Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Importeren pup uit UK

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Hamilton
Zeer actief

Re: Importeren pup uit UK

Ongelezen bericht door Hamilton »

Tot 2 keer toe 'n pup van 8 weken via de tunnel meegenomen ( 1997 en 2006) beide keren geen hond aangegeven met inchecken en ook geen problemen gehad. Vorig jaar is er ook 'n pup met 8 weken door de tunnel meegekomen, geen aangifte, geen controle,
Maar toen wij in mei uit Engeland terug gingen met de tunnel en de papieren van Andra ok waren en wij incheckten met hond, werden alle autos voor ons wel degelijk apart door de douane gecontroleerd, gelukkig mochten wij zo doorrijden omdat we 1 trein eerder mee mochten en die stond op punt van vertrekken.
Wat wij beide keren met de pups gedaan hadden, vlak voor de tunnel de pups lekker laten rennen in het gras, zodat ze als 'n blok in slaap vielen en pas ergens in België wakker gemaakt moesten worden.

wij zijn afgelopen mei heen met de boot gegaan en terug door de tunnel, overtocht boot viel reuze mee auto stond lekker ruim op een hoog dek( ivm hond), maar Dover Calais of Dover Duinkerken, je komt beide keren in Frankrijk aan en ik weet niet hoe de douane daar is. Met de tunnel heb je alleen in Engeland controle, in Frankrijk rij je zo de trein uit .
succes met het uitzoeken :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

esther1989 schreef:Ik dacht dat Frankrijk niet de regel had dat pups onder de 3maanden toegelaten worden met verklaring dat ze niet met Rabies in aanmerking gekomen zijn.
Dat klopt inderdaad maar ik heb indertijd ook diverse malen via Calais pups meegenomen vanuit Engeland naar NL en nooit enig commentaar gehad bij de douane .
Nu heb ik afgelopen zaterdag ook de gok gewaagd mijn lagottopupje (8 weken) vanuit Italië mee te nemen naar Frankrijk en ook geen contrôle gehad. De pups die ik naar Italië heb gebracht heb ik overigens wel netjes de 90 dagen laten passeren en rabies laten enten want ik wilde de nieuwe baasjes niet voor het blok zetten bij problemen ;-)
Als ik wel problemen zou hebben gehad met mijn eigen pupje zou ik gezegd hebben dat we onderweg naar Nederland waren en dat het daar geen probleem is !
Sandra
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marjoleine schreef:
renee-uk schreef:is ook wel logisch, bij andere grensovergangen in europa doen ze ook niet zo moeilijk toch?
Scandinavië wel eens gedaan? ;)

Ik heb iemand op het vliegveld van Kopenhagen teruggestuurd zien worden.
Ik heb iemand bij de grens van Zweden teruggestuurd zien worden, ze kon kiezen: terug of hond ter plaatse inleveren en laten inslapen, want het land in ging mooi niet door.
Ik heb iemand op Schiphol uit het vliegtuig zien halen vanwege een missende handtekening in het paspoort van de hond.
Ik heb mensen uit Helsinki gezien die wel terug konden maar dan zonder hond, omdat er iets niet klopte.
Zowel per vliegtuig als per auto overigens.
Ik zou geen risico nemen en altijd de dag van te voren checken of er niet onverhoopt iets veranderd is.
En Frankrijk zou ik vermijden.
nee nooit die kant heen geweest, maar scandinavië is te vergelijken met engeland toch?
die hadden (en hebben misschien nog steeds dat weet ik niet) toch ook afwijkende invoerregelingen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

De kans op controle met de trein is dus stukken kleiner zo niet misschien wel nihiel omdat je zo de trein uit rijdt? De controles van degene die ik ken was een overtocht met de boot overigens.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Ik heb in mijn kennissenkring iemand die in UK werkende BC's opkoopt, zowel volwassen als pups (honden worden dan door hem getraind en verkocht). Die flikkert de honden altijd zo zonder papieren (of zelfs maar entingen) achter in de auto en rijdt deze de trein op.
Nog nooit problemen mee gehad :O:
Hij doet die al ruim vijftien jaar :80:
renee-uk
Zeer actief

dogo4ever schreef:De kans op controle met de trein is dus stukken kleiner zo niet misschien wel nihiel omdat je zo de trein uit rijdt? De controles van degene die ik ken was een overtocht met de boot overigens.
die controle, als je die krijgt, vindt plaats voor je de trein oprijdt.
je krijgt de engelse en de franse douane na elkaar voordat je de trein op mag.
eenmaal aangekomen in het land van bestemming kun je zo de trein af en het land in rijden
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Ennath schreef:Ik heb in mijn kennissenkring iemand die in UK werkende BC's opkoopt, zowel volwassen als pups (honden worden dan door hem getraind en verkocht). Die flikkert de honden altijd zo zonder papieren (of zelfs maar entingen) achter in de auto en rijdt deze de trein op.
dat klopt dan wel met mijn idee dat de engelsen geen belang hebben bij honden die het land uitgaan, wel bij honden die het land binnenkomen ;)
en zo te lezen doet de franse douane dan ook niet moeilijk.
Afbeelding

Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

renee-uk schreef:
Ennath schreef:Ik heb in mijn kennissenkring iemand die in UK werkende BC's opkoopt, zowel volwassen als pups (honden worden dan door hem getraind en verkocht). Die flikkert de honden altijd zo zonder papieren (of zelfs maar entingen) achter in de auto en rijdt deze de trein op.
dat klopt dan wel met mijn idee dat de engelsen geen belang hebben bij honden die het land uitgaan, wel bij honden die het land binnenkomen ;)
en zo te lezen doet de franse douane dan ook niet moeilijk.
Dat is ook onze ervaring.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Hamilton schreef: wij zijn afgelopen mei heen met de boot gegaan en terug door de tunnel, overtocht boot viel reuze mee auto stond lekker ruim op een hoog dek( ivm hond), maar Dover Calais of Dover Duinkerken, je komt beide keren in Frankrijk aan en ik weet niet hoe de douane daar is. Met de tunnel heb je alleen in Engeland controle, in Frankrijk rij je zo de trein uit .
Je kunt toch ook Hoek van Holland - Folkstone??

Maar jullie zijn dus zonder problemen via de tunnel gegaan..?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Irisz schreef:
Hamilton schreef: wij zijn afgelopen mei heen met de boot gegaan en terug door de tunnel, overtocht boot viel reuze mee auto stond lekker ruim op een hoog dek( ivm hond), maar Dover Calais of Dover Duinkerken, je komt beide keren in Frankrijk aan en ik weet niet hoe de douane daar is. Met de tunnel heb je alleen in Engeland controle, in Frankrijk rij je zo de trein uit .
Je kunt toch ook Hoek van Holland - Folkstone??

Maar jullie zijn dus zonder problemen via de tunnel gegaan..?
Hoek van Holland naar Harwich, maar die duurt langer!
Nemen jullie Xavi mee?, Wij zijn heen met de boot Calais/Dover gegaan, terug met de tunnel, dit vanwege de kosten, boot heen incl hond was goedkoper dan tunnel heen, tunnel terug hoef je voor de hond niet meer te betalen.
hieronder een lijst van havens waar je Engeland met hond binnen kan komen
zie hier

en zonder problemen door de tunnel, maar dat kwam omdat we gelijk na de douane door konden rijden om de trein te halen. en toen bleek dat alle auto's die voor ons stonden, gecontroleerd werden door de franse douane.
De overige keren (3 x) totaal geen last gehad
Laatst gewijzigd door Hamilton op 06 jul 2012 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Dat er niet wordt gecontroleerd door de Fransen, wil niet zeggen dat het is toegestaan :wink: In de verordening staat dat honden bij import in de EU altijd een rabiësenting moeten hebben. Lidstaten mogen een uitzondering maken voor dieren jonger dan drie maanden die niet geënt kunnen worden. Nederland (en een aantal andere landen) maakt gebruik van die mogelijkheid, Frankrijk dus niet. Het is maar net hoeveel risico je daarmee wil nemen.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Heb bericht gehad van de ambassade. We mogen niet door Frankrijk reizen. :(:
Wordt dus toch met de boot, shitzooi.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Importeren pup uit UK

Ongelezen bericht door crutz »

Irisz schreef:Heb bericht gehad van de ambassade. We mogen niet door Frankrijk reizen. :(:
Weet niet hoe t op de boot naar Engeland is, maar op de boot v Stockholm naar Finland mochten de honden gewoon mee t dek op.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Irisz schreef:Heb bericht gehad van de ambassade. We mogen niet door Frankrijk reizen. :(:
Weet niet hoe t op de boot naar Engeland is, maar op de boot v Stockholm naar Finland mochten de honden gewoon mee t dek op.
Die optie zag ik nu inderdaad ook staan, als je een kennel gebruikt. Dus dat ga ik even uitzoeken.
Als dat niet mag, denk ik niet dat ik de boot wil nemen.
Dan ga ik toch maar informeren of het vliegtuig een optie is en laat ik Xavi dus thuis. Jammer, maar helaas.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

en vliegen?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:
crutz schreef:
Die optie zag ik nu inderdaad ook staan, als je een kennel gebruikt. Dus dat ga ik even uitzoeken.
Als dat niet mag, denk ik niet dat ik de boot wil nemen.
Dan ga ik toch maar informeren of het vliegtuig een optie is en laat ik Xavi dus thuis. Jammer, maar helaas.

in het vliegtuig zullen ze dan gezien het formaat van een RR pup op die leeftijd ook in het ruim moeten...
wrs is het gebruik van een kennel, dat je een kennel aan boord moet reserveren. Marinus had dat toen op de boot van Finland naar Rostock, waren maar 5 kennels aan boord, maar als je die reserveerde mocht je hond ook mee de boot op, deze zijn natuurlijk altijd snel volgeboekt
Hutsje
Zeer actief

dat ligt aan de maatschappij, ik heb kiefer ook in de cabine (op schoot) mee gehad.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:en vliegen?
Ga ik naar kijken, maar enige nadeel is dat Xavi dan niet mee "kan". Kan wel natuurlijk, maar ik ga hem niet in het ruim van een vliegtuig stoppen omdat de puppenbaasjes hem graag willen zien. Dan blijft hij dus thuis.
En dan ook onder de voorwaarde dat de puppen mee kunnen in de cabine, en dat mag ook niet overal.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Heb inmiddels begrepen dat op de boot de honden ofwel in de auto moeten blijven gedurende de reis (6 uur) ofwel in een gereserveerde kennel zitten, achter slot en grendel, waar je ook niet bij kan. :(:
Ik weet het even niet...
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elien »

in oktober ben ik ook mijn pup gaan halen in de UK. Ze was toen ook nog geen 3 maand en was niet ingeent tegen rabies. We zijn toen tegengehouden door de controle (franse douane), maar ze hebben de pups geen eens gezien. Het is maar hoe je geluk hebt natuurlijk.

Onlangs ook naar de UK geweest voor mijn Neela (volwassen) te laten dekken. Zij was uiteraard wel in orde met haar inentingen, maar toen we van de uk naar frankrijk gingen, mochten we gewoon doorrijden door beide douanes. Geen enkel die maar de moeite deed om zelfs de paspoorten van ons te controleren. Laat staan de hond.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:dat ligt aan de maatschappij, ik heb kiefer ook in de cabine (op schoot) mee gehad.
dat is gewoon mazzel hebben & ze gaan steeds moeilijker doen is mijn ervaring.... ;(
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:Heb inmiddels begrepen dat op de boot de honden ofwel in de auto moeten blijven gedurende de reis (6 uur) ofwel in een gereserveerde kennel zitten, achter slot en grendel, waar je ook niet bij kan. :(:
Ik weet het even niet...
ook via Duinkerken (België)
Hutsje
Zeer actief

crutz schreef:
Hutsje schreef:dat ligt aan de maatschappij, ik heb kiefer ook in de cabine (op schoot) mee gehad.
dat is gewoon mazzel hebben & ze gaan steeds moeilijker doen is mijn ervaring.... ;(
nee, met de sas gevlogen dan mogen ze tot 8 kilo mee in de cabine, mits je transportbox aan de eisen voldoen. je moet het alleen vtv aangeven.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

mag nog steeds, zie ik:

IN DE CABINE
Alleen kleine katten en honden van maximaal 6 kg (KLM) of 8 kg (SAS), inclusief reistas of kennel, mogen mee in de cabine. Uw huisdier moet dan vervoerd worden in een harde kennel van maximaal 20 cm hoog (KLM) of 40 x 25 x 23 cm (SAS), of in een dierenreistas (KLM) van maximaal 115 cm (lengte + breedte + hoogte). Bij de SAS is een dierenreistas niet toegestaan. Als u uw dier in de cabine wilt laten meereizen, dient u dit van tevoren te reserveren. Houd er rekening mee dat de luchtvaartmaatschappijen per vlucht slechts een beperkt aantal kennels in de cabine toestaan.

ik had overigens wel ene dierenreistas, maar die voldeed wel aan de 40x25x23 cm.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Iris, mag je niet in de auto blijven zitten? Dat is natuurlijk niet ideaal, maar dan kun je in ieder geval bij pupmans blijven.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Importeren pup uit UK

Hutsje schreef:mag nog steeds, zie ik:

IN DE CABINE
Alleen kleine katten en honden van maximaal 6 kg (KLM) of 8 kg (SAS), inclusief reistas of kennel, mogen mee in de cabine. Uw huisdier moet dan vervoerd worden in een harde kennel van maximaal 20 cm hoog (KLM) of 40 x 25 x 23 cm (SAS), of in een dierenreistas (KLM) van maximaal 115 cm (lengte + breedte + hoogte). Bij de SAS is een dierenreistas niet toegestaan. Als u uw dier in de cabine wilt laten meereizen, dient u dit van tevoren te reserveren. Houd er rekening mee dat de luchtvaartmaatschappijen per vlucht slechts een beperkt aantal kennels in de cabine toestaan.

ik had overigens wel ene dierenreistas, maar die voldeed wel aan de 40x25x23 cm.
Weet ik, alleen officieel mogen ze er niet uit. & bij de KLM moeten ze minimaal 10 wk zijn tegenwoordig.

Frank is pas met lufthansa (afmetingen kennel zelfs ruimer) naar Chicago gevlogen & ze vonden de pup te groot voor de reistas (mechelse herder van 8 weken), maar uiteindelijk (toen ze hoorden dat t een werkhond in training was) was t oké. Ze heeft er enkel helemaal niet uit gemogen onderweg. Zou daar dus ook niet vanuit gaan & de gem RR is op die leeftijd denk ik ook aan de maat voor die afmetingen reistas.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

luna2906 schreef:Iris, mag je niet in de auto blijven zitten? Dat is natuurlijk niet ideaal, maar dan kun je in ieder geval bij pupmans blijven.
Nee, je mag niet in de auto blijven zitten helaas. :-(
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Hutsje schreef:mag nog steeds, zie ik:

IN DE CABINE

Weet ik, alleen officieel mogen ze er niet uit. & bij de KLM moeten ze minimaal 10 wk zijn tegenwoordig.

Frank is pas met lufthansa (afmetingen kennel zelfs ruimer) naar Chicago gevlogen & ze vonden de pup te groot voor de reistas (mechelse herder van 8 weken), maar uiteindelijk (toen ze hoorden dat t een werkhond in training was) was t oké. Ze heeft er enkel helemaal niet uit gemogen onderweg. Zou daar dus ook niet vanuit gaan & de gem RR is op die leeftijd denk ik ook aan de maat voor die afmetingen reistas.
Opzich is het geen ramp als ze er niet uit mogen, want het is maar 1 uurtje vliegen. Maar ik vrees dat een RR pup van 8 weken te groot en te zwaar al is. :(:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Duinkerken is frankrijk toch? :scratch: of ben ik nou gek
crutz
Zeer actief