Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Houdt opdringerige/gevaarlijke honden op afstand
Moderator: moderatorteam
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
- Aantal honden: 1
Houdt opdringerige/gevaarlijke honden op afstand
Hebben jullie ook last van andermans honden of is er iemand in jullie omgeving die niet van honden houdt.
Of moet je werk gewoon normaal kunnen doen zonder dat je door een hond lastig gevallen wordt bv. postbodes.
Dan is er goed alternatief voor:
http://www.ongedierteplaats.nl/draagbar ... -9406.html
Zelf lijkt me dit wel wat om sommige honden bij die van mij houdt z'n buurt te houden.
Of moet je werk gewoon normaal kunnen doen zonder dat je door een hond lastig gevallen wordt bv. postbodes.
Dan is er goed alternatief voor:
http://www.ongedierteplaats.nl/draagbar ... -9406.html
Zelf lijkt me dit wel wat om sommige honden bij die van mij houdt z'n buurt te houden.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Houdt opdringerige/gevaarlijke honden op afstand
Ja misschien leuk.
Maar wat denk je dar dat tering geluid voor jouw hond oplevert.??
Wat je zegt ben je zelfffff 

- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
als een hond echt gefocused is op iets denk ik niet dat een hoge toon hem tegenhoudt...
ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat een hond die een andere hond wil aanvallen of altijd al fel achter joggers aanjaagt zich hierdoor ineens bedenkt, maar ja ik heb het niet getest he
ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat een hond die een andere hond wil aanvallen of altijd al fel achter joggers aanjaagt zich hierdoor ineens bedenkt, maar ja ik heb het niet getest he

- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
das ook een goeiebouvierpoedel schreef:Ja misschien leuk.

- Yvet
- Zeer actief
Dat is bij mij nog vraag 2 daarom wil ik even weten hoe anderen hierover denkt.

- Yvet
- Zeer actief
Je hebt hier een hondenuitlaatservice die absoluut hun honden niet bezig houdt. Dat rent en vliegt door het bos heen en als iets gebeurd met je eigen hond dan lachen ze erom. En vele hondenbezitters zijn net zo dat ze hun eigen hond niet bezig houden en totaal niet opletten.
Vandaar dat ik dit apparaat hier neerleg om erover te hebben.
Vandaar dat ik dit apparaat hier neerleg om erover te hebben.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Het werkt niet. Heb eens een groep collega's die nogal eens last hadden van honden tips gegeven hoe met honden om te gaan in ongebruikelijke situaties. 1 van hen had zo'n apparaatje. Ik had mijn Bullmastiff bij me en die heeft de groep net zolang afgezocht tot ie de collega gevonden had die het apparaatje had. 

Gr. Aniek

- Yvet
- Zeer actief

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Volgens mijn hond werkte het gewoon helemaal niet, niet merksafhankelijk. Dus gewoon hetprincipe niet.
Gr. Aniek

- dagmar88
- Zeer actief
Budkes schreef:Het werkt niet. Heb eens een groep collega's die nogal eens last hadden van honden tips gegeven hoe met honden om te gaan in ongebruikelijke situaties. 1 van hen had zo'n apparaatje. Ik had mijn Bullmastiff bij me en die heeft de groep net zolang afgezocht tot ie de collega gevonden had die het apparaatje had.

Dat angstige geflapper is hier echt een trigger; terwijl ze naar 'normale' mensen uiterst vriendelijk is.

Die zie ik dus ook vol enthousiasme op vreemde piepen afrennen en er tegenop springen om aan te wijzen

- Yvet
- Zeer actief
Wat jammer eigenlijk voor vele mensen die wel of niet van honden houden, maar niet lastig willen vallen door andermans honden die niet zich kan gedragen. En hun bazen niet van gehoord hebben om daar op te letten. Dat niet iedereen van gediend is.
Ik heb zelfs een zus die ook zoiets gebruikt om in losloopgebied te gaan wandelen met haar 2 kleine kindjes. En ze gaat hem ook gebruiken om alle honden op afstand te houden.
Ik heb zelfs een zus die ook zoiets gebruikt om in losloopgebied te gaan wandelen met haar 2 kleine kindjes. En ze gaat hem ook gebruiken om alle honden op afstand te houden.
Laatst gewijzigd door Yvet op 29 jun 2012 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

- Budkes
- Zeer actief
Maar het werkt niet omdat het de honden niet op afstand houdt. Sterker nog sommige honden zelfs lokt dus. En die collega's fladderden niet hoor, die lagen meer 's nachts in de struiken om te observeren en dan kwam er wel eens ern hond, vriendelijk of minder vriendelijk, buurten. Haha
Gr. Aniek

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Budkes schreef:Maar het werkt niet omdat het de honden niet op afstand houdt. Sterker nog sommige honden zelfs lokt dus. En die collega's fladderden niet hoor, die lagen meer 's nachts in de struiken om te observeren en dan kwam er wel eens ern hond, vriendelijk of minder vriendelijk, buurten. Haha
och ja, nooit bij stilgestaan! lig je daar in de bosjes bij een industrieterrein heb je ineens rambo van autobedrijf louche en co in je nek hangen

- Budkes
- Zeer actief
Ja precies, van dat dus. Vandaar de test met het apparaatje, werkte voor geen meter.massam schreef:Budkes schreef:Maar het werkt niet omdat het de honden niet op afstand houdt. Sterker nog sommige honden zelfs lokt dus. En die collega's fladderden niet hoor, die lagen meer 's nachts in de struiken om te observeren en dan kwam er wel eens ern hond, vriendelijk of minder vriendelijk, buurten. Haha
och ja, nooit bij stilgestaan! lig je daar in de bosjes bij een industrieterrein heb je ineens rambo van autobedrijf louche en co in je nek hangen

Gr. Aniek

- dagmar88
- Zeer actief
Budkes schreef:Maar het werkt niet omdat het de honden niet op afstand houdt. Sterker nog sommige honden zelfs lokt dus. En die collega's fladderden niet hoor, die lagen meer 's nachts in de struiken om te observeren en dan kwam er wel eens ern hond, vriendelijk of minder vriendelijk, buurten. Haha

Al heb ik er wel één over de vloer gehad die bleek in een hoekje stond te bibberen van m'n Tosa kruising; maar die heeft toen zijn collega die zelf een werkhond had de boel af laten handelen. Heel verstandig

Yvet schreef:Wat jammer eigenlijk voor vele mensen die wel of niet van honden houden, maar niet lastig willen vallen door andermans honden die niet zich kan gedragen. En hun bazen niet van gehoord hebben om daar op te letten. Dat niet iedereen van gediend is.

Als je zo bang bent is het al niet slim om in losloopgebied met het kroost op stap te gaan en met zo'n apparaatje kan het niet anders dan dat je reactie uitlokt

En bedenk ook even dat mensen die echt bang zijn het al lastig vinden dat een hond (of pup!) zonder op of om te kijken op een meter afstand passeert.
Mochten die zo'n ding gebruiken op mijn angstige hond dan hadden ze toch een héle kwaaie aan me

- M@scha
- Zeer actief
- Budkes
- Zeer actief
massam schreef:tsja.. dan toch maar

Gr. Aniek

- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Handig, wij hebben teveel konijnen in de tuin lopen (wlde).
- Budkes
- Zeer actief
Maar ik heb vast een heleboel fladderdende collega's, haha, maar deze groep, vam dat apparaatje, liggen vooral heel erg stilletjes verstopt om te observeren. Soms zo stil dat er per ongeluk over ze heen wordt geplast.dagmar88 schreef:Budkes schreef:Maar het werkt niet omdat het de honden niet op afstand houdt. Sterker nog sommige honden zelfs lokt dus. En die collega's fladderden niet hoor, die lagen meer 's nachts in de struiken om te observeren en dan kwam er wel eens ern hond, vriendelijk of minder vriendelijk, buurten. HahaIk snap dat jouw collega's niet fladderen.
Al heb ik er wel één over de vloer gehad die bleek in een hoekje stond te bibberen van m'n Tosa kruising; maar die heeft toen zijn collega die zelf een werkhond had de boel af laten handelen. Heel verstandig![]()

Gr. Aniek

- Yvet
- Zeer actief
Ik ben helemaal met je eens dat heel erg dom is om in losloopgebieden te gaan lopen met 2 kleintjes die van alle honden schrikken. En veelste weinig met honden omgaan. Ik denk dat ze toch beter andere bos moet zoeken om daar te gaan wandelen met haar kinderendagmar88 schreef:Budkes schreef:Maar het werkt niet omdat het de honden niet op afstand houdt. Sterker nog sommige honden zelfs lokt dus. En die collega's fladderden niet hoor, die lagen meer 's nachts in de struiken om te observeren en dan kwam er wel eens ern hond, vriendelijk of minder vriendelijk, buurten. HahaIk snap dat jouw collega's niet fladderen.
Al heb ik er wel één over de vloer gehad die bleek in een hoekje stond te bibberen van m'n Tosa kruising; maar die heeft toen zijn collega die zelf een werkhond had de boel af laten handelen. Heel verstandig![]()
Yvet schreef:Wat jammer eigenlijk voor vele mensen die wel of niet van honden houden, maar niet lastig willen vallen door andermans honden die niet zich kan gedragen. En hun bazen niet van gehoord hebben om daar op te letten. Dat niet iedereen van gediend is.
Ik heb zelfs een zus die ook zoiets gebruikt om in losloopgebied te gaan wandelen met haar 2 kleine kindjes. En ze gaat hem ook gebruiken om alle honden op afstand te houden.Dommer kan echt niet he?
Als je zo bang bent is het al niet slim om in losloopgebied met het kroost op stap te gaan en met zo'n apparaatje kan het niet anders dan dat je reactie uitlokt![]()
En bedenk ook even dat mensen die echt bang zijn het al lastig vinden dat een hond (of pup!) zonder op of om te kijken op een meter afstand passeert.
Mochten die zo'n ding gebruiken op mijn angstige hond dan hadden ze toch een héle kwaaie aan me

- M@scha
- Zeer actief
nou ja.. lopen in een losloopgebied is natuurlijk helemaal niet stom. ik woon zo'n beetje midden in een natuurgebied (ingesloten door natuurgebied de bruuk, heumensoord en reichswald) en in ieder geval in het nederlandse deel is alles losloopgebied dus dan kun je hier nergens het bos is

- dagmar88
- Zeer actief
massam schreef:nou ja.. lopen in een losloopgebied is natuurlijk helemaal niet stom. ik woon zo'n beetje midden in een natuurgebied (ingesloten door natuurgebied de bruuk, heumensoord en reichswald) en in ieder geval in het nederlandse deel is alles losloopgebied dus dan kun je hier nergens het bos is

Je moet toch beseffen dat het een stukje recreatie is voor iedereen; zowel de honden eigenaren als de andere mensen die er lopen/fietsen of whatever.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
het apparaat werkt voor geen meter.
iemand uit de straat had er 1 aangeschaft.
de honden lijken er wel door aangetrokken te worden. haha
iemand uit de straat had er 1 aangeschaft.
de honden lijken er wel door aangetrokken te worden. haha
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Had je het niet kunnen filmen?Budkes schreef:Ja precies, van dat dus. Vandaar de test met het apparaatje, werkte voor geen meter.massam schreef:Budkes schreef:Maar het werkt niet omdat het de honden niet op afstand houdt. Sterker nog sommige honden zelfs lokt dus. En die collega's fladderden niet hoor, die lagen meer 's nachts in de struiken om te observeren en dan kwam er wel eens ern hond, vriendelijk of minder vriendelijk, buurten. Haha
Gok zomaar dat mijn Fluf ook op de hoge tonen zou gaan reageren, die is nogal nieuwsgierig van aard.
- Yvet
- Zeer actief
Ik hoorde gisteren in een dierenwinkel dat verboden is om dazers te gebruiken, om te richten op mensen en honden. En dat helemaal niet eens verkocht mag worden door particuleren of je moet eerst een vergunning voor aanvragen. Enige die mag gebruiken is de politie zelf.

- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Erg goed voor de conditie om hierin te lopen!massam schreef:tsja.. dan toch maar
Ze hebben wel één nadeel... harnassen zijn ontworpen voor slagen die vanuit schouder hoogte komen, en niet voor het afweren van kruishoge hondjes...