Er zitten zoveel leuke honden in het asiel die aan jullie eisen voldoen. En tegen die tijd ook nog wel denk ik.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alvast aan het oriënteren
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Alvast aan het oriënteren
Ik zou tegen die tijd naar een asiel gaan en eens kijken welke hond jullie interesse heeft.
Er zitten zoveel leuke honden in het asiel die aan jullie eisen voldoen. En tegen die tijd ook nog wel denk ik.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik houd niet zo van quoten als het gaat om advies, maar ben het wel met Moos eens.moosje schreef:Ik zou tegen die tijd naar een asiel gaan en eens kijken welke hond jullie interesse heeft.
Kijken welk hondje qua energie bij jullie en jullie hond past.Zitten zoveel leuke hondjes idd.
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Succes voor de rest met jullie zoektocht
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Moet je zoeken op smous, anders komt dat niet goedlor1_1984 schreef:Die ken ik niet, maar ook die ga ik ff opzoeken met google.bouvierpoedel schreef:smaus
Hollandse smous, om precies te zijn.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Marjoleine schreef:Moet je zoeken op smous, anders komt dat niet goedlor1_1984 schreef:Die ken ik niet, maar ook die ga ik ff opzoeken met google.bouvierpoedel schreef:smaus
Hollandse smous, om precies te zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ik zie een beagle wel passen eerlijk gezegd, zijn vaak vriendelijk tegen alles en iedereen, zijn wel een beetje eigenwijs, perfecte formaat en vacht en ze trekken zich er helemaal niks van aan als jij eens een offday hebt. Geef ze een bot en gewoon de p&p rondjes en dat kan prima voor een dagje. Het enige 'probleem' wat ik zie is wat jij onbereikbaar vindt. Ik vind het wel mee vallen maar dat kan ook aan het exemplaar liggen.
Als je een hondsociale hond zoekt zie ik de Bull en Stafford en misschien zelfs wel de Skye terrier niet echt passen. Ook border reutjes zijn volgens mij niet altijd even leuk. Houdt er ook rekening mee dat smoushondjes niet zo heel simpel te verkrijgen zijn.
Als je een hondsociale hond zoekt zie ik de Bull en Stafford en misschien zelfs wel de Skye terrier niet echt passen. Ook border reutjes zijn volgens mij niet altijd even leuk. Houdt er ook rekening mee dat smoushondjes niet zo heel simpel te verkrijgen zijn.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Wachtlijst voor een smousje is tegenwoordig ongeveer een jaar. Voor herplaatsers geldt ook vaak een wachtlijst.
Vind het erg leuke hondjes en ik denk dat deze wel past in het rijtje wat je noemt.
En een voordeel van de smous vind ik, de prijzen voor een pup houden ze bewust laag. Pupprijs is €250,-.
Vind het erg leuke hondjes en ik denk dat deze wel past in het rijtje wat je noemt.
En een voordeel van de smous vind ik, de prijzen voor een pup houden ze bewust laag. Pupprijs is €250,-.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik zeg, helemaal niet bevooroordeeld natuurlijk
, een Cairn. Via de Nederlandse Cairn Terrier Club worden regelmatig volwassen herplaatsers bemiddeld. Ik heb nu zo'n 8 jaar Cairns en op 1 na (en die gaat met bekende honden eigenlijk altijd prima) zijn ze allemaal sociaal naar andere honden. Toen we nog katten hadden was dat ook geen probleem. Ze hebben energie voor 10, maar heb ik eens een off day en moeten ze het even doen met poep en plas rondes vinden ze dat prima. Zeker als ze bij mij kunnen liggen. Ik vind het een handig voormaat, ik mag ze bijna overal mee naartoe nemen, maar voor activiteiten zijn ze altijd te porren.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
De grand basset griffon vendéen natuurlijk! Kan prima met katten en kinderen, eigenwijs en niet persé los
Maar ja de Janet... Ik zou er ook zo voor kunnen gaan
Maar ja de Janet... Ik zou er ook zo voor kunnen gaan
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Een airedale terrier natuurlijk!
De Airedale heeft een groot aantal gunstige eigenschappen, een prettig karakter en past zich gemakkelijk aan omstandigheden en omgeving aan. Hoewel hij terriër is, kwiek en vurig en een tegenstander zelden uit de weg gaat, is hij toch de meest beheerste van alle terriërs.
De Airedale is van nature vrolijk, altijd in voor een spelletje, gezellig en aanhankelijk. Een Airedale is veel aan te leren. De goede Airedale is scherp van uitdrukking, snel van beweging en in gespannen verwachting bij elke beweging. Hij heeft een rustig gedrag in huiselijke kring en hij kan het goed vinden met kinderen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou tegen die tijd gewoon eens goed rondneuzen op de dierenasiel-site en bij stichtingen die je aanspreken naar wat er dan daar zit. Je schrijft dat je een volwassen herplaatser zou willen, dan heb je bij de asiels en stichtingen ongetwijfeld genoeg keus. Gewoon een leuk ongecompliceerd kruising- of bastaardhondje past prima in jullie plaatje lijkt mij.
Verder vind ik wel dat je met je voorkeuren wel heel verschillende honden qua karakter hebt uitgekozen.
Verder vind ik wel dat je met je voorkeuren wel heel verschillende honden qua karakter hebt uitgekozen.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Nou, mijn ervaring met bull terriers is dat ze voor mensen ontzettend lief zijn, maar dat ze ook hondagressief zijn over het algemeen. Daar zijn de meningen wel over verdeeld (het zal eens niet
) en sommigen beweren dat hun bull prima met honden kan en dat dat in de rasstandaard hoort. Ik blijf bij mijn eigen ervaring (ik heb 7 bullen gekend waarvan 2 in het asiel, dus evt. ander gedrag door de situatie daar) en ze waren allemaal hondagressief. En eentje mensagressief, maar dat was een uitzondering 
Ik ken toevalligerwijs 1 smous en dat is een heerlijk hondje. Luistert prima naar de baas, is wel wat einzelganger achtig dus ècht sociaal contact met honden/mensen maakt hij niet, maar hij is altijd vriendelijk. GBGV zou je bij Suuz moeten zijn van hier, die kan je daar vast reuzeveel over vertellen. Airedale bij Esther en van de ZWH zijn er ook zat op dit forum. En ik kan je bijna alles over de beagle vertellen en dan ga ik niet alleen van m'n eigen uit
Ik ken toevalligerwijs 1 smous en dat is een heerlijk hondje. Luistert prima naar de baas, is wel wat einzelganger achtig dus ècht sociaal contact met honden/mensen maakt hij niet, maar hij is altijd vriendelijk. GBGV zou je bij Suuz moeten zijn van hier, die kan je daar vast reuzeveel over vertellen. Airedale bij Esther en van de ZWH zijn er ook zat op dit forum. En ik kan je bijna alles over de beagle vertellen en dan ga ik niet alleen van m'n eigen uit

- Finch
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer x Shih Tzu
- Aantal honden: 1
Als jullie een voorkeur hebben voor een gezelschaps/terrier hond is een yorkshire of een Silke terrier dan niets?
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Dit ras kan ik helemaal aanbevelen!Nanna schreef:Of anders de Australische terriër.
Waar ik Charles heb gekocht, die fokt ze ook. Leuke hondjes, láng niet zo agressief als de doorsnee terriër en prima luisterend.
Mijn ouders hadden er eentje toen ik nog thuis woonde, heerlijk hondje, teefje, absoluut niet agressief, speels, aanhankelijk, luisterde perfect, 16 jaar geworden, echt een super hondje

- dagmar88
- Zeer actief
lor1_1984 schreef: Wb de Bull, jij hebt het geloof ik over de 'gewone' Bull of niet?
Hondagressie ben ik gelukkig mee bekend vanuit m'n jeugd al, weet dus hoe ermee te dealen.
En wat ik ook wel een prettig idee vind is dat ik m'n moeder altijd wel om hulp kan vragen, zij is van de nuchtere aanpak met een vleugje Cesar Millan en kan met de meeste honden erg goed overweg.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Het gaat bij die rassen natuurlijk niet alleen om de hondagressie. Ze hangen erg aan hun baas en de daarbij horende moodswings. Als jij niet lekker in je hoofd bent is zo een hond het ook niet. Ik zou ze gewoon permanent van je lijst schrappen.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Zit misschien een beetje tegen de bovenmaat aan, maare...Vizsla?