Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mate Select

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Mate Select

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Agility addict schreef:
Rosita Compagner schreef:@Agility addict; en wáárom moeten ze dat nu ontwikkelen??? Het IS er, in ENGELAND. Da's een paar uurtjes met de auto en net zo ver als hier per mail. Waarom???

Nee, jij weet het ook niet, dat weet ik wel. Het is meer een vraag uit frustratie
Persoonlijk zou ik mij er niet zo druk om maken dat de Raad het wiel opnieuw uit wil vinden. Voor mijn afstudeeronderzoek hebben we een rashondenpopulatie geanalyseerd en zo ingewikkeld is het niet om een programma te maken wat dit soort dingen berekend. Daarbij kunnen ze nu de database van de Raad als uitgangspunt nemen, misschien kunnen de NHSB data wel helemaal niet inlezen in die Engelse variant.. :wink:
Nou, op zich zou ik het best plezierig vinden wanneer die databasen te koppelen zijn straks. Dat scheelt nogal gedoe.
Agility addict
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Phalene
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Mate Select

Ongelezen bericht door Agility addict »

Daar heb je absoluut gelijk in, maar ik ben bang dat het nog lang niet zo ver is.. Ik zou er groot voorstander van zijn als de FCI een internationale database gaat ontwikkelen van honden waarvan de afstamming met DNA bewezen is. Populatiegenetica blijft altijd een vorm van kansrekenen, maar ik zou het erg prettig vinden om te weten dat de gegevens in ieder geval kloppen.
Afbeelding
Meer informatie over de pupjes op; http://phalenepups.webs.com
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”