De trainer van onze hond zie altijd; Lobbes doet het heel goed.......voor een newfy.Reny schreef:Muk schreef:Ik had veruit de domste hond van de cursus (gg a).![]()
Het enige commando dat hij redelijk kan is Zit. Oja en Hier soms ook. Meer hoeft ook niet. Het gaat mij namelijk niet om de hoeveelheid commando's die een hond kan opvolgen, maar om hoe de hond omgaat met soortgenoten en mensen. Dat moet goed zijn. En laat mijn hond dat toevallig nu heeeeeeeel goed kunnen.Veel beter dan die uitvallende herder van ts. Kortom, mijn hond is vele malen socialer én aangenamer in de omgang dan die uitvallende herder van ts.
Op Bob zijn diploma van de puppencursus staat: Bob komt er wel (ooit)![]()
Verder moge het duidelijk zijn dat Bob heel goed om kan gaan met Newfies.
(nou ja, in ieder geval Lobbes)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geroyeerd van de puppycursus met Duitse Herder
Moderator: moderatorteam
-
Muk
Re: Geroyeerd van de puppycursus met Duitse Herder
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Muk schreef:Tweestemmig ook nog eens. En vals!Tara schreef:In zijn poten klappen en het Wilhemus zingen.[Sandra] schreef:Wat doet ie dan als je Oja zegt?Muk schreef:Ik had veruit de domste hond van de cursus (gg a).![]()
Het enige commando dat hij redelijk kan is Zit. Oja en Hier soms ook.

Groetjes,
Sandra
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wij zaten samen op de introductieavond voor de puppencursus een verhaal aan te horen over wel en niet toegestane hulpmiddelen en hoe we onze pup met behulp van voer en speeltje moesten motiveren.
Dit alles met in ons achterhoofd onze Misty die toen niets deed voor voer en speeltjes al helemaal niet interessant vond.
Wij keken elkaar aan, 'dit gaat hem niet worden', want op onze vraag hoe ze dachten om te gaan met een hond die was zoals onze Misty kwam geen antwoord: alle honden werken immers graag voor hun baas en anders wel voor voer of een balletje!
Pup Shadow bleek best wel gevoelig voor voer en ballen, maar toch hebben we zeer eigenwijs geen puppencursus gedaan. Hij leeft ook nog, komt sociaal goed mee, en heeft zelfs een paar commando's onder de knie. Voor mij is het vele malen belangrijker dat mijn honden in het sociale verkeer te sturen zijn dan dat ze veel trucjes zouden kunnen. Met het formaat en kaliber hond dat ik heb en dat je ook met een herder hebt vind ik dat je daar je energie in moet stoppen. Als je een pup van 5 maanden al niet leert dat uitvallen een no go is, hoe wil je dan voorkomen dat hij hetzelfde doet als hij volgroeid is?
Sluit maar vast een goede verzekering af, just in case.
Dit alles met in ons achterhoofd onze Misty die toen niets deed voor voer en speeltjes al helemaal niet interessant vond.
Wij keken elkaar aan, 'dit gaat hem niet worden', want op onze vraag hoe ze dachten om te gaan met een hond die was zoals onze Misty kwam geen antwoord: alle honden werken immers graag voor hun baas en anders wel voor voer of een balletje!
Pup Shadow bleek best wel gevoelig voor voer en ballen, maar toch hebben we zeer eigenwijs geen puppencursus gedaan. Hij leeft ook nog, komt sociaal goed mee, en heeft zelfs een paar commando's onder de knie. Voor mij is het vele malen belangrijker dat mijn honden in het sociale verkeer te sturen zijn dan dat ze veel trucjes zouden kunnen. Met het formaat en kaliber hond dat ik heb en dat je ook met een herder hebt vind ik dat je daar je energie in moet stoppen. Als je een pup van 5 maanden al niet leert dat uitvallen een no go is, hoe wil je dan voorkomen dat hij hetzelfde doet als hij volgroeid is?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hoor dat over de meeste puppy cursussen hoor.Lief schreef:Wij zaten samen op de introductieavond voor de puppencursus een verhaal aan te horen over wel en niet toegestane hulpmiddelen en hoe we onze pup met behulp van voer en speeltje moesten motiveren.
Allemaal eenheidskoek en word niet gekeken naar ras of karakter ,dat de 1 eens een flinke kledder nodig heeft en de ander juist een knuffel of een koekkie.[ even kort door de bocht.]
En als het te moeilijk word of teveel tijd vergt ze weggestuurd worden.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- iones
- Zeer actief
Ik ook niet. Zo'n hond krijgt een ruk aan de halsband en een brul van mij. Issie nou helemaal besodemieterd. Maar daar gaat het niet om.Dianavdberkt schreef:honden ongezien het ras die uitvallen al is het maar de eerste 5 minuten ga ik niet afleiden met snoepjes hoor.
De hondentrainer had de man van de ts hierin moeten corrigeren, en zeggen dat afleiden met zoete koekjes niet helpt, en vertellen hoe het wél moet, i.p.v. cursist weg te sturen.
Want als probleemhonden niet naar de cursus mogen, hoe moeten die dan bijgestuurd worden? Of moeten ze dan maar afgemaakt worden?
Natuurlijk hebben mensen met probleemhonden veel intensievere begeleiding nodig maar ik denk dat een combinatie met een cursus alleen maar goed is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Nou ja, ik geloof hierin de uitspraak van Cesar Milan, die zegt dat je honden hebt met probleem mensen (niet zo expliciet zoals ik het hier neer plemp, maar het komt toch we op hetzelfde neer).Nanna schreef:Volgens TS is het geen probleemhond. Ik denk dat dat het probleem isiones schreef:
Want als probleemhonden niet naar de cursus mogen, hoe moeten die dan bijgestuurd worden?
Deze hond wordt BELOONT als hij uitvalt met een koekje! Daarmee creeer je problemen, logisch toch?
In de paardenwereld zeggen ze "het zijn altijd dezelfden met de gemakkelijke paarden en dezelfden met de moeilijke paarden". Ik geloof dat dit voor honden ook geldt.
Maar stel dat een cursist inderdaad de instructies niet ter harte neemt en de trainer tandenknarsend moet toezien hoe een cursist zijn hond vern..kt met die zachte flauwe kul, in de moderne opvoedings trend "negeren" of "afleiden met een koekje" (wat voor zo'n hond feitelijk lonend is, dus slecht gedrag belonen), tsja, dan smeet ik zo'n cursist er ook uit hoor!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- dagmar88
- Zeer actief
Misschien omdat daar een voorkeur ligt?iones schreef:Nou ja, ik geloof hierin de uitspraak van Cesar Milan, die zegt dat je honden hebt met probleem mensen (niet zo expliciet zoals ik het hier neer plemp, maar het komt toch we op hetzelfde neer).Nanna schreef:Volgens TS is het geen probleemhond. Ik denk dat dat het probleem isiones schreef:
Want als probleemhonden niet naar de cursus mogen, hoe moeten die dan bijgestuurd worden?
Deze hond wordt BELOONT als hij uitvalt met een koekje! Daarmee creeer je problemen, logisch toch?
In de paardenwereld zeggen ze "het zijn altijd dezelfden met de gemakkelijke paarden en dezelfden met de moeilijke paarden". Ik geloof dat dit voor honden ook geldt.
Maar stel dat een cursist inderdaad de instructies niet ter harte neemt en de trainer tandenknarsend moet toezien hoe een cursist zijn hond vern..kt met die zachte flauwe kul, in de moderne opvoedings trend "negeren" of "afleiden met een koekje" (wat voor zo'n hond feitelijk lonend is, dus slecht gedrag belonen), tsja, dan smeet ik zo'n cursist er ook uit hoor!
En uitvallen valt prima in de hand te krijgen met 'die zachte flauwe kul'.
Je beloont op aandacht, niet op uitvallen en bouwt dat steeds wat verder uit.
Lang niet alle honden met dat gedrag kunnen wat met een ruk en een brul
- iones
- Zeer actief
Zolang de voorkeur afgestemd wordt op het wezen van de hond, en niet op de persoonlijkheid van de baas vind ik prima.dagmar88 schreef:
Misschien omdat daar een voorkeur ligt?
Stel: jij hebt een hond die op de zachte manier geen sjoege geeft, maar waarbij de ruk aan halsband en brul wel helpt, maar jij bent eigenlijk niet de persoon er naar om dat te doen.
Dan is er een probleem en ontstaat een zogenaamde probleemhond.
Ik ben het met je eens dat niet elke hond een harde aanpak kan hebben. En dan volstaat de zachtere manier.
Maar eerlijk gezegd geloof ik niet in afleiden met een koekje. De hond vertoont slecht gedrag en leert d.m.v. afleiden met koekje niet dat het gedrag ongewenst is.
- dagmar88
- Zeer actief
Is lezen nu zo moeilijk?iones schreef:Zolang de voorkeur afgestemd wordt op het wezen van de hond, en niet op de persoonlijkheid van de baas vind ik prima.dagmar88 schreef:
Misschien omdat daar een voorkeur ligt?
Stel: jij hebt een hond die op de zachte manier geen sjoege geeft, maar waarbij de ruk aan halsband en brul wel helpt, maar jij bent eigenlijk niet de persoon er naar om dat te doen.
Dan is er een probleem en ontstaat een zogenaamde probleemhond.
Ik ben het met je eens dat niet elke hond een harde aanpak kan hebben. En dan volstaat de zachtere manier.
Maar eerlijk gezegd geloof ik niet in afleiden met een koekje. De hond vertoont slecht gedrag en leert d.m.v. afleiden met koekje niet dat het gedrag ongewenst is.
Ik heb een hond die bij welke correctie dan ook de verbinding legt met de andere hond.
Hond = correctie dus inderdaad een héél naar ding en reden om uit te vallen.
Het gaat daar bij helemaal niet om zacht of hard.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:TS vindt ook het uitvallen geen probleem hoor
Is alleen maar een manier om zijn 'gezag' als überdeutscher even te laten gelden![]()
.
- iones
- Zeer actief
Als dat inderdaad zo is, dan creeeren ze een probleem hond "mijn hond kan niet met anderen" maar zijn ze feitelijk een probleemmens met een hond. Want als die hond vervolgens terecht zou komen bij iemand die er WEL goed mee omgaat, zul je zien dat hij na verloop van tijd dus geen probleemhond meer is.Nanna schreef:TS vindt ook het uitvallen geen probleem hoor
Is alleen maar een manier om zijn 'gezag' als überdeutscher even te laten gelden![]()
.
Het kan zijn dat de ts er geen problemen mee heeft als
- ze de hond altijd aangelijnd moet houden bij andere honden omdat hij niet sociaal is
- of dat hij andere honden aanvalt
- nooit eens leuk met andere honden kan rennen of spelen.
Ik zou daar wél problemen mee hebben. Ik vind het heel fijn dat die roedel van mij andere honden niet aanvalt en dat andere honden gewoon altijd hier bij mij in huis kunnen komen voor opvang of logeren. Scheelt zó veel sores!
En honden aanvallen mogen ze ook niet. Dat accepteer ik gewoon niet. Ik weet hoe het is (en ik vrees velen hier op het hondenforum) als je hond aangevallen wordt door een bakbeest en de eigenaar grijpt niet adequaat in, of in veel gevallen zelfs helemaal niet.
Ik hou van mijn honden, maar ik hou van alle honden. Geen één hond mag leed worden aangedaan. Dus ook niet door toedoen van mijn eigen honden.
En verder wil ik mijn honden niet te kort doen, dus moeten ze lekker los kunnen lopen en kunnen rennen en spelen, zonder problemen te veroorzaken.
- dagmar88
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Ik vind lezen heel gemakkelijk, maar zoals jij het hier uitlegt ben je veel duidelijker dan in je vorige reactie.dagmar88 schreef:
Is lezen nu zo moeilijk?
Ik heb een hond die bij welke correctie dan ook de verbinding legt met de andere hond.
Jij hebt een hond die bij een correctie negatieve verbinding legt met een andere hond.
Whatever.
Elke hond is verschillend. Elke hond legt andere associaties. Moeilijk te zeggen vanaf een scherm. Het ging mij over de hond uit het verhaal van de ts die ik niet ken.
Ik weet niet wat voor hond het is en wat voor aanpak hij nodig heeft. Maar afleiden met een koekje vijf minuten lang duidt voor mij op een niet functionele aanpak.
Maar ik heb alleen maar hypotheses, geen aannames, ook niet over de ts, maar ik vind het raar dat ze weggestuurd is en ik heb uitgelegd waarom ik dat raar vind.
Mogelijk heeft de cursusleider een verhaal waarbij haar handelen begrijpelijk wordt. Maar dat weten we niet, daar kunnen we geen conclusies over trekken. Ik kan slechts afgaan op wat de ts hier neerzet. Ik vind dat een cursist de fout in mag gaan op een cursus: als hij immers alles al weet, wat doet hij daar dan nog? Je bent er om te leren. Dus ook om gecorrigeerd te worden in je aanpak.
Waarom deed de trainer dat dan niet en koos ze om weg te sturen? Dit is de weg van de minste weerstand.
MAAR mogelijk wilde de curist niet luisteren naar haar en dan heeft ze geen andere optie. Maar dat weten we niet. Dat staat hier niet beschreven.
Eens!Nanna schreef:Onzin. Ik ken zat duitsers die zich gewoon normaal bij andere honden kunnen gedragen.dagmar88 schreef:Als je er een probleem mee hebt dat je hond niet 'leuk sociaal' met alles is neem je (hopelijk) geen DH.
![]()
Maar ja, die zijn normaal opgevoed en hebben geen baas die op agressiviteit geilt.
Zo ken ik ook rottweilers die heel zacht en heel lief en sociaal zijn. Het ligt aan de eigenaar.
Mijn man houdt niet van herdershonden, maar ik vind oud duitse herders ontzettend gave beesten en ik denk dat zo'n hond heel goed bij mij zou passen. Een mechelaar zou echter weer veel minder bij mij passen.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Onzin. Ik ken zat duitsers die zich gewoon normaal bij andere honden kunnen gedragen.dagmar88 schreef:Als je er een probleem mee hebt dat je hond niet 'leuk sociaal' met alles is neem je (hopelijk) geen DH.
![]()
Maar ja, die zijn normaal opgevoed en hebben geen baas die op agressiviteit geilt.
- iones
- Zeer actief
Helaas heb je meer mongolen onder mensen dan onder honden. Die kopen ergens een rottweiler (marktplaats) waarbij niets bekend is over bloedlijnen.Nanna schreef:Niet altijd. Je kunt natuurlijk een moeilijk type treffen. Daarom is het bij dit soort rassen belangrijk om op de lijn waaruit ze komen te letten.iones schreef: Zo ken ik ook rottweilers die heel zacht en heel lief en sociaal zijn. Het ligt aan de eigenaar.
En mongolen heb je overal
En dan blijken ze ook nog niet eens met zo'n hond om te kunnen gaan....
En zo krijgen veel rassen onterecht een kwaaie naam.
Mensen overschatten zichzelf nogal eens.
-
Lillith
- Zeer actief
Dus...dan zijn dat probleemmensen met verkeerd begrepen lieve hondjesiones schreef:Helaas heb je meer mongolen onder mensen dan onder honden. Die kopen ergens een rottweiler (marktplaats) waarbij niets bekend is over bloedlijnen.Nanna schreef:Niet altijd. Je kunt natuurlijk een moeilijk type treffen. Daarom is het bij dit soort rassen belangrijk om op de lijn waaruit ze komen te letten.iones schreef: Zo ken ik ook rottweilers die heel zacht en heel lief en sociaal zijn. Het ligt aan de eigenaar.
En mongolen heb je overal
En dan blijken ze ook nog niet eens met zo'n hond om te kunnen gaan....
En zo krijgen veel rassen onterecht een kwaaie naam.
Mensen overschatten zichzelf nogal eens.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nanna schreef:Onzin. Ik ken zat duitsers die zich gewoon normaal bij andere honden kunnen gedragen.dagmar88 schreef:Als je er een probleem mee hebt dat je hond niet 'leuk sociaal' met alles is neem je (hopelijk) geen DH.
![]()
Dat wilde ik ook zeggen;er zijn een heleboel heel leuke DH's.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- iones
- Zeer actief
Ja en dan zijn die verkeerd begrpen liever hondjes inmiddels probleemhonden geworden.Lillith schreef: Dus...dan zijn dat probleemmensen met verkeerd begrepen lieve hondjes.
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Mensen wordt ook nogal eens voorgehouden dat je er wel komt met cursus. Dan kun je best een moeilijke hond nemen want je gaat toch met hem op cursus?
Heel veel cursussen zijn echter niet bedoeld voor de lastigere types en ook niet in staat om de daarbij opkomende vraagstukken te behandelen. Dan sta je daar toch mooi met je voor jou te lastige hond zonder kundige hulp.
Heel veel cursussen zijn echter niet bedoeld voor de lastigere types en ook niet in staat om de daarbij opkomende vraagstukken te behandelen. Dan sta je daar toch mooi met je voor jou te lastige hond zonder kundige hulp.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De trainer heeft dat misschien wel gedaan maar de cursist vond het niet nodig?iones schreef:Ik vind lezen heel gemakkelijk, maar zoals jij het hier uitlegt ben je veel duidelijker dan in je vorige reactie.dagmar88 schreef: Is lezen nu zo moeilijk?
Jij hebt een hond die bij een correctie negatieve verbinding legt met een andere hond.
Whatever.
Elke hond is verschillend. Elke hond legt andere associaties. Moeilijk te zeggen vanaf een scherm. Het ging mij over de hond uit het verhaal van de ts die ik niet ken.
Ik weet niet wat voor hond het is en wat voor aanpak hij nodig heeft. Maar afleiden met een koekje vijf minuten lang duidt voor mij op een niet functionele aanpak.
Maar ik heb alleen maar hypotheses, geen aannames, ook niet over de ts, maar ik vind het raar dat ze weggestuurd is en ik heb uitgelegd waarom ik dat raar vind.
Mogelijk heeft de cursusleider een verhaal waarbij haar handelen begrijpelijk wordt. Maar dat weten we niet, daar kunnen we geen conclusies over trekken. Ik kan slechts afgaan op wat de ts hier neerzet. Ik vind dat een cursist de fout in mag gaan op een cursus: als hij immers alles al weet, wat doet hij daar dan nog? Je bent er om te leren. Dus ook om gecorrigeerd te worden in je aanpak.
Waarom deed de trainer dat dan niet en koos ze om weg te sturen? Dit is de weg van de minste weerstand.
MAAR mogelijk wilde de curist niet luisteren naar haar en dan heeft ze geen andere optie. Maar dat weten we niet. Dat staat hier niet beschreven.
de trainer heeft misschien wel andere trainingsopties aangedragen maar de cursist wilde daar niet op ingaan?
Dat weet je niet.
Dus zeggen dat de cursus/trainer niet deugt is wat voorbarig.
Op grond van wat TS schrijft de cursus een "flutcursus" te noemen lijkt me gewoon niet helemaal eerlijk.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik heb er geen idee van hoe de hond zich gedraagt, maar als een cursusleider er een probleem in ziet is een puppyklasje natuurlijk inderdaad helemaal niet de gelegenheid om daarmee aan de slag te gaan.Lief schreef:Mensen wordt ook nogal eens voorgehouden dat je er wel komt met cursus. Dan kun je best een moeilijke hond nemen want je gaat toch met hem op cursus?
Dat is daar niet voor bedoeld.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik begrijp ook niet zo goed hoe je een conclusie zou moeten trekken op basis van wat er is beschreven.ranetje schreef:De trainer heeft dat misschien wel gedaan maar de cursist vond het niet nodig?
de trainer heeft misschien wel andere trainingsopties aangedragen maar de cursist wilde daar niet op ingaan?
Dat weet je niet.
Dus zeggen dat de cursus/trainer niet deugt is wat voorbarig.
Op grond van wat TS schrijft de cursus een "flutcursus" te noemen lijkt me gewoon niet helemaal eerlijk.
Althans, ik heb er totaal geen beeld bij
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- kipo
- Zeer actief
Lees ik hier toch topic na topic dat je het karakter van de hond niet kunt veranderen, hooguit het gedrag in goede banen kunt leiden, ligt het toch aan de eigenaariones schreef:Eens!Nanna schreef:Onzin. Ik ken zat duitsers die zich gewoon normaal bij andere honden kunnen gedragen.dagmar88 schreef:Als je er een probleem mee hebt dat je hond niet 'leuk sociaal' met alles is neem je (hopelijk) geen DH.
![]()
Zo ken ik ook rottweilers die heel zacht en heel lief en sociaal zijn. Het ligt aan de eigenaar.
Mijn man houdt niet van herdershonden, maar ik vind oud duitse herders ontzettend gave beesten en ik denk dat zo'n hond heel goed bij mij zou passen. Een mechelaar zou echter weer veel minder bij mij passen.
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, alleen jij weet net zo goed als ik dat het leeuwendeel van de mensen niet zo bijzonder onderlegt is waar het op aankomt op inschatten of je een hond zonder deskundige hulp aankan.Nanna schreef:Als je voor een ras kiest dat je zonder 'deskundige hulp' niet aankunt, had je nooit voor dat ras moeten kiezen.Lief schreef: Dan sta je daar toch mooi met je voor jou te lastige hond zonder kundige hulp
Ik ga er tenminste altijd nog van uit dat iemand een hond kiest voor zijn/haar plezier.
Eigenschappen worden vaak onderschat. We lezen ze wel, maar daadwerkelijk besef van wat het betekent hebben we niet. En als je dan op dat punt bent waar je als nieuwe hondenbaas serieus skills hebt te ontwikkelen om het leuk te krijgen en te houden met je hond is goede hulp wel zo prettig.
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bij "toeval" ken ik de situatie...
Laat ik het eens netjes neerzetten.
Het mag duidelijk zijn dat er wel degelijk tijdens de cursus handvatten en tips zijn gegeven, maar ik denk dat vele van jullie ook wel lezen hoe de toon is van TS,
op het moment dat hij/zij op iets aangesproken wordt.
Als je dan aangeeft na meerdere malen de cursist aangesproken te hebben, dat de hond niet meer welkom is in de puppycursus
en je ze dus eigenlijk een voorstel wilt doen, maar dat je hiertoe geen gelegenheid krijgt, omdat er geen speld tussen te krijgen is,
dan houdt het een keertje op hè...
Het mag duidelijk zijn dat er wel degelijk tijdens de cursus handvatten en tips zijn gegeven, maar ik denk dat vele van jullie ook wel lezen hoe de toon is van TS,
Als je dan aangeeft na meerdere malen de cursist aangesproken te hebben, dat de hond niet meer welkom is in de puppycursus
en je ze dus eigenlijk een voorstel wilt doen, maar dat je hiertoe geen gelegenheid krijgt, omdat er geen speld tussen te krijgen is,
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik ga even hard meelachendagmar88 schreef:Nanna schreef:Onzin. Ik ken zat duitsers die zich gewoon normaal bij andere honden kunnen gedragen.dagmar88 schreef:Als je er een probleem mee hebt dat je hond niet 'leuk sociaal' met alles is neem je (hopelijk) geen DH.
![]()
Maar ja, die zijn normaal opgevoed en hebben geen baas die op agressiviteit geilt.Sorry hoor.
nanna op haar sterkst
maar ja ik geil zoals we allemaal weten ontzettend op agressiviteit natuurlijk, volgende keer neem ik een zwarte panter, dàn zul je ze eens zien rennen
edit: ernstige spelfout
Laatst gewijzigd door renee-uk op 15 jul 2012 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Zo blijkt maar weer dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Living XL schreef:Bij "toeval" ken ik de situatie...
Gut, waarom verbaast me dit nou niet....

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik vind het ook niet verbazingwekkendlieke schreef:Gut, waarom verbaast me dit nou niet....Living XL schreef:Bij "toeval" ken ik de situatie...
-
Muk
Dat verbaast mij niets.Living XL schreef:Bij "toeval" ken ik de situatie...
Kortom, ts is eigenlijk een ordinaire tok die alles zelf beter denkt te weten. Zulk soort mensen mijd ik zoveel mogelijk.
Dan maar een domme, sociale hond + slimme baas dan een slimme, hondagressieve hond + een domme baas.