Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Importeren pup uit UK

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Importeren pup uit UK

Ongelezen bericht door Inge »

Je bent van het pad af :pffff:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Duinkerke

Het ligt wel aan de rand van België
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Importeren pup uit UK

Ongelezen bericht door crutz »

Inge schreef:Je bent van het pad af :pffff:

Als ik op Google maps kijk is t Frankrijk...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

duinkerke is frankrijk. dat weet ik zekersssss
Afbeelding
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

zeg inkoppertjes hoeven niet altijd ingekopt te worden :pffff:
Er vaart vanuit oostende wel een of vrachtvervoerder die ook wat passagiers meeneemt. Transeuropa ferry's, ff kijken of die wel mogelijkheid hebben om hond mee naar boven te nemen?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

crutz schreef:
Inge schreef:Je bent van het pad af :pffff:

Als ik op Google maps kijk is t Frankrijk...
Klopt, het ligt in Frankrijk aan de grens met België dus :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

beetje mostert... had niet door waar het over ging :-)
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Hier een ervaring met een boottocht en honden die in de auto moeten blijven.

Wij hadden een bench in de auto staan, eerst de honden goed moe gemaakt en ze in de bench gedaan. (ze waren bij ons samen). Ze hebben bij ons ook 6 uur in de auto gezeten. Bij terug komst gelijk uit de bench en laten plassen. Dit alles ging heel erg goed.

Ook ervaring met hond aanboord in een bench, je mocht er dan overigens wel bij om hem op het speciale honden dek even te laten plassen.

En dan nog een met een hut aan boord waarbij je honden mee mogen de hut in. Ze mogen verder niet op de boot zelf komen niet anders dan het "honden dek" waar je ze mag uitlaten. Deze overtoch was een nacht boot. Dus 's avonds vertrekken en 's morgens aankomen.

overigens was dit alle keren naar Noorwegen/Zweden.
Afbeelding
gevni havanezers
crutz
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:Hier een ervaring met een boottocht en honden die in de auto moeten blijven.

Wij hadden een bench in de auto staan, eerst de honden goed moe gemaakt en ze in de bench gedaan. (ze waren bij ons samen). Ze hebben bij ons ook 6 uur in de auto gezeten. Bij terug komst gelijk uit de bench en laten plassen. Dit alles ging heel erg goed.

Ook ervaring met hond aanboord in een bench, je mocht er dan overigens wel bij om hem op het speciale honden dek even te laten plassen.

En dan nog een met een hut aan boord waarbij je honden mee mogen de hut in. Ze mogen verder niet op de boot zelf komen niet anders dan het "honden dek" waar je ze mag uitlaten. Deze overtoch was een nacht boot. Dus 's avonds vertrekken en 's morgens aankomen.

overigens was dit alle keren naar Noorwegen/Zweden.
dan is het naar die landen mss toch anders, mijn ervaringen zijn ook zweden-finland & finland-duitsland
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

blacky schreef:Hier een ervaring met een boottocht en honden die in de auto moeten blijven.

In dit geval gaat het om twee pups van acht weken. Ik kan me goed voorstellen dat Iris niet staat te juichen om de pups een paar uur alleen in de auto te laten. Een volwassen hond zou ik ook niet fijn vinden, maar pups al helemaal niet.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Irisz schreef:
crutz schreef:
Hutsje schreef:mag nog steeds, zie ik:

IN DE CABINE
Alleen kleine katten en honden van maximaal 6 kg (KLM) of 8 kg (SAS), inclusief reistas of kennel, mogen mee in de cabine. Uw huisdier moet dan vervoerd worden in een harde kennel van maximaal 20 cm hoog (KLM) of 40 x 25 x 23 cm (SAS), of in een dierenreistas (KLM) van maximaal 115 cm (lengte + breedte + hoogte). Bij de SAS is een dierenreistas niet toegestaan. Als u uw dier in de cabine wilt laten meereizen, dient u dit van tevoren te reserveren. Houd er rekening mee dat de luchtvaartmaatschappijen per vlucht slechts een beperkt aantal kennels in de cabine toestaan.

ik had overigens wel ene dierenreistas, maar die voldeed wel aan de 40x25x23 cm.
Weet ik, alleen officieel mogen ze er niet uit. & bij de KLM moeten ze minimaal 10 wk zijn tegenwoordig.

Frank is pas met lufthansa (afmetingen kennel zelfs ruimer) naar Chicago gevlogen & ze vonden de pup te groot voor de reistas (mechelse herder van 8 weken), maar uiteindelijk (toen ze hoorden dat t een werkhond in training was) was t oké. Ze heeft er enkel helemaal niet uit gemogen onderweg. Zou daar dus ook niet vanuit gaan & de gem RR is op die leeftijd denk ik ook aan de maat voor die afmetingen reistas.
Opzich is het geen ramp als ze er niet uit mogen, want het is maar 1 uurtje vliegen. Maar ik vrees dat een RR pup van 8 weken te groot en te zwaar al is. :(:
ik denk dat bm pups zwaarder zijn eerlijk gezegd.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Irisz schreef:
crutz schreef:
Hutsje schreef:mag nog steeds, zie ik:

IN DE CABINE
Alleen kleine katten en honden van maximaal 6 kg (KLM) of 8 kg (SAS), inclusief reistas of kennel, mogen mee in de cabine. Uw huisdier moet dan vervoerd worden in een harde kennel van maximaal 20 cm hoog (KLM) of 40 x 25 x 23 cm (SAS), of in een dierenreistas (KLM) van maximaal 115 cm (lengte + breedte + hoogte). Bij de SAS is een dierenreistas niet toegestaan. Als u uw dier in de cabine wilt laten meereizen, dient u dit van tevoren te reserveren. Houd er rekening mee dat de luchtvaartmaatschappijen per vlucht slechts een beperkt aantal kennels in de cabine toestaan.

ik had overigens wel ene dierenreistas, maar die voldeed wel aan de 40x25x23 cm.
Weet ik, alleen officieel mogen ze er niet uit. & bij de KLM moeten ze minimaal 10 wk zijn tegenwoordig.

Frank is pas met lufthansa (afmetingen kennel zelfs ruimer) naar Chicago gevlogen & ze vonden de pup te groot voor de reistas (mechelse herder van 8 weken), maar uiteindelijk (toen ze hoorden dat t een werkhond in training was) was t oké. Ze heeft er enkel helemaal niet uit gemogen onderweg. Zou daar dus ook niet vanuit gaan & de gem RR is op die leeftijd denk ik ook aan de maat voor die afmetingen reistas.
Opzich is het geen ramp als ze er niet uit mogen, want het is maar 1 uurtje vliegen. Maar ik vrees dat een RR pup van 8 weken te groot en te zwaar al is. :(:
ik denk dat bm pups zwaarder zijn eerlijk gezegd.
dat denk ik ook, maar ik denk ook dat jij gewoon mazzel gehad hebt.... ;-)
& dat is een risico dat ik zelf niet zou willen nemen.....dat op het laatste moment je pup toch nog t ruim in moet....
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Maar waarom mogen de pups Frankrijk niet in?
Ik heb meerdere malen tibetaanse terriër pups uit Engeland gehaald en ook via de tunnel. Was super relaxed en nooit geen controle gehad. Veel moeite gedaan om alle papieren in orde te krijgen maar niemand heeft ooit gezien dat ik een pup in de auto had.....
( zelfde met pup uit Amerika, bij inchecken vliegtuig werden de papieren gecheckte maar niet het gewicht en in nl kon ik gewoon doorlopen naar buiten)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Importeren pup uit UK

Josee schreef:Maar waarom mogen de pups Frankrijk niet in?
Ik heb meerdere malen tibetaanse terriër pups uit Engeland gehaald en ook via de tunnel. Was super relaxed en nooit geen controle gehad. Veel moeite gedaan om alle papieren in orde te krijgen maar niemand heeft ooit gezien dat ik een pup in de auto had.....
( zelfde met pup uit Amerika, bij inchecken vliegtuig werden de papieren gecheckte maar niet het gewicht en in nl kon ik gewoon doorlopen naar buiten)
Omdat t officieel in Frankrijk niet mag zonder rabiës v minimaal 21 dgn oud. & wil je dat risico lopen??? Dat de pups dus bij evt controle in beslag genomen worden...
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

crutz schreef:
Josee schreef:Maar waarom mogen de pups Frankrijk niet in?
Omdat t officieel in Frankrijk niet mag zonder rabiës v minimaal 21 dgn oud. & wil je dat risico lopen??? Dat de pups dus bij evt controle in beslag genomen worden...
Ik kan me voorstellen dat je dat risico niet wilt lopen, zou ik zelf ook niet doen.
Maar toen ik mijn Tibetanen uit de uk haalde heb ik het toch wel over zo'n 10 jaar terug dus er zal vast wel eea veranderd zijn.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

"Geachte mevrouw Van Baaden,
Ik zal u moeten teleurstellen, want FRA maakt geen gebruik van de vrijstelling van inenting tegen rabiës voor pups die de Europese Verordening voor gezelschapsdieren biedt. Dit heeft ook betrekking op doorvoer van pups. Er wordt door de Franse Veterinaire Dienst geen ontheffing verleend.
Nederland maakt (voorlopig) echter nog wel gebruik van deze vrijstelling. De Europese Vo. verbiedt intracommunautair verkeer van niet-ingeënte pups, tenzij een lidstaat gebruik wil maken van deze vrijstelling.
Frankrijk (en diverse andere lidstaten) heeft hier niet voor gekozen. E.e.a. heeft te maken met toenemende (illegale) handel in (per definitie niet-ingeënte en dus ook niet geregistreerde) pups in de EU.
Ik raad u dan ook aan om óf te wachten tot het dier kan worden ingeënt of rechtstreeks te reizen van het VK naar NL of misschien via België te reizen. In dit laatste geval raad ik u aan dit te checken bij de Belgische Ambassade in Nederland.
Ik hoop u met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,"

:boos: :boos: :boos:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Ik heb Nelson 6 jaar geleden via harwich -hoek van holland gehaald. Ik ben een met 4 weken gaan kijken en op de terug weg de foto's op de boot laten zien en gevraagd of ik de pup mee naar boven mocht nemen. Dit mocht, hij moest dan in een bench bij de receptie. Ik heb dit zwart op wit mee gekregen. Een paar weken later gingen we hem halen. Hij had tot Harwich zitten worstelen, dus heeft heel de overtocht geslapen. Als er iets was zouden ze ons omroepen. Een jaar later kocht een vriendin een pup bij de zelfde fokker en nam dezelfde overtocht. Op de heenweg vroegen ze of de pup naarboven mocht, maar dat mocht niet. In paniek belde ze me op. Ik heb aan geraden om de pup in een grote tas te doen en zo mee naar boven te nemen. Dit hebben ze gedaan. Personeel heeft de pup wel geknuffeld, maar niet naar beneden gestuurd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”