Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke ras?
Moderator: moderatorteam
- booster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
- Aantal honden: 4
Welke ras?
Mijn vriend en ik hebben het al eens eerder over gehad maar omdat we 3 honden haden vonden we het vollopig genoeg zo.
Sinds zaterdag is er 1 ingeslapen en kwamen we woensdag weer op het gesprek wat voor hond we zouden nemen wat er bij ons past. (Wil niet nu ik wil het liefst wachten tot we er nog maar 1 hebben of misschien wel geen).
Ik wil geen kangal meer omdat ik het met veel mensen eens ben dat ze niet in de stad thuis horen en eigelijk hellemaal niet in nederland.
Nu heb ik eigelijk vaak alleen rassen in me hoofd die ik leuk vindt maar eigelijk niet aan me eisen voldoet.( de honden zijn van mij en ik doe er alles mee dus het ras moet bij mij passen omdat ik er alles mee moet doen).
Wat zoeken wij in een hond:
Geen xxxl meer.
Sportief.
Gezinshond.
Weinig verharing.
Binnen of buiten hond maakt niet uit kan beide.
Moet iets kunnen leren ( hoef geen perfect luisterende hond).
Verdraagzaam met andere honden.
Makkelijk los lopen ( hoeft niet persee).
Rustig in huis.
Hoeveelheid beweging maakt niks uit we kunnen hier vele kanten uit.<br /><br />Iemand tips,ideeen?
We willen nu nog geen andere hond maar wil wel al ideen opdoen om me evt verder erover te informeren over het ras of rassen.
Sinds zaterdag is er 1 ingeslapen en kwamen we woensdag weer op het gesprek wat voor hond we zouden nemen wat er bij ons past. (Wil niet nu ik wil het liefst wachten tot we er nog maar 1 hebben of misschien wel geen).
Ik wil geen kangal meer omdat ik het met veel mensen eens ben dat ze niet in de stad thuis horen en eigelijk hellemaal niet in nederland.
Nu heb ik eigelijk vaak alleen rassen in me hoofd die ik leuk vindt maar eigelijk niet aan me eisen voldoet.( de honden zijn van mij en ik doe er alles mee dus het ras moet bij mij passen omdat ik er alles mee moet doen).
Geen xxxl meer.
Sportief.
Gezinshond.
Weinig verharing.
Rustig in huis.
Hoeveelheid beweging maakt niks uit we kunnen hier vele kanten uit.<br /><br />Iemand tips,ideeen?
We willen nu nog geen andere hond maar wil wel al ideen opdoen om me evt verder erover te informeren over het ras of rassen.
-
Muk
Re: Welke ras?
De robothond of de pluche speelgoedhond. Meer kun je niet aan.booster schreef:Mijn vriend en ik hebben het al eens eerder over gehad maar omdat we 3 honden haden vonden we het vollopig genoeg zo.
Geen xxxl meer.
Sportief.
Gezinshond.
Weinig verharing.
Rustig in huis.
Hoeveelheid beweging maakt niks uit we kunnen hier vele kanten uit.<br /><br />Iemand
tips,ideeen?
We willen nu nog geen andere hond maar wil wel al ideen opdoen om me evt verder erover te
informeren over het ras of rassen.
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
- Aantal honden: 2
Van wat ik zo van je gelezen heb....Doe maar geen 
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik dacht uit het vorige topic begrepen te hebben dat je een puntjespatser wilde....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- booster
- Zeer actief
De rassen die mij het meeste trek zijn whippet, greyhound en de prazsky krysavik.Inge schreef:Wordt het nu niet een beetje flauw?
Er wordt een normale vraag gesteld maar omdat iemand in het verleden getrolld heeft krijgt ze dit soort reacties?
Booster, er zijn legio rassen die aan je eisen voldoen. Op wat voor type val je? Molosser, herder, jachthond??
Maar er zijn denk ook veel rassen die ik nog niet ken of onvoldoende ken.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hollandse Herder? Heb je in 3 variëteiten, de ruwhaar is erg leuk! Korthaar natuurlijk ook (maar daar kunnen wat drukkere exemplaren bijzitten, zoals Marouck was), langhaar zijn ook erg leuke honden
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Wilm@
Rassenboek aanschaffen? Die lezen en dan naar clubmatch en shows? Zou een start kunnen zijn.booster schreef:De rassen die mij het meeste trek zijn whippet, greyhound en de prazsky krysavik.Inge schreef:Wordt het nu niet een beetje flauw?
Er wordt een normale vraag gesteld maar omdat iemand in het verleden getrolld heeft krijgt ze dit soort reacties?
Booster, er zijn legio rassen die aan je eisen voldoen. Op wat voor type val je? Molosser, herder, jachthond??
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Echt een bekend ras, he.booster schreef:de prazsky krysavik.
Als je dit soort dingen gaat noemen snap ik best dat het lastig wordt je serieus te nemen.
Maar goed.
Een dwergpinscher dus.
Of een windhond.
Misschien eerst eens bedenken wat voor karakter je zoekt?
- booster
- Zeer actief
De Prazsky Krysavik is het praagse rattenhondje misschien wat bekender in het nederlandse volksmond.Marjoleine schreef:Echt een bekend ras, he.booster schreef:de prazsky krysavik.
Als je dit soort dingen gaat noemen snap ik best dat het lastig wordt je serieus te nemen.
Maar goed.
Een dwergpinscher dus.
Of een windhond.
Misschien eerst eens bedenken wat voor karakter je zoekt?
Kwa karakter rustig maar toch sportief.
Aanhankelijk mag maar een beetje onafhankelijk mag ook.
- booster
- Zeer actief
Ik heb in het verleden een mechelaar x gehad en was een steengoede hond die alles wou leren maar toch is de mechelaar erin niet mijn type hond ( ondanks we maatjes voor het leven waren) ( thuis haden we ook een volle mechelaar waar ik niks mee had, ben bang dat het met de totaale herder ( mechelse,hollandse,duitse) niet het geen is wat ik zoek in een hond.Inge schreef:Hollandse Herder? Heb je in 3 variëteiten, de ruwhaar is erg leuk! Korthaar natuurlijk ook (maar daar kunnen wat drukkere exemplaren bijzitten, zoals Marouck was), langhaar zijn ook erg leuke honden
Edit: vindt ze wel nog steeds erg leuk om te zien.
- booster
- Zeer actief
Rassenboeken heb ik hier verschillende in huis en ik kan veel rassen en op shows ook al een paar keer geweest alleen er zijn zoveel rassen dat het soms moeilijk is om te selecteren.Wilm@ schreef:Rassenboek aanschaffen? Die lezen en dan naar clubmatch en shows? Zou een start kunnen zijn.booster schreef:De rassen die mij het meeste trek zijn whippet, greyhound en de prazsky krysavik.Inge schreef:Wordt het nu niet een beetje flauw?
Die 3 rassen trekken mij en vooral de Whippet heb ik al jaren van ooit wil ik er 1.
Het praagse rattenhondje ken ik alleen van informeren en foto's maar was wel meteen verkocht eraan.
Maar dit maakt mijn keuze niet definitief omdat er nog zat andere rassen zijn die misschien wel beter aan mijn eisen voldoen.
-
Asta
wtf eerst puntjes en nu weer een topic 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als je niet zo had getrold hadden genoeg mensen je willen helpen. Dit komt dus door jezelf he
ik denk dat je van de meeste mensen geen zinnig antwoord meer kunt verwachten. En terecht.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Wie heeft het over een fout?Jion schreef:Heb jij nooit in je leven een fout gemaakt en een nieuwe kans gekregen om te laten zien dat je ervan geleerd had?Valerie schreef:Als je niet zo had getrold hadden genoeg mensen je willen helpen. Dit komt dus door jezelf heik denk dat je van de meeste mensen geen zinnig antwoord meer kunt verwachten. En terecht.
Booster, waarom wil je perse een rashond? Is een leuke bastaard geen optie?
-
Asta
Een fout is een fout, trollen om te trollen en daar vervolgens op een ander forum over op te scheppen is geen fout
dat is trollen om te trollen.
- booster
- Zeer actief
Een leuke mix is ook altijd welkom hoor maar dan moet die me wel ook echt aanspreken.Jion schreef:Heb jij nooit in je leven een fout gemaakt en een nieuwe kans gekregen om te laten zien dat je ervan geleerd had?Valerie schreef:Als je niet zo had getrold hadden genoeg mensen je willen helpen. Dit komt dus door jezelf heik denk dat je van de meeste mensen geen zinnig antwoord meer kunt verwachten. En terecht.
Maar zou ik voor een mix gaan zou ik eerder naar een mix neigen vanuit het buitenland of asiel die al een hoop ellende overzich heen heeft gehad om een 2e kans te geven op een rustig leventje.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hou toch op, dat is maanden geleden.Asta schreef:Een fout is een fout, trollen om te trollen en daar vervolgens op een ander forum over op te scheppen is geen foutdat is trollen om te trollen.
Groetjes Inge

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij hebben voor Yla een kruising Rottweiler/Herderreu gehad, uit het asiel.
Wat een geweldige hond was dat, niet alleen voor ons, maar voor iedereen, inclusief alle honden, deze reu ging conflicten uit de weg.
Wat een geweldige hond was dat, niet alleen voor ons, maar voor iedereen, inclusief alle honden, deze reu ging conflicten uit de weg.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Parson Russell (verdraagzaamheid geen idee trouwens), Labrador, Dalmatiër (teef ivm verdraagzaamheid).
Denk dat je heel veel kanten op kan.
-
Muk
Lees je eerst eens in, dan weet je dat het niet om een enkele fout gaat.Jion schreef:Heb jij nooit in je leven een fout gemaakt en een nieuwe kans gekregen om te laten zien dat je ervan geleerd had?Valerie schreef:Als je niet zo had getrold hadden genoeg mensen je willen helpen. Dit komt dus door jezelf heik denk dat je van de meeste mensen geen zinnig antwoord meer kunt verwachten. En terecht.
En dat het ook terecht is dat Booster niet meer serieus genomen wordt.
-
Asta
Ja en, een fout is wat anders dan roepen op ander fora dat je hier komt om te trollenInge schreef:Hou toch op, dat is maanden geleden.Asta schreef:Een fout is een fout, trollen om te trollen en daar vervolgens op een ander forum over op te scheppen is geen foutdat is trollen om te trollen.
-
Muk
En wie zegt dat booster nu niet aan het trollen is?Inge schreef:Hou toch op, dat is maanden geleden.Asta schreef:Een fout is een fout, trollen om te trollen en daar vervolgens op een ander forum over op te scheppen is geen foutdat is trollen om te trollen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, maanden geleden is het niet, pas nog in het topic over of je je hond weleens vastbindt bij het winkelcentrum, toen deed ze alsof haar kind gebeten was door de hond van de TS toen die vast zat bij de winkels.Asta schreef:Ja en, een fout is wat anders dan roepen op ander fora dat je hier komt om te trollenInge schreef:Hou toch op, dat is maanden geleden.Asta schreef:Een fout is een fout, trollen om te trollen en daar vervolgens op een ander forum over op te scheppen is geen foutdat is trollen om te trollen.
en de boel een potje op te stoken.
En als je dan een serieus antwoord gaf had je je hersens in je achterwerk zitten volgens de TS.
Maar goed ik wens je sterkte met het inslapen van je hond.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Lillith
- Zeer actief
Hihi, Gonnie je gooit de trollen door elkaar....
- booster
- Zeer actief
Daar zullen we dan zeker aan denken en zal ondertussen ook wat stichtingen op een lijstje zetten voor de toekomst want wie weet zit er dan wel de juiste mix tussen.Jion schreef:In dat geval is er keuze genoeg bij diverse stichtingen.
- booster
- Zeer actief
Mijn tante heeft een rott x dh 2x gehad ( 1 leeft momenteel nog) en dit was en is inderdaad van die super sullie's.thom schreef:Wij hebben voor Yla een kruising Rottweiler/Herderreu gehad, uit het asiel.
- booster
- Zeer actief
De parson russel heeft een vriendin van mij ( idd gaga,rusty hier op het forum) en daar heb ik geen goede ervaring mee omdat hij dus een keer me zoontje gebeten heeft, verder lieve hond maar trekt me totaal niet._Leonie schreef:Parson Russell (verdraagzaamheid geen idee trouwens), Labrador, Dalmatiër (teef ivm verdraagzaamheid).
De dalmatiër heb ik totaal niks mee.
Labrador zou evt op het lijstje mogen.
- booster
- Zeer actief
Dank je voor de link, deze gaat op me lijstje van stichtingen.Nanna schreef:Ik heb er geen aandelen of zoiets
Maar zelf vind ik altijd dat op deze site de allerleukste honden staan.
Mijn volgende zal daar ws ook vandaan komen.
- booster
- Zeer actief
Gewoon pero? of is dit een afkorting?Jion schreef:Pero bijvoorbeeld.![]()
![]()
- booster
- Zeer actief
Dank je wel voor de steun.gonnie schreef:Nou, maanden geleden is het niet, pas nog in het topic over of je je hond weleens vastbindt bij het winkelcentrum, toen deed ze alsof haar kind gebeten was door de hond van de TS toen die vast zat bij de winkels.Asta schreef:Ja en, een fout is wat anders dan roepen op ander fora dat je hier komt om te trollenInge schreef:Hou toch op, dat is maanden geleden.Asta schreef:Een fout is een fout, trollen om te trollen en daar vervolgens op een ander forum over op te scheppen is geen foutdat is trollen om te trollen.
en de boel een potje op te stoken.
En als je dan een serieus antwoord gaf had je je hersens in je achterwerk zitten volgens de TS.
Maar goed ik wens je sterkte met het inslapen van je hond.
Enige wat ik hierop reageer over het trollen is dat ik niks met de troltopics van gaga,rusty te maken heb.
Ik reageerde alleen toen om even duidelijk te maken dat die hond wel al had gebeten.
Ik heb met massam afgesproken jullie te negeren omdat ik geen zin had in al dat gezeik.
Ja ik heb toen enkele geintopics geopend en ja toegegeven en me excussus voor aangeboden.
Laatst gewijzigd door booster op 06 jul 2012 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.