Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geroyeerd van de puppycursus met Duitse Herder

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Geroyeerd van de puppycursus met Duitse Herder

Ongelezen bericht door smoekie »

doggielover schreef:Ja eng wijf ik, heb zeker een godswonder hier lopen, want dat zijn ze!! En wij voeden hem op!! Daarom gingen we met hem op cursus. Wat ben jij toch een eng wijf! En flikker zelf effe gauw op, het gaat me niet om mezelf, het gaat me om het feit dat mensen een duitser kunnen kopen en niet naar een puppycursus kunnen, stom wijf!!!!!!

:goeie: :LOL:

Nou, ik kan jou 1 ding vertellen en dat is dat jij echt niet "geroyeerd" bent vanwege je lieve duitse herder hoor :J:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Heeft deze school geen andere trainer die wel met dit soort dingen kan omgaan?
Als de school waar ik een paar lessen met Kiki heb meegedaan een uitvallende,veel oudere en grotere pup (alhoewel ik een hond van 5 maanden bijna geen pup meer vind) tussen de pups van een week of 10 had gezet was ik omgedraaid en weggegaan.Mijn hond laten verpesten kan altijd nog :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

billy schreef:
doggielover schreef:
smoekie schreef:
doggielover schreef:Renee, We gaan nu ook naar een kringgroep. En mensen die het niet snappen, sorry! hoor, maar Ik heb 5 honden, waaronder 4 prullebakjes en JA: Duitsers zijn wat intelligenter dan andere honden en JA, je moet met zo'n hond wat meer doen! En JA, in zo'n puppycursus sta je je rot te ergeren aan honden die na 80 keer nog niet weten wat zit, af of naast is, terwijl jouw herder het allemaal al lang weet en JA ik snap ook nog dat die mendsen die voor het eerst een hondje hebben mijn hond eng vinden, maar gvd je betaalt een hoop geld voor een cursus en dan wordt er gezegd dat je niet meer mag komen???? Flikker nou toch gauw op! Waar moet je dan heen? Nanna? Met die KLOTE herder, terwijl je zelf alles goed wilt doen??????. Maar ik schei er weer mee uit, wist al vantevoren wie lelijk zou gaan reageren en wie niet, dus heb allang weer spijt dat ik dit topic geopend heb!

Bene gij wel helemaal tof??? :denken:

Weet niet wat jij denkt wat jij aan de lijn hebt hoor, maar je hebt geen godswonder aan de lijn ofzo :goeie: :LOL:

Klaarblijkelijk weet die van jou na 80x ook nog steeds niet dat hij niet de baas is, en dat hij die 5 minuten dominatie totáál niet verdiend. Klaarblijkelijk hebben jullie (jij, je partner) hem dat idee wél gegeven wat als uitkomst heeft dat jullie nu niet meer "welkom" zijn :19:

Zeik niet zo zeg. Je hebt gewoon een herder hoor, je hebt geen godswonder, je hebt gewoon een hond aan de lijn die je net als alle andere honden dient op te voeden (onder appél dient te hebben) en zolang je dat niet kunt zeg ik op mijn beurt...

FLIKKER lekker zelf gauw op :ok: Geef ze groot gelijk als ik jou zo hier lees :cool2:

Edit;
billy schreef: Ole zeg, snap waarom je niet meer mocht komen, had ws niets te maken met je herder. :80: :LOL:

Dit dus :LOL:
Ja eng wijf ik, heb zeker een godswonder hier lopen, want dat zijn ze!! En wij voeden hem op!! Daarom gingen we met hem op cursus. Wat ben jij toch een eng wijf! En flikker zelf effe gauw op, het gaat me niet om mezelf, het gaat me om het feit dat mensen een duitser kunnen kopen en niet naar een puppycursus kunnen, stom wijf!!!!!!
Ik werd ook niet begrepen op de puppycursus met mijn Kaukaas, dan gaat het over en je vraagt je geld terug en dat is het, maar ga niet zo raar lopen schelden op iedereen, dat staat zo raar. :19:
:mann: niet alle mensen met duitse herders reageren zo hoor :engel:
TS je bent een beetje dramaueen aan het spelen.
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef:Nou, ik kan jou 1 ding vertellen en dat is dat jij echt niet "geroyeerd" bent vanwege je lieve duitse herder hoor :J:
Als IK het zeg sla ik de 'discussie' dood :LOL:
Ik rook het al na de eerste post. Dit ging helemaal niet over die hond ;-) Maar over de aso krijsende eigenaar.

hebben soms wel eens last van "opstartproblemen" :engel: En hé een beetje "vertrouwen" in je medemens is ook niet altijd verkeerd hoor :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Waarom zou ze daar aso hebben lopen schreeuwen als er nog niks aan de hand is :hmmm:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

billy schreef:Soms kan je beter niet op puppiecursus gaan, mijn laatste keer was met Baco en er werd me na 3 lessen verteld dat ik absoluut niet de baas was en dat ik nu al een heel groot probleem had :LOL: :LOL: en ik was verbaasd over zoveel onkunde van hun kant :wink: we hebben het daar uiteraard maar bij gelaten. :ok:
:F: :F: :F:
Ik heb weer hele leuke ervaringen met Rio meegemaakt op de puppycursus ,hij werd dolenthousiast binnengehaald door de trainer en die hield, op een hele leuke manier ,rekening met zijn ras.
Mijn braziliaanse godswonder is dus met vlag en wimpel geslaagd ,ook voor de vervolgcursussen :pffff:
Het was wel afzien tussen al die gewone hondjes maar goed dat hebben we doorstaan :mrgreen:
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Ach gutegut heb jullie kritiek aan mijn man doorgegeven hoor! Heel leuk om weer iemand af te branden op het forum, dan ken ik al jaren. ga jullie goddelijke gang! Wij redden het wel! Verder onthoud ik me van commentaar!
smoekie
Zeer actief

doggielover schreef:Ach gutegut heb jullie kritiek aan mijn man doorgegeven hoor! Heel leuk om weer iemand af te branden op het forum, dan ken ik al jaren. ga jullie goddelijke gang! Wij redden het wel! Verder onthoud ik me van commentaar!

Zou ik ook doen als ik jou was :ok: Heel verstandig :LOL: :cheer:

Wat doet je man er eigenlijk toe????? Heeft die jou "bevolen" je "lieftallige mondje" dicht te houden :LOL:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

doggielover schreef:Heel leuk om weer iemand af te branden op het forum, dan ken ik al jaren. ga jullie goddelijke gang!
Jij hebt alle andere hondenrassen afgebrand, vergeleken met je goddelijke irritante heddah ;-)
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

En... op de serieuze vragen word niet ingegaan?

Tja.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

fes/lou schreef:Ja, met stemverheffing uitgesproken werkt dat prima :D
Ik ben niet van het vloeken :D
Ik vind geschreeuw in een cursusgroep uitermate vervelend. Het heeft z'n weerslag op alle honden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:
tineke schreef:
Het was wel afzien tussen al die gewone hondjes
:LOL: Dat je je ooit verwaardigd hebt je ertussen te begeven....met je hyperintelligente Braziliaan die zo ánders en vooral béter is als alle anderen ;-) Mocht ie ook uiteraard eerst vijf minuten alle andere domme en minderwaardige honden proberen te grazen te nemen die te stom waren om wat te leren? :mrgreen:
Ja het was wel even doorbijten om tussen de labjes en stabijna's en hussels te staan,ook voor Rio.
Maar goed we zijn wel met vlag en winpel geslaagd, maar ik had ook niet anders verwacht van zo'n slimmerd als Rio :pffff:
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat er met zijn ras wel degelijk rekening werd gehouden :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, ik vind TS een bijzondere woordkeuze hebben en iets zegt me dat die woordkeuze niet gepaard gaat met een zachte of omfloerste stem.
Het is me dus een raadsel waarom die Duitser de kans krijgt om überhaupt uit te vallen.

Tenzij TS dit soort gedrag voor het HF bewaart, dat zou kunnen :idea:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

de man van ts was met de hond op de cursus ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ze bewaart het gedrag voor haar man dus :mrgreen:

Duidelijk. TS moet zelf met die hond trainen :pffff:

Afbeelding

Framboise
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door Framboise »

Tara schreef:
doggielover schreef:Ach gutegut heb jullie kritiek aan mijn man doorgegeven hoor! Heel leuk om weer iemand af te branden op het forum, dan ken ik al jaren. ga jullie goddelijke gang! Wij redden het wel! Verder onthoud ik me van commentaar!
Je wordt niet afgebrand, je pleegt een vorm van virtuele zelfontbranding. :U:
Hier moest ik toch wel even flink om grinniken. :LOL:

Overigens had ik ook zo'n herder bij mij op de puppencursus zitten, iets ouder dan de rest, maakte ook 'zijn punt' op mijn hond en de anderen die lief aan het spelen waren. Die heb ik toen maar even aan zijn nekvel van de 12 weken oude pups getrokken onder flink gemopper. Niemand anders deed het, en ik zit niet te wachten op een herderschuwe hond, puur door het wangedrag van dit asociale exemplaar.
En toen ging de eigenaresse in viswijf stand tegen mij, omdat ik haar hoogbegaafde, onbegrepen hondenkind waagde te corrigeren.

Pak gewoon direct je eigen hond aan, dan hoef je jezelf ook niet zo voor lul te zetten. :pffff:

Overigens is die hond na dit incident uit de groep gehaald (trainster gaf mij gelijk, hoewel ik niet snap dat zíj niet ingegrepen heeft) en onder persoonlijke begeleiding gezet. Dat lijkt mij dan ook de beste optie.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb alleen de openingspost gelezen hoor, kan voorspellen wat de verdere reacties ongeveer waren. Maar ik vind het wel geinig hoor, geroyeerd van pupcursus. Dat is net als kinderen die van de peuterspeelzaal worden verwijdert, beloofd niet veel goeds :mrgreen:
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Tjee, dit topic gaat snel! Hier ga ik morgen even lekker voor zitten :mrgreen:
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Tara schreef:
Framboise schreef: En toen ging de eigenaresse in viswijf stand tegen mij, omdat ik haar hoogbegaafde, onbegrepen hondenkind waagde te corrigeren.
M'n beste, je wéét toch dat bemoeienis met andermans kind een doodzonde is? :neenee:

Hondenkind Tara, hondenkind :LOL: Ik weet,, tis een kleine "nuance" maar toch :LOL:
renee-uk
Zeer actief

Framboise schreef: (trainster gaf mij gelijk, hoewel ik niet snap dat zíj niet ingegrepen heeft) en onder persoonlijke begeleiding gezet. Dat lijkt mij dan ook de beste optie.
dat dus :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Framboise
Zeer actief

Tara schreef:
Framboise schreef: En toen ging de eigenaresse in viswijf stand tegen mij, omdat ik haar hoogbegaafde, onbegrepen hondenkind waagde te corrigeren.
M'n beste, je wéét toch dat bemoeienis met andermans kind een doodzonde is? :neenee:
Tja...ik kan nu eenmaal slecht tegen onopgevoedheid en onbeschoft gedrag. Ik houd dus ook niet mijn mond als andermans gebroed, ongeacht de soort, zich misdraagt tegenover mij of de mijnen. :neenee:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Zitten jullie allemaal hier. Ik had nog een vraagje in verzorging en toebehoren namelijk, haha.

Verder had ik niet veel toe te voegen. Nou ja, met Ronja zat ik ook op puppencursus en op een gegeven moment zijn we niet meer gegaan. Want het ging allemaal erg langzaamaan, en dat was niks voor Ronja. Voor sommige honden is het niks, dat kan toch. Niemands schuld verder. Niet op alle plekken waar een puppycursus wordt aangeboden, hebben ze ook verstand van honden. Was ook niet echt een verrassing ofzo. Ik snap de boosheid niet zo goed, maar goed, ik kan me ook druk maken om dingen waar anderen om lachen dus op die fiets snap ik het wel. Ik vind het zo jammer als het zo ongezellig wordt, want dan wordt het zo'n moddergooipartij. Het moet wel over honden blijven gaan, vind ik. Maar goed, ik zei al, ik heb niet veel toe te voegen, haha.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Er zit bij ons ook een Duitser in de les, Sem was samen met de Duitser de beste van de klas. :pffff: We moesten een oefening doen, vanuit 'zit' naar 'af'. Omdat Sem en Herder het prima deden moesten we ze ipv 'af' het commando 'moorkop' geven, kijken wat ze zouden doen. Herder deed niets en Sem ging af :engel: . Puur omdat hij dacht; Duuhh, dit hebben we nu al heel vaak gedaan. Wat zal die DH eigenaar zich geërgerd hebben aan mijn domme, onnozele hondje. :LOL:
Framboise
Zeer actief

Tara schreef:
smoekie schreef:
Tara schreef:

Hondenkind Tara, hondenkind :LOL: Ik weet,, tis een kleine "nuance" maar toch :LOL:
Per saldo maakt dat natuurlijk geen ruk uit.
Je moet je niet met Mamma's poelewoepie bemoeien, dat doet Mamma liever zelf. :pffff:
Dan moet Mamma dat wel doen, natuurlijk, anders wordt poelewoepie gewoon een ordinaire galbak :pffff:
Lin-C
Zeer actief

Tara schreef:
Lin-C schreef:Er zit bij ons ook een Duitser in de les, Sem was samen met de Duitser de beste van de klas. :pffff: We moesten een oefening doen, vanuit 'zit' naar 'af'. Omdat Sem en Herder het prima deden moesten we ze ipv 'af' het commando 'moorkop' geven, kijken wat ze zouden doen. Herder deed niets en Sem ging af :engel: . Puur omdat hij dacht; Duuhh, dit hebben we nu al heel vaak gedaan. Wat zal die DH eigenaar zich geërgerd hebben aan mijn domme, onnozele hondje. :LOL:
Maar was hij ook gaan liggen als je "SITZ!!! UND NACHDEM LIEGEN!!!" had gegild? :hmmm:
Dat is natuurlijk wel een cruciaal verschil hè?
:LOL:

Morgen moeten we weer, je hoort het van me.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Framboise schreef:Dan moet Mamma dat wel doen, natuurlijk, anders wordt poelewoepie gewoon een ordinaire galbak :pffff:
Net als mamma zelf, bedoel je :engel:

Afbeelding

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Jaap* schreef:
fes/lou schreef:Ja, met stemverheffing uitgesproken werkt dat prima :D
Ik ben niet van het vloeken :D
Ik vind geschreeuw in een cursusgroep uitermate vervelend. Het heeft z'n weerslag op alle honden.
Als ik mijn stem verhef hoef je dat niet aan de andere kant van het veld te horen hoor Jaap, ben geen misthoorn. Maar net iets harder en nadrukkelijker noem ik ook stemverheffing...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
smoekie
Zeer actief

Tara schreef:
smoekie schreef:
Tara schreef:

Per saldo maakt dat natuurlijk geen ruk uit.
Je moet je niet met Mamma's poelewoepie bemoeien, dat doet Mamma liever zelf. :pffff:

Nu ja, per "saldo" maakt dat toch wel degelijk uit moet ik heel eerlijk bekennen. Vandaar ook dat ik het heb over "nuance" :wink:

Ondanks dat ik hier geen "poelewoepsies' heb. Ben ik de 1e om mijn zogenaamde "poelewoepsie" (kinderen) bij de oren te pakken en daar heb jij (algemeen gesproken) dus gewoon je mond/handen bij thuis te houden :F:

Als er al 1 de boel gaat corrigeren ben ik het toch zeker zelf wel, en daar ben ik sneller in dan jij dat zou zijn :wink:

Mijn hond daarentegen, ja, tja, t zou kunnen gebeuren dat jij daar je mond over opentrekt,of deze zelfs nog een draai om de oren geeft zonder gevolgen :LOL: :wink:

Mijn kinderen daarentegen, zoals gezegd, t zijn geen "poelewoepsies" en zo behandel ik ze ook niet, maar jij, en iedereen blijft daar gewoon netjes vanaf :engel:
Lin-C
Zeer actief

Nanna schreef:
Lin-C schreef:
Tara schreef:
Lin-C schreef:Er zit bij ons ook een Duitser in de les, Sem was samen met de Duitser de beste van de klas. :pffff: We moesten een oefening doen, vanuit 'zit' naar 'af'. Omdat Sem en Herder het prima deden moesten we ze ipv 'af' het commando 'moorkop' geven, kijken wat ze zouden doen. Herder deed niets en Sem ging af :engel: . Puur omdat hij dacht; Duuhh, dit hebben we nu al heel vaak gedaan. Wat zal die DH eigenaar zich geërgerd hebben aan mijn domme, onnozele hondje. :LOL:
Maar was hij ook gaan liggen als je "SITZ!!! UND NACHDEM LIEGEN!!!" had gegild? :hmmm:
Dat is natuurlijk wel een cruciaal verschil hè?
:LOL:

Morgen moeten we weer, je hoort het van me.
Dit is natuurlijk káásje voor de behavioristen onder ons :ok: Rapporteer meteen even op deskundige wijze wat er gebeurt als je ipv 'Semmy, af' ADOLF!PLATZ! krijst :lol1:
:LOL: :engel:

Ik denk dat het verstandig is als ik het gewoon vastleg, op video.
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
smoekie schreef: Mijn kinderen daarentegen, zoals gezegd, t zijn geen "poelewoepsies" en zo behandel ik ze ook niet, maar jij, en iedereen blijft daar gewoon netjes vanaf :engel:
Dat lijkt me evident, zo lang ik er geen last van heb hoef ik er toch ook niks mee?
Liever niet zelfs! :mrgreen:
het zijn wel erg leuke kinderen hoor, echt waar :lol1:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”