dat lijkt me zelfs meer waarschijnlijk deze keerTara schreef:Vast wel, maar IK ben niet leuk. Mag dat ook?renee-uk schreef:het zijn wel erg leuke kinderen hoor, echt waarTara schreef:Dat lijkt me evident, zo lang ik er geen last van heb hoef ik er toch ook niks mee?smoekie schreef: Mijn kinderen daarentegen, zoals gezegd, t zijn geen "poelewoepsies" en zo behandel ik ze ook niet, maar jij, en iedereen blijft daar gewoon netjes vanaf
Liever niet zelfs!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geroyeerd van de puppycursus met Duitse Herder
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Geroyeerd van de puppycursus met Duitse Herder

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
goed hoor, wijntje?Tara schreef:Ik ontken noch bevestig, maar kunnen we weer even ontopic? We dweilen weer af.renee-uk schreef:dat lijkt me zelfs meer waarschijnlijk deze keerTara schreef:Vast wel, maar IK ben niet leuk. Mag dat ook?renee-uk schreef: het zijn wel erg leuke kinderen hoor, echt waar

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Volgens mij heeft de hond teveel naar zijn baasjes gekeken. Ze zeggen toch baasje lijkt op zijn hond. Hier is het omgekeerd.

Fan van de bredere rassen honden en paarden
- renee-uk
- Zeer actief
doe ik een biertje: becks!Tara schreef:Lekker hoor, ik drink deze:renee-uk schreef:goed hoor, wijntje?Tara schreef:
Maar kunnen we weer even ontopic? We dweilen weer af.

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb, na het lezen van de OP van dit topic, maar even een flesje frankenwein opengetrokken, ik dacht, dit wordt wat hoor :')
Sorry TS, maar je roept het hele verloop van dit topic volkómen over jezelf af door je eigen posts, echt. Ik durf geen uitspraken te doen over het niveau van intelligentie van herders, intelligentie is tenslotte een subjectief iets (een voorjager met een jachtcocker of ESS zal de WSS een 'domme' hond vinden omdat de laatste Echt. Niet. zomaar rückzichtlos elke bramenprop induikt op commando, waar ik de WSS dan weer ongelofelijk slim vind, want als er niks zit, gaat ie er ook niet in. Verstandig toch
) ) maar de manier waarop je je hier uitdrukt, met je godswonder aan de lijn en al die andere domme cursisten die "wel 80 keer dezelfde stomme dingen moeten oefenen terwijl wij het ALLANG kunnen". Tja. Wanneer je attitude altijd zo is...
Buiten dat, vind ik een hond van 5 maanden die zich elke les weer even 5 minuten moet laten gelden (en hoe moet ik dit trouwens voor me zien?) toch wel een tikje ongewenst in een puppygroep ja. Beetje van de frappante ook.
Sorry TS, maar je roept het hele verloop van dit topic volkómen over jezelf af door je eigen posts, echt. Ik durf geen uitspraken te doen over het niveau van intelligentie van herders, intelligentie is tenslotte een subjectief iets (een voorjager met een jachtcocker of ESS zal de WSS een 'domme' hond vinden omdat de laatste Echt. Niet. zomaar rückzichtlos elke bramenprop induikt op commando, waar ik de WSS dan weer ongelofelijk slim vind, want als er niks zit, gaat ie er ook niet in. Verstandig toch
Buiten dat, vind ik een hond van 5 maanden die zich elke les weer even 5 minuten moet laten gelden (en hoe moet ik dit trouwens voor me zien?) toch wel een tikje ongewenst in een puppygroep ja. Beetje van de frappante ook.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Intelligentie is zeker bij honden een relatief begrip. Mijn honden zouden op cursus niet tot de top dogs behoren, maar dat heeft te maken met het feit dat ze het nut niet inzien van zit, af etc. En zeker niet meerdere keren achter elkaar.
Maar als je hond meerdere keren de kans krijgt van zowel jou als de cursusleider om ongewenst gedrag langere tijd vol te houden dan snap je waarschijnlijk niet wat het hoofddoel is van de cursus, en dat heeft niets te maken met de mate waarin de oefeningen goed worden uitgevoerd!
Leuk hoor, als je hond op afstand een rondje kan lopen en omrollen, maar als je hem tijdens contact met andere honden niet kan sturen heb je daar toch echt niets aan!
Dan moet ik altijd denken aan mijn neef, die met zijn herder alle cursussen heeft gedaan, maar absoluut niet wist hoe hij het teefje ervan weerhield blaffend op andere honden af te gaan en er een beetje dom bijstond toen zijn teef in gevecht raakte omwile van haar herdergedrag.
Ts je hebt een hond met regelwoede en daar moet je iets mee, en niet denken dat het OK is want op een dag treft je hond de verkeerde.
Maar als je hond meerdere keren de kans krijgt van zowel jou als de cursusleider om ongewenst gedrag langere tijd vol te houden dan snap je waarschijnlijk niet wat het hoofddoel is van de cursus, en dat heeft niets te maken met de mate waarin de oefeningen goed worden uitgevoerd!
Leuk hoor, als je hond op afstand een rondje kan lopen en omrollen, maar als je hem tijdens contact met andere honden niet kan sturen heb je daar toch echt niets aan!
Dan moet ik altijd denken aan mijn neef, die met zijn herder alle cursussen heeft gedaan, maar absoluut niet wist hoe hij het teefje ervan weerhield blaffend op andere honden af te gaan en er een beetje dom bijstond toen zijn teef in gevecht raakte omwile van haar herdergedrag.
Ts je hebt een hond met regelwoede en daar moet je iets mee, en niet denken dat het OK is want op een dag treft je hond de verkeerde.
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Het uitvallen duurt 'maar' 5 minuten? Dat vind ik behoorlijk lang. Je zou een super intelligente herder toch wel eerder duidelijk kunnen maken dat het de bedoeling is dat hij stopt.
Ik denk dat ze ook op een DH vereniging niet al te blij zijn met een hond die rustig 5 minuten door mag gaan met uitvallen.
Maargoed succes ermee, prive les lijkt me een beter plan.
Ik denk dat ze ook op een DH vereniging niet al te blij zijn met een hond die rustig 5 minuten door mag gaan met uitvallen.
Maargoed succes ermee, prive les lijkt me een beter plan.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij hebben zelf gekozen voor lessen met één andere hond samen (die ook met 6 maanden was geadopteerd) ipv in een reguliere groep een puppycursus volgen. Puur vanwege het formaat verschil en verschil in leeftijd. Ik kon me zelf namelijk heel goed voorstellen dat andere cursisten Jura niet prettig zouden vinden in de groep, hoe goedaardig ze ook is. En er zijn toch genoeg andere manieren mogelijk om je hond dingen te leren en ook om contact op te doen met andere rassen?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Haar hond zou dit begrijpen. TS daarentegen,.....Lief schreef:Intelligentie is zeker bij honden een relatief begrip.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Beetje gezeik van dat hoord nu eenmaal bij een duitser en kan daar ook niets aan doen ,dus daar moet een ander zich maar in schikken en mee leren te leven.Nanna schreef:TS schreef zelfs dat de hond zijn gezag moest laten geldengrover schreef: de manier waarop je je hier uitdrukt, met je godswonder aan de lijn en al die andere domme cursisten die "wel 80 keer dezelfde stomme dingen moeten oefenen terwijl wij het ALLANG kunnen". Tja. Wanneer je attitude altijd zo is...
Buiten dat, vind ik een hond van 5 maanden die zich elke les weer even 5 minuten moet laten gelden (en hoe moet ik dit trouwens voor me zien?) toch wel een tikje ongewenst in een puppygroep ja. Beetje van de frappante ook.![]()
En als een überslimme hond na één of twee keer nóg niet snapt dat dat ongewenst is, valt ie bij mij toch echt in de categorie dom. Of baasje vindt het wel geil, al dat gezág, dat kan natuurlijk ook.
Vermakelijk topic trouwens.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Fijn t.s., wordt de Duitser weer weggezet als een vervelende regelneef met dubieuze baas(zin). Bedankt hiervoor.
Hajo heeft òòk verschillende cursussen gedaan waaronder de puppycursus, en heeft dit gedrag gelukkig nooit vertoond. Dat zou ik ook gauw ingedamd hebben hoor. En nee hij was niet de beste van de klas dat waren een schattig miniteckeltje en een labradoodle.
Ben het ook met veel anderen eens dat ze je wel een ander soort cursus hadden moeten aanbieden en je er niet zomaar uit kunnen knikkeren.
Hajo heeft òòk verschillende cursussen gedaan waaronder de puppycursus, en heeft dit gedrag gelukkig nooit vertoond. Dat zou ik ook gauw ingedamd hebben hoor. En nee hij was niet de beste van de klas dat waren een schattig miniteckeltje en een labradoodle.
Ben het ook met veel anderen eens dat ze je wel een ander soort cursus hadden moeten aanbieden en je er niet zomaar uit kunnen knikkeren.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
he,mijn terriër was de beste van zijn groep destijds bij puppy cursus,waar onder andere 2herders zaten,ik zal hem maar gaan vertellen dat ie in het verkeerde lijf geboren is dan want jagen deed ie ook al niet
,in het echt is ie een herder
ik voel een identiteitscrisis aankomen
ik voel een identiteitscrisis aankomen
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik snap sowieso het nut van een puppiecursus niet meer als je al meerdere honden hebt opgevoed en je het voor de sociaisatie met andere honden niet nodig hebt 
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
S@ndr@
- Zeer actief
Echt ik snap het nut van die cursussen soms ook niet, ik ben gestopt met Gil omdat de leidster bang was voor grote honden
verder dat gelul dat een hond zich als een hond gedraagt, jeetje zeg het zal je gebeuren.
we willen geen honden, maar Barts Smit pluchjes aan de lijn en als ze revelend zijn halen we de batterijen eruit
mensen een beetje opvoeden zodat ze hun hond aan kunnen is teveel gevraagd,
verder dat gelul dat een hond zich als een hond gedraagt, jeetje zeg het zal je gebeuren.
we willen geen honden, maar Barts Smit pluchjes aan de lijn en als ze revelend zijn halen we de batterijen eruit
mensen een beetje opvoeden zodat ze hun hond aan kunnen is teveel gevraagd,
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik heb niet alle berichten gelezen, ben tot pagina 3 gekomen,.......
Maar is het niet zo dat "men" het vaak, meestal een goed plan vind om iedere (nieuwe) hondeneigenaar met zijn hond naar cursus te sturen juist om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen? En juist om dit soort problemen niet verder te laten escaleren?
Zou het dan de bedoeling zijn dat een hond, zodra hij afwijkend gedrag vertoont, juist dat waarvoor hij op cursus zit en juist dat waar dus aan gewerkt zal moeten worden, van de club verwijderd word?
Ik vind dat een zwakte daad.
Ik kan me voorstellen dat zo een hond een stoorzender is tussen de andere puppen maar dan neem je zo'n hond apart, geef hem (eventueel tegen extra betaling bovenop de normale cursusprijs) apart les, en dan geef je de baas de handvatten om dit gedrag in goede banen te leiden, toch? Of je verwijst hem met zijn hond door naar iemand die het wel aan kan.
De meeste kynologen/hondenclubs hebben tegenwoordig wel iemand die zich verder in het gedrag van honden verdiept heeft dan de doorsnee hondentrainer (niets fouts daarover) en die dan dit soort gevallen beter kan helpen. Dat was dan toch ook een oplossing geweest?
Nee, ik vind het geen reclame dat deze club hen weggestuurd heeft, wat voor een ras er dan ook aan de andere kant van het lijntje zit.
Ik zou daar, denk ik, ook knap geïrriteerd over zijn (understatement)
Maar is het niet zo dat "men" het vaak, meestal een goed plan vind om iedere (nieuwe) hondeneigenaar met zijn hond naar cursus te sturen juist om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen? En juist om dit soort problemen niet verder te laten escaleren?
Zou het dan de bedoeling zijn dat een hond, zodra hij afwijkend gedrag vertoont, juist dat waarvoor hij op cursus zit en juist dat waar dus aan gewerkt zal moeten worden, van de club verwijderd word?
Ik vind dat een zwakte daad.
Ik kan me voorstellen dat zo een hond een stoorzender is tussen de andere puppen maar dan neem je zo'n hond apart, geef hem (eventueel tegen extra betaling bovenop de normale cursusprijs) apart les, en dan geef je de baas de handvatten om dit gedrag in goede banen te leiden, toch? Of je verwijst hem met zijn hond door naar iemand die het wel aan kan.
De meeste kynologen/hondenclubs hebben tegenwoordig wel iemand die zich verder in het gedrag van honden verdiept heeft dan de doorsnee hondentrainer (niets fouts daarover) en die dan dit soort gevallen beter kan helpen. Dat was dan toch ook een oplossing geweest?
Nee, ik vind het geen reclame dat deze club hen weggestuurd heeft, wat voor een ras er dan ook aan de andere kant van het lijntje zit.
Ik zou daar, denk ik, ook knap geïrriteerd over zijn (understatement)
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Is goed.Kruimel53 schreef:Zet jij ff van die lekkere koffie, dan haal ik koeken.bouvierpoedel schreef:Beetje gezeik van dat hoord nu eenmaal bij een duitser en kan daar ook niets aan doen ,dus daar moet een ander zich maar in schikken en mee leren te leven.Nanna schreef:TS schreef zelfs dat de hond zijn gezag moest laten geldengrover schreef: de manier waarop je je hier uitdrukt, met je godswonder aan de lijn en al die andere domme cursisten die "wel 80 keer dezelfde stomme dingen moeten oefenen terwijl wij het ALLANG kunnen". Tja. Wanneer je attitude altijd zo is...
Buiten dat, vind ik een hond van 5 maanden die zich elke les weer even 5 minuten moet laten gelden (en hoe moet ik dit trouwens voor me zien?) toch wel een tikje ongewenst in een puppygroep ja. Beetje van de frappante ook.![]()
En als een überslimme hond na één of twee keer nóg niet snapt dat dat ongewenst is, valt ie bij mij toch echt in de categorie dom. Of baasje vindt het wel geil, al dat gezág, dat kan natuurlijk ook.![]()
Vermakelijk topic trouwens.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wij kennen alleen maar een eenzijdig verhaal. We hebben geen idee van de situatie.
Het is heel goed mogelijk dat een cursusleider bijvoorbeeld besluit dat hij of zij niet de juiste persoon voor een cursist is. Dat het zinloos is om door te gaan.
Dan is er geen klik, en wordt elk woord van advies in twijfel getrokken of van tafel geveegd.
Het is ook prima mogelijk dat het een waardeloze cursus is natuurlijk, maar dat weet niemand.
Het is heel goed mogelijk dat een cursusleider bijvoorbeeld besluit dat hij of zij niet de juiste persoon voor een cursist is. Dat het zinloos is om door te gaan.
Dan is er geen klik, en wordt elk woord van advies in twijfel getrokken of van tafel geveegd.
Het is ook prima mogelijk dat het een waardeloze cursus is natuurlijk, maar dat weet niemand.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
tineke
Rio was zeker niet mijn eerste hond maar ik vond het gewoon leuk om te doen ,net zoals ik op speuren met hem ging voor de leuk.Inge schreef:Ik snap sowieso het nut van een puppiecursus niet meer als je al meerdere honden hebt opgevoed en je het voor de sociaisatie met andere honden niet nodig hebt
Ik heb na puppycursus nog twee vervolgdisiplines gedaan ,ook voor de leuk.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Wij kennen het eenzijdige verhaal maar HALF volgens mij. Ik heb niets gelezen over wat de hond precies doet, wat de baas daarop doet (behalve snoepjes voeren) en wat de instructeur daarvan heeft gezegd. We weten ook niet hoe de reactie van de baas is geweest. Was doggielover er zelf ook bij? Wat heeft de instructeur allemaal al geprobeerd voor ze hen verzocht niet meer te komen? Is er een discussie geweest en heeft de baas net zo gereageerd als de bazin hier nu doet?Jaap* schreef:Wij kennen alleen maar een eenzijdig verhaal. We hebben geen idee van de situatie.
Ik heb ook een tijdje les mogen geven bij een hondenschool, daar werkten de instructeurs als een team.
Ik vind trouwens dat een pup van 5 maanden NIET zijn gezag mag laten gelden in een puppygroep en als die van mij dat zou doen werd dat zeker niet met snoepjes opgelost.
Zo en dan ...... is er koffie!
- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Kijk, nu snap ik pas waarom mijn domme blondje Bella niet met Duitse Herders kan, terwijl Mechelse geen probleem zijn. Mijn Bella is gewoon niet slim genoeg om twee talen te kunnen bevatten.Nanna schreef:Dit is natuurlijk káásje voor de behavioristen onder onsLin-C schreef:Tara schreef:Maar was hij ook gaan liggen als je "SITZ!!! UND NACHDEM LIEGEN!!!" had gegild?Lin-C schreef:Er zit bij ons ook een Duitser in de les, Sem was samen met de Duitser de beste van de klas.We moesten een oefening doen, vanuit 'zit' naar 'af'. Omdat Sem en Herder het prima deden moesten we ze ipv 'af' het commando 'moorkop' geven, kijken wat ze zouden doen. Herder deed niets en Sem ging af
. Puur omdat hij dacht; Duuhh, dit hebben we nu al heel vaak gedaan. Wat zal die DH eigenaar zich geërgerd hebben aan mijn domme, onnozele hondje.
![]()
Dat is natuurlijk wel een cruciaal verschil hè?![]()
Morgen moeten we weer, je hoort het van me.Rapporteer meteen even op deskundige wijze wat er gebeurt als je ipv 'Semmy, af' ADOLF!PLATZ! krijst
-
Lillith
- Zeer actief
Ik heb het niet meer zo op cursussen, vooral puppie cursussen.
De minste was toen de hele groep allerlei rassen maar los moest gaan rennen en je als je pup bij je kwam moest negeren...opzij stappen. De leukste was een groepje pups van dezelfde leeftijd en grote dat was een reuze leuk Oebelig gedoetje...maar ook dan sta je je te vervelen want er zijn ALTIJD klunsjes bij, baas of hond.
Voor TS. ik zou wel mijn geld terug willen hebben en op zijn best een andere instructeur die jullie beter kon leren.
Ik weet niet hoe erg je hond is neem aan dat hij niet los puppies op at...puppies zijn niet van porselein en kunnen best meenemen dat andere honden, blaffen, springen en joelen. Even apart gaan en weer verder
De minste was toen de hele groep allerlei rassen maar los moest gaan rennen en je als je pup bij je kwam moest negeren...opzij stappen. De leukste was een groepje pups van dezelfde leeftijd en grote dat was een reuze leuk Oebelig gedoetje...maar ook dan sta je je te vervelen want er zijn ALTIJD klunsjes bij, baas of hond.
Voor TS. ik zou wel mijn geld terug willen hebben en op zijn best een andere instructeur die jullie beter kon leren.
Ik weet niet hoe erg je hond is neem aan dat hij niet los puppies op at...puppies zijn niet van porselein en kunnen best meenemen dat andere honden, blaffen, springen en joelen. Even apart gaan en weer verder
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Ik zou zeggen wees blij dat ze je geroyeerd hebben.
Zo te lezen schoot het daar niet op dus hup met frisse moed naar een andere cursus.
ff off topic: Billy: wat een prachtige foto heb je als onderschrift!
Zo te lezen schoot het daar niet op dus hup met frisse moed naar een andere cursus.
ff off topic: Billy: wat een prachtige foto heb je als onderschrift!

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- iones
- Zeer actief
Wat een flutcursus!
Je bent er toch om te leren hoe je hond te trainen? Maar kennelijk kunnen ze dat niet. Heb je je geld teruggekregen?
En als de hondentrainer ziet dat andere cursisten zich storen aan jouw hond, dan grijpt hij/zij in door jou te sturen hoe je in moet grijpen. Dan ben je de klachten vanzelf voor.
Dit is voor die hondenschool wel het toppunt van falen hoor!
Weet je wat het punt is?
Iedereen mag zich hondentrainer noemen. Je hoeft niet te kunnen aantonen dat je het kunt en er ervaring mee hebt.
Ik vind dat een goede hondentrainer probleemoplossend kan werken en dat over moet kunnen brengen op de cursist. Maar hoe herken je nou een goede hondenschool?
Je bent er toch om te leren hoe je hond te trainen? Maar kennelijk kunnen ze dat niet. Heb je je geld teruggekregen?
En als de hondentrainer ziet dat andere cursisten zich storen aan jouw hond, dan grijpt hij/zij in door jou te sturen hoe je in moet grijpen. Dan ben je de klachten vanzelf voor.
Dit is voor die hondenschool wel het toppunt van falen hoor!
Weet je wat het punt is?
Iedereen mag zich hondentrainer noemen. Je hoeft niet te kunnen aantonen dat je het kunt en er ervaring mee hebt.
Ik vind dat een goede hondentrainer probleemoplossend kan werken en dat over moet kunnen brengen op de cursist. Maar hoe herken je nou een goede hondenschool?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Daar ben ik het mee eens. Gewoon proberen.fes/lou schreef:Ik ben de openingspost nog eens aan het lezen, en hoe meer ik deze zin bekijk, hoe meer hij me opvalt. Hond valt uit, man beloont met een snoepje en na 5 minuten gaat het over. Stel dat hij onbedoeld het uitvalgedrag beloont met zn snoepje? Dan gaat dat geklootviool nooit over. Persoonlijk zou ik niet afleiden met een snoepje, maar gewoon een keer zeggen: EN NOU IS HET POTVERHIERENGUNTER UIT MET DAT GEOUWEHOER VAN JE, BEN JIJ BELATAFELD!doggielover schreef: Dat doet hij, in het begin en mijn man (die de cursus met hem doet) leidt hem dan af met een snoepje en dan gaat het na 5 minuten goed. Dan is ie weer gewend aan de groep en doet niets meer.
Heb zo'n idee dat een correctie wat meer indruk maakt bij dit gedrag dan afleiden/belonen...

Neeltje
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hier ook een gezellige uitvallende herder, die we áfleiden met snoepjes. Maar dat moet wel gebeuren vóórdat ze uitvalt, als ze uitvalt dan komt er een keurig rijtje nepscheldwoorden uit. En dat mag ze dus geen 5 minuten volhouden... Nu is het zo dat die van ons gaat tetteren, maar niet bijt, maar het is alsnog wel LOEI IRRITANT.
Daarnaast vind ik iemand van een puppencursus wegsturen, alleen om het uitvallen wel begrijpelijk, maar dan moet er wel een andere oplossing geboden worden, of geld terug en doorverwijzen.
- Dona85
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel
Bij ons op cursus zat een Bullmastiff die ook regelmatig uitviel.Tara schreef:Ik kan mij nog herinneren van jaren geleden, toen ik nog gewone hondenschooltraining deed met mijn hond, dat er in die groep een middenslag schnauzer liep.
Dit was een herplaatser, en die viel dus ook continu uit.
Ik had er wel zó de schurft aan! De eigenaars van de hond deden echt hun best, heus wel.
Maar desondanks zag het kreng toch iedere keer wel weer kans om uit te vallen, en zo'n hond maakt de training er niet leuker op!
Of ze het hier bij jullie netjes hebben aangepakt wil ik niet zeggen, maar ik kan me goed voorstellen dat ze je wegsturen als de rest van de groep begint te klagen over het gedrag van jouw hond.
Pup of geen pup, jouw hond heeft zich helemaal niet te laten gelden. Daar ben je anderen mee tot last, en daar komen ze niet voor op cursus.
Wat typisch was dat hij altijd de kleinste honden pakte (waaronder ook de mijne)
Toen ik mijn hond weg wilde trekken hing hij dus wel mooi in mijn klauw en nee daar ben ik niet van gediend en heb het beest een rotschop verkocht!
Het 'vrouwtje'van het hondje stond er alleen maar bij te lachen! "hij moet goed waken want hij ziet straks thuis toch geen andere honden"
Leuk en wel, maar zo'n hond met zo'n opvoeding dat gaat toch een keer mis.
Het vrouwtje is nog een paar keer geweest maar toen heeft ze zelf besloten ermee te stoppen.
Beter denk ik

- Dona85
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel
Bij ons op cursus zat een Bullmastiff die ook regelmatig uitviel.Tara schreef:Ik kan mij nog herinneren van jaren geleden, toen ik nog gewone hondenschooltraining deed met mijn hond, dat er in die groep een middenslag schnauzer liep.
Dit was een herplaatser, en die viel dus ook continu uit.
Ik had er wel zó de schurft aan! De eigenaars van de hond deden echt hun best, heus wel.
Maar desondanks zag het kreng toch iedere keer wel weer kans om uit te vallen, en zo'n hond maakt de training er niet leuker op!
Of ze het hier bij jullie netjes hebben aangepakt wil ik niet zeggen, maar ik kan me goed voorstellen dat ze je wegsturen als de rest van de groep begint te klagen over het gedrag van jouw hond.
Pup of geen pup, jouw hond heeft zich helemaal niet te laten gelden. Daar ben je anderen mee tot last, en daar komen ze niet voor op cursus.
Wat typisch was dat hij altijd de kleinste honden pakte (waaronder ook de mijne)
Toen ik mijn hond weg wilde trekken hing hij dus wel mooi in mijn klauw en nee daar ben ik niet van gediend en heb het beest een rotschop verkocht!
Het 'vrouwtje'van het hondje stond er alleen maar bij te lachen! "hij moet goed waken want hij ziet straks thuis toch geen andere honden"
Het vrouwtje is nog een paar keer geweest maar toen heeft ze zelf besloten ermee te stoppen.
Beter denk ik

- kipo
- Zeer actief
Dat 'vrouwtje' had van mij ook een rotschop kunnen krijgen. Ik wens niet gebeten te worden en als het al gebeurt, verwacht ik dat de baas van de betreffende hond zijn hond weghaalt en zich verontschuldigtDona85 schreef: Bij ons op cursus zat een Bullmastiff die ook regelmatig uitviel.
Beter denk ik
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
denk je? Ik vind een mechelaar veel intelligenterdoggielover schreef:Duitsers zijn wat intelligenter dan andere honden
Als we zo gaan lullen ken ik er ook nog wel een paar... en daar komt de duitser dan weer niet zo positief uit qua intelligentie...
Ik snap het idd. niet van deze cursus dat ze niks anders aanbieden, je bent daar niet voor niks...
Maar ik zou uitvallen ook niet met een snoepje afleiden, dat was een flinke correctie en bij jij bedonderd... dat snapt die enorme intelligente DH van je ook veel beter
duidelijkheid en consequentie... je weet wel.....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi