk wist wat zijn hond zou doen) de actie had moeten voorkomen ....
- Ik vind dat Hanneke flink aan de slag moet om dat gegil er uit te trainen.
Verder
Ik hou er over op

- Ik vind het geen normaal gedrag van de hond die de correctie uitvoert (ook al schijnt het bij dat type hond vaker voor te komen, dat maakt het niet normaal)
- Ik vind het geen normaal gedrag wat Lilo vertoonde.
- Ik vind dat de baas van de corrigerende hond (die kennelijk wist wat zijn hond zou doen) de actie had moeten voorkomen ....
- Ik vind dat Hanneke flink aan de slag moet om dat gegil er uit te trainen.
Verder

Ik hou er over op

- Yvet
- Zeer actief
Neemt natuurlijk niet weg dat ze eraan wat moet doen. Of door weg te gaan als ze de boel niet vertrouwd.Miranda schreef:Of loops, of luistert niet, er zijn nog wel meer dingen te bedenken.Yvet schreef:Als een hond aangelijnd loopt in een losloopgebied zelfs nog in de wijk betekent meestal in de regel dat iets is aan de hand is met de hond. Zoals regelneef/nicht, angstig (misschien met agressie), gewoon agressief, om medische reden, enz..........
Maar als er in een groep loslopende honden één hond aangelijnd is, laat ik mijn hond daar ook los bij lopen hoor. Ze stond in een groepje met meerdere honden, en er zat maar één hond aan de lijn![]()
Ja, het was heel natuurlijk gedrag volgens sommige mensen.ranetje schreef:Daar geloof ik geen barst van.
Maar normaal?
Kijk, ik denk er precies zo over als jij. Ik begrijp het gedrag wel. Maar normaal gedrag is het niet.
In mijn ogen vertoont die herder normaler gedrag. Nogmaals, ten overvloede, bijzonder ongewenst, maar ik begrijp het prima.
Vooral als er (zoals ik vermoed) niet enkel sprake was van angst, maar er ook (wat) agressie doorheen zat. Ik was er niet bij, en zeker weten doe ik het niet, maar dat is wat mijn gevoel me ingeeft. En ja, dat zal best gekleurd zijn door mijn ervaringen met dit soort gedrag.

- Miranda
- Erelid
Dat ben ik volledig met je eens.Yvet schreef:Neemt natuurlijk niet weg dat ze eraan wat moet doen. Of door weg te gaan als ze de boel niet vertrouwd.
Maar dat had ik in eerdere posts ook al gezegd.
And few will ever climb
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Vandaag dan voor het eerst een gillende hond tegen gekomen 
Luca zei alleen 1x woef en liep toen hooghartig door en Dumas ging er bij staan kwispelen. Die snapte er helemaal niks van

Luca zei alleen 1x woef en liep toen hooghartig door en Dumas ging er bij staan kwispelen. Die snapte er helemaal niks van

- Yvet
- Zeer actief
Ik denk voor Hanneke ook even op de forum van www.dogsinneed.nl en deze forum is speciaal voor mensen met Podenco's moet kijken. Daar kan ze heel wat info krijgen.Miranda schreef:Dat ben ik volledig met je eens.Yvet schreef:Neemt natuurlijk niet weg dat ze eraan wat moet doen. Of door weg te gaan als ze de boel niet vertrouwd.
Maar dat had ik in eerdere posts ook al gezegd.