Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geroyeerd van de puppycursus met Duitse Herder

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Geroyeerd van de puppycursus met Duitse Herder

Ongelezen bericht door grover »

doggielover schreef:Duitsers zijn wat intelligenter dan andere honden
Dit doet me trouwens denken aan die twee mannen met heddurs (een Duitsert en een Witte) die ik laatst tegen kwam buiten bij het strandje.. Meneer 1 stond balletjes te gooien, heddur 1 had er geen interesse in, heddur 2 wel. LOS! Blèrde de man over het strand. LOS! ZIT! AF! BLIJF! Vond ik het toch ontzettend grappig dat mijn pretletter aan kwam huppelen met zijn bal, en op mijn zachte "los" keurig de bal afgaf :lol1: Kon het niet nalaten om even te mompelen "tja, ík hoef er niet voor te schreeuwen hoor" :P Duitsers intelligenter? Geen idee, maar van zulke báásjes heb ik nu niet direct een al te hoge pet op :P
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Jaap* schreef:Wij kennen alleen maar een eenzijdig verhaal. We hebben geen idee van de situatie.
Het is heel goed mogelijk dat een cursusleider bijvoorbeeld besluit dat hij of zij niet de juiste persoon voor een cursist is. Dat het zinloos is om door te gaan.
Dan is er geen klik, en wordt elk woord van advies in twijfel getrokken of van tafel geveegd.
Het is ook prima mogelijk dat het een waardeloze cursus is natuurlijk, maar dat weet niemand.
Inderdaad, het is zo makkelijk oordelen dat die puppycursus waardeloos was.
Maar ik zou graag het verhaal eens van de andere kant horen. Cursisten luisteren vaak zo ontzettend slecht naar de uitleg.En hebben graag excuses voor het gedrag van hun hond. Daar lijkt deze ook een handje van te hebben.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
denk je? Ik vind een mechelaar veel intelligenter :pffff: sorry maar dit vind ik weer een achterlijke opmerking van je...
Als we zo gaan lullen ken ik er ook nog wel een paar... en daar komt de duitser dan weer niet zo positief uit qua intelligentie...

Ik snap het idd. niet van deze cursus dat ze niks anders aanbieden, je bent daar niet voor niks...
Maar ik zou uitvallen ook niet met een snoepje afleiden, dat was een flinke correctie en bij jij bedonderd... dat snapt die enorme intelligente DH van je ook veel beter :ok:
duidelijkheid en consequentie... je weet wel.....
Denk dat ze bij de dh vereniging waar ze dan nu naar toe gaan dat ook wel te horen krijgen. :19: Geloof niet dat hij daar zijn gezag wel mag laten gelden de eerste vijf minuten :hmmm:
Maar zomaar weggestuurd worden snap ik overigens nog steeds niet. Als het alleen maar om uitvallen gaat vind ik dat een instructeur daar dan beter in moet sturen.
En als de groep in combi met de honden de aanwezigheid van jouw hond niet als plezierig ervaren dan snap ik wel dat mensen gaan klagen en er over gesproken had moeten worden.
Het is gewoon niet leuk als je op een training zit om te socializeren of gewoon leuk met je hond bezig te zijn en je moet ogen in je achterhoofd hebben omdat een bepaalde hond en geleider niet helemaal te vertrouwen zijn. Klinkt zwaarder dan ik het bedoel, maar heb zelf dat gevoel gehad op 2 verschillende plekken en dat vond ik gewoon niet fijn.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

[quote="doggielover"]
En JA, in zo'n puppycursus sta je je rot te ergeren aan honden die na 80 keer nog niet weten wat zit, af of naast is, terwijl jouw herder het allemaal al lang weet quote]

Waarom ga je dan een gemengde cursus en niet naar een hondenclub, voor alleen maar herders. Er zijn nu eenmaal honden die het niet zo snel door hebben....

Ik heb ook een hond gehad, die de andere honden pakte, maar werd gelijk gepakt en duidelijk gemaakt wie de baas was, ik zat bijna letterlijk bovenop de hond, net zolang tot hij rustig was... :pffff:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge schreef:Ik snap sowieso het nut van een puppiecursus niet meer als je al meerdere honden hebt opgevoed en je het voor de sociaisatie met andere honden niet nodig hebt :19:

& toch ben ik dit keer met Inno wel naar puppycursus gegaan,
wel 1 waar geen puppyspeelkwartiertje vooraf of na afloop is (het het idee waar TS geweest is wel & dat het gedrag in die tijd naar voren kwam)

verder vind ik een hond van 5 mnd (is Inno nu ook) ook geen pup meer & kan die wat mij betreft best (wat harder/duidelijker) gecorrigeerd worden voor dit soort gedrag....
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Maar zomaar weggestuurd worden snap ik overigens nog steeds niet.
Ik pik even dit citaat er tussen uit: je weet niet of het 'zomaar' is. Je hoort het verhaal maar van één kant. Misschien zijn er wel meer incidenten geweest waardoor TS gevraagd is om weg te blijven.
Hoeft niet zo te zijn hoor, maar het kán wel.
En de ongenuanceerde manier waarop TS hier haar verhaal doet en reageert op anderen, doet mij vrezen dat zij niet zo vreselijk sociaal vaardig is geweest op die hondenschool. :wink:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

als TS op de cursus net zo`n muil opzet als hier had ik haar perssonlijk uit de cursus geknikkerd. ik sta voor mijn plezier en voor de kat zijn viool les te geven en ik sta daar niet om door mensen met een super hoogbegaafde duitse herder voor oud vuil uit gemaakt te worden.
ellen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lieke schreef:
Maar zomaar weggestuurd worden snap ik overigens nog steeds niet.
Ik pik even dit citaat er tussen uit: je weet niet of het 'zomaar' is. Je hoort het verhaal maar van één kant. Misschien zijn er wel meer incidenten geweest waardoor TS gevraagd is om weg te blijven.
Hoeft niet zo te zijn hoor, maar het kán wel.
En de ongenuanceerde manier waarop TS hier haar verhaal doet en reageert op anderen, doet mij vrezen dat zij niet zo vreselijk sociaal vaardig is geweest op die hondenschool. :wink:
dat kan ook zomaar hoor, maar het is me niet vreemd dat je met een 'probleemhond' weggestuurd wordt... dat heb ik inmiddels al heel vaak gehoord... dus het klinkt me niet raar in de oren. Maar je hoort hier idd. het verhaal maar van 1 kant.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

tollerlover schreef:als TS op de cursus net zo`n muil opzet als hier had ik haar perssonlijk uit de cursus geknikkerd. ik sta voor mijn plezier en voor de kat zijn viool les te geven en ik sta daar niet om door mensen met een super hoogbegaafde duitse herder voor oud vuil uit gemaakt te worden.
ellen
Ben ik effe blij dat ik domme klote poedels heb. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nogmaals voor de enorm goede lezers :roll: de man van ts ging met de hond naar puppencursus, niet ts.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 14 jul 2012 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

tollerlover schreef:als TS op de cursus net zo`n muil opzet als hier had ik haar perssonlijk uit de cursus geknikkerd. ik sta voor mijn plezier en voor de kat zijn viool les te geven en ik sta daar niet om door mensen met een super hoogbegaafde duitse herder voor oud vuil uit gemaakt te worden.
ellen
dit dus, ik geef ook les (met de nodige diploma's ) hij was zowiezo al meteen uit de puppenles gehaalt en naar de beginnersgroep geleid. Meteen eraf sturen zou ik niet doen..tenzij en inderdaad zo'n muil kwam..nee bedankt!!

malinois schreef:
denk je? Ik vind een mechelaar veel intelligenter :pffff: sorry maar dit vind ik weer een achterlijke opmerking van je...
Als we zo gaan lullen ken ik er ook nog wel een paar... en daar komt de duitser dan weer niet zo positief uit qua intelligentie...

Ik snap het idd. niet van deze cursus dat ze niks anders aanbieden, je bent daar niet voor niks...
Maar ik zou uitvallen ook niet met een snoepje afleiden, dat was een flinke correctie en bij jij bedonderd... dat snapt die enorme intelligente DH van je ook veel beter :ok:
:pffff: jij hebt duidelijk nooit de gekrulde neef van de mechel gehad...dat is pas een godswonder!! :engel:

edit: coca cola zero en chipito's ......vermakelijk!!
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

honden ongezien het ras die uitvallen al is het maar de eerste 5 minuten ga ik niet afleiden met snoepjes hoor. :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

renee-uk schreef:nogmaals voor de enorm goede lezers :roll: de man van ts ging met de hond naar puppencursus, niet ts.
Dan doe ik Renee ook nog maar eens quoten :roll:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Pepie schreef:
renee-uk schreef:nogmaals voor de enorm goede lezers :roll: de man van ts ging met de hond naar puppencursus, niet ts.
Ik snap wel dat Renne het imago van de duitse herdermensen hoog wil houden, maar hier is geen redden aan. :LOL:

Ook weer een grapje, ik ben zo melig, laat het forum maar even met rust
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

billy schreef:
Pepie schreef:
Ik snap wel dat Renne het imago van de duitse herdermensen hoog wil houden, maar hier is geen redden aan. :LOL:

Gut ze heeft een terrier en gaat lopen relnichten :LOL: :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:
billy schreef:
Pepie schreef:

was het lekker Afbeelding :engel: ?
van mij ook een dikke proost :LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

billy schreef:
Pepie schreef:

:LOL: gewoon doorgaan met het forum hoor :LOL:
Afbeelding
billy
Erelid

Inge O schreef:
billy schreef:
Pepie schreef:

was het lekker Afbeelding :engel: ?
Alleeen omdat ik Renee verkeerd heb gespeld :LOL: :LOL: , maar zit inderdaad aan een biertje :wink: ben zo moe van de regen de hele dag. :ugh: goeie reden toch he :mrgreen:
Afbeelding
billy
Erelid

blondie schreef:
billy schreef:
Pepie schreef:

Gut ze heeft een terrier en gaat lopen relnichten :LOL: :wink:
:pffff: :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

*Esther schreef:
Jaap* schreef:Wij kennen alleen maar een eenzijdig verhaal. We hebben geen idee van de situatie.
Het is heel goed mogelijk dat een cursusleider bijvoorbeeld besluit dat hij of zij niet de juiste persoon voor een cursist is. Dat het zinloos is om door te gaan.
Dan is er geen klik, en wordt elk woord van advies in twijfel getrokken of van tafel geveegd.
Het is ook prima mogelijk dat het een waardeloze cursus is natuurlijk, maar dat weet niemand.
Inderdaad, het is zo makkelijk oordelen dat die puppycursus waardeloos was.
Maar ik zou graag het verhaal eens van de andere kant horen. Cursisten luisteren vaak zo ontzettend slecht naar de uitleg.En hebben graag excuses voor het gedrag van hun hond. Daar lijkt deze ook een handje van te hebben.
Zou de school daar ook wel eens over willen horen :ok:

Hond van 5 maanden zou bij mij trouwens niet in een puppygroep zijn gekomen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
billy
Erelid

Inge O schreef:
billy schreef: ben zo moe van de regen de hele dag. :ugh: goeie reden toch he :mrgreen:
prima reden, daarom zit ik aan een wijntje :pop: :mrgreen: /
Kijk met jou kan ik praten :mrgreen: we moeten toch wat in deze natte zomer :ok:
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Mijn heddur is zo slim, die heeft de puppycursus op advies van de hondenschool overgeslagen. Hij mocht meteen door naar GG-A. :pffff: :LOL: :mann:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

RachelleAmericanBulldog schreef:
ellen
dit dus, ik geef ook les (met de nodige diploma's ) hij was zowiezo al meteen uit de puppenles gehaalt en naar de beginnersgroep geleid. Meteen eraf sturen zou ik niet doen..tenzij en inderdaad zo'n muil kwam..nee bedankt!!

malinois schreef:

:pffff: jij hebt duidelijk nooit de gekrulde neef van de mechel gehad...dat is pas een godswonder!! :engel:

:pffff: :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Volgens mij hadden ze je beter een prive cursus aan kunnen bieden.
Dat overige honden eigenaren er niet blij mee zijn dat begrijp ik.
Dat je voorlopig dan niet welkom bent om mee te doen met een groep begrijp ik ook.
Maar op zo'n cursus, zouden ze jullie wel moeten begeleiden. Juist nu de hond deze leeftijd heeft, en jullie het blijkbaar ook niet redden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

toots schreef:Volgens mij hadden ze je beter een prive cursus aan kunnen bieden.
Dat overige honden eigenaren er niet blij mee zijn dat begrijp ik.
Dat je voorlopig dan niet welkom bent om mee te doen met een groep begrijp ik ook.
Maar op zo'n cursus, zouden ze jullie wel moeten begeleiden. Juist nu de hond deze leeftijd heeft, en jullie het blijkbaar ook niet redden.
Als ik het goed begrijp redden ze het prima zelf :pffff:
:wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik had veruit de domste hond van de cursus (gg a). :pffff:
Het enige commando dat hij redelijk kan is Zit. Oja en Hier soms ook. Meer hoeft ook niet. Het gaat mij namelijk niet om de hoeveelheid commando's die een hond kan opvolgen, maar om hoe de hond omgaat met soortgenoten en mensen. Dat moet goed zijn. En laat mijn hond dat toevallig nu heeeeeeeel goed kunnen. :pffff: Veel beter dan die uitvallende herder van ts. Kortom, mijn hond is vele malen socialer én aangenamer in de omgang dan die uitvallende herder van ts.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Muk schreef:Ik had veruit de domste hond van de cursus (gg a). :pffff:
Het enige commando dat hij redelijk kan is Zit. Oja en Hier soms ook.
Wat doet ie dan als je Oja zegt? :engel:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Muk

[Sandra] schreef:
:LOL:

Lief kijken, zoals hij altijd doet. :pffff:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Het enige commando dat hij redelijk kan is Zit. Oja en Hier soms ook. Meer hoeft ook niet. Het gaat mij namelijk niet om de hoeveelheid commando's die een hond kan opvolgen, maar om hoe de hond omgaat met soortgenoten en mensen. Dat moet goed zijn. En laat mijn hond dat toevallig nu heeeeeeeel goed kunnen. :pffff: Veel beter dan die uitvallende herder van ts. Kortom, mijn hond is vele malen socialer én aangenamer in de omgang dan die uitvallende herder van ts.

Op Bob zijn diploma van de puppencursus staat: Bob komt er wel (ooit) :LOL:
Verder moge het duidelijk zijn dat Bob heel goed om kan gaan met Newfies.
(nou ja, in ieder geval Lobbes)
En de groeten van de mannen :zwaai
Muk

Tara schreef:
[Sandra] schreef:
In zijn poten klappen en het Wilhemus zingen. :pffff:
Tweestemmig ook nog eens. En vals! :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”