Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KNJV proeven
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
KNJV proeven
Zijn er van het forum nog meer mensen die zich hebben ingeschreven voor een KNJV-proef?
Ik ga hopelijk 14 juli voor het eerst meedoen in Lunteren. Ben heel benieuwd of het wat gaat worden. Op de training gaat het goed. Over water op nieuw terrein kan hij soms nog ietsjes twijfelen, maar met een extra commando krijg ik hem zeker over water. Zoeken is geen probleem.
En in septemb nog ingeschreven voor Zwiep.
Nu duimen dat ik aan beide kan meedoen. Veel inschrijvingen geloof ik. En ik ben geen lid van de KNJV, wel van de rasvereniging, dus een kans dat we niet mee kunnen doen.
Ik ga hopelijk 14 juli voor het eerst meedoen in Lunteren. Ben heel benieuwd of het wat gaat worden. Op de training gaat het goed. Over water op nieuw terrein kan hij soms nog ietsjes twijfelen, maar met een extra commando krijg ik hem zeker over water. Zoeken is geen probleem.
En in septemb nog ingeschreven voor Zwiep.
Nu duimen dat ik aan beide kan meedoen. Veel inschrijvingen geloof ik. En ik ben geen lid van de KNJV, wel van de rasvereniging, dus een kans dat we niet mee kunnen doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: KNJV proeven
Ik loop tegenwoordig andere proeven
Lunteren is een mooi gebied om een proef te lopen
Zwiep is ook niet verkeerd qua proef.
Veel succes.
Ik hoop voor je dat je beide proeven kunt mee doen

Lunteren is een mooi gebied om een proef te lopen

Zwiep is ook niet verkeerd qua proef.
Veel succes.
Ik hoop voor je dat je beide proeven kunt mee doen

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ga de proef doen van de rasvereniging. Verder moet ik og even kijken!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
KNJV proeven
Hoop dit jaar mijn B te halen en daarna zie ik wel of ik nog meer proeven ga lopen. Workingtesten lijken mij veel leuker en afwisselender. We zien het allemaal wel.
Wat voor wedstrijden loop jij Nettie?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
- Aantal honden: 2
Ik woon in een heel andere hoek van Nederland, dus we zullen elkaar niet zo snel treffen op een proef
Ik heb met Sofie de workingtest van de rasvereniging in Heerle en 2 KNJV proeven in Rilland en Lewedorp in de agenda staan. Workingtest op C niveau en ik hoop op de KNJV proef een B binnen te halen.

- ranetje
- Zeer actief
Artemis proevenSita schreef:Hoop dit jaar mijn B te halen en daarna zie ik wel of ik nog meer proeven ga lopen. Workingtesten lijken mij veel leuker en afwisselender. We zien het allemaal wel.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=238962
De workingtesten voor de Retrievers lijken me ook hartstikke leuk

Een vriendin van me met Labradors heeft ze jaren geleden wel gelopen en was er heel tevreden over.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Wanneer je niet opziet tegen wat kilometers maken kan ik de Jachthondendag van de Zeeuwse Jachthonden Combinatie aanbevelen. Gemoedelijke sfeer zonder echt de nadruk op wedstrijd en na afloop mosselen.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
-
- Zeer actief
Kijk dat dik gedrukte klinkt goed! Die mosselen sla ik dan wel over, ben er allergisch voor. Ik ga even zoeken naar meer informatie.Veenmug schreef:Wanneer je niet opziet tegen wat kilometers maken kan ik de Jachthondendag van de Zeeuwse Jachthonden Combinatie aanbevelen. Gemoedelijke sfeer zonder echt de nadruk op wedstrijd en na afloop mosselen.

- Hutch
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
- Contacteer:
Ook ik ga weer mee doen met de KNJV proeven zoals je weet.
Alleen dit jaar niet met Hutch (die gaat alleen nog in de praktijk mee) maar met Monty, de Stabij.
Ik heb er een aantal ingeschreven, Beesd van de rasvereniging, 2 in Noord holland en Veenhuizen.
Hopelijk halen we in ieder geval een C binnen en die B gaan we proberen, maar ga nergens vanuit eigenlijk.
Als hij maar zover komt dat hij mee kan op de praktijkjacht
Alleen dit jaar niet met Hutch (die gaat alleen nog in de praktijk mee) maar met Monty, de Stabij.
Ik heb er een aantal ingeschreven, Beesd van de rasvereniging, 2 in Noord holland en Veenhuizen.
Hopelijk halen we in ieder geval een C binnen en die B gaan we proberen, maar ga nergens vanuit eigenlijk.

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Dit jaar geen proeven voor onze honden. Ze laten zich nog te veel afleiden als er vreemde honden in de buurt zijn.
We oefenen dus nog even door, wij richten ons op volgend jaar.
We oefenen dus nog even door, wij richten ons op volgend jaar.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
Lewedorp staat ook bij mij op het programma. Probeerde net online in te schrijven maar je moet perse een scan van je knjvpasje mee sturen, terwijl ik aangegeven heb niet lid te zijn van de knjv.Zeeuwse labjes schreef:Ik woon in een heel andere hoek van Nederland, dus we zullen elkaar niet zo snel treffen op een proefIk heb met Sofie de workingtest van de rasvereniging in Heerle en 2 KNJV proeven in Rilland en Lewedorp in de agenda staan. Workingtest op C niveau en ik hoop op de KNJV proef een B binnen te halen.
Ik stuur het dus maar via de post op... ik hoop dat er nog plek is.
Misschien doe ik rilland ook mee, maar ziv is nu loops en kunnen dus voorlopig even niet trainen.
Ik vind het wel spannend want dit wordt de eerste keer dat we zoiets gaan doen!
Ik hoop dat we goed op niveau zijn

- Sepje
- Zeer actief
Klinkt zeker goed! behalve idd de mosselen ik ben ook allergisch! Veenmug heb je daar meer info over?Sita schreef:Kijk dat dik gedrukte klinkt goed! Die mosselen sla ik dan wel over, ben er allergisch voor. Ik ga even zoeken naar meer informatie.Veenmug schreef:Wanneer je niet opziet tegen wat kilometers maken kan ik de Jachthondendag van de Zeeuwse Jachthonden Combinatie aanbevelen. Gemoedelijke sfeer zonder echt de nadruk op wedstrijd en na afloop mosselen.
-
- Zeer actief
Ik ben een onbenul in het verwijzen naar een link maar even Googlen op Zeeuwse Jachthonden Combinatie en je komt er.Sepje schreef:Klinkt zeker goed! behalve idd de mosselen ik ben ook allergisch! Veenmug heb je daar meer info over?Sita schreef:Kijk dat dik gedrukte klinkt goed! Die mosselen sla ik dan wel over, ben er allergisch voor. Ik ga even zoeken naar meer informatie.Veenmug schreef:Wanneer je niet opziet tegen wat kilometers maken kan ik de Jachthondendag van de Zeeuwse Jachthonden Combinatie aanbevelen. Gemoedelijke sfeer zonder echt de nadruk op wedstrijd en na afloop mosselen.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb jij zelf getraind of wel in een groep? Als je erg twijfelt kan je misschien even voor een keer een priveles nemen en dan je niveau laten beoordelen. Gaat Ziva wel over water?Sepje schreef:Lewedorp staat ook bij mij op het programma. Probeerde net online in te schrijven maar je moet perse een scan van je knjvpasje mee sturen, terwijl ik aangegeven heb niet lid te zijn van de knjv.Zeeuwse labjes schreef:Ik woon in een heel andere hoek van Nederland, dus we zullen elkaar niet zo snel treffen op een proefIk heb met Sofie de workingtest van de rasvereniging in Heerle en 2 KNJV proeven in Rilland en Lewedorp in de agenda staan. Workingtest op C niveau en ik hoop op de KNJV proef een B binnen te halen.
Ik stuur het dus maar via de post op... ik hoop dat er nog plek is.
Misschien doe ik rilland ook mee, maar ziv is nu loops en kunnen dus voorlopig even niet trainen.
Ik vind het wel spannend want dit wordt de eerste keer dat we zoiets gaan doen!
Ik hoop dat we goed op niveau zijn

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Sepje
- Zeer actief
ik train in een groep! Ze doet het eigenlijk wel goed. Maar dat is allemaal op bekend terrein!
Hoe het tijdens een proef aan toe gaat weet ik niet.
Ze gaat wel het apport uit het water halen. Over water hebben we nog maar weinig geoefend.
We zullen wel zien! We doen ons best en als het niet lukt dan is het jammer...
Bedankt Veenmug! Ik bedenk me net dat ze dat idd aangaven bij de laatste jachttaining!
Helaas is Ziva dan nog loops... Anders had ik zeker gegaan! ik zie dat je ook niet hoeft in te schrijven ! echt ideaal!
Hoe het tijdens een proef aan toe gaat weet ik niet.
Ze gaat wel het apport uit het water halen. Over water hebben we nog maar weinig geoefend.
We zullen wel zien! We doen ons best en als het niet lukt dan is het jammer...
Bedankt Veenmug! Ik bedenk me net dat ze dat idd aangaven bij de laatste jachttaining!
Helaas is Ziva dan nog loops... Anders had ik zeker gegaan! ik zie dat je ook niet hoeft in te schrijven ! echt ideaal!
- ranetje
- Zeer actief
http://www.zeeuwsejachthonden.nl/bestan ... 202012.pdfSepje schreef:Klinkt zeker goed! behalve idd de mosselen ik ben ook allergisch! Veenmug heb je daar meer info over?
Van http://www.zeeuwsejachthonden.nl
-
- Zeer actief
Dank Ranetje.ranetje schreef:http://www.zeeuwsejachthonden.nl/bestan ... 202012.pdfSepje schreef:Klinkt zeker goed! behalve idd de mosselen ik ben ook allergisch! Veenmug heb je daar meer info over?
Van http://www.zeeuwsejachthonden.nl
Ik word echt oud. Vroeger

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik sla he dit jaar nog over, het voorruit sturen en volgen gaat nog niet super. Geen aast hoor, heb hem toch vooral om in de praktijk te gebruiken.
-
- nieuw lid
Dan zien we elkaar daar weer 's !Hutch schreef:Ook ik ga weer mee doen met de KNJV proeven zoals je weet.
Gezellig !
Gr.
Thijs
Drentsche Patrijs
- Hutch
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben jij er ook in Beesd?thijs193 schreef:Dan zien we elkaar daar weer 's !Hutch schreef:Ook ik ga weer mee doen met de KNJV proeven zoals je weet.
Gezellig !
Gr.
Thijs
En ga je op voor de B?
Tot dan in ieder geval!
- Hutch
- Zeer actief
- Contacteer:
A.s. zaterdag zijn al weer de eerste proeven van dit seizoen.
Ik ben er om tijdens de dag her en der te helpen waar nodig. tussendoor ben ik er voor de foto's
Gelukkig heb ik met Monty nog 3 weken te gaan voor de eerste proef
Ik ben er om tijdens de dag her en der te helpen waar nodig. tussendoor ben ik er voor de foto's

Gelukkig heb ik met Monty nog 3 weken te gaan voor de eerste proef
-
- Zeer actief
KNJV proeven
Zie ik je daar wel ergens. Rowan en ik zijn ingedeeld voor de proef. Vandaag nog getraind en hoop dat hij zaterdag iets geconcentreerder is. We gaan in ieder geval er een leuk dagje van maken.
Laatst gewijzigd door Sita op 12 jul 2012 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

- ranetje
- Zeer actief
Succes zaterdag Yvette 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
Weer terug van een lange dag, maar wel succesvol! Het B-diploma is behaald
Kan het nog bijna niet geloven, op onze allereerste KNJV-proef halen we gewoon het diploma.
We moesten beginnen met de verloren zoek. Hij ging vlot weg en vond ook heel vlot de eend. Hij aarzelde heel even bij een boomstam die over het pad lag, maar besloot er met eend en al over heen te springen. Momenteel vind Rowan het heel lastig om het wild zittend af te geven, dus staand af laten geven. De eerste voldoende was binnen! Een 8.
Naast deze proef was het apport uit water. Dus die er maar gelijk achteraan gedaan. Het schot was echt super hard en Rowan had er heel veel zin in. Gelukkig niet ingesprongen en vlot water in. Eend gehaald. Toen wat afgeleid door de helpers en liet de eend los om zich uit te schudden. Met commando weer opgepakt en bij mij gebracht. Volgens de keurmeester toen al binnen handbereik, maar gaf een extra commando om hem iets dichterbij te krijgen. Toch nog een 7.
Volgende proef was ons apport over water. Veel wachtenden voor ons en hoorden dat het vrij lastig was. Al veel honden een onvoldoende gekregen. Inzetplaats was op een hoek en ze moesten echt recht overzwemmen om de eend te kunnen vinden. Rechts was de kant dichterbij, maar ver van de eend af. Door foute inzet van mij ging hij eerst een paadje in, snel teruggeroepen en opnieuw ingezet. Na wat aarzelen, lag veel kroos op het water, ging hij heel netjes recht over en vond de eend. Het vleugeltje zat voor zijn ogen, dus maar even geholpen zodat Rowan mij kon vinden
Vond de keurmeester wat overbodig, maar toch een 6.
Toen de markeerproef. Netjes blijven zitten, net op tijd apport gezegd en in een rechte streep naar de eend. Keurig netjes terug. Bleef iets van mij af staan, daardoor een 8.
Alle B-onderdelen waren binnen. De C-onderdelen moet hij in principe allemaal kunnen, maar je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren.
Het liggen op de plaats uit zicht en kort apport was bij elkaar. Netjes blijven liggen, een 10. Kort apport van konijn ging wat moeizamer. Extra commando moeten geven bij het konijn, stond wat te aarzelen, en dan weer staand afgeven, een 7.
En dan op naar de allerlaatste onderdelen, het volgen en uitsturen. Volgen was netjes. Moest hem even wakker maken, hij was er van overtuigd dat er toch echt wel ergens wat ging gebeuren. Een 9
Uitsturen ging super, een 10.
Joepie het B-diploma was binnen met 65 punten!
Later bleek dat we ook nog genoeg punten hadden om eventueel door te gaan voor de A-onderdelen, maar die beheersen we nog lang niet, dus we hebben het lekker bij deze onderdelen gehouden.
Trainingspuntjes zijn dus vooral zittend afgeven en voor mij meer vertrouwen op mijn hond, want hij kan en doet het echt wel. In september gaan we weer een proef lopen en eens kijken of we dan dit resultaat kunnen overtreffen.

We moesten beginnen met de verloren zoek. Hij ging vlot weg en vond ook heel vlot de eend. Hij aarzelde heel even bij een boomstam die over het pad lag, maar besloot er met eend en al over heen te springen. Momenteel vind Rowan het heel lastig om het wild zittend af te geven, dus staand af laten geven. De eerste voldoende was binnen! Een 8.
Naast deze proef was het apport uit water. Dus die er maar gelijk achteraan gedaan. Het schot was echt super hard en Rowan had er heel veel zin in. Gelukkig niet ingesprongen en vlot water in. Eend gehaald. Toen wat afgeleid door de helpers en liet de eend los om zich uit te schudden. Met commando weer opgepakt en bij mij gebracht. Volgens de keurmeester toen al binnen handbereik, maar gaf een extra commando om hem iets dichterbij te krijgen. Toch nog een 7.
Volgende proef was ons apport over water. Veel wachtenden voor ons en hoorden dat het vrij lastig was. Al veel honden een onvoldoende gekregen. Inzetplaats was op een hoek en ze moesten echt recht overzwemmen om de eend te kunnen vinden. Rechts was de kant dichterbij, maar ver van de eend af. Door foute inzet van mij ging hij eerst een paadje in, snel teruggeroepen en opnieuw ingezet. Na wat aarzelen, lag veel kroos op het water, ging hij heel netjes recht over en vond de eend. Het vleugeltje zat voor zijn ogen, dus maar even geholpen zodat Rowan mij kon vinden

Toen de markeerproef. Netjes blijven zitten, net op tijd apport gezegd en in een rechte streep naar de eend. Keurig netjes terug. Bleef iets van mij af staan, daardoor een 8.
Alle B-onderdelen waren binnen. De C-onderdelen moet hij in principe allemaal kunnen, maar je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren.
Het liggen op de plaats uit zicht en kort apport was bij elkaar. Netjes blijven liggen, een 10. Kort apport van konijn ging wat moeizamer. Extra commando moeten geven bij het konijn, stond wat te aarzelen, en dan weer staand afgeven, een 7.
En dan op naar de allerlaatste onderdelen, het volgen en uitsturen. Volgen was netjes. Moest hem even wakker maken, hij was er van overtuigd dat er toch echt wel ergens wat ging gebeuren. Een 9
Uitsturen ging super, een 10.
Joepie het B-diploma was binnen met 65 punten!
Later bleek dat we ook nog genoeg punten hadden om eventueel door te gaan voor de A-onderdelen, maar die beheersen we nog lang niet, dus we hebben het lekker bij deze onderdelen gehouden.
Trainingspuntjes zijn dus vooral zittend afgeven en voor mij meer vertrouwen op mijn hond, want hij kan en doet het echt wel. In september gaan we weer een proef lopen en eens kijken of we dan dit resultaat kunnen overtreffen.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik had het al op FB geschreven, maar hier nog maar een keertje: wat heb je toch een superhond! Hij kan écht alles hè?
Geweldig hoor, gefeliciteerd met het B-diploma!

Geweldig hoor, gefeliciteerd met het B-diploma!

- ranetje
- Zeer actief
Hartstikke goed, gefeliciteerd!!!!!!!
Waar ga je in september nog een proef doen?

-
- Zeer actief
Het is echt zo'n veelzijdige hond. Hij vindt ook alles leuk om te doen. Wat het voor mij soms wel lastig maakt om keuzes te makenLongFields schreef:Ik had het al op FB geschreven, maar hier nog maar een keertje: wat heb je toch een superhond! Hij kan écht alles hè?
Geweldig hoor, gefeliciteerd met het B-diploma!![]()

-
- Zeer actief
Dank je wel! In september ga ik naar Zwiep.ranetje schreef:Hartstikke goed, gefeliciteerd!!!!!!!![]()
Hebben we nog mooi even de tijd om wat puntjes op de i te zetten

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
Zooo, super
Heerlijk zo'n hondje dat er gewoon zin in heeft om samen met de baas leuke dingen te doen
Wij hebben volgende week zaterdag eerst een workingtest (C) op de agenda staan en daarna nog 2 KNJV proeven (Rilland en Lewedorp). Ik ben benieuwd....

Heerlijk zo'n hondje dat er gewoon zin in heeft om samen met de baas leuke dingen te doen

Wij hebben volgende week zaterdag eerst een workingtest (C) op de agenda staan en daarna nog 2 KNJV proeven (Rilland en Lewedorp). Ik ben benieuwd....